Millaista öljyä kannattaa käyttää autossa jolla on paljon ajettu ja kuluttaa todella paljon öljyä?
Öljyn pitäisi olla soveltuvaa sekä kesä, että talvikäyttöön. Hinnaltaan suht halpaa.
Millaista öljyä paljon ajettuun?
13
7452
Vastaukset
- Oiler
Jos kuluttaa paljon, eikä kylmäkäynnistyminen ole kovin kriittistä, niin mineraaliöljy esim. 10W-40.
Sitten seuraava vaihtoehto on puolisynteettinen.
Jos ensimmäinen luku(esim.5W) on pieni, öljy on juoksevaa pakkasessa ja jos jälkimmäinen luku on suuri, niin öljy on paksumpaa kuumassa.
Mineraaliöljyn vaihtaminen synteettiseen saattaa joskus irroittaa pikeentymisiä ja tukkia öljykanavia. - j.m
Valvoline MaxLife 10W-40. Ainakin pakkauksessa luvataan, että öljyn kulutus vähenee, tiivisteet elpyvät jne.
- Neeeeeeero
Kerää kavereiltasi, jotka itse kotonaan
vaihtavat öljyt autoonsa kaikki "vanhat öljyt"
ja suodata ne metallihiukkasista, anna laskeutua
sakat pohjalle ja
ja aivan oivaa öljyä autoosi, ja maksaa vain
"läträyksen vaivan"!!!!!!!!!- Pake
Jos jätettäisiin tämä jäteöljyjen kanssa pluttaaminen omaan arvoonsa. On se hyvä, etteivät ulkomaalaiset osaa lukea täältä, millä tasolla suomalaisten autoilu on...
Moottori on selvästi finaalissa, pitäisikö kunnostaa?
- mulla
Tätä olen käyttänyt,on halpaa,ja hyvää,pakkasella syntteettistä sekaan,litra/pari,näytti kuluttavan vähemmän,mutta sitten etu stefan vaihdolla,lopetti kulutuksen kokonaan,stefa oli moitteeton,oli laipaan kukunut ura,löytyi semmoisia stefoja joissa huuli erikohdassa,siltä osin kuin uusi
http://www.connet.fi/autokanta/ubb/Forum3/HTML/000062.html - J H
Tätä halpaa shellin 20W - 50 öljyä pitäisi löytyä tarvikeliikkeistä.
pysyy aika hyvin sisällä ja kestää kuumaa ajoa.
Lisäksi voi tietysti heittää purkin jotain viskositeetin lisääjää; wynns, stp....jne.
Talvella pitää olla sitten johdon päässä....on sen verran sakeaa tavaraa kovilla pakkasilla. - ...
...
- ...,.
...,.
- ,,,,
,,,,.
- Delvac
Moi.
Taitavat käyttää dieselöljyä paljon ajettuihin.
Ja se öljy on myös laadukasta. Kysyppä jstk:n tarvikeliikkeestä. Öljyn nimi taisi oll delvac. - Anonyymi
Sae80/90
- Anonyymi
Saksalaiseen paljon öljyä kuluttavaan moottoriin kannattaa laittaa vaan sitä kaikkein halvinta mahdollista moottoriöljyä, koska sitä kuluu ihan mahdoton määrä normaalilla vaihtovälillä.
- Anonyymi
On todellakin karissut harhaluulot saksalaisesta laadusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403067- 802861
- 1892465
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362185- 201493
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411396- 101284
- 131269
- 221241