Ekivaari - Mohikaani 11 - 1

Ekivaari johtaa tällä hetkellä 11 - 1

Ekivaarin puhtaaseen Raamatun Jeesukseen perustuva oppi on jo lähes kaatanut Mohikaanin heimon.

Vaarin tukiryhmä on kasvamaan päin ja Hirvas seisoo jämäkkänä takana vaikka joskus säikkyykin jokaista maan tärähdystä.

Mohikaanin kirkolliskokoukseen perustuva oma oppi käy yhä häilyvämmäksi ja tukea haetaan Raamatusta kirjoittamalla sinne omia jakeita.

Mohikaani kirjoittaa likaisen tekstin niin että kasvot ei näy kimonon alta räksyttävä tukiryhmäkin on piileskeleviä vakiokirjoittajia.

Päätän raporttini tältä osin tähän.

19

566

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peli..

on yhtä merkityksetön kun Suomi-Norja oli eilen. Ratkaisevat ottelut on jossain aivan muualla, ja näiden kavereiden joukkueet ei niissä pelaa.

• hirvas

raportti, mutta mielestäni Ekivaari ei ole hävinnyt ainuttakaan erää. Hän on ollut täysin ylivoimainen ja suvereeni kamppailtaessa harhaoppisia vastaan.

Hirvas ei säiky mutta ihmettelee sellaisia, jotka eivät halua vastata yksinkertaiseen kysymykseen. Täällä on muutama sellainen, kuten Mohikaani, tähtipöllö ja sivustaseuraaja, ym..
      Aivan hurlumehei kavereita..

Eli pitääkö minun ja Ekivaarinkin uskoa ehdottomasti myös vuonna 381 hyväksyttyyn kolminaisuusoppiin, jotta me pelastuisimme ?

Jospa nyt nämä Nikaian piispoja ja paavia uskovat viimeinkin vastaisivat, sillä onhan se helluntaikirkon eräs opinkappale.

Muuten voi tuumata, että kaikkea ne ihmiset uskovatkin...

• 112

kukas se täällä on Ekiä paijaamassa.
        Ethän sinäkään nyt varmaan ihan kaikkea Ekin
        kirjoittamaa sulata ethän?
        Kyllä olen ymmärtänyt, että kolminaisuus oppi sinulla hiertää kivenä kengässä, mutta Ekillä on suuria ongelmia ihan koko Raamatun ilmoituksen kanssa.
        Jos sitä mieltä olet, että hän on tässä joku suuri voittaja, niin siunaat siinä samalla hänen kaikki harhaiset kirjoituksensa.
        Ajattelin kuitekin, että et olisi hänen kanssaan kaikesta samaa mieltä.
        Ainakin luulin niin.

• hirvas
        112 kirjoitti:

Kyllä olen ymmärtänyt, että kolminaisuus oppi sinulla hiertää kivenä kengässä, mutta Ekillä on suuria ongelmia ihan koko Raamatun ilmoituksen kanssa.
        Jos sitä mieltä olet, että hän on tässä joku suuri voittaja, niin siunaat siinä samalla hänen kaikki harhaiset kirjoituksensa.
        Ainakin luulin niin.

kukaan paijaa. Jos me Ekivaarin kanssa jotakin paijataan, niin se on Jumalan totuus Raamatusta.

Niin että hiertää. Kyllä, minua hiertää ihmiskäskyt ja opit, joiden levittäminen ja palveleminen on turhaa touhua. Jeesus nimittäin sanoi niin:

Matteus 15:7-9

7 Te ulkokullatut, oikein teistä Esaias ennusti, sanoen:
        8 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana,
        9 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'."

Kolminaisuusopin puolustaminen on siis täysin turhaa touhua, koska se on todistettavasti ihmisjärkeilyyn perustuva teoria.
        Ja kukas sellaista uskoo, jolla ei ole mitään merkitystä ihmisen pelastuksen kannalta.

Mutta 112, tarvitsetko sinä pelastuaksesi Konstantinopolissa vuonna 381 hyväksyttyä ihmisoppia? Jos tarvitset niin, mihin?

• koko käsi
        112 kirjoitti:

Ainakin luulin niin.

Eksyttäjän myötäilyssä ja paijaamisessa voi käydä kuten sananlaskussa sanotaan:
        - jos annat pahalle pikkusormen, se voi viedä (ja useimmiten viekin) koko käden!

Näyttää nim. hirvaksella olevan tuommoinen prosessi menossa. Onkohan kaveria varoitttu tarpeeksi?

• sivustaseuraaja

Kyllä tässä on yks hurlumheikin ihmetellyt, että perusasiat ei aukene Hirvakselle.

Jos pelastus on kiinni vain siitä että Jumala tahtoo meidän uskovan Jeesukseen, ettei kukaan hukkuisi, muttei osaa edes perustella miksiköhän Jumala tälläsen sääti....

• hirvas
        sivustaseuraaja kirjoitti:

Kyllä tässä on yks hurlumheikin ihmetellyt, että perusasiat ei aukene Hirvakselle.

Jos pelastus on kiinni vain siitä että Jumala tahtoo meidän uskovan Jeesukseen, ettei kukaan hukkuisi, muttei osaa edes perustella miksiköhän Jumala tälläsen sääti....

vielä vaadit kun minä uskon Jeesukseen Kristukseen, olen tehnyt parannuksen, olen suuni tunnustuksella tunnustat, että Jeesus on Herra ja että JUMALA on hänet kuolleista herättänyt, ja sen päälle vielä upotuskaste.

Mutta minä en tunnusta sellaista oppia, mitä Jeesus ei ITSE opettanut - kuten harhaoppia nimeltään kolminaisuusOPPI. Käsitätkö?

• sivustaseuraaja
        hirvas kirjoitti:

vielä vaadit kun minä uskon Jeesukseen Kristukseen, olen tehnyt parannuksen, olen suuni tunnustuksella tunnustat, että Jeesus on Herra ja että JUMALA on hänet kuolleista herättänyt, ja sen päälle vielä upotuskaste.

Mutta minä en tunnusta sellaista oppia, mitä Jeesus ei ITSE opettanut - kuten harhaoppia nimeltään kolminaisuusOPPI. Käsitätkö?

Kyllä minä käsitän sen ettet usko kolmiyhteiseen Jumalaan!

Sitä minä en käsitä, ettet oli löytänyt Jeesuksen Jumaluutta vaikka Johanneksen evankeliumissa Jeesus sen itsekin 7 kertaa sanoo...

Jaa, mutta täydellisestä listastasi puuttuu yksi hyvin oleellinen asia: Pyhällä Hengellä täyttyminen!
        Onko se jäänyt väliin?

• hirvas
        sivustaseuraaja kirjoitti:

Kyllä minä käsitän sen ettet usko kolmiyhteiseen Jumalaan!

Sitä minä en käsitä, ettet oli löytänyt Jeesuksen Jumaluutta vaikka Johanneksen evankeliumissa Jeesus sen itsekin 7 kertaa sanoo...

Jaa, mutta täydellisestä listastasi puuttuu yksi hyvin oleellinen asia: Pyhällä Hengellä täyttyminen!
        Onko se jäänyt väliin?

tapauksessa, sillä sehän juuri opettaa minulle totuutta:

1. Joh. 2:27
        Mutta te, teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

• tuo nikaian juttu, en ole kuunapäivänä edes maininnut siitä mitään, enkä siihen perusta kolminaisuus totuutta, vaan Raamattuun,ja sen on minulle ilmoittanut, ei liha ja veri, vaan JUmalan Pyhä Henki.
        * Eikä siitä täällä kukaan muu toitotakkaan, kuin sinä lähinnä!

• 112

Jos Raamattua saa käyttää niinkuin Ekivaari, niin voidaan todeta.
      Kysy ihan mitä vaan, niin minä vastaan ihan mitä vaan.
      Tämä ei ole mikään vitsi.
      Sitten jotkut "sivulliset" jotka eivät Raamatusta ymmärrä tuon taivaallista ja ovat täysin uskosta osattomia luulevat, että se joka aina osaa vastata(ihan sama mitä)on "voittaja".
      Ekivaari tarvitsisi kaltaisensa vastustajan, joka latelisi Raamattua sikin sokin ja hujan hajan hänelle vastaukseksi.
      Istuisi koneella 24 tuntia vuorokaudessa(paiti päikkärit).
      Olisi avoin kaikille siis ihan kaikille opeille ja ammentaisi niistä röyhkeästi aina, kun sattuu joku opinkappale sopimaan johonkin.
      Lisäksi kaverin tulisi olla täysin Jumalaa pelkäämätön eksyttäjä joka kokisi elämäntehtäväkseen kirjoittaa mitä ihmeellisimpiä satuja.
      Eduksi luettaisiin myös tietynlainen oikeassa olemisen pakko.
      Siitä syntyisi kova ja loputon vääntö.
      Olisi Ekivaari kohta pyörryksissä.

• oikealta

Raamatullisen totuuden vastustajana ja evankeliumin kestopilkkaajana tunnettu Peku on sen sortin raportoija, että on viisainta kääntää kaverin lausunnot tasan päinvastaiseen suuntaan.
      Siinä mielessä hänen eki-mohis raporttinsa näyttää hyvinkin oikeaan osuneelta.

• mukaan toteuttaa Jumalan sanaa ja Jeesuksen opetusta että

Matteus 10
      26 "Älkää siis peljätkö heitä. Sillä ei ole mitään peitettyä, mitä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi.
      27 Minkä minä sanon teille pimeässä, se puhukaa päivän valossa. Ja MINKÄ KUULETTE KUISKATTAVAN KORVAANNE ,SE JULISTAKAA KATOILTA."

Kuuliaisuuden siunaus on sama kuin Pojalle Isän antamat lupaukset:

Jes. 45:3
      "Minä annan sinulle aarteet pimeän peitosta, kalleudet kätköistänsä, tietääksesi, että minä, Herra, olen se, joka sinut nimeltä kutsuin, minä, Israelin Jumala."

27 Minkä minä sanon teille pimeässä, se puhukaa päivän valossa. Ja minkä kuulette kuiskattavan korvaanne, se julistakaa katoilta.

• luultavasti et

Mikähän kirjoituksissasi on sellaista, mikä saa Jumalan pilkkaajan antamaan sinulle kiitosta?

• luultavasti et kirjoitti:

Mikähän kirjoituksissasi on sellaista, mikä saa Jumalan pilkkaajan antamaan sinulle kiitosta?

Mark. 10:31
        "Monet ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäisiksi."

• ekivaari kirjoitti:

Mark. 10:31
        "Monet ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäisiksi."

olet toki se "ensimmäinen"! Jumalan pilkkaajan totuudellisella tuomiolla!
        * Mitähän Jeesus tarkoitti,kun sanoi, " Voi teitä/sinua, jos maailma, =yhtä kuin Pe.ku, teitä kiittäisi!?

• kaaleppi..

aina voi ja saa ja pitääkin tutkia arvostella ja pohtia jonkun mielipidettä tai analyysiä vaikkapa nyt raamatusta. En usko että on yhtä totuutta jonka joku ihminen sanoo koska ihmisiä ollaan kaikki eli on se sitten mohikaani tai joku muu niin ei ihmistä tarvi kenekään uskoa kunhan ny ei aleta henkilökohtaisuuksiin meneen. Huomaan että olet aika analyyttinen ja ilmeisen älykkökin kirjoituksia tutkiin ja olis tietenki tylsä palsta jos kaikki olis joo joo tyyppejä. Se homopoika ei ilmeisesti tiedä että suomessa on uskonnon ja vielä parempi eli uskon vapaus ainakin toistaiseksi.

• tähtipöllö

kun sama maailman henki yhdistää pe.ku:a ja "ekivaaria".

Mutta ne, jotka rakastavat totuutta ... eivät mene halpaan.

Joh. 15:19

"Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa"

Kiitos raportista, vahvistit vahingossa oikean uskomme ja Raamatun sanan mukaan.

Kiitos!

• jokaiselle

Room.12:18
        "Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa."

Uskovaisen, ollakseen todella uskovainen, ei tarvitse haastaa riitaa ja pyrkiä vihollisuuksiin muiden ihmisten kanssa.
        Pyhyyttämme ei lisää toistemme ja ulkopuolisten tahallinen ärsyttely.

Minua ei maailma vihaa niin paljon, että ryhtyisin sen kanssa kilpasille vihaamisessa ja ivaamisessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      138
      1329
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      39
      916
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      35
      661
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      600
    5. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      597
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      26
      588
    7. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      25
      565
    8. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      557
    9. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      17
      553
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      523
    Aihe