onko kokemuksia X5 4,4 litr. bensa

ARSKA

Koska ko. autossa on tulossa suuri remontti jos auto on automaatti?? Onko tuossa joitain lastentauteja ja herkkiä kohtia ruostumaan esim. jotkut kotelot ym.
Kysymys koskee 2003 tai uudempia malleja. Onko esim. 100 000km joku rajapyykki kun tulee vesipumput, jakohihnat vai koska ne tulee eteen ym. suuret remontit kyseeseen?? Haluaisin mahdollisimman paljon tietoa. Ja kuinka paljon tuollainen moottori juo nestettä tavallisessa ajossa. Esitteet kertoo jotain, mutta mikä on todellista?
KIITOS VASTAAJILLE ETUKÄTEEN :-)

12

3310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ARSKA

      Itellä Pajero 3,2 diesel ja kulutus alle 10.litr./100km on täysin mahdotonta vaikka ajaisi pintakaasulla ja tuohon sitten se KIVA DIESELVERO vajaa 1000e/vuosi. Saa tuolla 1000e/vuosi ajaa melko paljon kilometrejä jos meinaa päästä voitolle kun polttoaineiden ero on tankilla Bensa/Diesel vain luokkaa n. 0,20e/litra. Ja Ko. autojen esitteissä kulutusero pitäisi olla 2 litraa/100km. Siksi kysyinkin voiko tuo ero pitää paikkansa että vaan 2 litraa eroa todellisuudessa. Esitteet ovat kuitenkin aina esitteitä.
      Tarvin vähän pakostakin maasturia jos tuota X5.ttä sellaiseksi voi kutsua. Taitaa olla X5 4,4 enemmänkin maantielle tarkoitettu katumaasturi kuin maastoon ja vetoon tarkoitettu ajopeli. Jos siihen ottaa X5 3.0 litran Dieselin niin ei niiden kulutuksissa ole esitteiden mukaan suuria eroja ole. Ja taas se DIESELVERO vie kulutushyödyn.
      Pajero kun on taas oikea vetojuhta yli 3000kg kyytiin. :-)

      Ja juuri noista huolloista, lastentaudeista ja muista kokemuksiata ja varaosien saannista halusinkin tietoa todellisuudessa, eikä missään esitteen muodossa.

      • jep...

        X5 luetaan yleensä enemmän citymaasturiksi, joka viihtyy enemmän maantiellä ja pajero taas oikeaksi maasturiksi... :)

        Joo en tiedä esitetteistä mainituista kulutuksista, mutta joo, sehän se voi olla. Pajeronkin bensakonehan kuluttaa esitteen mukaan n. 12-13l/100km.


      • että näin

        Kuuleman mukaan se ajotietokone näyttää liian suurta kulutusta usein. Esim. ajotietokone on näyttänyt 11 ja mitattu onkin ollut vain 9.5 ...


      • Heikki_audisti
        että näin kirjoitti:

        Kuuleman mukaan se ajotietokone näyttää liian suurta kulutusta usein. Esim. ajotietokone on näyttänyt 11 ja mitattu onkin ollut vain 9.5 ...

        4,4 litranen kone veisi 9,5??? Menkää nyt kotiinne puhumasta paskaa jumalauta. Diesel on sen takia ylivoimainen polttoaineen kulutuksessa, että se on taloudellinen osakuormalla. Bensa-auto ei ole edes tätä. Ja diesel pääsee hädintuskin tohon lukemaan, siis se 3 litranen.

        Itse olen 2003 4,4 ajanut noin 3000km, ja voin kertoa, että 13 on se minimi mihin sillä pääsee. Alta kympin taitaa päästä jos on noin 50 kilometrin alamäki ja loppumatka tasaista.

        Vielä jos miettii kärryä vedellä tms. niin 13 litraa satasella on myös varsin mukavan utopistinen haave.

        Suosittelen sitä dieseliä. Sekin vie paljon, mutta sen kulutuksessa on sentään jotain järkeä


      • dieselistä
        Heikki_audisti kirjoitti:

        4,4 litranen kone veisi 9,5??? Menkää nyt kotiinne puhumasta paskaa jumalauta. Diesel on sen takia ylivoimainen polttoaineen kulutuksessa, että se on taloudellinen osakuormalla. Bensa-auto ei ole edes tätä. Ja diesel pääsee hädintuskin tohon lukemaan, siis se 3 litranen.

        Itse olen 2003 4,4 ajanut noin 3000km, ja voin kertoa, että 13 on se minimi mihin sillä pääsee. Alta kympin taitaa päästä jos on noin 50 kilometrin alamäki ja loppumatka tasaista.

        Vielä jos miettii kärryä vedellä tms. niin 13 litraa satasella on myös varsin mukavan utopistinen haave.

        Suosittelen sitä dieseliä. Sekin vie paljon, mutta sen kulutuksessa on sentään jotain järkeä

        Eli se pajeron 3,2 dieseliä koski kommenttini...


      • ASRKA
        Heikki_audisti kirjoitti:

        4,4 litranen kone veisi 9,5??? Menkää nyt kotiinne puhumasta paskaa jumalauta. Diesel on sen takia ylivoimainen polttoaineen kulutuksessa, että se on taloudellinen osakuormalla. Bensa-auto ei ole edes tätä. Ja diesel pääsee hädintuskin tohon lukemaan, siis se 3 litranen.

        Itse olen 2003 4,4 ajanut noin 3000km, ja voin kertoa, että 13 on se minimi mihin sillä pääsee. Alta kympin taitaa päästä jos on noin 50 kilometrin alamäki ja loppumatka tasaista.

        Vielä jos miettii kärryä vedellä tms. niin 13 litraa satasella on myös varsin mukavan utopistinen haave.

        Suosittelen sitä dieseliä. Sekin vie paljon, mutta sen kulutuksessa on sentään jotain järkeä

        että dieselveron hyöty tulisi takaisin, koska Pajerossakin vero on melkein 1000e/ vuosi. Maksu tuntuu kohtuuttomalle, koska auto painaa niin paljon ja on suorituskyvyiltään aika laiska. Onhan se positiivisesti että negatiivisesti erilainen kuin Bemari X5 bensa. Jos ajaa 15000km/v kannattaa iso bensakone vielä. Hyödyt Dieseliin tulee vasta jossain 20000km/v vaiheilla. Ja kulutuksiin vaikuttaa eniten kuitenkin se, joka istuu siinä ratin ja penkin välissä. :-)


      • löytyy.
        ASRKA kirjoitti:

        että dieselveron hyöty tulisi takaisin, koska Pajerossakin vero on melkein 1000e/ vuosi. Maksu tuntuu kohtuuttomalle, koska auto painaa niin paljon ja on suorituskyvyiltään aika laiska. Onhan se positiivisesti että negatiivisesti erilainen kuin Bemari X5 bensa. Jos ajaa 15000km/v kannattaa iso bensakone vielä. Hyödyt Dieseliin tulee vasta jossain 20000km/v vaiheilla. Ja kulutuksiin vaikuttaa eniten kuitenkin se, joka istuu siinä ratin ja penkin välissä. :-)

        Esimerkiksi tuolta tankkaus.com:sta. rekisteröidy sinne niin näet muutkin autot.

        Nämä ainakin oli:
        X5 3.0 Diesel 2005 10.34 litraa
        X5 4.4 Bensa 2001 16.05 litraa

        Tietenkin riippuu vähän missä kumpikin kaveri ajelee ja miten autoansa polkee. Mutta tuosta saa osviittaa mikä on keskikulutuksen ero.

        Pajeroja oli tuolla 7 kpl.
        Vielä parempi jos noita olis useampi.


      • Pajerosi

        Itselläni on LC kolmen litran dieselillä ja viimeksi kuluneen puolen vuoden todellinen keskikulutus on alle kymmenen litraa, vaikka välillä vedän reilun tonnin venetraileria tai kevytperäkärryä ja katolla on ollut parin tuhannen kilometrin verran suksiboksikin(joka muuten lisää kulutusta enemmän kuin kevytkärry).

        Parhaimmillaan olen nuukaillut tuon LC:n 8,5 litran todelliseen kulutukseen ja yhdeksän litran alituksia on useampia. Alle kymppiin päsemiseksi ei tarvitse taajaman ulkopuolella yhtään edes yrittää, kunhan ajelee suunnilleen rajoitusten mukaan. Kaahaamalla tietysti pääsee toiselle kympillekin.

        Ajotietokone kyllä valehtelee kulutuksen törkeänpuoleisesti alaspäin. Sen lukemat kun olisivatkin totta, vaan eivät ole. Onneksi todellinenkin on maasturille siedettävällä tasolla.


      • X5 A diesel
        löytyy. kirjoitti:

        Esimerkiksi tuolta tankkaus.com:sta. rekisteröidy sinne niin näet muutkin autot.

        Nämä ainakin oli:
        X5 3.0 Diesel 2005 10.34 litraa
        X5 4.4 Bensa 2001 16.05 litraa

        Tietenkin riippuu vähän missä kumpikin kaveri ajelee ja miten autoansa polkee. Mutta tuosta saa osviittaa mikä on keskikulutuksen ero.

        Pajeroja oli tuolla 7 kpl.
        Vielä parempi jos noita olis useampi.

        Vuoden keskikulutus sekalaisessa ajossa on ollut 9.2 litraa. Mökkitie-, peräkärry-, kaupunki- ja maatieajot mukaanluettuina. Maantieajossa kulutus putoaa noin 130km/t ajettaessa alle 8 litraa/100km.
        Dieselin hyvä vääntö tekee ventämisen miellyttäväksi ja dieselillä ajaa tankillisella n. 1000km yhdellä tankkauksella.


      • mr.elämä

        Haaaankiiii eeelääämäää hanki nyt se elämäääää elämää ja elämää eläääää eeeläää elmäää


    • Tyytyväinen.

      Samanlaista mietin minäkin. Ruma, mutta mikäpä maasturi kaunis olisi. Sisältä hieno eikä niin muovinen kuin monet muut. Enemmänkin city-maasturi, mutta enpä maastossa ajelekaan. Hinta hieman mietitytti, sillä noin 60000e on aika kasa (2004 4,4l). En tyrkytä, mutta sen sijaan ostin Jeep Grand Cherokeen (2004, 4,7l). Se on oikea maasturi, isompi sisältä ja kohtuu tyylikäs. Hinta oli ratkaisevat 25te pienempi. Sillä ostelee bensaa pitkän aikaa vaikka hinnat nousisivat mihin.

      Kulutuksesta sen verran, että allani on ollut myös tuo Bemun 4,4l (7 sarjalaisessa). Se tosiaankin vie keskimäärin sen 16l sadalla. Kuten Jeep GC myöskin. Molemmilla pääsee tasaisella tiellä vakionopeussäätimellä just just alle kympillä, mutta normaalisti ajettuna maantiekin on luokkaa 12-13k sadalla. Tallissa on myös MB 5,5l ja se vie noin 3l sadalla vähemmän kuin tuo. Hassua, Mersu on selvästi pihi, eikä ole ensimmäinen vastaava kokemukseni Mersusta.

      Bensalasku vuodessa on kuitenkin melkoisen pieni kokonaiskustannuksiin verrattuna (ostohinta, hinnan alentuminen, huollot jne), joten en pitäisi sitä ratkaisuna tällaisessa hankinnassa.

    • lapio mies

      15.5-25 ltr

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

      Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      256
      5665
    2. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

      narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      137
      5165
    3. Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle

      Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku
      Maailman menoa
      28
      4918
    4. Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?

      Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.
      Ikävä
      129
      2197
    5. Tylsille treffeille

      Hiljaisen ukon kans nuotiolle?
      Tunteet
      405
      1867
    6. Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa

      Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova
      Maailman menoa
      54
      1784
    7. Ensitreffit Matti ei vaikene enää - Rehellinen tilitys epäonnistuneesta suhteesta Elisaan

      Häntä pystyyn, Matti! Olet mahtava tyyppi ja varmasti “se oikea” löytyy vielä! Elisan kanssa ei nyt vaan sitten natsann
      Ensitreffit alttarilla
      18
      1722
    8. HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta

      Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      95
      1715
    9. Minkä lempinimen olet

      antanut kaivatullesi?
      Ikävä
      96
      1454
    10. Upeeta! Rauha tulee pian!

      Hieno suunnitelma ja se on toteutumassa alle kahdessa viikossa. Jihuu! Tätä on odotettukin, nyt se tulee! https://www.is
      Maailman menoa
      397
      1389
    Aihe