Vaatteet,aatteet ja vappu

Tuolla pihamaalla vanhoja lehtiä käännellessäni haravan avulla tuli mieleeni entisajan vaput.

Pienenä tyttönä vapuksi oli saatava pikkukengät jalkaan,kutsuttiin eri aikakausina niitä sitten miksi hyvänsä.Pikkukengät,kävelykengät,tennarit,purkkarit,lenkkarit ja ties mitä.Toiseksi odotetuinta oli saada talvitakki pois harteilta ja vaihtaa se villapuseroon,bonzoon,farkkutakkiin tai poplariin.

Näitä muistoja ties minkälaisia.
Siksihän mää kysynkin teiltä,että mihin tänä vappuna pukeudut mieluiten ja ainoa vastaus ei voi olla vappunenään;D

22

1446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miten puen vappuun kysyit tietty hame päälle ja piikkarit jalkaan ja wauhtii ja menoksi kerran vuodessa vain vappu.ja totta kai meikit ja hiukset sitten viimesen päälle

      • sulla tuntuu olevan hyvä meininki päällä.Toivotaan wiimmesen päälle hauskaa iltaa.:))


    • yopollo

      riittää koska olen töissä sekä aattoillan että vappupäivän.

      Ulkona oli kyllä tänäänkin päivällä sen verran keväinen fiilis että talvivarusteet on jo unohdettu.

      • harvinainen,että olen vapaalla!
        On niin kaunis ilma,että ei haittaa ollenkaan.
        Toisaalta en juhlikaan,paitsi parit vois kyllä illalla ottaa:)

        Työniloa sulle toivotan,jahka sä joskus edes vapaalle...?


      • pollokin Vapun töissä. Toivottavasti teillä on sitten korvausvapaata jotka töissä puurratte.

        Käväisin pitkästä aikaa sähköpostissa. Siellä oli viesti että ylläpito tyhjentää lähetetyt viestit 5.5. Täytyy mennä opiskelemaan miten ne sais pelastettua. *Huoh...minä tekniikkatumpelo*


      • yopollo
        tintti.kotivintti kirjoitti:

        harvinainen,että olen vapaalla!
        On niin kaunis ilma,että ei haittaa ollenkaan.
        Toisaalta en juhlikaan,paitsi parit vois kyllä illalla ottaa:)

        Työniloa sulle toivotan,jahka sä joskus edes vapaalle...?

        ja sitten samalla vähän paremminkin, ajattelin olla pari seuraavaa viikkoa lomalla....


      • yopollo
        Mariet kirjoitti:

        pollokin Vapun töissä. Toivottavasti teillä on sitten korvausvapaata jotka töissä puurratte.

        Käväisin pitkästä aikaa sähköpostissa. Siellä oli viesti että ylläpito tyhjentää lähetetyt viestit 5.5. Täytyy mennä opiskelemaan miten ne sais pelastettua. *Huoh...minä tekniikkatumpelo*

        no, muistelisin omasta postilaatikostani ettei siellä lähettäjän puolella mitään selvittämätöntä tai keskeneräistä tallettamatonta ole joten joutavat mennäkin.


      • yopollo kirjoitti:

        ja sitten samalla vähän paremminkin, ajattelin olla pari seuraavaa viikkoa lomalla....

        sillain kerryttää vapaapäiviä,vai on se pakon sanelemaa työn kannalta katsottuna.

        Kyllä kaksi viikkoa on jo jotain:)


      • yopollo
        tintti.kotivintti kirjoitti:

        sillain kerryttää vapaapäiviä,vai on se pakon sanelemaa työn kannalta katsottuna.

        Kyllä kaksi viikkoa on jo jotain:)

        voi sanoa, että pakkohan tämä on, homma täällä pyörii enemmän tai vähemmän keskeytymättä. Mutta ei tämäkään sota yhtä miestä kaipaa, toivottavasti ainakaan pariin viikkoon...


      • yopollo kirjoitti:

        voi sanoa, että pakkohan tämä on, homma täällä pyörii enemmän tai vähemmän keskeytymättä. Mutta ei tämäkään sota yhtä miestä kaipaa, toivottavasti ainakaan pariin viikkoon...

        jos korvaamaton olisi.Stressiä se vaan pukkaisi päälle.Tietty määrätyt tehtävät istuvat joillekin niin hyvin,että johto alkaa pitää työntekijää korvaamattomana.Näinkin voi käydä:/
        Jos itse on johtavassa asemassa asia saa taas uuden käänteen...


    • TulipaSiili

      vaatteet päällä, alaosan peitteenä pöksyt, yläkeho suojataan paidalla.

      Aattena, alkoton...

      Vappuheila vieressä, näin toivon...

      Aurinkoista vappua sinulle, kuin myös muille palstalaisille!

      • kainalossa,niin kuinkas niiden ala-ja yläosien kanssa menetellään?;)

        Raikkaan raitista vappua..täältä toivotan.
        *Töttöröö*


    • Tällä hetkellä olen sellaisessa vappuasussa että hoh sentään :). Alan imuroimaan ja tekemään viikkosiivousta. Sisällä on taas vaan niin hellettä. Kuumat paikat tässä tulee imurin varressa. Otanko janoon simaa vai olutta...

      • vaikkakin tuo Vegellä oli `aatteet´ pinnalla,niin mulla on virttynyt t-paita ja vielä virttyneemmät olohousut vuodelta hmm...

        Mä otin janoon olutta,kun ei ollut sitä sima vaihtoehtoa;)


      • yopollo

        pitikin heti käydä katsomassa onko galleriakuvaa päivitetty, no, turhaan tosin taas...


      • yopollo kirjoitti:

        pitikin heti käydä katsomassa onko galleriakuvaa päivitetty, no, turhaan tosin taas...

        pollo on herännyt tähän kevääseen;D

        Ihan positiivinen uusi uljas astuminen areenalle:)


      • tintti.kotivintti kirjoitti:

        vaikkakin tuo Vegellä oli `aatteet´ pinnalla,niin mulla on virttynyt t-paita ja vielä virttyneemmät olohousut vuodelta hmm...

        Mä otin janoon olutta,kun ei ollut sitä sima vaihtoehtoa;)

        virttyneet vaatteet ne parhaimmat kotivaatteet onkin.

        Taas heräsin siihen todellisuuteen minkälaista tulee asunnossa olemaan kun ulkona lämpötila nousee. Alkaa muistua elävästi mieleen viime kesä.

        Janojuomana mullakin oli eilen olutta. Tänään join kaupan simaa.


      • yopollo kirjoitti:

        pitikin heti käydä katsomassa onko galleriakuvaa päivitetty, no, turhaan tosin taas...

        ihanaa sulla on kevättä rinnassa. :)

        Ei sitä arvaa galleriakuvaansa päivittää. Ties miten tukkoon se sen jälkeen menee ja Suomi24:n sivut jumittuu siinä samalla :).


      • Mariet kirjoitti:

        virttyneet vaatteet ne parhaimmat kotivaatteet onkin.

        Taas heräsin siihen todellisuuteen minkälaista tulee asunnossa olemaan kun ulkona lämpötila nousee. Alkaa muistua elävästi mieleen viime kesä.

        Janojuomana mullakin oli eilen olutta. Tänään join kaupan simaa.

        nautitaan taas syksyn tulemista..se la vii:)


      • tintti.kotivintti kirjoitti:

        nautitaan taas syksyn tulemista..se la vii:)

        se la vii..ja virheet ärsyttää:)


      • tintti.kotivintti kirjoitti:

        nautitaan taas syksyn tulemista..se la vii:)

        nopeemmin kuin arvataankaan. Humpsis vaan ykskaks huomataan että illat pimenee, aamut on kosteita ja lehdet kellastuu.

        Nautitaan Sitä ennen kuitenkin kesälomasta.

        Tiijätkö mitä, mulla alkaa kesäloma kahden viikon päästä. Neljä viikkoa lomaa... jesss... :))

        Onkos sulla lomaa ja milloin?


      • Mariet kirjoitti:

        nopeemmin kuin arvataankaan. Humpsis vaan ykskaks huomataan että illat pimenee, aamut on kosteita ja lehdet kellastuu.

        Nautitaan Sitä ennen kuitenkin kesälomasta.

        Tiijätkö mitä, mulla alkaa kesäloma kahden viikon päästä. Neljä viikkoa lomaa... jesss... :))

        Onkos sulla lomaa ja milloin?

        ja koko kesäkuu..jesss jes!

        Naatitaan,naatitaan..:)


    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1925
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      100
      957
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      564
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe