Ensimmäinen viisaudenhampaani syntyi oikeassa iässä eli noin kaksikymppisenä, seuraava 10 vuotta myöhemmin. Voiko vielä yli nelikymppisenä viisaudenhammas alkaa kasvamaan. Eli mistä löytyy vanhin viisaudenhampaan saaja? Onko ollut ongelmia viisaudenhampaista, jotka lähtevät kasvamaan yli kolmikymppisenä tai jopa yli nelikymppisenä. Jos on, onnistuuko hampaan puhkeaminen.
Viisaudenhammas > 35
6
1402
Vastaukset
- ikäennätys
paukahtaisi kohdalleni.
Kolme viisaudenhammastani "syntyivät" ennen ja jälkeen varusmiespalveluksen-siis suhtkoht normaalisti.
Mutta tämä viimeinen-numero 38-työntyy esiin ja kehittyy hammaslääkärini mukaan mallikkaasti.
Poistoista ja leikkauksista ei ole puhettakaan.
Hammashan kehittyy pikälle piilossa ja vielä makuuasennossa, ja tämäkin työntyy paikalleen muutaman kuukauden välein, jolloin pientä jomotusta havaittavissa, ien ympäriltään löystyy, ja kun vaihe on ohi, niin ien vetäytyy tiukasti omalle paikalleen.
Olen aina panostanut hampaiden omatoimiseen hoitoon, joten minulla ei ole yhtään reikää, paikkaa eikä mitään keinotekoista suussani.
Ollessamme muutama vuosi takaperin Vaimoni kanssa Titicaca järvellä, osa matkalaisista käännytettiin tarkistuspisteestä takaisin. Junamatkalla ylös ja ohueen ilmanalaan hampaiden paikat irtoilevat suusta. Siinä vaiheessa olin todella onnellinen täysin ehjistä hampaista.
Reilun viiden kk:n kuluttua tulee kuluneeksi 52 vuotta siitä, kun aloitin tallustelun tämän pallon pinnalla.- Siis tottako on?
Että 52 vuoden iässä sinulla ei ole suussasi vielä yhtään paikkaa?
Entä se viisaudenhammas nytkö se on puhkeamassa vai jo puhjennut ja missä iässä puhkesi? - Onko muita
Olet ainakin tähän asti vanhin viisaudenhampaan normaalisti synnyttäjä. Tarkoititko siis että hammas syntyi 38 vuoden iässä ilman komplikaatioita? Lähipiirissäni on sinua kyllä vanhempi, mutta hänen viisaudenhammas ei ilmeisesti synnykkään vaan jää puolitiehen vaikka aloitti huipulle yrittämisen lupaavasti pitkälti yli nelikymppisenä.On aiheuttanut jo liikaa oireita.
- ikäennätys
Onko muita kirjoitti:
Olet ainakin tähän asti vanhin viisaudenhampaan normaalisti synnyttäjä. Tarkoititko siis että hammas syntyi 38 vuoden iässä ilman komplikaatioita? Lähipiirissäni on sinua kyllä vanhempi, mutta hänen viisaudenhammas ei ilmeisesti synnykkään vaan jää puolitiehen vaikka aloitti huipulle yrittämisen lupaavasti pitkälti yli nelikymppisenä.On aiheuttanut jo liikaa oireita.
Mainittu viisaudenhammas alkoi työntyä esiin reilu vuosi sitten-olin siis about 50V.
Jos hammaslääkäri katsoo suuhuni, kehittyvä pienokainen näkyy alaleuassani oikealla, vaikka se minulla onkin vasemmalla puolella leukaa. Potilaskertomuksessa on maininta 38-tarkoittaen leukojen kolmatta neljännestä ja rivin viimeistä- siis siitä kahdeksan. Ja mitään vaivaa tai komplikaatioita ei ole ollut, paitsi aina muutaman kk:n välein ja jonkun päivän kerrallaan, kun hammas työntyy ulospäin paikalleen, on pientä jomotusta tuntunut.
Röntgenkuvat sekä myös ortopantomografia näyttävät kaiken olevan kunnossa, niillä alueilla, joihin hammaslääkäri ei näe.
Ja kaiken sen minkä on nähnyt, on kertonut kelpaavan hammasalan mainontaan-tosin yleensä haetaan "nuorempia" tyyppejä.
Mutta minut saatiin puhutuksi ympäri, joten yhteystietoni ovat yhden kotimaisen ja muutaman globaalin firman tiedossa. Sain kuulla, että ns. ikäsidonnaiset muutokset naamavärkissä eivät merkitse juuri mitään, koska sillä alueella kaikkea voidaan retusoida. Toisin on hampaiden laita. Korkean resoluution kuvissa hampaiden on oltava virheettömät. Olin tietysti otettu, kun koevedoksissa ei ollut eroosiota, yöpurentaa, ienpakoa, ientaskuja, ientulehdusta, kiilteenalaisia värjäytymiä, kiillevaurioita, hampaiston keltaisuutta, lohkeamia, muotovirheitä, epäsymmetrisyyttä... - Onko muita..
ikäennätys kirjoitti:
Mainittu viisaudenhammas alkoi työntyä esiin reilu vuosi sitten-olin siis about 50V.
Jos hammaslääkäri katsoo suuhuni, kehittyvä pienokainen näkyy alaleuassani oikealla, vaikka se minulla onkin vasemmalla puolella leukaa. Potilaskertomuksessa on maininta 38-tarkoittaen leukojen kolmatta neljännestä ja rivin viimeistä- siis siitä kahdeksan. Ja mitään vaivaa tai komplikaatioita ei ole ollut, paitsi aina muutaman kk:n välein ja jonkun päivän kerrallaan, kun hammas työntyy ulospäin paikalleen, on pientä jomotusta tuntunut.
Röntgenkuvat sekä myös ortopantomografia näyttävät kaiken olevan kunnossa, niillä alueilla, joihin hammaslääkäri ei näe.
Ja kaiken sen minkä on nähnyt, on kertonut kelpaavan hammasalan mainontaan-tosin yleensä haetaan "nuorempia" tyyppejä.
Mutta minut saatiin puhutuksi ympäri, joten yhteystietoni ovat yhden kotimaisen ja muutaman globaalin firman tiedossa. Sain kuulla, että ns. ikäsidonnaiset muutokset naamavärkissä eivät merkitse juuri mitään, koska sillä alueella kaikkea voidaan retusoida. Toisin on hampaiden laita. Korkean resoluution kuvissa hampaiden on oltava virheettömät. Olin tietysti otettu, kun koevedoksissa ei ollut eroosiota, yöpurentaa, ienpakoa, ientaskuja, ientulehdusta, kiilteenalaisia värjäytymiä, kiillevaurioita, hampaiston keltaisuutta, lohkeamia, muotovirheitä, epäsymmetrisyyttä...Kiitos tiedoista, onnea sitten vaan sinulle. Tosin hitaasti tuntuu se lapsonen syntyvän. Viisaudenhampaat saattavat salaa katkaista viereisen hampaan juuret ja tehdä muuta pahaa ja usein ien tulehtuu pahasti.
Luin muutama vuosi sitten italialaisesta miehestä, joka sai kolmannet hampaat eli koko rivin sekä ala- että yläleukaan, joten ihan outo ilmiö vanahana hampaitten saaminen ei ole muualla maailmassa. Mainitsemani tapaus on odotellut hammamstaan jo viisi vuotta, sillä hän ei ole yhtä onnekas hampaistonsa suhteen kuin sinä, vaan hammas olisi tarpeen ihan jo siksi että muut poskihampaat ovat reikiintyneet ja joitakin jo poistettukin. Ko. hammas on katkaissut viereisen hampaan juuren salaa kasvaessaan ja se viereinen hammas on poistettu.
Tilaa olisi siis kasvaa, mutta tulehduksia on ollut jo useita. Ongelmana on kannattaako enää odotella. - Minnihiiri..
... tai oikeastaan äitini rikkoo ennätyksesi! Äitini menee viisaudenhampaan poistoon, ja hän on 64 v. :D
Muut viisurit häneltä oli poistettu 30 v mennessä, mutta tuo yksi oli jäänyt, kun ei ollut vaivannut. Ja nyt se oli alkanut sen verran vaivaamaan, että se poistetaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172393
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70907Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135848- 45841
- 59807
- 42776
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44745Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164732Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130684