Asun pysyvästi Ruotsissa, olen Suomen kansalainen ja minulla on oma pieni paikka Suomessa, missä vietän kesälomani.
Olen ajatellut hankkia käytetyn oman auton, jota käyttäisin vain siellä lomalla ollesani.
Kumpi on parempi vaihtoehto, hankinko sen Suomesta vai ostanko täältä ja tuonko mukanani Ruotsista? Vai onko se ihan sama asia, jos auton hinta sinsäns ei ole tärkein asia?
Tarkoitus on pitää auto vain omassa käytössä ja omistuksessa ja Suomessa laillisesti rekisteröitynä.
Suomestako vai Ruotsista?
6
837
Vastaukset
- autoja ruotsista
Ruotsista saa edullisemmin auton. Yleensä ovat paremmin varusteltuja ja huollettuja.
- ehdottomasti!
Miksi rekisteröidä auto Suomeen kun kerran asut pysyvästi Ruotsissa? Oletan että Ruotsissa on huomattavasti alhaisemmat auton käyttökustannukset ylipäätään kuin Suomessa. Suomessa vakituisesti asuva suomalainen ei ilman erikoislupaa saa ajaa ulkomaan kilvissä olevalla autolla. Vain asuinpaikalla on siis merkitystä tuossa asiassa eikä kansallisuudella.
Miksi siis rekisteröisit kyseisen auton Suomeen? Osta auto mieluummin Ruotsista (ja rekisteröi Ruotsiin), halvempia ja paremmin varusteltuja tosiaan siellä ovat.minulla on 1800 kg painava diesel auto josta maksan veroa 12600sek vuosi vakuutus kasko 4500sek tällä hetkellä diesel 13.60 sek/l. Että kyllä täälläkin autoilu maksaa.
- aloittaja
rimpjar kirjoitti:
minulla on 1800 kg painava diesel auto josta maksan veroa 12600sek vuosi vakuutus kasko 4500sek tällä hetkellä diesel 13.60 sek/l. Että kyllä täälläkin autoilu maksaa.
Haluaisinkin auton olevan Suomessa ja ottaisin sen käyttöön vain kesälomien aikana. Minulla on firman auto käytössä, joten en tarvitsisi sitä täällä.
Kysymys olikin lähinnä siitä, voinko minä rekisteröidä ja vakuuttaa auton nimiini Suomessa vaikka asunkin Ruotsissa - tietysti!
aloittaja kirjoitti:
Haluaisinkin auton olevan Suomessa ja ottaisin sen käyttöön vain kesälomien aikana. Minulla on firman auto käytössä, joten en tarvitsisi sitä täällä.
Kysymys olikin lähinnä siitä, voinko minä rekisteröidä ja vakuuttaa auton nimiini Suomessa vaikka asunkin RuotsissaMullakin on kesäauto Suomessa ja asun ulkomailla. No problem. Käytän 'poste restante' osoitetta paikalliseen postipisteeseen. Hyvin pelaa. Vakuutus on ulkomaan osoitteeseen.
Suomesta saa hyviä, vanhoja autoja pilkkahintaan. Osta sellaisilla rekkareilla että katsastus sattuu lomasi aikaan, on helpompaa. - aloittaja
tietysti! kirjoitti:
Mullakin on kesäauto Suomessa ja asun ulkomailla. No problem. Käytän 'poste restante' osoitetta paikalliseen postipisteeseen. Hyvin pelaa. Vakuutus on ulkomaan osoitteeseen.
Suomesta saa hyviä, vanhoja autoja pilkkahintaan. Osta sellaisilla rekkareilla että katsastus sattuu lomasi aikaan, on helpompaa.Juuri tätähän minä halusinkin tietää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse33656SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1933579Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1283310Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky713281Korpelanvaara
Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit202166Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv251748- 281469
- 321451
- 861345
- 151303