Minulla on ollut oikean korvani takana pikkurillin pään kokoinen patti n.kuukauden ajan. Kipeä se ei ole, mutta inhottava. Kävin viime viikolla näyttämässä sitä lääkärille ja hän sanoi että joko se on imusolmuke, jos olen sairastanut flunssaa lähiaikoina, en ole. Sitten hän sanoi sen olevan aterooma. eli joku sisäinen "finni" mikä ei kipuile. Itelläni on sellanen kuva että fiinit ihon sisällä on yleensä kipeitä, siksi ihmettelen miksei tämä ole.
Jokatapauksessa te joilla aterooma on ollut niin lähteekö se itestään pois, onko vaarallinen??? lääkäri ei asiasta juurikaan keronut, taisi olla kiire viikonloppua viettämään !
aterooma...
2
2297
Vastaukset
- mmyom
Joo ite tulin just lääkärist, sano et ei ne mitenkään harmillisia oo, PAITSI kunnes ne tulehtuu! Eli jos sellanen tulehtuu ni niistä tulee hetkessä erittäin iso ongelma, alkaa märkimään loputtomasti, tulee kipeeks ynnä muuta. Eli fiksuinta ois mennä se leikkaamaan pois, multa poistetaan 2 sellasta ja toimenpide on sellannen vajaan tunnin ja toinen on hankalassa paikassa, sul menis varmaan joku 30min. Pieni paikallinen puudutus, odotus, sit se vaan leikataan irti ja tikataan, ei pitäis olla paha. Sit leikkauksen jälkeen se pitää pitää suojassa vedeltä ja auringolt pari päivää ja tikit pois jonku n. 2 viikon pääst ja sit sun ei tarvi enää koskaan huolehtii siitä. Mut jos annat tulehtuu ja märkii ni sitä ei enää saa kirurgisesti pois, tulee kuulemma tyhjentämisen jälkeen loputtomasti uudelleen ja uudelleen.
Voin olla väärässä mutta näin mä asian ymmärsin kirurgilta kuullessani.- dsavcn
mä leikkautin korvalehdestä parisen kuukautta sitten aterooman, ja oli muuten ikävä leikkaus vaikkei sattunukaan, kiitos onnistuneen puudutuksen. kaikki äänet kuuluu saatanan hyvin ku korvakäytävä ihan vieressä eikä hajuukaa missä mennään/milloin valmista, ja tottumattomasti joutuu makaamaa mahalteen.
enivei mulla ehti turvota (tulehtua?) se useamman kerran ennen kirurgisii toimenpiteitä. särkee sillon ja paljon, ja myöski esteettisesti ongelma. leikkauksen jälkeen ei oo tulehtunu mut on samankaltanen patti ku oli ihan alust alkaen enkä tiedä meinaako se vielä turvota
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6516703Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?404531HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2972607- 1351908
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321549Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3931496- 141359
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101283Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76992- 115965