Mulla on ollut jo jonkusen vuoden selkeät suonikohjut jalassa. Ne ovat särkeneet nyt viimeisen vuoden aikana joskus enemmän, joskus vähemmän. Nyt kuitenkin viimeisten kuukausien aikana enemmän.
Eilen illalla töistä tullessani jalka kramppasi äkillisesti ja kipu oli aivan sietämätön. Kipu ulottui jalan sisäpuolella reidestä aina nilkkaan asti. Juuri tässä kohdassa minulla on näkyvät suonikohjut. Kipu oli niin kova, etten päässyt kävelemään. Miehen avustamana pääsin kuitenkin sohvalle ja kipu hieman helpottui kun sain nostettua jalan ylös. Tähän asentoon sitten jäinkin. Yöllä kipu hellitti ja sain hieman nukuttuakin, mutta kun aamulla nousin ylös ja laskin jalan lattiaan, kipu iski taas kuin veitsen isku.
Nyt pystyn istumaan niin, että jalka on toisella tuolilla ylhäällä, mutta kun taas lähden liikkeelle mieletön kipu iskee. Tuntuu ikäänkuin siltä, että veri ei pääse kiertämään ja verisuonet pakkautuu eivätkä suonet kestä kuormitusta. Pystyn kohdentamaan kivun selkeästi yhteen paikkaan pohkeen sisäpuolella ja siitä kohdasta pohje on ihan kosketusarka. Paikoillaan ollessa, jalka ylhäällä kipua ei ole.
Pystyn hiljakseen kävelemään, mikäli sinnikkäästi yritän. Pidempään tallustellessa kipu hieman helpottuu. Silti jokainen askel ja jalan tärähdys tekee jonkun verran kipeetä.
Jalka ei ainakaan vielä ole turvoksissa, mutta pahimmassa kipuhohdassa on pieni kohouma. Tiedä sitten onko se sisäisempi kohju tai jotain.
Nyt minua kuitenkin pelottaa, onko kyseessä sittenkin veritulppa. Suvussani on sekä suonikohjutautia, että veritulppaa.
Minulle on varattu verisuonikirurgille aika kolmen viikon päähän suonikohjutaudin takia, mutta pitäisiköhän sittenkin käydä jo aiemmin??? Vai voiko pelkät suonikohjut aieheuttaa tällaista oireilua. Apua!
Veritulppa/suonikohju kramppi
Apua!
0
2796
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan463030Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272854- 1212306
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631326- 111276
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39912Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13792