Mulla on ollut jo jonkusen vuoden selkeät suonikohjut jalassa. Ne ovat särkeneet nyt viimeisen vuoden aikana joskus enemmän, joskus vähemmän. Nyt kuitenkin viimeisten kuukausien aikana enemmän.
Eilen illalla töistä tullessani jalka kramppasi äkillisesti ja kipu oli aivan sietämätön. Kipu ulottui jalan sisäpuolella reidestä aina nilkkaan asti. Juuri tässä kohdassa minulla on näkyvät suonikohjut. Kipu oli niin kova, etten päässyt kävelemään. Miehen avustamana pääsin kuitenkin sohvalle ja kipu hieman helpottui kun sain nostettua jalan ylös. Tähän asentoon sitten jäinkin. Yöllä kipu hellitti ja sain hieman nukuttuakin, mutta kun aamulla nousin ylös ja laskin jalan lattiaan, kipu iski taas kuin veitsen isku.
Nyt pystyn istumaan niin, että jalka on toisella tuolilla ylhäällä, mutta kun taas lähden liikkeelle mieletön kipu iskee. Tuntuu ikäänkuin siltä, että veri ei pääse kiertämään ja verisuonet pakkautuu eivätkä suonet kestä kuormitusta. Pystyn kohdentamaan kivun selkeästi yhteen paikkaan pohkeen sisäpuolella ja siitä kohdasta pohje on ihan kosketusarka. Paikoillaan ollessa, jalka ylhäällä kipua ei ole.
Pystyn hiljakseen kävelemään, mikäli sinnikkäästi yritän. Pidempään tallustellessa kipu hieman helpottuu. Silti jokainen askel ja jalan tärähdys tekee jonkun verran kipeetä.
Jalka ei ainakaan vielä ole turvoksissa, mutta pahimmassa kipuhohdassa on pieni kohouma. Tiedä sitten onko se sisäisempi kohju tai jotain.
Nyt minua kuitenkin pelottaa, onko kyseessä sittenkin veritulppa. Suvussani on sekä suonikohjutautia, että veritulppaa.
Minulle on varattu verisuonikirurgille aika kolmen viikon päähän suonikohjutaudin takia, mutta pitäisiköhän sittenkin käydä jo aiemmin??? Vai voiko pelkät suonikohjut aieheuttaa tällaista oireilua. Apua!
Veritulppa/suonikohju kramppi
Apua!
0
2885
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi443069Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs452877100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es502505Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo472347Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks322096Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581840- 451759
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä401612- 461535
- 261361