Jos sapatinviettäjät tempaistaan ylös ja tänne
jääneet sunnuntain hyväksyjät tuomitaan, kuten
edellisessä keskustelun aiheessa pohdimme tämän
samaisen - Jes 24. - sanomaan - -
niin keitä sitten on tämä pieni jäännös, joka
sittenkin voidaan havaita autioituneessa maassa?
Ovatko ne ehkä sellaisia adventisteja, jotka
eivät ole osanneet valvoa eli ei olekaan sitä
sapattisinettiä heillä?
Sillä Jes 24 toteaa Maan autioituvan ja silti se
lupaa pienen jäännöksen jäävän eloon.
Ja se jäännös on riemuitsevaa kansaa.
Edellisessä ketjussa keskustelemme autioituvasta
maasta - tässä kysymme, keitä sitten jää jäljelle.
Jes 24:6
Siksi kirous syö maan, sen asukkaat saavat maksaa teoistaan. Siksi maan asukkaat käyvät vähiin, vain muutama harva jää jäljelle ihmisen suvusta.
[Dan. 9:11]
Jes 24:14
Jäljelle jääneet aloittavat ylistyksen, he iloitsevat ääneen Herran suuruudesta. Huutakaa siis lännessä.
Jes 24:23
Kuu kalpenee, aurinko häpeää, kun Herra Sebaot hallitsee Siionin vuorella ja Jerusalemissa ja hänen kunniansa loistaa hänen kansansa vanhimmille.
[Jes. 13:10; Hes. 32:7]
"Huutakaa siis lännessä ..." - USA:n adventistitko?
Jesaja 24. luku:
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 24:1&rnd=1209847506689
Siunattua pyhäpäivää kaikille - keskustellaan huomenissa!
Keitä sitten "jäljelle jääneet"?
6
184
Vastaukset 6
Jes 24. luvun lisäksi viitataan "pyhäinjäännökseen", niihin jäljelle jääneisiin,
jotka pyhitetään:
Jes. 4:3
Ja Siionin jäljelle jääneitä ja Jerusalemissa jäljellä olevia kutsutaan pyhiksi -- kaikkia, jotka on kirjoitettu elävien kirjaan Jerusalemissa. [2. Moos. 32:32 ]
Jes. 10:20
Sinä päivänä eivät Jaakobin jälkeläiset, jotka ovat päässeet pakoon, nuo Israelista jäljelle jääneet, enää turvaudu sortajaansa. Herralle uskollisina he turvautuvat yksin häneen, Israelin Pyhään. [2. Kun. 16:7]
Dan. 4:26
(4:23) Sen puun kanto käskettiin jättää jäljelle, ja tämä tarkoittaa, että saat takaisin valtakuntasi, kun olet oppinut tietämään, että todellinen valta on Taivaan. [Jes. 6:13]
Miika 2:12
-- Minä kokoan sinut, Jaakobin heimo, kaikkialta, yhdistän Israelista jäljelle jääneet. Minä johdatan heidät yhteen kuin lampaat tarhaan, kuin lauman laitumelle. Kansaa tungeksii kaikkialla. [Jer. 31:8,9]
Miika 5:3
(5:2) Herra jättää Israelin vain siksi ajaksi, kun synnyttäjä synnyttää. Sitten israelilaisten luokse palaavat heidän jäljelle jääneet veljensä. [Jes. 7:14]
Miika 7:18
Jumala, onko sinun vertaistasi! Sinä annat synnit anteeksi ja jätät rankaisematta jäljelle jääneen kansasi rikkomukset. Sinä et pidä vihaa iäti, sinä olet laupias.
[Ps. 103:3; Jes. 1:18, 43:25; Jer. 31:34; Sak. 13:1]
Sak. 8:11
Mutta vastedes minä en kohtele tästä kansasta jäljelle jääneitä niin kuin ennen kohtelin tätä kansaa, sanoo Herra Sebaot.
Sak. 8:12
Minä kylvän rauhaa ja menestystä. Viiniköynnös antaa hedelmänsä, maa tuottaa satonsa, ja taivas antaa sateensa. Kaiken tämän minä lahjoitan kansastani jäljelle jääneille.
Sak. 9:7
Minä otan verisen lihan pois heidän suustaan, tempaan iljettävät, saastaiset ruoat heidän hampaistaan.
Silloin jäljelle jääneet filistealaiset tulevat minun omikseni.
Heidät otetaan Juudan sukukuntien joukkoon, Ekronin asukkaat liitetään minun kansaani niin kuin jebusilaiset ennen.
[1. Sam. 14:32; Hes. 33:25 | 2. Sam. 5:6]
TÄMÄN JÄÄNNÖKSEN VAHVISTAA MYÖS UUSI TESTAMENTTI
Sak. 13:8
Näin sanoo Herra: -- Kaksi kolmasosaa tämän maan asukkaista joutuu tuhoon ja kuolee, vain yksi kolmannes jää jäljelle.
Sak. 14:2
Minä kokoan kaikki kansat taistelemaan Jerusalemia vastaan.
Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, puolet kaupungin asukkaista viedään vieraaseen maahan.
Mutta jäljelle jääneitä ei tuhota.
Room. 11:5
Samoin on nykyisenäkin aikana olemassa jäännös, jonka Jumala on armossaan valinnut.
[Sak. 13:8,9; Room. 9:27]
Room. 11:26
Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä. [Jes. 59:20]
Eiks Jeh? Mutta mikä on tapahtumien kulku ja
loppuasetelma?- vastauksen, et sitä
kuitenkaan hyväksyisi, koska olet kehitellyt omat teoriasi, joista pidät kiinni vaikka miten ne olisivat ristiriidassa Raamatun kanssa. Joten turhaa on keskustella kanssasi.
vastauksen, et sitä kirjoitti:
kuitenkaan hyväksyisi, koska olet kehitellyt omat teoriasi, joista pidät kiinni vaikka miten ne olisivat ristiriidassa Raamatun kanssa. Joten turhaa on keskustella kanssasi.
viittaa tietenkin adventisteihin, vaikka se olisi kuinkakin ristiriidassa Raamatun totuuden kanssa. Ja sen vuoksihan sinä et itse kestä kuulla totuutta..
vastauksen, et sitä kirjoitti:
Tylsä olisikin keskustella sellaisten kanssa,
joiden aivot olisi ohjelmoitu tismalleen
samoin ajatteleviksi.
Mutta keskustelu on ajatusten vaihtoa,
vuorovaikutusta, kommunikointia, mielipiteitä
puolin ja toisin.
Ja myös väärän käsityksen kumoamista dokumenttien
avulla.
Miten voit ottaa vastaan ojennustakaan, kun et
mielestäsi saa tai voi keskustella toisinajattelevan
kanssa?
VARMASTI tekstissäni oli jotain, mikä olisi ollut
keskustelun arvoista ja sullekin ajattelemisen
aihetta antavaa.
Mutta pelko panee paulan, kun olet rakkaudeton.
1. Joh. 4:18
Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.
- annu42
kerroksellinen. Siinä puhutaan Jesajan ajasta ja tulevista tapahtumista Jeesuksen tullessa. Kun Jumalan kansa vietiin pakkosiirtolaisuuteen, ihmisiä jäi vähän jäljelle. Siinä on tarpeeksi selitystä kysymykseesi.
Myös esim. luvussa 35 löytyy tätä kerroksellisuutta, ja puhutaan Jesajan ajasta ja myös uuden maan asioista. Samoin kuuluisa luku 52 kertoo Siionista, joka toteutuu vasta, kun Jumala perustaa valtakuntansa, jonne ei mene kukaan "saastainen". Tämähän ei voi tapahtua kuin vasta uudessa maassa.
Raamattu on monitahoinen kirja, jossa tutkittavaa riittää.- Uuden Testamentim mukaan
Room. 11:5
Samoin on nykyisenäkin aikana olemassa jäännös, jonka Jumala on armossaan valinnut.
[Sak. 13:8,9; Room. 9:27]
Room. 11:26
Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä. [Jes. 59:20]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
KP-Sesongilla ongelmia?
Tarvitsen luotettavaa katonpuhdistajaa ja kuulin, että KP-Sesonki Oy tekee hommat edullisesti ja asiakkaan tarpeet huomi251645Oot upea nainen, älä vähättele ittees
Ja tietojeni mukaan 2 muuta on susta kiinnostuneit mun lisäks. 👀681387- 961171
Jämsän Paras Ravintola
Särkijärven kioskiin on avattu uusi upea Maucas ravintola joka on jämsän paras. Loistava palvelu ja herkullinen ruoka. R771114Salaisuudet paljastuu
Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku84799Ihmettelet nainen, miten vielä sinua rakastan
No jos en enää sinua ajattelisi, niin ei se mitään rakkautta olisi alunperinkään. En tarvi sinusta nähdä merkkiäkään, ni48747Poliisi pamputti Variskankaalla
Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella29746- 64667
Kiellettyjä ajatuksia
Istutaan sylikkäin, katson sun silmiin, vastaat kstseeseen ja kiedon kädet sun ympärille. Huulet koskettaa sun huulia,43656- 38639