Hörökorvaleikkaus

doduu

Pakko oli tulla tänne kysymään sellaista, onko pahakin operaatio tehdä kyseinen leikkaus paikallispuudutuksessa?
Niin ja miten nopsaan parantuu leikkauksen jälkeen? Voiko esim. mennä uimaan kuukauden päästä leikkauksesta ja onko korvat vielä miten pahannäköiset leikkauksen jäljiltä?

Mahtavaa kun tietää, että kohta voi (toivottavasti) pitää hiuksia kiinni häpeilemättä ja varmasti elämänlaatu paranee kaikinpuolin. Ei tarvitse enää piilotella ja murehtia niitä missään tilanteessa.
Vuosi sitten astelin yksityiselle vastaanotolle pyytämään kyseistä operaatiota, mutta lääkäri sanoi, että mietihän vielä vuosi ja jos olet samalla linjalla sitten niin tule takaisin. Se oli kova isku kun tiesi, että vuosi pitää vielä kärsiä.
Mutta onneks kohta kaikki on toisin ja vuoden odotus palkitaan :)

Eka on tuo kontrollikäynti ja silloin päätetään leikkauspäivä.
Jos ketään kiinnostaa niin voin jatkossa kertoa miten kaikki sujui ja siitä leikkauksesta yms.

59

13088

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuulikki 2

      Moi! Onnea leikkaukseen.
      Ois kiva kuulla, miten se meni ym...
      Itsekin olen miettinyt tulevaisuudessa leikkausta, mulla on kans sama ongelma HÖRÖKORVAT. Niitä saa häpeillä tosiaankin, esim. uidessa ym... Ois kiva, jos laittaisit kuulumisia, miten se toimenpide käytännössä meni. T.Tuulikki

      • Anonyymi

        Olet kyllä ap melkoinen hörökorva. Nähin, että vastasit omaan aloitukseesi ja jatkat näitä vanhojen aloituksiesi nostoja.


    • ex-ropelikorva

      kokemuksestani on jo n.20v.esteetisen haitan lisäksi oli jatkuva korvakäytävien tulehdusten tunne.sain työpaikkalegurilta lähetteen,muutaman viikon kuluttua käynti ja valinnan paikka:jo silloin julkiselle sektorille 1-2v jono,yksityiselle aika järjestyi muutaman viikon sisällä.mummonmarkoissa pari,kolme tonnia.menin yksityiselle HYKS,nenä&korvakl.omaan korkean kipukynnyksen ja legurilla oli aikaa,joten kumpikin korva operoitiin putkeen,1 1/2t.rauhottavat,paikallispuudutukset,kummastakin n.1,5cm kaistaleet rustoa pois.oikeesti täysin kivuton toimenpide.yks yö os:lla (mahd.särky &vuoto)ja 2vk halavatun turbaani 24/7 tiukasti päässä.suurin yllätys oli lasku: pelkän poli ja 1vrk os:lla,eli ei kirurgille itselleen mitään.kertoi että mun ropelit olis pitänyt operoida jo alle kouluikäisenä.on vuosien mittaan ollu ponnarista ihan lyhyeen :-).suosittelen,ja ota huomioon et mun juttu on tehty tosi kauan sitte.

      • doduu

        Kiitos viimeiselle kirjoittajalle kun kerroit omasta toimenpiteestäsi.
        Mulla on varattu aika 29.4 lääkärin luo juttusille jolloin leikkauspäivä päätetään.
        Paikallispuudutuksessa maksaa 1400e. Nukutuksessa olisi n.2000e.
        Olen päättänyt kestää paikallispuudutuksen, koska tulee paljon halvemmaksi. Vaikka monet peloittelevatkin ettei mikään ole sattunut niin paljon kuin kyseiset piikit.
        Aika tuntuu matelevan, mutta oletan pääseväni leikkaukseen ennen heinäkuuta tai ainakin heinäkuun alussa. Plastiikkakirurgi joka toimenpiteen tekee reissaa ympäri suomen sairaaloita, joten sen takia ei ihan heti vastaanotolle pääse.

        Vähän epäilyttää kun leikkaus sattuu varmaan lähelle heinäkuuta mikä on yleinen mätäkuukausi. Miten lähtee parantumaan kuumassa ja kosteassa ilmassa.


      • doduu
        doduu kirjoitti:

        Kiitos viimeiselle kirjoittajalle kun kerroit omasta toimenpiteestäsi.
        Mulla on varattu aika 29.4 lääkärin luo juttusille jolloin leikkauspäivä päätetään.
        Paikallispuudutuksessa maksaa 1400e. Nukutuksessa olisi n.2000e.
        Olen päättänyt kestää paikallispuudutuksen, koska tulee paljon halvemmaksi. Vaikka monet peloittelevatkin ettei mikään ole sattunut niin paljon kuin kyseiset piikit.
        Aika tuntuu matelevan, mutta oletan pääseväni leikkaukseen ennen heinäkuuta tai ainakin heinäkuun alussa. Plastiikkakirurgi joka toimenpiteen tekee reissaa ympäri suomen sairaaloita, joten sen takia ei ihan heti vastaanotolle pääse.

        Vähän epäilyttää kun leikkaus sattuu varmaan lähelle heinäkuuta mikä on yleinen mätäkuukausi. Miten lähtee parantumaan kuumassa ja kosteassa ilmassa.

        Juu, eli 29.5 jopa :D huhtikuu on jo eletty


    • weiss

      jep eli eilen olin asko kallion käsittelyssä hörökorvien vuoksi. itse operaatio kesti n.tunnin ja oli totaalisen kivuton, jos nyt ei puudutuspiikkien nipsaisuja oteta huomioon. tuli siinä höpöteltyä lääkärisarjoista ja sun muista leikkauksen aikana. :)

      nyt istuskelen kotosalla sideharsot pään ympäri pyöräytettynä. tänäiltana saan ottaa nekin pois ja vaihtaa mukavampaan pantaan. jonkin verran on korvia särkeny ja viime yö oli aika vähäuninen, kun ei voinu korvia painaa tyynyä vasten. särkylääkettä kannattaa varata.

      vähän tietenkin jänksättää nähdä tulos harsojen alta, mutta on toki otettavaa huomioon mustelmat ja reilu turvotus. oikean tuloksen näkeepi varmaan muutamien päivien päästä.

      ilmoittelen myöhemmin miltä näytti :)

      • ex-ropelikorva

        että operaatio on takana.ajattele et mulla oli se turbaani 2vk.ja koiraa oli pakko lenkittää.onneks oli talvi,iso huppu päässä hiiviskelin.mulle korvat oli iso ongelma,vaik kaikki onkin suhteellista (toisen paise on toisen ajos..)homma vaikutti oleellisesti itsetuntoon ;)


      • weiss

        ok, otin tuossa aikaisemmin iltapäivällä siteet pois ja kurkkasin miltä näytti (1vrk leikkauksesta). aika rujon näköiset odotettavasti toki olivat - mustelmilla ja turvonneet. korvat oli aika jyrkästi kääntyneet kiinni päätä vasten, joka ilmeisesti (toivottavasti) johtuu sideharson painevaikutuksesta ja korvien turvotuksesta. toisella puolella oli myös havaittavissa pikkaisen enemmän ulkonevuutta kuin toisessa. toivon että molemmat parantuessaan irtautuvat hieman päästä luonnollisemman ulkonäön aikaansaamiseksi ja että pienen pieni epäsymmetrisyys korjautuu. noh, ainakin hörötys on nyt tyystiin tipotiessään.

        pitänee vielä viikon mittaa katella miten asettuu.

        jos jotakuta kiinnostaa, niin korvani olivat seuraavaan tyyliin muotoutuneet: http://www.facialbeauty.com/ContentImages/otopl_1b.jpg

        hörötys on pikkaisen lievempi kuin kuvassa, mutta muoto on sama (rustopoimujen täydellinen puutos).


      • doduu
        weiss kirjoitti:

        ok, otin tuossa aikaisemmin iltapäivällä siteet pois ja kurkkasin miltä näytti (1vrk leikkauksesta). aika rujon näköiset odotettavasti toki olivat - mustelmilla ja turvonneet. korvat oli aika jyrkästi kääntyneet kiinni päätä vasten, joka ilmeisesti (toivottavasti) johtuu sideharson painevaikutuksesta ja korvien turvotuksesta. toisella puolella oli myös havaittavissa pikkaisen enemmän ulkonevuutta kuin toisessa. toivon että molemmat parantuessaan irtautuvat hieman päästä luonnollisemman ulkonäön aikaansaamiseksi ja että pienen pieni epäsymmetrisyys korjautuu. noh, ainakin hörötys on nyt tyystiin tipotiessään.

        pitänee vielä viikon mittaa katella miten asettuu.

        jos jotakuta kiinnostaa, niin korvani olivat seuraavaan tyyliin muotoutuneet: http://www.facialbeauty.com/ContentImages/otopl_1b.jpg

        hörötys on pikkaisen lievempi kuin kuvassa, mutta muoto on sama (rustopoimujen täydellinen puutos).

        Juu, eli huomenna olisi aika jolloin leikkauspäivä päätetään.
        Itsellänikin on tuon tapaiset korvat minkä linkin lähetit, tosin ei ihan noin höröt ja rustopoimut löytyy. En muista mikä poimu niistä puuttui joten sen takia ne ovat tämmöiset kuin ovat. Kuulemma havaittavissa vähän kuppikorvamaisuutta.
        Innolla odotan huomista vaikkei toimenpidettä silloin vielä tehdäkkään, mutta tietää sen olevan aika lähellä kumminkin :)


      • weiss
        doduu kirjoitti:

        Juu, eli huomenna olisi aika jolloin leikkauspäivä päätetään.
        Itsellänikin on tuon tapaiset korvat minkä linkin lähetit, tosin ei ihan noin höröt ja rustopoimut löytyy. En muista mikä poimu niistä puuttui joten sen takia ne ovat tämmöiset kuin ovat. Kuulemma havaittavissa vähän kuppikorvamaisuutta.
        Innolla odotan huomista vaikkei toimenpidettä silloin vielä tehdäkkään, mutta tietää sen olevan aika lähellä kumminkin :)

        nyt on kolme päivää leikkauksesta kulunut ja korvat näyttävät jo vähän paremmalle. turvotusta löytyy vielä, mutta korvat ovat irtautuneet jo päästä hieman sekä epäsymmetrisyys on lähes huomaamatonta. hifistelyn vuoksi toivon, että ne turvotuksen laskiessa irtautuvat hieman lisää. muuten alan olla jo aika tyytyväinen tulokseen.

        särky on lieventynyt huomattavasti, mutta olen silti pari buranaa napsinut päivittäin.

        ensi viikon tiistaina on ompeleiden poisto kl-sairaalan uusissa tiloissa helsingissä. eli siihen mennessä pitäisi turvotuksen olla kokonaan poissa.

        operaatioon menijät tai sitä harkitsevat, kysykää vain jos jokin asia askarruttaa!


      • doduu
        weiss kirjoitti:

        nyt on kolme päivää leikkauksesta kulunut ja korvat näyttävät jo vähän paremmalle. turvotusta löytyy vielä, mutta korvat ovat irtautuneet jo päästä hieman sekä epäsymmetrisyys on lähes huomaamatonta. hifistelyn vuoksi toivon, että ne turvotuksen laskiessa irtautuvat hieman lisää. muuten alan olla jo aika tyytyväinen tulokseen.

        särky on lieventynyt huomattavasti, mutta olen silti pari buranaa napsinut päivittäin.

        ensi viikon tiistaina on ompeleiden poisto kl-sairaalan uusissa tiloissa helsingissä. eli siihen mennessä pitäisi turvotuksen olla kokonaan poissa.

        operaatioon menijät tai sitä harkitsevat, kysykää vain jos jokin asia askarruttaa!

        Nyt on eka käynti takanapäin. Leikkausaika tasan 2viikon päästä. Voin kuulkaas sanoa, että helpotti kuulla ihan hemmetisti. Yritti vielä käännyttää ja käännyttää, mutta pidin pääni ja sanoin tietäväni mitä haluan. Lopulta myöntyi :)
        Ei ole edes paha hinta yksityisellä, jopa luulin paljon kalliimmaksi.

        weiss, paljon sinulta poistettiin rustoa korvan takaa? Itseltäni meinataan 5mm. Vielä semmoinen kysymys, että tarvitseeko siellä olla joku tuttu mukana leikkauksen ajan vai riittääkö, että minut haetaan ja tuodaan?
        Kiva kuulla, että alat olla tyytyväinen tulokseen :)


      • weiss
        doduu kirjoitti:

        Nyt on eka käynti takanapäin. Leikkausaika tasan 2viikon päästä. Voin kuulkaas sanoa, että helpotti kuulla ihan hemmetisti. Yritti vielä käännyttää ja käännyttää, mutta pidin pääni ja sanoin tietäväni mitä haluan. Lopulta myöntyi :)
        Ei ole edes paha hinta yksityisellä, jopa luulin paljon kalliimmaksi.

        weiss, paljon sinulta poistettiin rustoa korvan takaa? Itseltäni meinataan 5mm. Vielä semmoinen kysymys, että tarvitseeko siellä olla joku tuttu mukana leikkauksen ajan vai riittääkö, että minut haetaan ja tuodaan?
        Kiva kuulla, että alat olla tyytyväinen tulokseen :)

        ei poistettu rustoa. korvalehden rustoa ohennettiin ja pehmennettiin taitoksen kohdalta, jonka jälkeen se tikattiin oikeaan asentoon.

        laitoin tänään pienet palat pumpulia korvien taakse, jottei olisi ihan niin tiiviisti päässä kiinni pannan alla. tässä vaiheessa kun arpikudosta vielä muodostuu, niin asentoon voi ehkä vielä vaikuttaa. toki tulee ottaa huomioon ruston muisti, joka saattaa pyrkiä vääntämään korvaa alkuperäiseen asentoonsa.

        muuten näyttävät kyllä jo aika luonnollisilta ja ennen kaikkea symmetrisiltä (jihuu).

        soittelen varmaan huomenna askolle pienen tilannekatsauksen merkeissä ja kyselen siitä, muuttuuko korvien asento paljon turvotuksen laskiessa.

        itselläni ei tosiaan ollut tuttua siellä mukana. tulin bussilla paikalle ja lähdin taksilla. no problemo. ;)


      • doduu
        weiss kirjoitti:

        ei poistettu rustoa. korvalehden rustoa ohennettiin ja pehmennettiin taitoksen kohdalta, jonka jälkeen se tikattiin oikeaan asentoon.

        laitoin tänään pienet palat pumpulia korvien taakse, jottei olisi ihan niin tiiviisti päässä kiinni pannan alla. tässä vaiheessa kun arpikudosta vielä muodostuu, niin asentoon voi ehkä vielä vaikuttaa. toki tulee ottaa huomioon ruston muisti, joka saattaa pyrkiä vääntämään korvaa alkuperäiseen asentoonsa.

        muuten näyttävät kyllä jo aika luonnollisilta ja ennen kaikkea symmetrisiltä (jihuu).

        soittelen varmaan huomenna askolle pienen tilannekatsauksen merkeissä ja kyselen siitä, muuttuuko korvien asento paljon turvotuksen laskiessa.

        itselläni ei tosiaan ollut tuttua siellä mukana. tulin bussilla paikalle ja lähdin taksilla. no problemo. ;)

        Itselläni joudutaan rustonpoiston lisäksi katkaisemaan "rustojänne" tai joku ton tapainen, että saataisiin korvat symmetrisen näköisiksi.

        Muuten vielä semmoinen kysymys jos vaan viitsit vastata. Kun pääsit pois leikkauksesta oliko pääsi paketoitu millälailla? Itseä hävettää niin julmattomasti lähteä sairaalasta ulos paketti päässä. Joudun kulkemaan sataman läpi parkkipaikalle ja kyseisellä välillä sattuu olemaan kesällä paljon ihmisiä. Tyhmältä kuullostaa, mutta en vaan jaksaisi ihmisten tuijotusta. Pitää varmaan ottaa takki mukaan jossa on iso huppu olkoon sitten vaikka 30 asteet helteet :D


      • weiss
        doduu kirjoitti:

        Itselläni joudutaan rustonpoiston lisäksi katkaisemaan "rustojänne" tai joku ton tapainen, että saataisiin korvat symmetrisen näköisiksi.

        Muuten vielä semmoinen kysymys jos vaan viitsit vastata. Kun pääsit pois leikkauksesta oliko pääsi paketoitu millälailla? Itseä hävettää niin julmattomasti lähteä sairaalasta ulos paketti päässä. Joudun kulkemaan sataman läpi parkkipaikalle ja kyseisellä välillä sattuu olemaan kesällä paljon ihmisiä. Tyhmältä kuullostaa, mutta en vaan jaksaisi ihmisten tuijotusta. Pitää varmaan ottaa takki mukaan jossa on iso huppu olkoon sitten vaikka 30 asteet helteet :D

        jep, mulle laitettiin pään ympäri oikein charmantti sideharso, joka pyörähti myös kerran leuan alta (pitääkseen harsot paikallaan nukkuessa).

        hieman tähän tyyliin: http://etc.usf.edu/clipart/24000/24047/head_bandage_24047_th.gif

        siinäpäs sitten vitsailin taksikuskille, että nyt on naama kiristetty, hiuksia laitettu ja korvat fiksattu. eiku siis naisia narraamaan heheh!

        mutta ei sitä kannata häpeillä. kannattaa vaan kävellä ylpeänä siitä, että uskaltaa toteuttaa tärkeitä unelmia. niitä jotka merkitsee itselle kaikkein eniten. :)


      • weiss
        weiss kirjoitti:

        ei poistettu rustoa. korvalehden rustoa ohennettiin ja pehmennettiin taitoksen kohdalta, jonka jälkeen se tikattiin oikeaan asentoon.

        laitoin tänään pienet palat pumpulia korvien taakse, jottei olisi ihan niin tiiviisti päässä kiinni pannan alla. tässä vaiheessa kun arpikudosta vielä muodostuu, niin asentoon voi ehkä vielä vaikuttaa. toki tulee ottaa huomioon ruston muisti, joka saattaa pyrkiä vääntämään korvaa alkuperäiseen asentoonsa.

        muuten näyttävät kyllä jo aika luonnollisilta ja ennen kaikkea symmetrisiltä (jihuu).

        soittelen varmaan huomenna askolle pienen tilannekatsauksen merkeissä ja kyselen siitä, muuttuuko korvien asento paljon turvotuksen laskiessa.

        itselläni ei tosiaan ollut tuttua siellä mukana. tulin bussilla paikalle ja lähdin taksilla. no problemo. ;)

        tänään soittelin askolle tilannekatsauksen ja parin kysymyksen merkeissä.

        askoa en tavoittanut, mutta puhelimeen tarttui toinen plastiikkakirurgi juha rönkä. herra oli oooikein miellyttävä ja avulias. kertoi muun muuassa, että sinne korvan taakse tosiaan kannattaa pistää jotain mikäli ovat paranemisvaiheessa liian kiinni päätä vasten. se auttaa korvan optimaalisen asennon lisäksi myös siihen, että tikattu haava saa vähän ilmaa. pannankin voi ajoittain jättää hetkeksi pois. toisekseen sanoi, että päätä voi parin päivän jälkeen pestä, kunhan vaan ei sohi ja katkaise ompeleita. kuivata voi varovasti pyyhkeellä tai mielellään föönillä.

        jees, korvien puolesta voin sanoa, että särkyä on lähinnä enään toisessa korvassa (missä turvotustakin on hiukkasen enemmän). asento on pysynyt suht samana.


      • doduu
        weiss kirjoitti:

        tänään soittelin askolle tilannekatsauksen ja parin kysymyksen merkeissä.

        askoa en tavoittanut, mutta puhelimeen tarttui toinen plastiikkakirurgi juha rönkä. herra oli oooikein miellyttävä ja avulias. kertoi muun muuassa, että sinne korvan taakse tosiaan kannattaa pistää jotain mikäli ovat paranemisvaiheessa liian kiinni päätä vasten. se auttaa korvan optimaalisen asennon lisäksi myös siihen, että tikattu haava saa vähän ilmaa. pannankin voi ajoittain jättää hetkeksi pois. toisekseen sanoi, että päätä voi parin päivän jälkeen pestä, kunhan vaan ei sohi ja katkaise ompeleita. kuivata voi varovasti pyyhkeellä tai mielellään föönillä.

        jees, korvien puolesta voin sanoa, että särkyä on lähinnä enään toisessa korvassa (missä turvotustakin on hiukkasen enemmän). asento on pysynyt suht samana.

        Voi kunpa itsellänikään tuota särkyä ei hirmu kauaa olisi. Mulla leikkaa Juha Piironen.
        Viitsiiköhän tätä kysyä, mutta eihän sinun ole pakko vastata. Paljon sun leikkaus maksoi?
        Itse kun soittelin sinne ekan kerran niin sanoivat hinnan olevan 1400e, mutta nyt itse leikkaava lääkäri sanoi sen olevan 1100e. Oli aika positiivinen yllätys, että noin "halvalla" lähti.

        Olen myös lukenut, että se pannan pito on erittäin tärkeää ja varmaan itse en siitä uskalla luopua ihan vähällä ettei korvat palaa normaaleiksi.
        Toivottavasti juhannukseen mennessä olisin edes osittain terve ettei tartteis jättää juhannusta kokonaan väliin. 8 päivän päästä leikkauksesta olisi se juhannus.


      • doduu
        doduu kirjoitti:

        Voi kunpa itsellänikään tuota särkyä ei hirmu kauaa olisi. Mulla leikkaa Juha Piironen.
        Viitsiiköhän tätä kysyä, mutta eihän sinun ole pakko vastata. Paljon sun leikkaus maksoi?
        Itse kun soittelin sinne ekan kerran niin sanoivat hinnan olevan 1400e, mutta nyt itse leikkaava lääkäri sanoi sen olevan 1100e. Oli aika positiivinen yllätys, että noin "halvalla" lähti.

        Olen myös lukenut, että se pannan pito on erittäin tärkeää ja varmaan itse en siitä uskalla luopua ihan vähällä ettei korvat palaa normaaleiksi.
        Toivottavasti juhannukseen mennessä olisin edes osittain terve ettei tartteis jättää juhannusta kokonaan väliin. 8 päivän päästä leikkauksesta olisi se juhannus.

        Milloin sun tikit otetaan pois?
        Joillain kuulemma laitetaan itsestään sulavat, mutta itse kyllä tuntisin sen varmemmaksi jos olisivat pois otettavat erikseen.
        Muistan kun viisurin poiston jälkeen laittoivat yhteen repeämis kohtaan itsesulavat, jotka alkoivat katkeilla itsekseen jo samana päivänä. Ei järin kiva ajatus korvien suhteen.


      • weiss
        doduu kirjoitti:

        Milloin sun tikit otetaan pois?
        Joillain kuulemma laitetaan itsestään sulavat, mutta itse kyllä tuntisin sen varmemmaksi jos olisivat pois otettavat erikseen.
        Muistan kun viisurin poiston jälkeen laittoivat yhteen repeämis kohtaan itsesulavat, jotka alkoivat katkeilla itsekseen jo samana päivänä. Ei järin kiva ajatus korvien suhteen.

        oma leikkaus maksoi 1450€. vai että noin halvalla lähti? saako kysyä minkä klinikan käsittelyyn olet menossa?

        tikit otetaan pois ensi maanantaina 2.6. alunperin piti olla tiistaina, mutta remontin takia siirrettiin tuohon maanantaihin.

        omalla kohdallani laitettiin normaalit tikit (eli ei itsesulavat). sanoivat että normaaleista tikeistä jää nätimpi arpi. itse olen tyytyväinen tähän ratkaisuun, sillä olen lukenut että itsesulavistakin saatta jäädä jotain rippeitä, joita joudutaan kumminkin poistamaan.

        luulen että kahdeksassa päivässä ainakin tuo turvotus laskee, mutta mustelmaa/punotusta saattaa jäädä. en ole lääkäri, mutta ihan lukeman ja kuvista näkemän perusteella todettua. yksilöllistä tuokin toki.


      • weiss
        doduu kirjoitti:

        Milloin sun tikit otetaan pois?
        Joillain kuulemma laitetaan itsestään sulavat, mutta itse kyllä tuntisin sen varmemmaksi jos olisivat pois otettavat erikseen.
        Muistan kun viisurin poiston jälkeen laittoivat yhteen repeämis kohtaan itsesulavat, jotka alkoivat katkeilla itsekseen jo samana päivänä. Ei järin kiva ajatus korvien suhteen.

        satuin tässä juuri löytämään setäihmisen, jonka korvat ovat käytännössä täysin identtiset omieni kanssa. after-kuvassakin korvat vastaavat täysin tämänhetkistä tilannetta.

        http://www.yourpersonalbest.com/images/ear_large1.jpg


      • doduu
        weiss kirjoitti:

        satuin tässä juuri löytämään setäihmisen, jonka korvat ovat käytännössä täysin identtiset omieni kanssa. after-kuvassakin korvat vastaavat täysin tämänhetkistä tilannetta.

        http://www.yourpersonalbest.com/images/ear_large1.jpg

        Leikkaus tehdään Sairaala Lasaretissa. No, ei se nyt maailmaa kaada jos korvat olisikin vielä juhannuksena turvoksissa, mustelmilla tai punoituksella. Pantaahan minä päässäni silloin pidän. Kunhan vain ei sitä kipua enää silloin niin kauheasti olisi.

        Vielä on mietinnän alla menenkö paikanpäälle omalla autolla vai pyydän porukoita kuskaamaan. Toisaalta olisi mukavampi kävellä sataman läpi kaksistaan kun hävetä yksinään.

        Tuntuu kyllä uskomattomalle ja ei tätä vielä edes todeksi usko. Toivottavasti omatkin korvat menisivät mahdollisimman luonnollisesti kuin tuossa linkissä minkä lähetit.
        Lääkäri kyllä sanoi, että korvat ovat nyt sillein, että ne pystyy asettumaan leikkauksen jälkeen hyvin muttei koskaan voi olla ihan varma.


      • doduu
        doduu kirjoitti:

        Leikkaus tehdään Sairaala Lasaretissa. No, ei se nyt maailmaa kaada jos korvat olisikin vielä juhannuksena turvoksissa, mustelmilla tai punoituksella. Pantaahan minä päässäni silloin pidän. Kunhan vain ei sitä kipua enää silloin niin kauheasti olisi.

        Vielä on mietinnän alla menenkö paikanpäälle omalla autolla vai pyydän porukoita kuskaamaan. Toisaalta olisi mukavampi kävellä sataman läpi kaksistaan kun hävetä yksinään.

        Tuntuu kyllä uskomattomalle ja ei tätä vielä edes todeksi usko. Toivottavasti omatkin korvat menisivät mahdollisimman luonnollisesti kuin tuossa linkissä minkä lähetit.
        Lääkäri kyllä sanoi, että korvat ovat nyt sillein, että ne pystyy asettumaan leikkauksen jälkeen hyvin muttei koskaan voi olla ihan varma.

        Miten kauan kehoitetaan pitämään pantaa korvien ympäri ympäri vuorokauden?
        Luin jostain, että sitä täytyisi pitää öisin mieluusti kuukauden, mutta milloinhan voi ottaa sen pois päivisin?


      • weiss
        doduu kirjoitti:

        Miten kauan kehoitetaan pitämään pantaa korvien ympäri ympäri vuorokauden?
        Luin jostain, että sitä täytyisi pitää öisin mieluusti kuukauden, mutta milloinhan voi ottaa sen pois päivisin?

        omalla kohdalla kehotettiin pitämään pantaa vuorokauden ympäri noin viikon tai siihen saakka kun ompeleet otetaan pois.

        itse ajattelin pitää pantaa vielä ainakin ensi viikon vaikka huomenna otetaan jo ompeleet pois. lomaa tässä kuitenkin vielä ensi viikko vietetään, niin miksi ei.

        tällä hetkellä särky lakannut, mutta arkuutta vielä löytyy jos korvia painelee. turvotus on kadonnut toisesta korvasta ja toisessa sitä on vain parissa kohtaa mustelman kera. voisi siis jo ulkonäön puolesta kulkea pannatta ja jos olisi pitkät hiukset, niin varmaan kulkisin.


      • doduu
        weiss kirjoitti:

        omalla kohdalla kehotettiin pitämään pantaa vuorokauden ympäri noin viikon tai siihen saakka kun ompeleet otetaan pois.

        itse ajattelin pitää pantaa vielä ainakin ensi viikon vaikka huomenna otetaan jo ompeleet pois. lomaa tässä kuitenkin vielä ensi viikko vietetään, niin miksi ei.

        tällä hetkellä särky lakannut, mutta arkuutta vielä löytyy jos korvia painelee. turvotus on kadonnut toisesta korvasta ja toisessa sitä on vain parissa kohtaa mustelman kera. voisi siis jo ulkonäön puolesta kulkea pannatta ja jos olisi pitkät hiukset, niin varmaan kulkisin.

        On leikkaus ohi. Vitsit kun alkaa jännittämään mitä vähemmäksi aika tippuu :D
        Mun pitää kuulemma käyttää vuorokausi leikkauksen jälkeen jotain painesidettä. Mikähän sekin on


      • weiss
        doduu kirjoitti:

        On leikkaus ohi. Vitsit kun alkaa jännittämään mitä vähemmäksi aika tippuu :D
        Mun pitää kuulemma käyttää vuorokausi leikkauksen jälkeen jotain painesidettä. Mikähän sekin on

        sama side joka ittelle tyrkättiin. se joka pyörähtää leuan alta. epämukava, mutta onneksi vain yhden yön.

        oon tässä kulkenu pari päivää ulkona kaveruksien keskuudessa huivitta. tuntunu kyllä aika vapauttavalta. :)

        korvissa vielä punotusta ja arkuutta, mutta leikkauksesta tietämätön ei huomaisi mitään.


      • doduu
        weiss kirjoitti:

        sama side joka ittelle tyrkättiin. se joka pyörähtää leuan alta. epämukava, mutta onneksi vain yhden yön.

        oon tässä kulkenu pari päivää ulkona kaveruksien keskuudessa huivitta. tuntunu kyllä aika vapauttavalta. :)

        korvissa vielä punotusta ja arkuutta, mutta leikkauksesta tietämätön ei huomaisi mitään.

        Leikkaus alkaa olla jo lähellä. Mietin et minkähänlaista pantaa sitä joutuu pitämään sen parisen viikkoa. Käyköhän ihan kaupasta ostettu vai antaako ne jonkun kamalan sieltä sairaalasta mukaan?
        Olis kyllä hyvä jos saisi laittaa sen painesiteen jälkeen sellaisen tavallisen kivan kaupasta ostetun pannan. Sen kanssa ilkeäisi liikkua ihmisten ilmoillakin :)


      • weiss
        doduu kirjoitti:

        Leikkaus alkaa olla jo lähellä. Mietin et minkähänlaista pantaa sitä joutuu pitämään sen parisen viikkoa. Käyköhän ihan kaupasta ostettu vai antaako ne jonkun kamalan sieltä sairaalasta mukaan?
        Olis kyllä hyvä jos saisi laittaa sen painesiteen jälkeen sellaisen tavallisen kivan kaupasta ostetun pannan. Sen kanssa ilkeäisi liikkua ihmisten ilmoillakin :)

        ei anna sieltä paikan päältä. kannattaa ennen leikkausta käydä ostamassa esim. intersportista jokin panta tai joustava huivi. its ostin kaksi kesähuivia, joista toista pidin öisin ja toista päivisin. ne on sellaisia joustavia ympärilaitettavia huiveja. niitä on vähän vaikea kuvailla. porukka käyttää niitä festarilla paljon. soveltuu siis hyvin korvien tukemiseen ja näyttää hyvältä.

        jokos jäskättää? :)


      • doduu
        weiss kirjoitti:

        ei anna sieltä paikan päältä. kannattaa ennen leikkausta käydä ostamassa esim. intersportista jokin panta tai joustava huivi. its ostin kaksi kesähuivia, joista toista pidin öisin ja toista päivisin. ne on sellaisia joustavia ympärilaitettavia huiveja. niitä on vähän vaikea kuvailla. porukka käyttää niitä festarilla paljon. soveltuu siis hyvin korvien tukemiseen ja näyttää hyvältä.

        jokos jäskättää? :)

        Noniin, leikkaus takanapäin. Pientä jännitystä oli ilmassa ajellessa kohti sairaalaa, mutta siitä ne
        pikkuhiljaa karisivat. Olihan tämä sitä, mistä pitkään olen haaveillut.
        Ilmoittauduin tiskille ja odotin vuoroani penkillä jonkin aikaa, kunnes eräs nainen tuli minut hakemaan ja vei huoneeseen missä vaihdoin vaatteet ja odotin leikkaussaliin noutajaa.
        Vähän ajan kuluttua minua jo kärrättiin sinne ja leikkaavan lääkärin lisäksi huoneessa oli 2 muuta ihmistä.
        Tippa pistettiin käteeni jonka mukana sain rauhoittavaa suoraan suoneen. Sen jälkeen oli puudutuspiikkien vuoro ja olin kieltämättä jo aika paniikissa miten ne sattuisivatkaan. No, ne pistettiin ja olin, että "tässäkö nämä mun pelkäämät piikit olivatkin" :D
        Tosiaankaan sitä ei voinut kivuksi sanoa, jopa enemmän sattui hiusrajaan laitettavien teippien pois repiminen.
        Voin kuullostaa hullulta, mutta pidin olostani leikkaussalissa. Musiikki soi, ei kipua, tosi mukavat lääkärit ympärillä ja jotenkin tunnelma oli ainutlaatuinen.
        Lopulta se oli ohi ja minut kärrättiin takaisin huoneeseen missä aloin katsomaan telkkaria. Odotin kauhulla hetkeä kunnes puudutus lakkaisi, mutta kun se aika koitti niin ei se kipu niin kamala ollutkaan.
        Myös sellainen inhottava kiristämisen tunne on päällä ja tuntuu, että veripisaroita valuisi välillä. No, ei kait se haittaa kun paksut sidokset ja teippi vasten haavoja siellä sen takia on ja lääkäri kyllä sanoi, että vuoto oli niukkaa leikkaussalissa. Voihan sieltä silti sitä tihkua
        edelleen tulla.
        Itse en joudu mitään pantaa käyttämään kunhan saan huomenna tämän painesiteen pois. Tämä ei ollut tavanomainen hörökorvaleikkaus, missä joutuisi painamaan korvalehdet päätä vasten. Koko homman pitäisi olla tuolla leikkauksella selvä. Huomisesta alkaen pitää käydä suihkussa ja suihkuttaa leikkaushaavoille haaleaa vettä. Viikon päästä tikkien poisto samaisessa sairaalassa missä olin leikattavana.
        Vähän jänskättää millaiset korvat sieltä esiin huomenna tupsahtaa. Jos vaan uskallan koko härveliä päästäni pois ottaa.
        Taidan äidin antaa tarkistaa eka miten rajut jäljet siellä on, etten itse pyörry :D


      • Saggy_30
        weiss kirjoitti:

        tänään soittelin askolle tilannekatsauksen ja parin kysymyksen merkeissä.

        askoa en tavoittanut, mutta puhelimeen tarttui toinen plastiikkakirurgi juha rönkä. herra oli oooikein miellyttävä ja avulias. kertoi muun muuassa, että sinne korvan taakse tosiaan kannattaa pistää jotain mikäli ovat paranemisvaiheessa liian kiinni päätä vasten. se auttaa korvan optimaalisen asennon lisäksi myös siihen, että tikattu haava saa vähän ilmaa. pannankin voi ajoittain jättää hetkeksi pois. toisekseen sanoi, että päätä voi parin päivän jälkeen pestä, kunhan vaan ei sohi ja katkaise ompeleita. kuivata voi varovasti pyyhkeellä tai mielellään föönillä.

        jees, korvien puolesta voin sanoa, että särkyä on lähinnä enään toisessa korvassa (missä turvotustakin on hiukkasen enemmän). asento on pysynyt suht samana.

        Jos tarkkoja ollaan, Rönkä on sairaanhoitaja, ei kirurgi. Ainakin tässä kuussa saadun leikkausinfon mukaan.


      • singlein
        weiss kirjoitti:

        nyt on kolme päivää leikkauksesta kulunut ja korvat näyttävät jo vähän paremmalle. turvotusta löytyy vielä, mutta korvat ovat irtautuneet jo päästä hieman sekä epäsymmetrisyys on lähes huomaamatonta. hifistelyn vuoksi toivon, että ne turvotuksen laskiessa irtautuvat hieman lisää. muuten alan olla jo aika tyytyväinen tulokseen.

        särky on lieventynyt huomattavasti, mutta olen silti pari buranaa napsinut päivittäin.

        ensi viikon tiistaina on ompeleiden poisto kl-sairaalan uusissa tiloissa helsingissä. eli siihen mennessä pitäisi turvotuksen olla kokonaan poissa.

        operaatioon menijät tai sitä harkitsevat, kysykää vain jos jokin asia askarruttaa!

        Pystyitkö kastelemaan korvia miten pitkän ajan päästä leikkauksesta ? Itselläni on kyseinen leikkaus elokuun alussa, ja nyt jo vähän jännittää !!


      • HÖRÖKORVAA
        weiss kirjoitti:

        nyt on kolme päivää leikkauksesta kulunut ja korvat näyttävät jo vähän paremmalle. turvotusta löytyy vielä, mutta korvat ovat irtautuneet jo päästä hieman sekä epäsymmetrisyys on lähes huomaamatonta. hifistelyn vuoksi toivon, että ne turvotuksen laskiessa irtautuvat hieman lisää. muuten alan olla jo aika tyytyväinen tulokseen.

        särky on lieventynyt huomattavasti, mutta olen silti pari buranaa napsinut päivittäin.

        ensi viikon tiistaina on ompeleiden poisto kl-sairaalan uusissa tiloissa helsingissä. eli siihen mennessä pitäisi turvotuksen olla kokonaan poissa.

        operaatioon menijät tai sitä harkitsevat, kysykää vain jos jokin asia askarruttaa!

        Te onnekkaat olette sentään päässeet nuihin leikkauksiin ;( minä 14 - vuotias, kahdeksannelle luokalle menevä tyttö itken täällä huoneessani, koska en tiedä, miten kertoisin äidilleni haluavani leikkaukseen! HELPPEJÄ?


      • jenkku1
        weiss kirjoitti:

        nyt on kolme päivää leikkauksesta kulunut ja korvat näyttävät jo vähän paremmalle. turvotusta löytyy vielä, mutta korvat ovat irtautuneet jo päästä hieman sekä epäsymmetrisyys on lähes huomaamatonta. hifistelyn vuoksi toivon, että ne turvotuksen laskiessa irtautuvat hieman lisää. muuten alan olla jo aika tyytyväinen tulokseen.

        särky on lieventynyt huomattavasti, mutta olen silti pari buranaa napsinut päivittäin.

        ensi viikon tiistaina on ompeleiden poisto kl-sairaalan uusissa tiloissa helsingissä. eli siihen mennessä pitäisi turvotuksen olla kokonaan poissa.

        operaatioon menijät tai sitä harkitsevat, kysykää vain jos jokin asia askarruttaa!

        moi mulla ois tulossa samanlainen leikkaus niimpä ajattelin kysyä onko se leikkaus paha kun mua jänskättää tosi paljon. :D


      • Apuatarviva
        doduu kirjoitti:

        Voi kunpa itsellänikään tuota särkyä ei hirmu kauaa olisi. Mulla leikkaa Juha Piironen.
        Viitsiiköhän tätä kysyä, mutta eihän sinun ole pakko vastata. Paljon sun leikkaus maksoi?
        Itse kun soittelin sinne ekan kerran niin sanoivat hinnan olevan 1400e, mutta nyt itse leikkaava lääkäri sanoi sen olevan 1100e. Oli aika positiivinen yllätys, että noin "halvalla" lähti.

        Olen myös lukenut, että se pannan pito on erittäin tärkeää ja varmaan itse en siitä uskalla luopua ihan vähällä ettei korvat palaa normaaleiksi.
        Toivottavasti juhannukseen mennessä olisin edes osittain terve ettei tartteis jättää juhannusta kokonaan väliin. 8 päivän päästä leikkauksesta olisi se juhannus.

        Missä leikkasitte korvanne ja mitä maksoi?:)


    • weiss

      ai ei pantaa vai? eikö siinä siis pidetään mitään suojaa edessä? entäs nukkuessa?

      hyvä, että oli nasta kokemus. :)

      tässä on kyllä sellanen ketju jota olisin itse kaivannu ennen omaa leikkausta. toivottavasti tämä auttaa tulevia leikkaukseen menijöitä.

      • doduu

        Tämä tuli leikkauksella selväksi. Eivät pysty palautumaan takaisin samaan asentoon, koska leikkauksessa poistettiin rustoa eri tavalla ja eri kohdasta kuin monilla muilla. Toki saa pantaa pitää jos haluaa, mutta siitä ei kuulemma mitään hyötyä ole. Leikkaushaavojen päällä on vedenkestävät teipit, jotka suojaavat tikkejä/haavoja. Eikä haittaa jos teipit lähtisikin irti ennen tikkien poistoa.
        Ja minua suorastaan pakotettiin menemään suihkuun jo tänään.No, parempihan tuo on ettei tarvii limaisella tukalla koko viikkoo olla :)
        Aamusta lähtien ei ole ollut kipua, mitä nyt tuli vähän ongelmia ottaa sideharsoa pois päästä kun veriset paperit olivat kuivuneet korvaan kiinni. Mukillisella vettä nekin lähtivät.
        Vähän turvotusta esiintyy ja mustelmia tottakai, mutta tyytyväinen olen korvien muotoon. Toiseen korvaan jää sellainen pykälä joka on vähän koholla, koska korvani rakenne on poikkeava yhden ruston takia. Se ei haittaa, koska pääasia kun höröisyys on tiessään :)
        Saatan kyllä laittaa tollaisen pannan yöksi mikä minulta löytyy ennestään. Vaikka kuinka sanoivat etten sellaista tarvitsisi, mutta itsestäni on mukavampi laittaa sellainen yöksi.

        Oikeassa olet, paljon mukavampi mennä leikkaukseen kun saa lukea muiden kokemuksia ennen sitä.
        Pitää silti muistaa ettei kaikilla leikkaus ole samanlainen ja kipukynnys eri. Itse ihmettelen suuresti ettei minulle enää esiinny kipua näin normaalitilassa ja jopa viime yönä pystyin jonkin aikaa nukkumaan kyljellään.


      • doduu
        doduu kirjoitti:

        Tämä tuli leikkauksella selväksi. Eivät pysty palautumaan takaisin samaan asentoon, koska leikkauksessa poistettiin rustoa eri tavalla ja eri kohdasta kuin monilla muilla. Toki saa pantaa pitää jos haluaa, mutta siitä ei kuulemma mitään hyötyä ole. Leikkaushaavojen päällä on vedenkestävät teipit, jotka suojaavat tikkejä/haavoja. Eikä haittaa jos teipit lähtisikin irti ennen tikkien poistoa.
        Ja minua suorastaan pakotettiin menemään suihkuun jo tänään.No, parempihan tuo on ettei tarvii limaisella tukalla koko viikkoo olla :)
        Aamusta lähtien ei ole ollut kipua, mitä nyt tuli vähän ongelmia ottaa sideharsoa pois päästä kun veriset paperit olivat kuivuneet korvaan kiinni. Mukillisella vettä nekin lähtivät.
        Vähän turvotusta esiintyy ja mustelmia tottakai, mutta tyytyväinen olen korvien muotoon. Toiseen korvaan jää sellainen pykälä joka on vähän koholla, koska korvani rakenne on poikkeava yhden ruston takia. Se ei haittaa, koska pääasia kun höröisyys on tiessään :)
        Saatan kyllä laittaa tollaisen pannan yöksi mikä minulta löytyy ennestään. Vaikka kuinka sanoivat etten sellaista tarvitsisi, mutta itsestäni on mukavampi laittaa sellainen yöksi.

        Oikeassa olet, paljon mukavampi mennä leikkaukseen kun saa lukea muiden kokemuksia ennen sitä.
        Pitää silti muistaa ettei kaikilla leikkaus ole samanlainen ja kipukynnys eri. Itse ihmettelen suuresti ettei minulle enää esiinny kipua näin normaalitilassa ja jopa viime yönä pystyin jonkin aikaa nukkumaan kyljellään.

        Kohta on vierähtänyt kuukausi leikkauksesta ja en olisi uskonut, kuinka paljon kyseinen leikkaus todellisuudessa voi muuttaa elämääni, enkä pysty sitä oikein kuvailemaankaan.
        Todellakaan ihminen, jolla on normaalit kauniit korvat ei pysty käsittämään miten tämä vaikuttaa elämään.
        Kerrankin voin nauttia puhaltavasta tuulesta kasvojani vasten, koska ei tarvitse hävetä sieltä rumasti höröttäviä korvia, uimaan on mahtava mennä kun hiusten kastuessa korvat ovat vaan kauniisti päätä vasten ja jne..
        Ja niin leikkausarpia ei enää näe jos ei ihan lähelle tule niitä tiirailemaan ja muutenkin leikkaus onnistui todella hyvin.

        Jos omilla lapsillani syntyessään on hörökorvat niin kyllä leikkautan ne ennen kouluikää, koska tiedän miltä painajaselta lapsi myöhemmässä vaiheessa säästyy, vaikkei sitä silloin pienenä vielä tajuaisikaan.

        Rohkaisen kaikkia, joita omat hörökorvat häiritsevät menemään leikkaukseen, koska kerranhan me täällä eletään ja mitä sitä tuhlaamaan hörökorvien miettimiseen kun voi mennä ne leikkauttamaan kauniiksi.

        Jos joku ei tiennyt niin kunnallisella puolella tekevät myös kyseisiä leikkauksia, joiden hinnat eivät päätä huimaa. Eli pelkkä sairaalamaksu, mutta jonotusaika voi olla pitkä.
        Yksityiselle taas pääsee nopsaan, mutta se myös maksaa n.1100-2500e paikasta riippuen.


      • HÖRÖKORVAA
        doduu kirjoitti:

        Kohta on vierähtänyt kuukausi leikkauksesta ja en olisi uskonut, kuinka paljon kyseinen leikkaus todellisuudessa voi muuttaa elämääni, enkä pysty sitä oikein kuvailemaankaan.
        Todellakaan ihminen, jolla on normaalit kauniit korvat ei pysty käsittämään miten tämä vaikuttaa elämään.
        Kerrankin voin nauttia puhaltavasta tuulesta kasvojani vasten, koska ei tarvitse hävetä sieltä rumasti höröttäviä korvia, uimaan on mahtava mennä kun hiusten kastuessa korvat ovat vaan kauniisti päätä vasten ja jne..
        Ja niin leikkausarpia ei enää näe jos ei ihan lähelle tule niitä tiirailemaan ja muutenkin leikkaus onnistui todella hyvin.

        Jos omilla lapsillani syntyessään on hörökorvat niin kyllä leikkautan ne ennen kouluikää, koska tiedän miltä painajaselta lapsi myöhemmässä vaiheessa säästyy, vaikkei sitä silloin pienenä vielä tajuaisikaan.

        Rohkaisen kaikkia, joita omat hörökorvat häiritsevät menemään leikkaukseen, koska kerranhan me täällä eletään ja mitä sitä tuhlaamaan hörökorvien miettimiseen kun voi mennä ne leikkauttamaan kauniiksi.

        Jos joku ei tiennyt niin kunnallisella puolella tekevät myös kyseisiä leikkauksia, joiden hinnat eivät päätä huimaa. Eli pelkkä sairaalamaksu, mutta jonotusaika voi olla pitkä.
        Yksityiselle taas pääsee nopsaan, mutta se myös maksaa n.1100-2500e paikasta riippuen.

        Kertoisitko minulle, miten voisin kertoa omalle äidilleni, että haluan hörökorvaleikkaukseen. Olen 14 vuotias tyttö. Paljonko tämä tulisi maksamaan??

        Kiitos jos vastaat ♥♥


      • lyhyesti

        :"Tarvitsen isommat korvat"


    • leikkaus eilen

      Vaikka tämä onkin vanha ketju, niin kiitos Weiss, löysin vastauksen mieltä painaneeseen kysymykseeni. Kävin eilen hörökorvaleikkauksessa enkä ollut 100% varma saako tätä painesidettä ottaa seuraavana päivänä (eli tänään) pois. Kirurgi kyllä muistaakseni sanoi että hiukset saa pestä seuraavana päivänä. Tsemppiä kaikille leikatuille ja leikkausta harkitseville! Kohta saan itsekkin nähdä miltä uudet korvani näyttävät.

      • Annuliinix

        Heips kaikille hörökorvaleikkauksessa käyneille ja sitä harkitseville.

        Omalla kohdallani leikkaus oli tosi helppo kokemus: rauhoittavaa ja kipulääkettä suoneen, eikä puudutuspiikitkään juuri tuntuneet. Kipua oli viikko leikkauksen jälkeen ja vielä kolmen kuukauden jälkeenkään ei onnistu nukkuminen korvien päällä - ei onnistunut ennen leikkaustakaan kunnolla kun korvalehtieni reunat ovat niin kovat, että painuessaan päätä vasten ne kipeytyivät ja siihen usein yöllä heräsin. Onko muilla tällaista ollut? Minulla siis vieläkin, vaikka luulin, että leikkauksella pääsen siitä ongelmasta eroon! Mulla on samanlaiset korvat kuin komealla BB-Nikolla, joka on siinä Hunksien tanssiryhmässä - Nikolle ne kyllä jotenkin sopii, mutta tällaiselle kapeakasvoiselle naiselle ei.

        Olin kertonut kirurgille toiveeni monta kertaa ja toive oli, että korvien yläosien ei tarvitse edes muuttua, kunhan korvien alaosat olisivat mahdollisimman lähellä päätä. Minulla nääs korvat höröttävät alaosasta ja höröttävät edelleen, sillä kirurgi poisti takaa noin sentin levyisen suikaleen ja jäljellä on vielä noin 1,5 cm levyinen takaosa. Takaa korvat eivät enää niin paljon hörötä kuin ennen, vaikka leveämminkin niistä olisi voinut rustoa poistaa. Ihme kyllä edestä korvat höröttävät vieläkin niin paljon, ettei kaikki ystävistäni huomannut eroa edes tapahtuneen. Korvalehteni kun ovat alareunoista kovaa rustoa ja niille ei kirurgi osannut tehdä mitään. Valitettavasti hän poisti toisesta korvasta rustoa myös ylhäältä, joten korvani eivät ole enää ylhäältä symmetriset, kuten aiemmin olivat.

        Valitin asiasta muutaman kuukauden kuluttua leikkauksesta, koska muutosta ei juurikaan huomaa ja jos hiukseni ovat korvien yläosan päällä, niin näyttää siltä kuin korvat olisivat ylös asti kaarevan höröt. Olen niin kyllästynyt peittelemään korviani. Yritän nyt löytää kirurgia, joka osaisi tehdä jotain korvalehden alaosan ulkoneville, koville rustoreunoille, sillä takaosaa ei kuulemma kannata enää kaventaa.
        Kirurgivinkkejä otetaan vastaan!!! Kiitos kaunis!

        Kuinka leveästi teillä on korvan alaosassa takana rustoa? Kalliiksi tulee kun joutuu taas maksamaan n. 1500-2000 uudesta leikkauksesta kun ei ensimmäinen leikkaaja ala enää leikkaamaan - sanoi, ettei osaa tehdä näille mitään ja mun pitää vain hyväksyä korvani.


    • hfytfytf

      Hörtsökorvia ei mulla ole koskaan ollut. Jos sulle joku lääkäri on sanonut, että mieti vielä, on siinä varmaan ollut kyse siitä, ettet edes ole mikään Dumbo. Ehkä vainn kuvittelet, että sinulla olisi liian häiritsevät korvat.

      • kopterikorva

        Sulla ei hörökorvia koskaan ole ollut, joten etkö voisi pitää mielipiteesi ominasi? Et voi tietää miltä se tuntuu, kun ei voi hyväksyä omaa peilikuvaa sellaisena kuin se on. Hörökorvat (useimmilla) häiritsee elämää ja vaikuttaa itsetuntoon, oli ne sitten pienet höröt tai isot höröt. Jaa mielipiteesi sellaisilla keskustelupalstoilla, joista oikeasti tiedät jotain.


      • HÖRÖKORVAAAA

        Sää et tiedä kuinka pahalta tuntuu katsoa omaa peilikuvaa inhoten. Oon inhottut korviani jo 5 vuotta! Ne alkaa häiritseen jo mulle tosi rakasta harrastusta, koska siinä pitää olla hiukset kiinni!

        Niin ja kuka tietäisi, paljonko maksaa tällaiselle 14 vuotiaalle tytölle tämä korvaleikkaus. Kiitos jos joku voisi kertoa!!!


    • hörikset

      Kuinka tarkan tuloksen hörökorvaleikkausissa saa? Nimittäin minulle ei riittäisi että korvat ovat "päätä pitkin" vaan niiden pitäisi olla alreunastaan hieman ulompana, jotta näyttäsivät luonnollisilta ja kasvojen tasapaino säilyisi...

    • minävaaanhdhdh

      Moi mä oon13 ja en millään viittis sanoo äitille et haluun hörökorvaleikkaukseen :oo miten voisin kertoa sen :O

      • HÖRÖKORVAA

        Mulla on sama ongelma ku sulla; minävaaanhdhdh. Ite oon vaan 14 vuotias, enkä millään kehtaa sanoa äidille, että haluaisin leikkaukseen! Miten kertoisin sen äidilleni. Ku pelottaa mennä kasille, ku kenelläkään muulla ei ole tällaisia korvia kuin minulla, ja meidän koulussa on neljä kahdeksannetta luokkaa, ja joka luokassa on yli 25 oppilasta.

        eli jos joku voisi vastata kysymykseeni, niin olisin hirmu kiitollinen ♥


      • olkaa rohkeita :)!!

        Sano vaan rohkeesti :) et kadu !! Hieman vanha viesti muttajuu... itse kävin pari päivää sitten operaation läpi ja tää koko soppa on ollut yhtä helve**iä. Sairaalassa on rampattu kokoajan ja muutenki särkylääkkeet ovat olleet kaikista vahvimpia. Kaikki tämä kuitenkin onnelisuuden vuoksi joten not bad :)


    • äiskäliini_vaan

      Tänään leikattiin juuri tyttöni 8 v hörökorvat. Kipuja vähän tai kiristystä iltasella.
      Huom lasten korvat leikataan julkisella ja ihan ilmatteeks. Puheeksi vaan äidin tms kanssa. Jos korva höröttää n.2,5 cm niin voidaan ajatella leikkausta. Ainakin näin sanoi plastikkakirurgi. Eli ihan viivottimella mittasi kallosta korvalehteen, siihen höröttävimpään kohtaan.

      • OAO

        Oletko tyytyväinen tulokseen?


    • USA dumbo

      Hörökorvat ovat sympaattiset. Esim Amerikassa niistä pidetään

      • lisätä

        miten saisin hörökorvat ?


    • Expl

      Hörökorvaleikkaus on lapselle tehtynä terveydenhoitoa. Jos se tehdään aikuiselle, korvan epämuotoisuuden pitää täyttää Kelan kriteerit. Ilmeisesti sinulla on lievä korvien virheasento. Sen korjausleikkaus on yleensä potilaan kannalta melko vaivaton ja se voidaan tehdä puudutuksessa tai nukutuksessa. Aikuisen lievän hörökorvaisuuden korjaaminen on ulkonäkökirurgiaa, jota ei tehdä yhteiskunnan terveydenhoidossa.

    • Expl

      Hörökorvaleikaus tehdään nykyisin menetelmällä, missä korvan rustoa ei rikota, vaan taivutetaan ohentamalla sitä. Jos kyseessä on ainoastaan normaalin korvan virheasento, voidaan se hoitaa vapauttamalla rusto ja kiinnittämällä se uuteen asentoon. Leikkauksen jälkeen on hyvä tukea korva vaikka hikinauhalla noin 4 viikkoa, että tulos jää pysyväksi. Normaali puhtaanapito, suihkuttelu on ok heti mahd. ompeleiden poiston jälkeen.

    • Anonyymi

      Onko kenelläkään tuoretta kokemusta leikkauksesta?

      • Anonyymi

        Minä kävin leikkauksessa yksityisellä tänä syksynä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kävin leikkauksessa yksityisellä tänä syksynä

        Olisi kiva kuulla kokemuksestasi ja miten elämänlaatusi tms. muuttui? Kauanko kesti parantua jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi kiva kuulla kokemuksestasi ja miten elämänlaatusi tms. muuttui? Kauanko kesti parantua jne.

        Elämänlaatu parani hurjasti! Enää ei tarvitse niin tietoisesti piilotella korvia hiusten alle vaan voi huoletta pitää hiuksia korvien takana ja jopa kiinni!!

        Mun korvista puuttui joku poimu, joten korvien takaa tehtiin viilto rustoon ja rustoa hiottiin pehmeämmäksi sekä tikattiin parempaan asentoon jolloin se poimu saatiin aikaiseksi Leikkaus oli omasta mielestä yllättävän helppo ja eniten sattui kanyyli sekä puudutuspiikit. Leikkauksen jälkeen oli kovempaa kipua pari päivää ja noin viikon söin särkylääkkeitä. Leikkaussalissa laitettiin side päähän jota piti pitää viikko ja tikkien poiston jälkeen pari viikkoa pantaa. Suurin turvotus laski ja korvien väri palautui normaaliksi noin 1-2kk leikkauksen jälkeen.

        Vinkiksi vielä jos joku miettii leikkausta, että nykyään eivät tee julkisella ainakaan aikuisille tätä leikkausta ellei ole terveydellistä syytä.


    • Anonyymi

      Mä oon haaveillu siitä leikkauksesta, maksaako se teini ikäiselle mitään?

      • Anonyymi

        En osaa sanoa kun kävin nyt aikuisena. Maksoi reilu 3000e puudutuksessa tehtynä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En osaa sanoa kun kävin nyt aikuisena. Maksoi reilu 3000e puudutuksessa tehtynä.

        Itse olen menossa myös leikkaukseen. Jännittää paljon ja samalla ”epätodellinen” fiilis vielä että vihdoinko pääsen elämään normaalia elämää. On niin häiritsevä tekijä itselle. Pääsen tekemään kampauksia yms. Tiedän että itsetuntoni tulee parantumaan huomattavasti. Ja tulipa vaikka kipuja niin kestän sen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2986
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2731
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1469
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe