Ostovoiman alentuessa on tingittävä aina lisää ja lisää. Olisi ihanaa voida tuoksua ja näyttää raikkaalta ja onhan mm. ihon rasvaaminen, ainakin näin kuivaihoisella, sen kunnossa pitämiseksi tärkeää.
Naisena tarvitsisi kunnon siteet ja virtsankarkailusuojat. Myös vaattehuolto vaatisi rahaa.
Tuntuu vain siltä, että em. asioista on pakko alkaa luopumaan. Onko lopputulos sitten 50 vuotias väsyneen ja riutuneen näköinen, hielle ja virtsalle haiseva "ihmisarvoista elämää elävä"
hyvinvointi Suomen kansalainen?
Hygienia kärsii
23
1632
Vastaukset
- nestemäinen mäntysuopa
on edullisinta peseytymiseen eikä kuivaa ihoa.
Mäntysuovalla voi pestä myös hiukset.
Ikävintä on kirpputorilta ostamistani pitkistä housuista saamani sieni alapääniholle molemmat ulkosynnyttimet ja vaon yläreuna kutiaa niin että raaputtaminen on jo orgasmin luokkaa.
Sienivoide maksoi 10 €. Pesin kyllä housut, mutta eipä auttanut..
Ihmisillä pitäisi olla sen veran vastuun tuntoa, ettei veisi myyntiin kenkiä joissa varvassieni, tai vaatteita jos on ollut sieni. - baanalle
Kesällä Helsinkiin saapuu turisteja. Nyt kaikki joukolla kävelemään kauppatorin ja eduskuntatalon välille ryysyissä.
Jääköön lottovoittajien maa turistien mieleen! - ettet voi
hajusteilla tehdä meidän hengityssairaiden elämää vaikeeks.
Dödöjä saa 1e halpiskaupoista, joita on ympäri suomen.
Siteitä voi tehdä itse, ja pestä.
Pissankarkailuun virkatun siteen sisään muovi välikerrokseen.
Kukaan joka peseytyy päivittäin ei haise.
Pyydä lääkäriltä resepti jos iho on niin kuiva, että tarvitsee voiteen. Siihenhän saa apua sit sossust.- halvalla saa tarjouksista
No kaikki on suhteellista. Kirpparilta en ikinä ostaisi esim alusvaatteita tai jos jotain ostan, pestään ja tarkastetaan kunnolla ennen uudiskäyttöä.
Halvoista Henkka&Maukka-liikkeistä saa uusia vaatteita samaan hintaan kun kirppareilta.
Shampoo, suihkusaippua ja perusvoiteet ei paljon maksa, siteitä saa tarjouksista. Viimeksi ostin litran plon suihkushamppota, jota laimensin puoleen (tuli 2L). Tätä tarvitaan pieni tippa/suihkukerta. Pullo riittää lähes vuodeksi.
Perusrasvaa ostin 3,50€ 200g tuubi ja siteitä kolme pakettia 3,0€.
On varaa, vaikka saan pelkkää peruspäivärahaa (370e) ja käteen jää noin 150e ruokaan kaikkeen muuhun. - antanut sossu
Olen saanut lääkäriltä reseptin voidereseptin samoin aineeseen limakalvojen kuivumista vastaan sekä hiivatulehdukseen. Sosiaalitoimi on hylännyt niiden kulut toistuvasti, koska ne eivät ole elintoiminnoille välttämättömiä.
Nokkela virkailija oli keksinyt "ihmisten pyytävän reseptejä lääkäriltä, saadakseen korvaukset". - ja köyhä
antanut sossu kirjoitti:
Olen saanut lääkäriltä reseptin voidereseptin samoin aineeseen limakalvojen kuivumista vastaan sekä hiivatulehdukseen. Sosiaalitoimi on hylännyt niiden kulut toistuvasti, koska ne eivät ole elintoiminnoille välttämättömiä.
Nokkela virkailija oli keksinyt "ihmisten pyytävän reseptejä lääkäriltä, saadakseen korvaukset".Olen ollut kohta 10 vuotta työtön. Vuosiin ei ole ollut varaa ostaa siteitä, alushousuja eikä vartalovoiteita, vaikka minullakin kuiva iho. Nykyään ihoni kamalassa kunnossa. Hiuksiakaan ei raski pestä kuin n. kerran viikossa, ettei shampoota kulu. Kyllä minä ainakin haisen ja näytän tosi köyhälle ja kadehtien katson tyylikkäitä naisia kauniissa vaatteissaan. Minulla jää työmarkkinatuesta asumisen ja lääkkeiden, tupakan jälkeen vain 70 e eikä siitä hygieniatuotteita osteta. Ei kunnolla riitä edes ruokaan.
- onnistu
Kun vuodot on sitä luokkaa, että päivisinkin on pidettävä yösidettä, ei itsetehdyt kyllä riitä.
Karkaileva virtsa puolestaan haisee tavallisissa terveyssiteissäkin eli siihen olen huomannut auttavan vain ko. käyttöön tarkoitettuja suojia.
Niin se vain on, ettei kaikkea voi korvata itsetehdyillä. - on varaa
ja köyhä kirjoitti:
Olen ollut kohta 10 vuotta työtön. Vuosiin ei ole ollut varaa ostaa siteitä, alushousuja eikä vartalovoiteita, vaikka minullakin kuiva iho. Nykyään ihoni kamalassa kunnossa. Hiuksiakaan ei raski pestä kuin n. kerran viikossa, ettei shampoota kulu. Kyllä minä ainakin haisen ja näytän tosi köyhälle ja kadehtien katson tyylikkäitä naisia kauniissa vaatteissaan. Minulla jää työmarkkinatuesta asumisen ja lääkkeiden, tupakan jälkeen vain 70 e eikä siitä hygieniatuotteita osteta. Ei kunnolla riitä edes ruokaan.
ei pidä valittaa. Itsehän teet valinnat!
- Työeläkeläinen
on varaa kirjoitti:
ei pidä valittaa. Itsehän teet valinnat!
Turhat menot kuten tupakka pitää karsia ensin jos kerran valittaa rahanpuutetta, kaljat ja muut viinakset saa mennä samaa tietä. Löytyihän täältäkin edes kerran järkevä mielipide, valinnat on tehtävä käytössä olevien resurssien puitteissa tai itse saa kärsiä.
- köyhä olen minäkin,
halvalla saa tarjouksista kirjoitti:
No kaikki on suhteellista. Kirpparilta en ikinä ostaisi esim alusvaatteita tai jos jotain ostan, pestään ja tarkastetaan kunnolla ennen uudiskäyttöä.
Halvoista Henkka&Maukka-liikkeistä saa uusia vaatteita samaan hintaan kun kirppareilta.
Shampoo, suihkusaippua ja perusvoiteet ei paljon maksa, siteitä saa tarjouksista. Viimeksi ostin litran plon suihkushamppota, jota laimensin puoleen (tuli 2L). Tätä tarvitaan pieni tippa/suihkukerta. Pullo riittää lähes vuodeksi.
On varaa, vaikka saan pelkkää peruspäivärahaa (370e) ja käteen jää noin 150e ruokaan kaikkeen muuhun.mutta en haise, kun päivittäin käyn pesulla. Lisäksi tulee lenkkeiltyä paljon, en näytä riutuneelta vaan terve puna on poskilla lenkin jälkeen.
Haisen kyllä joskus ja pahasti, kun pidän paistetusta sipulista ja ruusukaalista, mutta ei sitä ilmamäärää voi sisässään pitää, ulos se on pieraistava ja siitä se haju muodostuu. Itse en sitä koe ongelmaksi, sivulliset valittavat, hienopierut! - totta...????
antanut sossu kirjoitti:
Nokkela virkailija oli keksinyt "ihmisten pyytävän reseptejä lääkäriltä, saadakseen korvaukset".Ei myöntänyt lääkärin määräämistä lääkkeistä korvausta???? Niiden on pakko myöntää se, käsittääkseni se on lakienkin mukaan jo pakko!
Lääkärin tehtävä on katsoa tarvitseeko ihminen lääkkeen,oli se sitten voide tai tabletti, ei sossun ihmisen! Nyt soitat heti sosiaalitoimistoon ja kysyt kuka heidän esimiehensä on ja valitus pystyyn. Tosi törkeää meininkiä... - taida laki olla voimassa
totta...???? kirjoitti:
Ei myöntänyt lääkärin määräämistä lääkkeistä korvausta???? Niiden on pakko myöntää se, käsittääkseni se on lakienkin mukaan jo pakko!
Lääkärin tehtävä on katsoa tarvitseeko ihminen lääkkeen,oli se sitten voide tai tabletti, ei sossun ihmisen! Nyt soitat heti sosiaalitoimistoon ja kysyt kuka heidän esimiehensä on ja valitus pystyyn. Tosi törkeää meininkiä...tämänkään kylän sossulla, entinen käsittelijä myönsi maksusitoumuksen kaikkiin reseptilääkkeisiin, nykyinen ei, piti viedä hänelle lääkärintodistus etkä mitkä lääkkeet ovat ehdottoman elintärkeitä. Eli kaikki psyyke ja kipulääkkeet jää ostamatta, joka taas saa hoitavat tahot minulle vihaiseksi koska en hoida terveyttäni kuten pitäisi. Mutta jo ne hengissä pitävät lääkkeet maksavat liki 100e kuussa eikä niihinkään saa tt tukea, eläke 550e kuussa josta maksan vuokrat kaikki muut menot, niin ei voi mitään, pakko valita, syönkö vai ostanko lääkkeet.
Eniten ottaa päähän se, että oikealla lääkityksellä voisin kuntoutua työkykyiseksi, koska olen vielä nuori, mutta se mahdollisuus evätään minulta kokonaan tällä menolla.
Viesti on sossu tädiltä selvä: parempi kun päätät turha köyhä elämäsi kuluttamasta ja harva se päivä käy kyllä se mielessä. Ja epäreilulta tuntuu sekin, että en ole itse aiheuttanut mitään sairauksistani ja todella tahtoisin kuntoutua ja pysyä toimintakykyisenä. - käsittämätöntä
taida laki olla voimassa kirjoitti:
tämänkään kylän sossulla, entinen käsittelijä myönsi maksusitoumuksen kaikkiin reseptilääkkeisiin, nykyinen ei, piti viedä hänelle lääkärintodistus etkä mitkä lääkkeet ovat ehdottoman elintärkeitä. Eli kaikki psyyke ja kipulääkkeet jää ostamatta, joka taas saa hoitavat tahot minulle vihaiseksi koska en hoida terveyttäni kuten pitäisi. Mutta jo ne hengissä pitävät lääkkeet maksavat liki 100e kuussa eikä niihinkään saa tt tukea, eläke 550e kuussa josta maksan vuokrat kaikki muut menot, niin ei voi mitään, pakko valita, syönkö vai ostanko lääkkeet.
Eniten ottaa päähän se, että oikealla lääkityksellä voisin kuntoutua työkykyiseksi, koska olen vielä nuori, mutta se mahdollisuus evätään minulta kokonaan tällä menolla.
Viesti on sossu tädiltä selvä: parempi kun päätät turha köyhä elämäsi kuluttamasta ja harva se päivä käy kyllä se mielessä. Ja epäreilulta tuntuu sekin, että en ole itse aiheuttanut mitään sairauksistani ja todella tahtoisin kuntoutua ja pysyä toimintakykyisenä.En ollut uskoa korviani, kun sosiaalitoimessa pyydettiin lääkärintodistus lääkärin kirjoittamille resepteille. Lääkkeiden omavastuuosuus noin 160 € kuukaudessa. Osa lääkekuluista hyväksyttiin, mutta kun tuli perustoimeentulotuen rajan 390 € vastaan, hyväksyminenkin loppui. Nyt sitten maksan tuosta summasta mm. lääkkeitä ja tingin ruoasta.
Sosiaalitoimi onnistui kyllä siinä, että en jaksa taistella joka kuukausi (myös kroonikko lääkkeet halutaan laskea kuukausittain), vaan annoin periksi, enkä hae enää toimeentulotukea. Tulevaisuuden näkymät on kyllä todella mitättömät. - köyhänä (^*^)
halvalla saa tarjouksista kirjoitti:
On varaa, vaikka saan pelkkää peruspäivärahaa (370e) ja käteen jää noin 150e ruokaan kaikkeen muuhun."Kirpparilta en ikinä ostaisi esim alusvaatteita tai jos jotain ostan, pestään ja tarkastetaan kunnolla ennen uudiskäyttöä."
Kyse oli Pitkistähousuista, pesin kyllä 40 astetta, kuten kangas salli/vaati.
Kun on kunnollinen ihonsieni ei pesu 40 auta/tapa itiöitä.
KUN VAATE EI KESTÄ KUUMEMPAA, OTA KÄYTTÖÖN ETIKKA.
ELI TEE VAHVA ETIKKALIOTUSVESI ESIM. ÄMPÄRIIN SINNE VAATTEET.
EI VIE VÄRIÄ, EIKÄ RIKO KUITUA.
POISTAA TUNKKAISEN HAJUN JA TAPAA SIENI-ITIÖT JOTKA EIVÄ 40 ASTEEN LÄMÖSSÄ KUOLE.
Etikkapullo maksaa 1 € veden voi uudelleen käyttää: ikkuna pesuun, sillä voi pyyhkiä Tv ruudun ja näytön ei jää mitään sateenkaarta tai muuta.. - tupakkiin on, mutta ei sham...
ja köyhä kirjoitti:
Olen ollut kohta 10 vuotta työtön. Vuosiin ei ole ollut varaa ostaa siteitä, alushousuja eikä vartalovoiteita, vaikka minullakin kuiva iho. Nykyään ihoni kamalassa kunnossa. Hiuksiakaan ei raski pestä kuin n. kerran viikossa, ettei shampoota kulu. Kyllä minä ainakin haisen ja näytän tosi köyhälle ja kadehtien katson tyylikkäitä naisia kauniissa vaatteissaan. Minulla jää työmarkkinatuesta asumisen ja lääkkeiden, tupakan jälkeen vain 70 e eikä siitä hygieniatuotteita osteta. Ei kunnolla riitä edes ruokaan.
Aika ihmeellistä, että varaa on savutella euroja ilmaan, mutta ei pestä paskaista päätä tai rasvata ihoa?
Laimenna perusshampoo kolmannekseen (jemmaa tyhjä plo). Siitä riittää pesunestettä.
Älkää viitsikö aikuiset ihmiset valittaa. IHAN OMA VALINTA JOS EI HUOLEHDI ITSESTÄÄN! Kaikki kun ei todellakaan ole rahasta kiinni. Paskalta ei tarvii silti haista tai olla rasvaletin kanssa. En minäkään kulje muotikuteissa, mutta ikinä en ole hygieniasta tarvinnut luopua.
10e/kk riittää. Jätä pari sätkää polttamatta. - voi edes käyttää
tupakkiin on, mutta ei sham... kirjoitti:
Aika ihmeellistä, että varaa on savutella euroja ilmaan, mutta ei pestä paskaista päätä tai rasvata ihoa?
Laimenna perusshampoo kolmannekseen (jemmaa tyhjä plo). Siitä riittää pesunestettä.
Älkää viitsikö aikuiset ihmiset valittaa. IHAN OMA VALINTA JOS EI HUOLEHDI ITSESTÄÄN! Kaikki kun ei todellakaan ole rahasta kiinni. Paskalta ei tarvii silti haista tai olla rasvaletin kanssa. En minäkään kulje muotikuteissa, mutta ikinä en ole hygieniasta tarvinnut luopua.
10e/kk riittää. Jätä pari sätkää polttamatta.Ei sätkätupakat paljon maksa. Epäterveellistä tupakka kylläkin on, ja vasta viime aikoina tupakan epäterveellisyys oikein ilmi onkin tullut. Tupakanpoltto on myös vaikea lopettaakkin, koska kyseessä on pahimman lajin riippuvuutta aiheuttava huume. Erityisen vaikea on lopettaa tupakointi jos ei tilalle ole mitään muuta toimintaa tai motivaatiokin lopettaa puuttuu kun elämässä ei näköpiirissäkään ole mitään parempaa.
Kokemusta asiasta on. Pkkupojasta viisikymppiseksi polttelin enemmän tai vähemmän. Lopettaminen oli paljon isompi juttu kuin osasin kuvitellakkaan, varsinkin kun vuodet ennen lopettamista vain enää noin 5 norttia päivässä poltinkin. Tuollainen 2-3 vuotta meni ennen kuin koko asian täysin unohdin.
Jollain halpis- shamppoilla ei muuten välttämättä voi tukkaansa pestä kuin joku nuori, kun voi olla pakko käyttääkkin jotain hilseshamppoita, ja ne kyllä apteekissa maksvat enemmän. Itselläni on ollut tällainen tilanne jo 15v vuotta ainakin.
- kannattaa painua
vaikka terveyskeskukseen, ohjaavat korjausleikkaukseen. Taitaa tämäkin juttu olla kuitenkin jonkinsorttista provoilua.
Unohdin mainita, että ennen kuin leikataan, koetetaan voimistelulla vahvistaa
lantionpohjalihaksia. Kyseiset lihakset kun eivät netissä istumalla vahvistu, pikemminkin päinvastoin... - miten on varaa nettiyhteyteen,
kun kellonaika paljastaa, ettei kirjoittaja ole kirjaston tietokoneella.
- työtä
Minulla olisi sitä tarjolla jos laitat yhteystietosi. Ei sillä rikastu, mutta... Saisit niitä voiteitakin...
- verkostoa
Saisin varmaankin töitä, jos uskaltaisin ottaa vastuuta. Sairauteni on kuitenkin niin paha, että minulta puuttuu toimintakyky.
- kokeilla
verkostoa kirjoitti:
Saisin varmaankin töitä, jos uskaltaisin ottaa vastuuta. Sairauteni on kuitenkin niin paha, että minulta puuttuu toimintakyky.
Tämä ei kyllä ole varsinaisesti verkostoa. Jos et mitään tee, niin et kyllä alalinjastasi mitään saa. Monet vuodet (12) ilman alalinjaa toiminut.
- kauheeta rahastusta koko el...
vesilasku,sähkölasku,öljylasku ne nousseet samaa tahtia..rahastaako sähköyhtiö vaikka ei sähkölämmitystä ollaan mietitty.Ahne fortum.
Ja ilmalämpöpumppukin on.
Kyllä sitä joutuu säästämään monesta.Ymmärrän samaa harkintaa täällä joutuu päivittäin tekemään.Meillä ei enää ees jouluvaloja laiteta.Eka joulu meni jo ja siihen tottuu.
Kesällä säästää ui järvessä asuu mökillä.
Keittää ruoat ulkona puilla.
On muuten halpaakin kosmetiikkaa olemassa hygienia tuotteita.- eipä
kaikilla ei ole sitä mökkiä, kerrostalossa on hankalaa laittaa ruokaa puilla...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135263
- 675064
- 914124
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603218- 432801
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521924- 401800
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371638