No niin, asiaan.
Alempana joku jo kyseli pykälää raskaammasta kalustosta. Vaikka ei ihan noita varten tätä palstaa ajateltu, ollaan kai me kuitenkin sen verran sallivia ja avarasydämisiä, että noista kuormureistakin juttua voidaan käydä. Onhan ne lava-autoja. Jos vain tietoa (tai ainakin luuloja...) löytyy.
Itselläni olisi tarkoitus hankkia nelivetopickup ikäluokassa noin 2000-luvun vaihde tai uudempi. Kiivasta mielipiteiden vaihtoa eri merkkien ominaisuuksista ja outouksista sitten vain käyntiin. Vaihtoehtoinahan olisi Ranger, L200, King Cap ja Hilux. Mazdakin saattaisi tulla jostain vastaan, vaikka vähän myytynä aika harvinainen onkin.
Omia käsityksiä eri merkeistä:
Ranger (ja Mazda):
halvempi kuin muut keskimäärin (eroa noin 1-2 ke)
kaappariovet
- mahtaakohan ruostua yhtä herkästi kuin muut Fordit?
- käyttökulut testien mukaan kalliimmat kuin muissa
- varustelu, sähköikkunaa ym potentiaalista vikapesää paljon (Ford)
- harvinainen, saako tarvikeosia?
Mitsu:
luotettavuus kunnossa 2000-luvun malleissa (paitsi kansi)?
- huoltovälit (öljynvaihto 7500 km!!!)
Nissan:
huoltoväli 30 tkm (öljyt 15000 km)
kulutus litran pienempi kuin Fordissa ja Mitsussa
- 2002 ja sitä uudemmista huhuja huonosta luotettavuudesta, jopa koneiden särkymisistä
Toyota
kestävän maineessa
kulutus
- kalliimpi kuin muut, käytettynä eroa 1-2 ke
- sisältä ehkä turhankin karu verrattuna muihin
- laiska, ehkä riittävä kuitenkin
Mitä muuta tulee mieleen? Miten ruosteen kanssa on? Mitsu kai suojataan uutena, muut ovat maalipinnan varassa? Kokemukset Nissanin ruosteesta on ainakin minulla aika huonot. 2000-luvun autot kukkii levikkeiden kohdilta tai alta (piilossa).
Fordissa taitaa olla joku sähköohjattu vapaakytkin etuvoimansiirrossa (napalukot?). Mahtaako toimia tuollaisessa autossa, jota uitetaan kurassa ja mudassa?
Toyotanssa on kai perinteiset mekaaniset napalukot ja muissa etuperässä joku alipainekytkin.
Antaa tulla kokemuksia! Jos koskee vanhempaa kalustoa, mainitaan sitten, minkä ikäisestä laitteesta on kyse.
Pickuppien vertailu
14
5055
Vastaukset
- vm-98...
Mitsu L-200. Sen verran vähän tulee ajoa että se 7500km öljynvaihtoväli riittää vuodeksi. Etupäässä on automaatti-napalukot ja takana kitkalukko. Mittarissa on nyt n. 170tkm, ja muutaman vuoden aikana (jonka se mulla on ollut) ei ole tarvinnut korjata mitään, ihan normaalihuollot vaan. Runko, pohja ja kotelot on suojattu öljysumutuksella, ei ole ollut ruosteongelmia. 99hv ei tee siitä kovin urheilullista, mutta se on riittävä että pysyy normaaliliikenteen mukana. Uudemmat on tosin tehokkaampia. Että tämmöistä kokemusta...
- ad hoc
Tekeekö huolto sen alustan suojauksen? Jostain olen tuollaisesta kuullut? Vai itsekö olet suojannut?
- sen tehnyt..
ad hoc kirjoitti:
Tekeekö huolto sen alustan suojauksen? Jostain olen tuollaisesta kuullut? Vai itsekö olet suojannut?
Tarvitaan paineilmakäyttöinen massaruisku ja kannullinen tavallista (halpaa) voiteluöljyä. Se on se vanha ja luotettava ruosteenesto- tee se itse- menetelmä. Ei ole vaan kovin luontoystävällistä kotipihassa tehynä, kun sitä öljyä tahtoo tippua myös maahan.
- nhrp
Hytin takaosan kaappariovia ei ole ollut vasta kuin pari vuotta Navarassa ja Rangerissa, muissa ei ole vieläkään..
- ad hoc
Rangerissa vuodesta 2003.
- 2000-2002
Nissan king cab:eissä on ollut koneen kanssa ongelmia. Sitä uudemmissa ei vikaa pitäisi olla..
Riippuu tietenki käyttäjästä..- ad hoc
Mitä sanotte tästä keskustelusta?
http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=574&posting=22000000034288326
- voitti
Mitsu voitti aikanaan tuulilasin vertailun näiden välillä, mutta toki eiväthän testit kerro läheskään kaikkea. ABS malleissa oli takanakin kytkettävä 100% tasauspyörästön lukko, joka on erittäin paljon plussaa huonoissa olosuhteissa. Kansihan hajoaa jos sitä käyttää huolimattomasti, mutta yleensä aika myöhään 300-500tkm. . .
- ad hoc
Tuo kansi on sikäli juuri ongelma, että käytetyn ostaja ei voi tietää, miten autoa on käytetty. Kansi ei ole mikään kuluva osa kuten vaikkapa renkaat, joten se joko on ehjä tai ei. Ja särkyy huomenna tai sitten ei. Ja voi särkyä jo 200 tkm jälkeenkin.
Onneksi niin yleinen juttu, että korjauksen kanssa ei tule tuskaa.
Tuulilasin vertailu löytyy netistä, joten sen olen lukenut. Olisihan se testin voittanut Magnum ihan kiva, mutta... - noin..
ad hoc kirjoitti:
Tuo kansi on sikäli juuri ongelma, että käytetyn ostaja ei voi tietää, miten autoa on käytetty. Kansi ei ole mikään kuluva osa kuten vaikkapa renkaat, joten se joko on ehjä tai ei. Ja särkyy huomenna tai sitten ei. Ja voi särkyä jo 200 tkm jälkeenkin.
Onneksi niin yleinen juttu, että korjauksen kanssa ei tule tuskaa.
Tuulilasin vertailu löytyy netistä, joten sen olen lukenut. Olisihan se testin voittanut Magnum ihan kiva, mutta...Voihan auton käyttöhistoriaa aina tiedustella. Aika harvoin on särkynyt jo 200tkm, yleensä joskus 300-500tkm ja paljon enempikin kestää jos pitää huolella. Ja tosiaan ei kai siitä tuskaa ole. Kori ei kuitenkaan taida ruostua niin helposti kuin muissa . . .
Mikä mutta ? :) - ad hoc
noin.. kirjoitti:
Voihan auton käyttöhistoriaa aina tiedustella. Aika harvoin on särkynyt jo 200tkm, yleensä joskus 300-500tkm ja paljon enempikin kestää jos pitää huolella. Ja tosiaan ei kai siitä tuskaa ole. Kori ei kuitenkaan taida ruostua niin helposti kuin muissa . . .
Mikä mutta ? :)Ongelma on juuri se, ettei käyttöhistoriasta selviä se, miten autoa on käsitelty. Kansi kestää melkein koko muunkin auton iän, jos moottoria käytetään kuten kuuluu eli lämmitetään ja jäähdytetään moottori oikein. Jos kylmää moottoria kuormitetaan paljon ja lämmin sammutetaan suoraan ajosta, särkyy kansi 200 tkm kohdalla. Mistään et tiedä, miten edellinen käyttäjä on ajanut, vain kilometrit, jotka ei paljon tässä kohtaa auta. Ja jos mittarissa on tuo 200 tkm, on omistaminen yhtä jännitystä tuon suhteen.
Mutta mitä. Enpä oikein tiedä. Kaikkea herkkua siinä on ja hinnat sen mukaisia. Yksikään asia ei ole sellainen, josta olisi minulle iloa.
- Finåke
Vieläkö pickup on hankinnassa? Myynnissä olisi 1. omistajan neliovinen viidelle rekisteröity L-200, 2,8 TD kaikilla herkuilla, mm. AC, hyvät poppivehkeet, kahdet renkaat aluvanteilla (Nokian Hakkapeliitat), koukku, lohko haaroitus, lavasuoja uudesta lähtien, kova lukittava kuomu (matala). Ajettu 51 tuhatta, leimattu maanantaina ensimmäistä kertaa puhtain paperein, maastossa ei ole käyty koskaan.
- ad hoc
Hankinnassa kyllä, mutta ei dc-malli eikä koneella, joka ei kuulu Suomen tuontimallistoon (2,8).
Kiitos tarjouksesta. - kone kuin
ad hoc kirjoitti:
Hankinnassa kyllä, mutta ei dc-malli eikä koneella, joka ei kuulu Suomen tuontimallistoon (2,8).
Kiitos tarjouksesta.2,8 on 4m4 sarjan kone ja sama kuin 2. gen pajeroissa, ero on toki se että potkua on kaikin puolin selvästi enemmän kuten myös vääntöä, ja jotenkin sellainen käsitys on että tämä on myös 4D56 konetta kestävämpi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241139Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72895
- 73869