Miksi maailma on niin epäoikeudenmukainen paikka? Miksi nuoria, terveitä ja ihania ihmisiä, joilla elämä on vasta edessä, kuolee?? Se on niin sairaan epäreilua! Millä perusteella toiset saa elää vuosikymmeniä kauemmin kuin toiset? Onko kaikki vain sattumaa? En tajua, miksi elämäniloisia ja -haluisia ihmisiä otetaan täältä pois, kun on niitä, jotka jopa haluavat kuolla. Mikä järki tässä kaikessa on?? Oon niin pihalla. Niin suuri vääryys on tapahtunut.
Miksei kukaan edes osaa vastata mun kysymyksiin? Joudunko koko loppuelämäni jumittaa näiden kysymyksien kanssa? Taitaa katkeroituminen olla lähellä... mutta en jaksa tai edes halua taistella sitä vastaan. Oon niin täynnä vihaa ja surua ja epäuskoa ja vaikka mitä!
Oli pakko purkaa niitä vähän...
epäoikeudenmukaisuus
6
1300
Vastaukset
- mielelläni
vastaisin, samoin varmaan moni muu. Tällä hetkellä onkin varmaan jo moni nukkumassa. Kuitenkin sinulla on hyvin tärkeitä, mutta vaikeita kysymyksiä. Meille ihmisille on todella vaikeaa ymmärtää nuoren ihmisen kuolema. Tiedossani on perheitä, joilta on nuori ihminen kuollut. Heillä on kuitenkin ollut turva Jumalassa. He rukoilevat Häntä ja joskus Jumala vastaa eri tavalla kuin on pyydetty. Kuitenkin aina rukous kannattaa, sillä siitä saa kuitenkin lohtua ja voimaa. Tässä annan sinulle joitakin linkkejä, joihin ehkä voisit käydä tutustumassa: www.radiodei.fi (paljon myös nuorten iltaohjelmia), www.nokiamissio.fi ja www.tv7.fi Myös itse kuuntelen esim. parhaillaan: www.wstw.fm Siinä on rohkaisevaa radio-ohjelmaa ja kaunista musaa. - Kiitos, kun tulit purkamaan sydäntäsi. Usein ihmiset kirjoittavatkin hyviä vastauksia, mutta tosiaan tällä hetkellä ovat varmaan jo monet nukkumassa. Palaile myöhemmin uudestaan, jospa joku olisi jotain lohtua antanut. Ilmeisesti sinulle on jotain surullista tapahtunut, mutta yleensähän on niin, että silloin kun on tapahtunut ikävää, niin asiat päivä päivältä alkavat selkiytyä. Kannattaa mennä vaikkapa seurakunnan sururyhmään, jos tarvitset sellaista. Sitähän voit kysyä paikkakuntasi seurakunnalta tai nettisivuista. Ole rohkealla mielellä. Tilanne ei koskaan ole kuitenkaan ollenkaan toivoton, joten sinunkin kohdallasi varmasti asiat kääntyvät parhain päin. Olisi hienoa, jos sinulla olisi joku hyvä tuki, ihminen, lähelläsi, joka sinua voisi auttaa. Toivottavasti vaikkapa seurakunnasta löytyisi sellainen, ainakin voisit kysyä. Itselläni on hyvä kokemus sururyhmästä. Siunausta sinulle, Jeesus on paras Ystäväsi ja auttaa tälläkin hetkellä sinua, koska Hän näkee meidät kaikki. Hyvää yötä, Jeesus myötä.
- surusta***
Sen kun tietäis, miksi?
Muutamia vuosia sitten, kuolema vei kolme nuorta viiden kuukauden sisällä ja kaikki kolme olivat olleet minun hoitolapsiani lapsuudessaan.
Kaikki olivat vähän yli kaksikymmisiä.
Silloin ajattelin, mitä tämä tarkoittaa?
Ja miksi?
Näihin kysymyksiin ei ole vastausta.
Jotkut saavat pitkän elämän elettäväkseen jotkut vain pienen pätkän.
Isäni eli yli 80v. ja muistan, kun hän sanoi aina, että Jumala on hänet unohtanut tänne.
Kun kaikki ikätoverit olivat jo kuolleet.
Mutta eihän se ole niin, meille on tehty suunnitelma jo syntyessä, milloin on lähdön aika ym.
En ikävä kyllä minäkään osaa sanoa miksi...
Tiedän tunteesi, ikäväsi ja surusi se on sanomatonta, sanoja ei ole mitkä helpottais, se puristaa sydäntä ja kaikki maallinen tuntuu turhalta ja mitättömältä...
Surut on surettava ja elämän on jatkuttava kaikesta huolimatta, rakkaat menetetyt läheiset/ystävät ei unohdu koskaan sydämestä, muistot säilyy läpi elämän ja niitä on vaalittava.
Toivon sinulle jaksamisia surusi kanssa! - ½§§
Kukaan ei osaa vastata kysymyksiisi, se on aivan totta.
Mutta on aivan oma valintasi, katkeroidutko ja heität hukkaan sen elinaikasi joka Sinulle on annettu.
Maailma ja ihmisen elämä on aina ollut ja tulee olemaan epävarmuuden ja ennustamattomuuden sietämista. Silti moni ihminen on luonut elämästään, olipa se sitten lyhyt tai pitkä, ihmiskunnan historiaan jääviä huikeita tähdenlentoja.
Elämä on lahja, Sinun valintasi on miten sen käytät. - -unna-
Tota elämän epäreiluutta mäkin kelasin, kun mun mies kuoli. Että miksi hän, elämäniloinen ihminen? Isä, joka eli ja halusi elää lastensa kanssa... Kuinka hän muka ansaitsi kuoleman?
Tapaan työssäni lapsia, joiden vanhemmat eivät syystä tai toisesta halua/kykene huolehtimaan heistä. Ajattelin, että olisihan joku niistä luusereista, jotka on jo valmiiksi hylänneet perheensä, satuttaneet lapsiaan ja vaikka mitä joutanut kuolla pois. Ei olis hyvä hävinnyt.
No, elämä ei ole mustavalkoista, eikä kenenkään kannata nyt aloittaa mitään saarnaa ihmisten syistä juoda, käyttää kamaa, hakata perhettään tms. Tiedän kyllä millainen todellisuus voi olla...
Joku tarjosi aloittajalle jumalaa turvaksi ja mikäs siinä, jos se lohdun tuo. Mun kohdallani miehen kuolema vei lopunkin jo muutenkin häilyvän uskon johonkin korkeampaan tai ansionsa mukaan saamiseen... Mutta koska edelleenkin (ristiriitaista kyllä) uskon, että elämällä on oltava jokin tarkoitus/merkitys, olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa siitä, että kukin valitsee itse miten elämänsä käyttää. Ja koska käytettävissä olevaa aikaa ei kukaan tiedä, kannattaa elää niin hyvin ja oikein, kuin kykenee. Tehdä asioita tänään, huomista ei ehkä tule. Elämä menee kuitenkin ihan hukkaan, jos sen tuhlaa katkeroitumiseen... Elämä ei ole reilua. Ei vaan ole, sille ei voida mitään, mutta parhaamme voidaan tehdä sillä ajalla, mikä meillä sattuu olemaan. - Anonyymi
Kuolema on lopullinen poismeno maanpäällisestä elämästä. Se ei koskaan tunnu oikeudenmukaiselta. Se vie meidän rakkaan tekojemme ulottumattomiin. Haluamme kommunikoida läheisemme kanssa jotenkin. Emme voi nähdä heitä toisessa todellisuudessa olevia. Rukous rauhoittaa mielen.
- Anonyymi
Tämä maailma on täynnä epätasa-arvoa. Toiset sairastaa ihan nuorena. Jollekin voi tulla joku onnettomuus nuoruudessa. Katkeroitua ei kannata.
Jumala antoi vastauksen. Hän lähetti oman poikansa maailmaan. Vaikka Hän ainoastaan auttoi ihmisiä, Hänet ristiinnaulittiin. Hänen verensä vuodatettiin kaikkien syntien tähden. Jos ihminen ottaa Jeesuksen elämäänsä, kaikki ongelmat selviävät. Tuntuu hyvältä olla Jeesuksen kädessä. Hänellä on kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123880MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808