Saako niitä veden desinfiointiaineita (tabletteja, tippoja) muualta kuin varsinaista caravan-kaupoista ja nettikaupasta?
veden des.aineet
2
417
Vastaukset
Nokiasta huolimatta normaali käyttövesi joka tulee puhdistettuna kunnalliselta vesilaitokselta säilyy testini mukaan yli 3 kk hyvänä säiliössä. Testi tosin tehtiin purjeveneessä jossa oli 2 kpl vesitankkeja, siellä vesi ei päässyt lämpenemään meriveden lämpöä korkeammalle.
Tankin pitää vain olla puhdas. Puhdistuksen olen suorittanut joko Kloriinilla (pari pulloa n. 15 - 20l vettä) jos tankki vaikuttaa likaiselta. Jos se taas on puhtaan tuntuinen ja näköinen niin laitan pari Euroshopperin isoa etikkapulloa tyhjäksi ja taas vettä lisää saman verran. Tankissa huiskimisen jälkeen pumppaan nesteen putkistoihin noin tunniksi ja sen jälkeen hyvät huuhtelut. Huuhtelussa ei kannata säästellä, olen kerran veneilyaikana kokeillut miltä kloorilla maustettu aamukahvi maistuu enkä suosittele.
Varsinkin jos käytät vettä ruokiin ja juomiin niin miksi lisätä sen kemikaalipitoisuutta. Tärkeä ohje on, älä koskaan laita minkään kaivon käsittelemätöntä vettä koska siellä saattaa olla yksi bakteeri joka alkaa valtaisan populaatiolisäyksen ja olet pulassa.
Olen tankannut hyvää vettä Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Saksassa, Italiassa, Ranskassa ja ainakin Espanjassa Benelux maita unohtamatta.- Maleksija
Kannattanee kysäistä apteekeista, retkeilytarvike- ja veneilytarvikeliikkeistä. Tämä ei ole tieto, vain arvailua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 29011402
- 1337030
- 1015813
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa415161- 524311
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304029- 613554
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323541Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223065- 793060