Melianesta Yasminelleen

Jeps, elikkäs.. vaihdoin meliane pillerit yasminelleen, kun gyne määräsi niin. Jos loppuis hiiva ja painoni laskisi sekä mieliala ei vaihtelisi niin hirveästi.

Nyt olen syöny ekaa liuskaa ja olen menossa tokalla viikolla.. Eilen alkoi vähäinen tiputteluvuoto, joka jatkuu siis edelleen.
Varmistaakseni asian, eikö tämä ole ihan normaalia? Ennen minulla ei ole tiputteluvuotoa tullut, joten tämä on uutta minulle! Mietin myös, että kuinka kauan yleensä tipputeluvuotoa tulee, että pitäs mennä lääkäriin?

Ja sanotaan, et eipä se hiiva ole hävinnyt, vaan taas tuli.. Johtunee varmaan kumppanistani, jonka aidon hoidella seuraavaksi!

Kiitos vastauksista!

p.s Ohjeissa luin tästä jo, että joo ei tarvitse sitä mainita. Ja tuolla jossain keskustelussa joku sano, että tiputteluvuoto merkkaa liian alhaisesta hormoonipitoisuudesta pillereissä?? Öh.. hmm.
6285
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

Tänään kävin terkkarilla, vaihdettiin melianesta yasminelleen..söin melianeja kk ja sivuvaikutukset olivat tympeitä, varsinkin mielialan vaihtelut ja alapään kuivuus..saas nähdä toimiiko nämä pillerit vai joutuuko lopettamaan koko hormonaalisen ehkäisyn..

Äänestä

No painonnousu ei välttämättä johdu pillereistä, että itse aikoinani vaihdoin melianet yasmineihin, enkä ainakaan ole mitään eroa huomannut painossa.

Tiputtelu on ihan normaalia joillakin silloin, kun vaihtaa toisesta merkistä toiseen. Itse syön yasmineita, koska verenpaine pysyy kurissa ja niiden pitäisi olla matalahormonisia.

Tuo hiivakin voi johtua siitä kun syö pillereitä, toisilla hiivaa tulee pillereiden aikana useasti, toisilla ei juuri koskaan.

Äänestä
  • Eli siis yasminellen käyttäjät, listatkaapa hyviä ja huonoja puolia k.o lääkkeestä? Kiitos:)

    Äänestä

  • yasminellessa? kirjoitti:

    Eli siis yasminellen käyttäjät, listatkaapa hyviä ja huonoja puolia k.o lääkkeestä? Kiitos:)

    Ne ovat Yasminellessa ihan samoja kuin missä tahansa muussakin pillerimerkissä, tosin Yasminellella saattaa olla hieman parempi vaikutus ihoon kuin esim. Melianella.

    Äänestä

  • sdasd kirjoitti:

    Ne ovat Yasminellessa ihan samoja kuin missä tahansa muussakin pillerimerkissä, tosin Yasminellella saattaa olla hieman parempi vaikutus ihoon kuin esim. Melianella.

    Mulla on yasminellet, aina ollut. Syönyt yli vuoden niitä. En osaa verrata muihin, kun en ole muita käyttänyt, mut ite huomasin et kun aloitin, muutuin väsyneemmäksi, mielialat vaihtelee välillä, aluksi oli aika koviakin oireita (rinnat tosi kipeet, paha olo) mut ne meni ohi ajan kanssa. Nykyään ei oikeestaan mitään oireita, ainoastaan mieliala vaihtelee välillä ja hermostun helpommin, mut pienensi menkkoja paljon (ennen 7 päivää ja aika runsaat, nyt 4 päivää ja pienet). Kuukautiskipuja samalla lailla kuin ennen pillereitä. Ei ole ihoon ainakaan auttanut, eikä pahentanutkaan. Paino pysynyt täsmälleen samana kuin aina ennenkin, ei ole rinnatkaan kasvaneet ollenkaan.

    Äänestä

  • yasminellessa? kirjoitti:

    Eli siis yasminellen käyttäjät, listatkaapa hyviä ja huonoja puolia k.o lääkkeestä? Kiitos:)

    Syön vieläkin Yasminellejä, kun sain gynekologille ajan vasta kesäkuulle. Ohuet, kipeät ulkosynnyttimet, joissa kirveleviä haavoja. Yhdyntää ei voi ajatellakkaan. wc paperikin sattuu ja aiheuttaa haavoja. Emättimessä ajoittain kutinaa ja kuumotusta. Otin kyllä hiivaan fluconatsolia, mutta oireet jatkuvat jo kuudetta viikkoa, joten ajattelin, ettei ole hiivaa. Olisi mulla resepti emättimen lisä estrogeenille, mutta en oo uskaltanut hakea, kun luin sen aiheuttavan hiivaa jne. Yksin saa pähkäillä, että mitä tekisi. Alunperin pillerit määrättiin hoidoksi vaikeisiin kuukautisiin. Muuten heittäisin kokonaan pois.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Tiputtelija__ kirjoitti:

Jeps, elikkäs.. vaihdoin meliane pillerit yasminelleen, kun gyne määräsi niin. Jos loppuis hiiva ja painoni laskisi sekä mieliala ei vaihtelisi niin hirveästi.

Nyt olen syöny ekaa liuskaa ja olen menossa tokalla viikolla.. Eilen alkoi vähäinen tiputteluvuoto, joka jatkuu siis edelleen.
Varmistaakseni asian, eikö tämä ole ihan normaalia? Ennen minulla ei ole tiputteluvuotoa tullut, joten tämä on uutta minulle! Mietin myös, että kuinka kauan yleensä tipputeluvuotoa tulee, että pitäs mennä lääkäriin?

Ja sanotaan, et eipä se hiiva ole hävinnyt, vaan taas tuli.. Johtunee varmaan kumppanistani, jonka aidon hoidella seuraavaksi!

Kiitos vastauksista!

p.s Ohjeissa luin tästä jo, että joo ei tarvitse sitä mainita. Ja tuolla jossain keskustelussa joku sano, että tiputteluvuoto merkkaa liian alhaisesta hormoonipitoisuudesta pillereissä?? Öh.. hmm.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu