Sanomalehti Kaleva muuttaa kansalaismielipiteiden sisältöä jopa päinvastaisiksi poistamalla tekstistä oleellisia sanoja. Olkoonkin niin, että oleellinen sana on tässä tapauksessa "mulkku". Toimituksessa työskentelee joku kelvoton "muka journalisti", joka tekee omaa politiikkaansa vääristelemällä juttuja. Jos erehdytte joskus lukemaan Kalevaa, niin pitäkää mielessänne, että mikään kansalaismielipide siellä ei pidä paikkaansa vaaan edustaa toimituksen poliittista linjaa.
Tässä vielä jäljennös toimitukseen lähettämästäni ystävällisestä ja asiallisesta palautteesta:
Älkää saatana vääristelkö juttuja poistelemalla sieltä oleellisia sanoja! Koko artikkelin sisältö muuttuu jos lauseen "Niiden mulkkujen joukossa on ollut aivan inhimillisiä olentojakin" muuttaa muotoon "Niiden joukossa on ollut aivan inhimillisiä olentojakin." SAATANAN PRESNEVIT! Vittu herätkää nykyaikaan pellet! Ei vittu mulkku-sanaa saatana sensuroida ihan vain siksi, että sanaa "mulkku" ei saa sanoa julkisessa sanassa. Oletteko vittu noin saatanan nysväreitä, että nuolette sielä Uimosen persettä kusi sukassa. Pysykää vittu mukana maailman viestinnän kehityksessä ja sallikaa yksi mulkku-sana siellä ja toinen hallitusti täällä tai vaihtakaa korvaava sana tilalle, mutta älkää helvetissä kääntäkö kiinteistönvälittäjiin kielteisesti suhtautuvaa artikkelia kiinteistön välittäjiin myönteisesti suhtautuvaksi. Voi perkele, että sapettaa tuollainen pelleily. Onko teillä perkele elämänne tarkoituksena pelkkä esimiehen pelko? Saatanan nysvärineidit! Tuntuuko nyt hyvältä, kun voi käyttää valtaa. "Vitsi mä oon kova, kun mä muutin sen artikkelin päinvastaiseksi sensuroimalla yhden sanan. Kyllä sitä kirjoittajaa varmaan vitutti." Näitä kirosanoja ei sitten tarvitse julkaista. Riittää, että tulostatte tämän sinne kahvipöydällenne kaikkien sensusoijien nähtäväksi. Ettekö perkeleet ole oppineet, että julkisen keskustelufoorumin turha sensurointi pulpahtaa esiin jossain muussa foorumissa, kuten on aina käynyt, kun sananvapautta yritetään rajoittaa.
-kansalainen-
Sanomalehti Kaleva sensuroi
4
177
Vastaukset
- herra huu
ilmaisemaan itseäsi ilman kirosanoja. Sekin on mahdollista!
- kansalainen
Toki on, mutta teen sitä työkseni jatkuvasti ja olen opetellut ilmaisemaan itseäni myös hieman rahvaanomaisemmalla tavalla käyttäen voimasanoja, joilla ehkä tavoitan väestöstä sen osan, jonka henkinen kasvu on vielä alkutaipaleellaan.
- Sivullinen
Tuollainen teksti osoittaa että "kansalaisen"
henkinen kasvu on vielä kovin aluillaan.- kansalainen
Tarkoitatko, että vain henkisesti tietyn tason ja oikeat mielipiteet omaavien jutut tulisi julkaista? On helppoa hallita tyhmää vaalikarjaa kiinnittämällä huomio sivuseikkoihin, kuten nimimerkillä lienee tapana. Kirjoittajan persoonallisuus ei saisi vaikuttaa siihen, että hänen mielipiteensä käännetään sensuurin voimin julkisessa sanassa päinvastaiseksi. Sanan "mulkku" voi esimerkiksi korvata monella samankaltaisella sanalla, jos kirjoittajan henkinen taso ei riitä sitä itse korvaamaan sivistyneemmällä sanalla. Myönnän kyllä, että kiinteistönvälittäjän nimittäminen on mulkuksi voi olla loukkaavaa. Miehen sukupuolielin ei voi kuitenkaan tehdä rikosilmoitusta siitä, että niin iljettävä asia kuin kiinteistönvälittäjä rinnastetaan tuohon hyödylliseen kapistukseen.
Nimimerkki "Sivullinen" pysyy tiukasti omassa sapluunassaan kirjoittamalla sivistynyttä tekstiä, jonka sanoilla pyrkii hallitsemaan maailmaa. Nyt ei ole kuitenkaan kysymys henkisen kehityksen tasosta vaan sananvapaudesta. Mielestäni Suomi24 -foorumi toteuttaa sitä oikein hyvin. Toivottavasti henkinen kasvuni ei koskaan tule yltämään sinun tasollesi arvoisa "Sivullinen".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283067No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760