Hgissä myydään toinen kirkko; Kallion kirkko ilmeisesti---väkeä käy alle 10 hlöä lauantaisin....muita kirkkoja maaseudulla ollaan jo myyty pari vuotta.
Papeille varmistetaan eläkkeet ostamalla Shellin ja Nokian osakkeita?!
Se siitä menestyksestä ja menetyksestä....
Kirves on laitettu puun juurelle!
SDA ei juhli Ellen 100-vuotis kuolinpäivää elävänä...2014 Suomen Adventtikirkkoa ei enää ole?!
Turun Adventtikirkko myynnissä?
12
494
Vastaukset
- Saatanan tahto
niin kai se sitten sopii niin herätyskristityille.
- on myyty
saiskos joitakin esimerkkejä,,, rahapulassa tämä kai on se viimeinen vaihtoehto,,, toisaalta ei mikään ihmekään,,, hengen puute on vaivannut adv. kirkkoa vaivannut jo pitkään ,,, tämä vasta jäävuoren huippua,,,
- myös uusia on
rakennettu, esim. Kotkaan.
- advr
Lohjan seurakunta on ilmeisesti päättymässä nettisivujen lopettamisesta päätellen!
- nettisivut
advr kirjoitti:
Lohjan seurakunta on ilmeisesti päättymässä nettisivujen lopettamisesta päätellen!
eivät ole srk.
- uteljas
nettisivut kirjoitti:
eivät ole srk.
Sivujen puuttuminen on selvä merkki jostakin ongelmasta!
- Eräs veli
Olin Turun adventtiseurakunnan johtokunnan kokouksessa. Johtokunnan jäsenenä voin vakuuttaa, että meillä ei ollut puhetta kirkon myy,misestä. Olemme suunnitelleet hissin hankkimista, jotta vanhemmat seurakuntalaiset ja liikuntarajoitteiset henkilöt pääsisivät helpommin sisälle kirkkosaliin. Kuten huomaatte, niin ainakin me paikalliset suunnittelemme elämää eteenpäin Betel-kirkossa.
- elättämään samaa papistoa
aina vaan. Kalliiksi tulee pappien puheet.
Kummallinen liikelaitos koko kirkko.
Nepotismi rehottaa ilma mitään rajaa.
Matkoja tehdään häpeilemättä kirkon laskuun.
Euroopan matkat eivät ole mitään.
Pitää päästä kaukomaille.
Amerikkalainen nainen kummittelee koko ajan
taustalla.
Eikö teitä lainkaan ihmetytä moinen meno??????- hyvin,,
suuresti tuo miksi nämä ihmiset jotka eivät ole adventtikirkkoon kuuluvia pitävät näin kovaa huolta vieraan kirkon asioista, ja vielläpä näyttää etteivät ne ole edes tosiakaan niinkuin nuo kirkon myymiset, en asu suomessa joten olen vain sivusta seurannut tuota puoskaroimista mitä tehdään vain yhtä kirkkoa vastaan, jos nämä kirjoittajat ovat luterilaisia niin olishan heillä asiaa kirjoittaa omasta seurakunnastaakin, jos se nyt on niin tarpeellista tuo juoruaminen, eikös teidän tulisi viedä Kristuksen sanomaa eteenpäin, vai noinko siellä viedäänkin nykyisin sitä eteenpäin, että puhutaan vai pahaa toisistaan, olen ymmällä tästä evankeluimista.
- Axseli*
hyvin,, kirjoitti:
suuresti tuo miksi nämä ihmiset jotka eivät ole adventtikirkkoon kuuluvia pitävät näin kovaa huolta vieraan kirkon asioista, ja vielläpä näyttää etteivät ne ole edes tosiakaan niinkuin nuo kirkon myymiset, en asu suomessa joten olen vain sivusta seurannut tuota puoskaroimista mitä tehdään vain yhtä kirkkoa vastaan, jos nämä kirjoittajat ovat luterilaisia niin olishan heillä asiaa kirjoittaa omasta seurakunnastaakin, jos se nyt on niin tarpeellista tuo juoruaminen, eikös teidän tulisi viedä Kristuksen sanomaa eteenpäin, vai noinko siellä viedäänkin nykyisin sitä eteenpäin, että puhutaan vai pahaa toisistaan, olen ymmällä tästä evankeluimista.
Noin setsemänkymmentä vuotta sitten Lutterin kirkossa ripille päässeenä tiedän sen, ettei Lutterin kirkko tarvitse oikeastaan kirkkoja lainkaan. Näet tässä vauraassa maaseutu kirkossa oli silloin vakituisina käviöinä vain yksi mökkiläis aviopari. Me rippikoululaiset olimme täyttämässä sen vajion.
Näin ollen omakohtaisen tuntemukseni perusteella noiden kirkkojen sulkemisesta Luulisin tämän aloittajan tarkoittavan Lutherin Kirkkoja. Noin päällisin puolin katsottuna on tämä meidän pyhä Lutherilaisuus kuoleva uskonto, Joka Rehvastelee kansan pakkoverotuksen turvin. Onhan Vapaissa suunnissa sentään ihmisiäkin kuulioina, ettei papin tarvitse ihan kirkon Rotille saarnaa pitää!!!!! Nämä kirkot ovat rakennetut paikkakunnan koristeiksi!!!!! Kulttuurin takia? Tää on aito Luterilainen tunnustus. Aamen ? - jolla ei ole mitään
käsitystä mistään, joten tekisit kerrankin palveluksen ja olisit hiljaa.
- annu42
hyvin,, kirjoitti:
Olen Adventtikirkon jäsen Suomessa, joten asiat ovat minulle selvillä. Ne asiat, joita täällä esitetään sen sijaan ovat aivan tuulesta temmattuja, joten ei niihin voisikaan uskoa. Uskon vain sen, minkä virallisesti olen saanut tietooni, sillä tiedän, keneltä olen sen oppinut ja tiedän, että se on varma tieto.
Mainitsemasi luterilaiset voisivat kirjoittaa esim. juuri alkaneesta kirkolliskokouksestaan, joka nyt ottaa tulevaisuuden suuntaansa. Sielläkin näyttää olevan huoli katoavasta jäsenistöstä. "Takaovi kiinni", sanotaan ohjelmassa, mutta miten, siinä pulma heilläkin.
Ongelmia tuottaa myös kahden samaa sukupuolta olevan avioliittoon siunaaminen. Nuorin jäsen tosin oli ihastuksissaan asiasta: "Siunata pitää", joten sitä saamme odottaa. Meneeköhän sillä takaovi kiinni? Vai mahtaako lentää sepposen selälleen? Ei mitenkään arvostellen, vaan uutisista kuulin.
Kristuksen sanomaahan täällä julistavat vain hyvin harvat, sillä niin paljon sivussa Raamatun totuudesta täällä kirjoitellaan. Kun oikein metsään menee, ei edes jaksa lukea loppuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2221537- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691207- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18942Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855