KOTIKOIVUNTIEN LAPSET

TÄYSIN KYLLÄSTYNYT

Olen jo jonkin aikaa asunut Kotikoivuntiellä ja olen totaalisen kyllästynyt alueen lapsiin ja heidän vanhempiinsa. Lapsille ei ole taidettu lainkaan kertoa, mitä saa tehdä ja mitä ei.

Nuo "ihanat palleroiset" repivät taloyhtiön tai yksittäisen asukkaan istutuksia, potkivat palloa talon seiniin ja ikkunoihin, heittävät kiviä talojen seiniin, hakkaavat kepeillä ja mailoilla talojen seiniä, katkovat taloyhtiön istuttamat puuntaimet ja riehuvat vielä iltaisin klo 22-23 pihalla, niin ettei naapurit saa meteliltä nukuttua.

On sitten todella kiva maksaa yhtiövastikkeessa uudet pensaat ja puut pihaan, niin pääsevät taas lapset vähän "leikkimään" niillä.

Kun näille lapsosille sitten käy sanomassa, että voitteko olla repimättä pensaita tai voisitteko olla potkimatta palloa ikkunaan, niin heiltä saa vastaukseksi "mulkaisun". Hetken päästä he sitten ovatkin jo keksineet uuden hauskan leikin, eli potkivat vaikka palloa parkkipaikalla olevia autoja päin.

Vanhemmillekaan sanominen ei tunnu auttavan. Kyllä on ihanaa asua täällä lapsiystävällisellä alueella!! Missähän olisi sellainen alue, joka olisi myös aikuisystävällinen??!!

33

3664

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............................

Missäpäin tommonen Kotikoivuntie on?????

• TÄYSIN KYLLÄSTYNYT

Pavinmäessä, elikäs Martin ja Tanssikallion välimaastossa.

Vai pitäisiköhän sanoa "Pahvinmäessä"??

• aluetta tuo
        TÄYSIN KYLLÄSTYNYT kirjoitti:

Pavinmäessä, elikäs Martin ja Tanssikallion välimaastossa.

Vai pitäisiköhän sanoa "Pahvinmäessä"??

Pavinmäki. Ei taida olla kovin hyvä ja loistokas
        alue vaikka sellaiseksi kaavailtiin.

• Kaksi aikuista

Kyllähän tommosen saa loppumaan, jos haluaa. Tapainlinnassa näyttää olevan googlen mukaan tuo lapsiystävällinen alue. Pakkoko siellä on asua, ellei pinna kestä. Kämppä myyntiin ja muutto kaupunkiin. Aikuisystävällisten alueiden riesana on sitten helposti liikenteen meteli ja muut normaalin elämän äänet.

En kyllä ollenkaan tajua, miten palleroiset voivat taloyhtiön siihen puuttumatta "terrorisoida" elämää, jos siitä on asiallisesti huomautettu. Ei kyllä minun naapurissa tommosta tapahtuisi. Siedä tilanne tai hoida se kuntoon, on neuvoni.

• TÄYSIN KYLLÄSTYNYT

Onko ideoita, että miten??

Lapsille olen jo sanonut asiasta monta kertaa, he vastaavat asiaan vain "mulkaisulla". Vanhemmille olen sanonut myös pari kertaa, mutta ei siitäkään ole ollut mitään tehoa...

Niin, onko vielä ideoita??

Toki olen pohtinut muuttamista muualle. Ja luultavasti se onkin seuraava vaihtoehto. Kun vain tietäisi, että minne muuttaa...

• SatamaJätkänPoika

Onko ideoita, että miten??

Lapsille olen jo sanonut asiasta monta kertaa, he vastaavat asiaan vain "mulkaisulla". Vanhemmille olen sanonut myös pari kertaa, mutta ei siitäkään ole ollut mitään tehoa...

Niin, onko vielä ideoita??

Toki olen pohtinut muuttamista muualle. Ja luultavasti se onkin seuraava vaihtoehto. Kun vain tietäisi, että minne muuttaa...

Kuvaa video/kamerakännyllä, ja laita ne youtuubeen.
        kerro kakaroille/vanhemille että kakarat ovat julkkiksia kun rikkovat paikkoja, ja tulee todistus aineistoa yhtiökokoukseen keltä korvausta pyytää, kun tulee puhe että täytyisi ostaa/korjata paikkoja.
        Jos siellä on kakarat pihalla 22-23 aikaan niin voit soittaa poliisit paikalle, niin menee tieto sossuun että vanhemmat eivät ota vastuuta kakaroistaan, vaan antavat riekkua yö myöhään häiriten muita asukkaita.
        Jos on kyse osaketalosta/vuokra niin niistäkin pääsee eroon valittamalla isnnännöitsijälle, kun tulee tarpeeksi valituksia niin lähtö tulee ku kuppa töölöstä, kyllä niistä eroon pääsee.

• kokenut myös
        SatamaJätkänPoika kirjoitti:

Kuvaa video/kamerakännyllä, ja laita ne youtuubeen.
        kerro kakaroille/vanhemille että kakarat ovat julkkiksia kun rikkovat paikkoja, ja tulee todistus aineistoa yhtiökokoukseen keltä korvausta pyytää, kun tulee puhe että täytyisi ostaa/korjata paikkoja.
        Jos siellä on kakarat pihalla 22-23 aikaan niin voit soittaa poliisit paikalle, niin menee tieto sossuun että vanhemmat eivät ota vastuuta kakaroistaan, vaan antavat riekkua yö myöhään häiriten muita asukkaita.
        Jos on kyse osaketalosta/vuokra niin niistäkin pääsee eroon valittamalla isnnännöitsijälle, kun tulee tarpeeksi valituksia niin lähtö tulee ku kuppa töölöstä, kyllä niistä eroon pääsee.

Martissa nelisen vuotta asuneena voin sanoa, että se oli juuri tuon takia hyvin rauhatonta. Asuimme kivimäen tiellä ja hyvä etteivät auton alle jääneet. Kesäisin ihan sairaan rasittavaa kun lapsoset huusivat ja mekastivat yhteentoista asti. Meillä oli myös oma lapsi, että siitä ei ole kyse ettemme lapsia sietäisi. Sielä niitä hyöri ihan pienestä ja vanhempia ei lähi mainkaan.

• litmasfafi

Hienoa kuulla, että vielä pelataan pihapelejä. Kyllä niitä palloja ja kiekkoja on lauottu jopa olohuoneen seiniin - siis sisäpuolelle. Näistä kavereista tulee pelimiehiä, sano mun sanoneeni. Ikää kun tulee, niin moni asia alkaa ärsyttämään. Miksi? Tsemppiä pojille-isot areenat odottavat.

• näkökulma

Sellasia ne lapset ovat. Nämä lapset varmaan harrastavat murkkuikäisinäkin jotain, eivätkä ainakaan kaikki notku keskikaljahumalassa keskustassa. Ja jos notkuvat niin taas valitetaan, miten ne on kasvatettu ja ei ole hankittu harrastuksia jne.
        Noita valittajia riittää. Jos paikkaa mainostetaan lapsiystävällisena, niin miksi joku tiukkapipo muuttaa sinne, on melko varmaa, että ko.mainostetussa paikassa on lapsia. Muuttais alueelle missä on paljon vanhuksia.
        Annetaan lasten olla lapsia!!

• TÄYSIN KYLLÄSTYNYT
        näkökulma kirjoitti:

Sellasia ne lapset ovat. Nämä lapset varmaan harrastavat murkkuikäisinäkin jotain, eivätkä ainakaan kaikki notku keskikaljahumalassa keskustassa. Ja jos notkuvat niin taas valitetaan, miten ne on kasvatettu ja ei ole hankittu harrastuksia jne.
        Noita valittajia riittää. Jos paikkaa mainostetaan lapsiystävällisena, niin miksi joku tiukkapipo muuttaa sinne, on melko varmaa, että ko.mainostetussa paikassa on lapsia. Muuttais alueelle missä on paljon vanhuksia.
        Annetaan lasten olla lapsia!!

On minulla itsellänikin lapsia. Mutta he käyvät pelaamassa pallopelinsä lähellä sijaitsevilla kentillä. Kun he olivat niin pieniä, että eivät voineet itse vielä kentille mennä, niin minä&mieheni veimme heitä sinne. Nykyään he pyöräilevät tai kävelevät sinne itse.

Mielestäni juuri nuo palloilukentät on palloilua varten. Ei nämä ahtaat pihat ole palloilua ja muutakaan vastaavaa varten!!!

• että sellaista

On minulla itsellänikin lapsia. Mutta he käyvät pelaamassa pallopelinsä lähellä sijaitsevilla kentillä. Kun he olivat niin pieniä, että eivät voineet itse vielä kentille mennä, niin minä&mieheni veimme heitä sinne. Nykyään he pyöräilevät tai kävelevät sinne itse.

Mielestäni juuri nuo palloilukentät on palloilua varten. Ei nämä ahtaat pihat ole palloilua ja muutakaan vastaavaa varten!!!

Niin pihat on turhia tai vain jäykkänä istuvia aikuisia varten. Hohhoijaa!!!

• nehän on
        että sellaista kirjoitti:

Pihathan on sitä varten, että huonojen vanhempien terroristilapset voisivat repiä TOISTEN IHMISTEN kukkia ja pensaita ja potkia palloa TOISTEN IHMISTEN ikkunoihin ja autoihin.

Ymmärtäkää jo: kasvattaminen on lapselle hyväksi. Tietysti jos ette välitä lapsistanne niin...

• TÄYSIN KYLLÄSTYNYT
        että sellaista kirjoitti:

Ei pihat ole mitään jäykkinä istuvia aikuisia varten. Pihat on tarkoitettu kyllä lapsien leikeille ja muullekin oleilulle. Mutta ei ne mitään jalkapallokenttiä ole!!! Eikä mielestäni ole mitään normaalia lasten leikkiä repiä istutuksia ja yrittää tuhota taloyhtiön piha!!!

Samat pellavapäät terrorisoi Kivimäentielläkin, Martissa siis. Kotiovelle vaan kolkuttelemaan. Tai sitten yhteyttä isännöitsijään. Harmi, kun muutamat kurittomat kakarat tekevät pahojaan, ja äidit tuumaa: " Ei se meidän ..... ". Muutamien vanhempien olisi aika ryhdistäytyä!!!

Lisään vielä, että Marttihan on oikein mukava paikka lapsiperheille. Kuitenkin ko. keskustelu on virinnyt parin pojan tuhotöistä, luulen niin. Vastuuhan on vanhemmilla, mutta mitäs sitten, jos he eivät vähääkään välitä, mitä palleroiset touhuavat... Nämä on näitä yksittäistapauksia tälläkin alueella.

• olet sinä

joka, perseesi revit lasten äänistä! Oikeasti olisi varmaankin syytä katsoa peiliin. Jos ei ole lasten ääniä, ei ole myöskään elämää. Jos toisenlainen meno kiinnostaa on juoppoja yms. muita meteliöitsiöitä varmasti kaupungin muilla alueilla riittävästi sinullekin-lasten ylin ystävä

• TÄYSIN KYLLÄSTYNYT

Voisitko opetella lukemaan?

Ei lasten äänet häiritse, jos ne ei kuulu keskellä yötä. Eikä lapset häiritse, jos he eivät tuhoa taloyhtiön tai kenenkään yksittäisenkään asukkaan pihaa ja istutuksia.

Kyllä lapset saavat pihassa leikkiä ja pitää meteliä, jos eivät tuhoa koko ajan jotain ja metelöi keskellä yötä.

JOS MINÄ, AIKUINEN, MENISIN KLO 22-23 HUUTAMAAN JA RIEHUMAAN PIHAAN JA REPISIN ISTUTUKSIA JA POTKISIN PALLOA IKKUNOIHIN, NIIN POLIISIT TULISIVAT HYVIN ÄKKIÄ NOUTAMAAN MINUT. VAI??

• olen minäkin

Kyylääviin mummoihin ja pappoihin!!Lapset kuuluu normaaliin elämään ja lapset ovat lapsia!!!T:Lapsi 11V

• Töttöröööö

Miksi 11-vee lapsi on hereillä klo 22.27??? Eikös tuon ikäiset pikkupallerot ole nukkumassa jo viimeistään klo 22???

Taitaapi olla Kaija, 44-vee, kolmen kauhukakaran äiti, joka kirjoitteli.

• kantamies

Itse olen varttunut kerrostaloalueella Hkää, jossa oli paljon lapsia ja paljon pihapelejä- autojenkin keskellä. Monestakin tuli tosiaa isona urheilijoita ja hyvin joukoissa liikkuvia ihmisiä! Lapset tarvitsevat toimintaa. Tilannetta en tunne nyt teillä, mutta jos kyseessä on jo kurittomuus, niin kummastuttaa näiden toisten "aikuisten" asenne? Kyllä asioihin pitää puuttua, mutta toisaalta ongelma on kanssa, ettei ole enää sitä talkkaria, joka piti pennut jotenkin kurissa. Itse muista, kun likaisilla nappulakengillä rynnättiin pitkin käytäviä kotiin syömään ja käytävät kuraantuivat, niin talkkari tuli ja laittoi meitit kuuraamaan kaikki rappukäytävät liasta- ja me se tehtiin ja oltiin kavereita sen talkkarin kanssa jatkossakin. Talkkarit siis takas taloyhtiöihin!

• kotikoivuntien asukas

tulehan sanomaan henkilö kohtaisesti päin naamaa vanhemmille äläkä siel ruikuta

• TÄYSIN KYLLÄSTYNYT

Olen sanonut kyllä "päin naamaa" muutamille vanhemmille, siis huomattanut heidän lapsiensa "tuhotöistä". Sinulle en ilmeisesti ole käynyt vielä mitään sanomassa?? Olisiko mielestäsi syytä, vai??!! ;)

• kasvattajanakin ollut

Kun tota ketjua on lukenut läpi ja asiaa on perustellisesti selitetty- että mättää!? Katsokaa nyt peiliin aikuiset ja miettikää vähän niitä lapsienne puuhia. Kaikki ei ole sallittua lapsille ja sillä nojalla ainakaan, että nehän on lapsia vielä. Itse viilätän joskus pyörällä ohi siitä ja aika kirjavaa laumaa siellä on puistoissa ja pyöräteillä, kuka mitäkin puuhastelemassa. Kyllä se hyvätapainen kasvatus on vielä kunniassa ja siihen on tuettava! Vaikka se työpäivä on ollut raskas, niin lapsista ja lemmikeistä sitä saa muuten voimaa, kun jaksaa niille jotakin toimintaa järkätä ihan sen ydinperheen nimissä!

• on riistoa
        kasvattajanakin ollut kirjoitti:

Kun tota ketjua on lukenut läpi ja asiaa on perustellisesti selitetty- että mättää!? Katsokaa nyt peiliin aikuiset ja miettikää vähän niitä lapsienne puuhia. Kaikki ei ole sallittua lapsille ja sillä nojalla ainakaan, että nehän on lapsia vielä. Itse viilätän joskus pyörällä ohi siitä ja aika kirjavaa laumaa siellä on puistoissa ja pyöräteillä, kuka mitäkin puuhastelemassa. Kyllä se hyvätapainen kasvatus on vielä kunniassa ja siihen on tuettava! Vaikka se työpäivä on ollut raskas, niin lapsista ja lemmikeistä sitä saa muuten voimaa, kun jaksaa niille jotakin toimintaa järkätä ihan sen ydinperheen nimissä!

Joidenkin vanhempien mielestä kasvattaminen polkee lasten ihmisoikeuksia. Ja omilla lapsillahan on tunnetusti vain oikeuksia, ei lainkaan velvollisuuksia.

• Kieli K. Orunen

Meidän perheemme asuu ko. kadulla ja meidän lapsemme käyttäytyvät aivan hyvin. Joinain viikonloppuiltoina (la) olemme antaneet heidän leikkiä vielä klo 22.30:een saakka ulkona. Mutta eihän kai kukaan viikonloppuna tuohon aikaan muutenkaan nukkuisi? Ja miten niin "muiden pihoihin"? Eikö nämä kaikki pihat ole yhteisiä?

• ??????

"Mutta eihän kai kukaan viikonloppuna tuohon aikaan muutenkaan nukkuisi? Ja miten niin "muiden pihoihin"? Eikö nämä kaikki pihat ole yhteisiä?"???

Aika myöhään annat leikki-ikäisen ulkona notkua...
        Yhteiset pihat ??? Kyllä ainakin omat lapset leikkii "omassa pihassa ". Leikkipuistot on hieman eri asia, kuin taloyhtiöiden pihat. Ja vuorotyöläisen pitää nukkua viikonloppuisinkin "tuohon aikaan".
        Ja kyllähän usean poijan viikarin nimi on tiedossa.

• Kieli K. Orunen
        ?????? kirjoitti:

"Mutta eihän kai kukaan viikonloppuna tuohon aikaan muutenkaan nukkuisi? Ja miten niin "muiden pihoihin"? Eikö nämä kaikki pihat ole yhteisiä?"???

Aika myöhään annat leikki-ikäisen ulkona notkua...
        Yhteiset pihat ??? Kyllä ainakin omat lapset leikkii "omassa pihassa ". Leikkipuistot on hieman eri asia, kuin taloyhtiöiden pihat. Ja vuorotyöläisen pitää nukkua viikonloppuisinkin "tuohon aikaan".
        Ja kyllähän usean poijan viikarin nimi on tiedossa.

Perheeseemme kuuluu varhaisteinejä tyttöjä ja leikki-ikäisiä poikia. Olen antanut leikki-ikäisten olla pihalla saman aikaa kuin teinienkin. Eihän klo 22.30 vielä ole myöhäinen - ei ainakaan viikonloppuna. Meidän perheen teini-ikäiset vahtivat leikki-ikäisiä ja oppivat pitämään huolta toisista. Se tuskin on väärin?!

Ja, kun alkuperäinen kirjoittaja valitti, että lapset metelöivät pihalla vielä myöhään. Minun mielestäni klo 22.30 ei ole mikään myöhäinen "meluamisaika". Kyllä ainakin viikonloppuna pitää saada pitää ääntä myöhäänkin. Ei meidän perheessä ainakaan mennä aikaisin nukkumaan. Tuskin kukaan muukaan noin aikaisin viikonloppuna menee?!

• Kuka maksaa?

Tuttu näky nuo lapsoset ovat minullekin, asun samalla kadulla. Viereisten talojen ja yhtiöiden lapset (lähinnä leikki-ikäiset pojat ja jotkin teini-ikäiset tytöt) änkeävät muiden pihoihin.

Vasta viime viikonloppuna meidän yhtiömme pihaan oli eksynyt kaksi poikaa viereisestä yhtiöstä ja he yrittivät tuhota pihassamme olevia havupuita nykimällä niistä oksia ja neulasia. Huomasin asian, ja käskin heidän lopettaa. Onneksi tottelivat, niin ei mennyt puut enempää tärviölle.

Mutta entäpä, jos en olisi huomannut asiaa ja pojat olisivat ehtineet tuhota puita enemmänkin ja taloyhtiö olisi joutunut ostamaan (taas) uusia puita? Siinä olisi lasku tullut aivan väärälle yhtiölle ja väärille asukkaille/henkilöille.

Saisivat vanhemmat vähän neuvoa lapsilleen, mitä saa tehdä ja mitä ei. JA VANHEMPIEN TULISI MYÖS VALVOA, ETTÄ LAPSET TOTTELEVET. EI TÄÄLLÄ KAUPUNGISSA VOI ELÄÄ KUIN PELLOSSA.

• Kuka maksaa?

Itse elin lapsuuteni ja nuoruuteni maalla ja vasta nyt vanhemmalla iällä olen muuttanut tänne kaupunkiin. Tuolloin maalla vielä asuessani, jos joku naapuruston lapsista teki jotain ilkikurista, niin aina tiedettiin, kuka oli kyseessä. Lapset siis tunsi ulkonäöltä. Mutta nyt en todellakaan voi tietää, keitä nuo viikonloppuisetkin puiden repijät olivat. Ilmeisesti joitain lapsia kadun toiselta puolen. Jos he jotain enemmän olisivat tuhonneet, niin en olisi tiennyt, keille vanhemmille lasku olisi pitänyt lähettää.

No, omapa ehkä on virheeni, kun olen muuttanut liian tiuhaan asutulle alueelle. On tässäkin alueessa puolensa, kaupunki on lähellä ja palvelut samoin.

• Lenkkeilevä asukas

Hulluja on tosiaan nuo tuon kadun ja alueen lapset, eivät ole saaneet kotoa mitään kasvatusta. Tänäänkin kielsin lapsia heittelemästä kiviä taloja kohden. He kyllä lopettivat kyseisen touhun, mutta uhkasivat sen jälkeen kivittää koirani.

Terveisiä vain kyseisten poikien vanhemmille!! Kyllä olette kasvattaneet lapsenne oikein hyvin. Kannattaa olla ylpeitä!!

Erityisterveiset sinne reunimmaisen rivitaloasunnon poikien vanhemmille!! Hyvin osaa etenkin keskimmäinen poikanne käyttäytyä!!

• vanhempi2

Sinut on tunnistettu ja sinun toimiasi seurataan. Näyt komentelevan lapsia myös ennen klo 22 heidän leikkiessään omalla pihallaan. Vaahtoamisellasi olet pilannut koko asuinalueen ja siellä asuvien perheiden maineen aivan turhaan. Täällä asuu mukavia ja normaaleja lapsia sekä perheitä.

Toivon että muutat pois, koska SINÄ olet se häirikkö ja yleisen rauhan rikkoja.

• kuka valvoo?

Marttiin paluumuuttajana olen varsin hämmästynyt tämän korttelin lasten hyvinvoinnista... Aluehan on kaikenpuolin rauhallinen, ja viihtyisän mukava alue, mutta missä näiden "riehuvien" lasten vanhemmat ovat. Kukaan ei katso perään, ja lapset saavat touhuta ihan mitä ikinä keksivät. Sotketaan paikkoja ihan vaan ajankuluksi... Toki täällä on, ONNEKSI, lapsistaan huolehtiviakin vanhempia, mutta muutamat pojat riekkuvat täällä ihan ilman mitään aikuisen valvontaa päivästä toiseen...Ymmärrän täysin mitä TÄYSIN KYLLÄSTYNYT tarkoittaa. Harmi:(

• missä valvonta ?

Niinpäniin, nämä Jiipojat täällä temmeltää mitensattuu, valvonnasta ei mitään tietoa, tai vastaavasti, nyt heti sisään tai tukka lähtee komentoja... Olisi sossulle töitä!

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4282
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      154
      1812
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1513
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1278
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1063
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      914
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      78
      904
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      829
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe