Onko asiointi kieli siellä englanti? Mahdanko saada mitän vastausta suomenkieliseen meiliini?Ketä on sinne ollut yhteydessä?Entä jos soitan..pitääkö varautua kysymään asiaani englanniksi?Kiitän!
Marokon lähetystö
8
1041
Vastaukset
- marily1
siellä suomea puhutaan kanssa että varmasti saat vastauksen suomeksi, jos et niin soittoa perään vaan :) muutenkin kannattaa soitella niin saa nopeammin sieltä vastaukset.
- entäpä...
osaisitko sanoa,että toimitaanko legalisoinnin kanssa samallatavalla kuin suomen ulk.as.ministeriössä..eli paperit sinne ja ne tulevat takaisin postiennakolla?Ja mitähän se maksaa?Vihkijäviranomaisemme ei ole amininnut erikseen mitä paperita pitää legalisoida,mutta täällä oli aiemmin ketju jossa mainittiin että mahd.muitakin kuin vain esteettömyystodistus pitäisi legalisoida.Onko sinulla mitään tietoa tästä?
Suomen suurlähetystöstä Rabatista sain vastaukseksi vain esteettömyys todistuksen,,mutta ketä sen päättää?
Kiitän edelleen ((= - marily1
entäpä... kirjoitti:
osaisitko sanoa,että toimitaanko legalisoinnin kanssa samallatavalla kuin suomen ulk.as.ministeriössä..eli paperit sinne ja ne tulevat takaisin postiennakolla?Ja mitähän se maksaa?Vihkijäviranomaisemme ei ole amininnut erikseen mitä paperita pitää legalisoida,mutta täällä oli aiemmin ketju jossa mainittiin että mahd.muitakin kuin vain esteettömyystodistus pitäisi legalisoida.Onko sinulla mitään tietoa tästä?
Suomen suurlähetystöstä Rabatista sain vastaukseksi vain esteettömyys todistuksen,,mutta ketä sen päättää?
Kiitän edelleen ((=oikeastaan kaikki paperit legalisoida. En tiedä toimiiko postiennakolla, itse vien paperit sinne ja leimaan samalla. Kannattaa soittaa ja kysyä sitäkin.
Ainakin esteettömyystodistus, virkatodistus, rikosrekisteriote..
Jokainen adul voi pyytää oikeestaan eri asioita ni ei kannata riskeerata. - juuri tänään
marily1 kirjoitti:
oikeastaan kaikki paperit legalisoida. En tiedä toimiiko postiennakolla, itse vien paperit sinne ja leimaan samalla. Kannattaa soittaa ja kysyä sitäkin.
Ainakin esteettömyystodistus, virkatodistus, rikosrekisteriote..
Jokainen adul voi pyytää oikeestaan eri asioita ni ei kannata riskeerata.s.postiini jossa sanottiin että pitäisi viedä ne sinne paikanpäälle O= Siis miten minä sinne pääsen kun asun aivan itäisessä suomessa tällähetkellä... )=
Huomenna yritän soittaa sinne ja kysyä että mitä ihmettä...pakkohan sen on postinkin kautta toimia..
onko ketään lähettänyt niitä papereita sinne?
Kiitos vielä Marily1..ilman sinua olisin leimauttanut vain est.tod. Eli onneksi kerroit tuon asian (= - marily1
juuri tänään kirjoitti:
s.postiini jossa sanottiin että pitäisi viedä ne sinne paikanpäälle O= Siis miten minä sinne pääsen kun asun aivan itäisessä suomessa tällähetkellä... )=
Huomenna yritän soittaa sinne ja kysyä että mitä ihmettä...pakkohan sen on postinkin kautta toimia..
onko ketään lähettänyt niitä papereita sinne?
Kiitos vielä Marily1..ilman sinua olisin leimauttanut vain est.tod. Eli onneksi kerroit tuon asian (=kiva vaan kyn pystyy auttamaan muita samassa tilassa olevia. Olisi muuten kiva vaihtaa muutenkin ajatuksia joskus, voit vaikka mailata mulle tänne suomi24ään, elikkä se [email protected] :)
onhan se harmi ettei toimi postin kautta, itsekin asun parin tunnin päästä helsingistä ja junat maksaa kanssa mut olen ymmärtänyt et pakko se vaan on mennä paikan päälle. ja lisäongelman tuottaa se, että ulkoministeriö on auki vaan 9-12. :S huoh. ei tässä helpolla pääse :D - paperiavioliittoko
marily1 kirjoitti:
kiva vaan kyn pystyy auttamaan muita samassa tilassa olevia. Olisi muuten kiva vaihtaa muutenkin ajatuksia joskus, voit vaikka mailata mulle tänne suomi24ään, elikkä se [email protected] :)
onhan se harmi ettei toimi postin kautta, itsekin asun parin tunnin päästä helsingistä ja junat maksaa kanssa mut olen ymmärtänyt et pakko se vaan on mennä paikan päälle. ja lisäongelman tuottaa se, että ulkoministeriö on auki vaan 9-12. :S huoh. ei tässä helpolla pääse :Djaahas sillä onkin selitykset aika lailla loppuneet joten joudut opettelemaan uudet.Turistiviisumi on kiva ja naimisiin voi mennä sulhon maksaessa,suomessa kylläkin naisen vanhemmat kustantavat,muuslimimaissa miehen vanhemmat joten lykkyä tykö.Valmistaudu äitiyteen.
- marily1
paperiavioliittoko kirjoitti:
jaahas sillä onkin selitykset aika lailla loppuneet joten joudut opettelemaan uudet.Turistiviisumi on kiva ja naimisiin voi mennä sulhon maksaessa,suomessa kylläkin naisen vanhemmat kustantavat,muuslimimaissa miehen vanhemmat joten lykkyä tykö.Valmistaudu äitiyteen.
en nyt ymmärtänyt tästä viestistä yhtään mitään, tuskin niin väliksikään.
Pikku lisäys vaan, että Marokossa aika yleisesti morsian perheineen kustantaa häät. Ja suomessa morsiuspari itse.
Marokon lähetystöstä minulla ei ole mitään tietoa, mutta kunkin maan lähetystöthän ovat kyseisen maan "maaperää" ja pääsääntöisesti myös asiointikielenä niissä on kyseisen maan oma kieli. Englanti sitten toisena kielenä. Harvemmin niissä kuitenkaan voi asioida sen maan kielellä jossa itse edustusto sijaitsee.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022126- 991537
- 1211263
- 771242
- 1131210
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘571034- 51997
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58986- 36912
- 33804