Kaksi tapaa tehdä verkostomarkkinointia

anti-pyramid

1990-luvulla alkoi verkostomarkkinointiin tulla yhden tavan toimintamalli. Käytä itse tuotteita aktivointikriteerin verran ja hanki toisia käyttäjiä täyttämään aktivointikriteeriään. 2000 -luvulla on yleistynyt, että tähän vielä lisätään alkuun isompi kertaostos.

Tämän päivän verkostomarkkinoinnin vastustajat näkevät usein tämän aktivointiostajien pelin olevan verkostomarkkinoinnin määritelmän, eikä ihme, että vastustavat sitä.

Verkostomarkkinointi on kuitenkin tehokkaasti harjoitettuna erilaista. 1990-luvun alussa oli vielä tyypillinen koulutusmalli karkeasti kahteen eri malliin jaettu:

1. Päätoiminen elatuksen tai vaurastumisen hankkiminen.

2. Sivutoiminen lisätulojen hankkiminen.


Nämä kaksi toimintatapaa poikkeavat toisistaan, kumpaankin ei päästä samalla toimintamallilla.

Kummassakin toimintatavassa edustaja hankkii "oikeita" asiakkaita, eli sellaisia jotka eivät liity mukaan liiketoimintaan. Pelimalleissahan taas ei asiakkaita pyritä varsinaisesti hakemaan, muuta kuin ehkä lyhyenä huomautuksena jotta hälvennetään pyramidiepäilyjä.

PÄÄTOIMISEN VERKOSTOIJAN TOIMINTAMALLI

1. Hanki 20 asiakasta
2. Tee lista potentiaalisista verkostoijista ja tarjoa kaikille päätoimista tai sivutoimista liiketoimintaa ja tuotteita. Pyydä jokaiselta lisää yhteystietoja. Soita tuhansille ihmisille.
3. Heti kun joku ryhtyy edustajiksi, opeta heidät tekemään sama. Esittele edelleen jatkuvasti uusille ihmisille liiketoimintaa ja tuotteita.

Vaurastumista hakevat edustajasi työskentelevät nopeasti itsenäisesti. Heitä johdetaan perinteisen myynnin johdon tyyliin, koska heidän tulee sitoutua tekemään paljon työtä saavuttaakseen sen mitä ovat tulleet hakemaan, ja jos eivät tee, ei tarvitse valittaa jos ei synny tulosta. Sen sijaan lisätuloja hakevat haluavat usein enemmän tukemista ja soittelua ja kannustusta.

Vaurastumista haluava edustaja haluaa molempia edustajia organisaatioon.

SIVUTOIMINEN LISÄTULOJEN HANKKIMINEN

Sivutoimisten tulojen hankkimisen toimintamalli poikkeaa päätoimisesta erityisesti sillä että henkilökohtainen myynti korostuu. Muutaman sadan euron tuloihin pääsee kätevimmin ja nopeimmin myymällä tuotteita. Sivutoiminen myy tuotteita etenkin kotikutsuin, ja ottaa edustajiksi etenkin myynnistä kiinnostuneita, ja kun saa edustajan, vähentää rekrytointiaan ja keskittyy vain tukemaan uutta edustajaansa ja tekemään tuotemyyntiä. Satunnaisesti sivutoiminen saattaa löytää jonkun vaurastumista haluavan. Joskus sivutoiminen ryhtyy myös sitten myöhemmin työskentelemään päätoimisesti.

Päätoiminen saattaa tehdä enemmän kauppaa henkilökohtaisesti kuin sivutoiminen, koska kontaktimäärät ovat paljon suuremmat, mutta pääpaino on organisaation rakentamisessa.

Lisätuloja haluavan edustajan taas voi olla hankalampi saada päätoimisia tehoverkostoijia, koska hän itse on hankkimassa vain lisätuloja. Hänen on helpompi tarjota ihmisille lisäansiomahdollisuutta vaurastumismahdollisuuden sijaan.

Päätoiminen pyrkii vaurastumiseen ja toimii sen mukaisesti, joten hän voi tarjota helpommin sekä lisäansiomahdollisuutta että vaurastumismahdollisuutta. Luonnollisesti on poikkeuksia, mutta on erittäin harvinaista, että joku pääsee kymmenisen tunnin viikottaisella työpanoksella satojen tuhansien vuosituloihin.

Sivutoimisella lisäansiomallilla työskennellen voi odottaa pääsevänsä muutaman kympin tai satasen kuukausituloille, ehkä jopa tuhansien, joka on taas harvinaista.

Päätoimisesti työskennellen tulot voivat sen sijaan nousta erittäin suuriksi.

Toki oman työn ohellakin voi aloittaa toimimaan päätoimisesti jos virtaa riittää. Neljä tuntia illassa ja lauantaina kymmenen tuntia on jo 30 tuntia, eli lähes päätoimista työskentelyä. Mutta jos sivutoiminen työskentely on viisi tuntia tai kymmenen tuntia viikossa, ei kannata odotella tuhansien tai kymmenien tuhansien kuukausituloja.

VERKOSTOIJAKSI KASVAMINEN

Yksi tyypillinen virhe on polttaa uudet edustajat loppuun jo ennen kuin he aloittavatkaan.

Jos toimii töks töks tyyliin, menettää ison määrän potentiaalisia verkostoijia, jonka kertautuessa voi unohtaa haaveet isoista tuloista vaikka tekisi kuinka paljon töitä.

Joku saattaa haluta päätoimiset ansiot tai vaurastua, mutta kun kysyt häneltä moneenko ihmiseen hän uskoo pystyvänsä ottamaan yhteyttä päivittäin, ja edustaja sanoo vaikka että viiteen, niin en suosittele että töksäyttää vain että "sillä et kyllä mihinkään pääse, soita 30 ihmiselle päivittäin jos haluat saavuttaa isoja." Tästä seuraa helposti se, että edustaja ei edes kokeile työskentelyä, ja tämän kertautuessahan organisaatio ja liikevaihto ei kasva.

Sen sijaan on järkevämpää toimia siten, että selittää edustajalle, että isojen tulojen saaminen edellyttää isoja kontaktimääriä ja päätoimista työskentelyä, mutta että on järkevää aloittaa sillä kontaktimäärällä mihin uskoo kykenevänsä, ja kasvattaa määrää sitä mukaa kun itseluottamusta ja osaamista kertyy enemmän.

Jos viisi kontaktia päivässä tuntuu sopivalta ja mukavalta, voi esimerkiksi sopia, että ensimmäisen kuukauden arkipäivät uusi edustaja ottaa viisi kontaktia päivässä. Kuukauden päästä kontakteja on otettu 100. Siinä on jo syntynyt kokemusta, ja vaikkapa ensimmäiset 20 asiakasta ja ehkä jopa joku edustajakin. Sen jälkeen voidaan sopia isommista määristä. On tärkeää, että edustaja ymmärtää, ettei pienellä määrällä saa suuria tuloksia.

Ensimmäinen kuukausi on siis lähinnä tutustumisvaihe, "koeaika", jonka jälkeen tehdään uudet tavoitteet. Ehkäpä edustaja kokee että työ on ihan mukavaa ja haluaa jatkaa "pikkubisneksen" tekemistä, toimia sivutoimisen mallin mukaan ja keskittyä vain uuteen asiakashankintaan ja hankittujen edustajien tukemiseen. Tai hän haluaa ryhtyä tekemään enemmän, ottaa enemmän kontakteja, rekrytoida lisää, ja tietysti auttaa uudet edustajat alkuun. Tai ehkä hän haluaa lopettaa työskentelyn. Kaikki on ok. Mutta jos edustaja olettaa pääsevänsä pienellä työllä isoihin tuloksiin, lopettaminen on varmempaa kuin jos hän tietää alkuvaiheen olevan kokeiluaikaa.

Myynnin ja edustajaverkoston rakentamisen johtamisessa on hyödyllistä, että edustajat tietävät mitä odottaa. Tulosten johtaminen on mahdotonta, sen sijaan aktiviteettien johtaminen on mahdollista. Kontaktimäärien asettaminen ja seuraaminen on mahdollista, mutta kuka voi etukäteen tietää moniko ostaa? Ei kukaan.

Seuranta on tärkeää. Kokeiluvaiheen jälkeen asetetaan uudet tavoitteet, ja johtaja seuraa niiden toteutumista. Edustajan tavoitteet voivat muuttua, innostus nousta tai laskea, elämäntilanteet muuttua ja niin edelleen. Mitä paremmin johtaja seuraa edustajan toimintaa, aktiviteetteja ja tuloksia, sitä paremmin hän voi ohjata tätä pääsemään siihen mitä edustaja haluaa.

Kuukausitavoitteissa on se hyvä puoli, että se on riittävän lyhyt aika että pystyy reagoimaan muuttuviin tilanteisiin ja toisaalta riittävän pitkä aika että jotain tuloksiakin voi näkyä. Seurantaväli voi olla joku muukin, se on täysin yksilöllinen.

Ajan käytön hallinta on tärkeää. Jos joku ei aseta tavoitteita eikä toimintaa seurata, hänen tukemiseen ei kannata käyttää aikaa. Tukeminen kannattaa keskittää niihin, jotka ryhtyvät työskentelemään tavoitteellisesti, oli kontaktimäärät sitten yksi tai 50 päivässä.

Lisäksi kannattaa muistaa, ettei ihmiset ole koneita eikä toimintamallit ole orjallisesti noudatettavia. Joku voi olla halukas työskentelemään ja työskentelee tavoitteellisesti, vaikka et seuraisikaan häntä. Hän saattaa jopa haluta ettei paljoa soitella keskenään, hän tekee omaan tahtiinsa ja sillä selvä. Tällaisia ihmisiä on, eikä heitä kannata ajaa pois. Monet heistä pääsevät pitkälle.

26

1547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikeassa!

      Verkostomarkkinointi pitäisi lailla kieltää!

      • Anonyymi

        Äitis oli vankilassa, kun sut sai...
        Sori.


    • Olli Lind

      Tärkeätä on siis auttaa ihmisiä menestymään. Tarjoudu toimimaan yhteistyössä, pitäkää yhteisiä tilaisuuksia, mutta anna kaikki kaupat uudelle ihmiselle.

      Jos uusi ihminen saa kuukauden kuluttua palkkioina satoja euroja, hän innostuu.

      En pidä kovasti tästä jatkuvasti rekrytoimisesta, on hyvä antaa ihmisen olla asiakkaana ja vasta myöhemmin tiedustella, kiinnostaako häntä verkostomarkkinointi.

      Mutta heti ei pidä puhua rekrytoimisesta, ei pidä kerätä ihmisiä, joille puhutaan siitä. Lähdetään liikkeelle tuotteista. Jos ne koetaan hyviksi, niin sitten voi edetä.

      Ihmisen on tärkeä tuntea olevansa ystävä kanssasi. Luo ensin ystävyys ja vasta paljon myöhemmin kysele varovasti, kiinnostaisiko häntä, jos ei kiinnosta, älä välitä.

      Olli

      • *parkuu*

        Nyt laitoit Olska niiiiin herkkää tekstiä että tästä ei edes raavas mies ilman nenäliinoja selviä :/


      • anti-pyramid

        Kyllä, tärkeintä on auttaa hankkimiaan edustajia menestymään.

        Uuden edustajan henkilökohtainen menestys on nimenomaisesti henkilökohtainen. Jollekin menestys on sitä, että hän voisi päästä ensimmäisen kuukauden aikana parin sadan lisätuloihin. Jollekin se on sitä, että puolen vuoden päästä tulot ylittävät nykytulon ja viiden vuoden päästä ovat vaikka miljoona euroa vuodessa. Tai sata tuhatta. Tai että hankkii vuoden aikana myyntiä tehden 1000 euroa. Tai hankkii satasen ensimmäisenä kuukautena. Tai kympin. Johtaja auttaa näiden tavoitteiden saavuttamisessa. Ensin aktiviteetteja johtaen, jonka jälkeen voi nähdä tuloksia, jotta voi tehdä aktiviteettitavoitteita tuloksia hyödyntäen.

        Sanot, ettet pidä jatkuvasta rekrytoinnista, että on hyvä antaa ihmisen ensin olla asiakkaana ja vasta myöhemmin tiedustella kiinnostaako verkostomarkkinointi, jolla tarkoittanet työskentelyä tässä liiketoiminnassa.

        Ymmärrän tuon sitä kautta, että ajattelet, että ensin pyritään saamaan henkilö asiakkaaksi, ja sitten vasta haetaan asiakkaista edustajia. Tuohan on siis sivutoimisen edustajan toimintamalli. Jos tavoittelee satasien kuukausituloja, niin silloin noin kannattaa toimia. Hankitaan asiakkaita, tarjotaan siinä sivussa lyhyesti edustajamahdollisuutta nimenomaisesti lisäansioita varten, lähinnä myynnin kautta, mutta että hieman voi saada myös myyntiä organisoimalla.

        Mutta entä ihmiset, jotka eivät alkaisi edes asiakkaiksi? Jotkut, joille tarjotaan ihmisen elämälle välttämättömiä rasvahappoja ja vähimmäistason vitamiineja hintaan vaikka 10 tai 15 euroa kuukaudessa, eikä hän vaikka rahanpuutteen takia pysty ostamaan, niin eikö hän voi ryhtyä edustajaksi, kun hänellä ei ole varaa elämänsä parantamiseen?

        Tuotteita ei tarvitse todeta hyväksi käyttämällä niitä. Luottamus tuotteisiin voidaan hankkia myös perustuen tutkimustuloksiin, sertifioituun valmistusprosessiin jne. Kaikki edustajat eivät välttämättä edes kokeile tuotteita ennen kuin heillä on siihen varaa. Toki joku voi ihmetellä, miten myyjä ei halua kokeilla kympin tai kahden hintaista tuotetta. Ja toisin päin, harvempi varmaan edes ryhtyy myymään tuotetta, jota ei edes käytä. Toisaalta, jos myyjä ei käytä edustamiamaan tuotteita, niin miksi? Yleensä edustajat käyttävät tuotetta, koska joko muutoin kauppa ei käy tai siksi, että edustaja saa hyötyä tuotteen käytöstä, joka taas aikaansaa sen, että edustaja saa myytyä tuotteita, onhan hän itse tyytyväinen tuotteeseen, ja siten kaupankäynti on helpompaa. Harvoin näkee edustajia millä tahansa kaupankäynnin alueella, jotka eivät luota omaan tuotteeseensa.

        Rekrytoinnista, jos edustaja haluaa lisäansioita, on toimintamalli se, että edustaja hankkii asiakkaita, ja mahdollisesti ottaa edustajia myymään tuotteita. Ja sitten auttaa uusia edustajia etenkin myymään, mutta myös rekrytoimaan, ja edelleen jatkaa asiakashankintaa.

        On huomioitava, että verkostomarkkinointi ei ole mitään uskomushoitoa tai uskomisliiketoimintaa, vaan se on liiketoimintaa. Verkostoija hankkii asiakkaita ja halutessaan voi myös rakentaa laajempaa liiketoimintaa rakentamalla omaa myyntiorganisaatiota. Verkostomarkkinoinnissa ei ole kyse siitä, että kokeilisi tuotteita, kokisi ne "maailman parhaiksi ja ihmeellisimmiksi" tai lähes taivasosuuden takaavaksi. Sen sijaan verkostoija tarjoaa ihmisille tuotteita, joista on hyötyä asiakkailleen, ja halutessaan lisäksi rakentaa myyntiorganisaation.

        Tuosta ystävyyspointista: mielestäni ystävyyden luomis -jutut eivät liity liiketoimintaan. Toki on tärkeää, että yhteistyökumppaneiden välillä ns. "kemia" toimii, mutta mielestäni "ystävyyden luominen" liittyy ennemmin kulttimaisuuteen.

        Mielestäni riittävä "ystävyys" syntyy siitä, että auttaa hankittua edustajaa täyttämään hänen tavoitteensa. Feikkiystävyyden varaan en laske mitään. Verkostomarkkinointi on liiketoimintaa, eikä mitään psykologisointia tai psyykkisten ongelmien hoitoa.

        Mielestäni ei tarvitse kysyä "varovasti", haluaako joku ansainta lisäansioita tai vaurastua. Edustaja jolla on liiketoiminta, joka tuottaa hänelle merkittävästi, tai joka tavoitteittensa ja toimintansa mukaan tullee ansaitsemaan merkittävästi, tarjoaa rohkeasti ansaintamahdollisuutta.

        Samoin kuin lisäansioita tavoitteleva edustaja yleensä tarjoaa juuri sitä lisäansiomahdollisuuttaan. Tähän sopii sinun Olli mallisi, kaikella kunnioituksella. Lisäansioita tavoitteleva hankkii asiakkaita ja kun saa edustajia, panostaa täysillä vain heidän eteensä.

        Mutta miljoonien tuloa tavoittelevan kannattaa keskittyä erityisesti hankkimaan uusia edustajia. Asiakkaita kertyy siinä sivussa valtavasti, mutta nimenomaan päätoimista tehoverkostointia tekevän on keskityttävä rakentamaan laajamittaista organisaatiota, jossa osa tekee laajamittaista myyntityötä ja joista osa tekee pienimuotoista myyntityötä, hankkien ehkä vain 20 asiakasta, mutta rakentaen laajaa organisaatiota.


      • Mitä teen

        Sotkuja ei osta kukaan


      • Verccomaha
        anti-pyramid kirjoitti:

        Kyllä, tärkeintä on auttaa hankkimiaan edustajia menestymään.

        Uuden edustajan henkilökohtainen menestys on nimenomaisesti henkilökohtainen. Jollekin menestys on sitä, että hän voisi päästä ensimmäisen kuukauden aikana parin sadan lisätuloihin. Jollekin se on sitä, että puolen vuoden päästä tulot ylittävät nykytulon ja viiden vuoden päästä ovat vaikka miljoona euroa vuodessa. Tai sata tuhatta. Tai että hankkii vuoden aikana myyntiä tehden 1000 euroa. Tai hankkii satasen ensimmäisenä kuukautena. Tai kympin. Johtaja auttaa näiden tavoitteiden saavuttamisessa. Ensin aktiviteetteja johtaen, jonka jälkeen voi nähdä tuloksia, jotta voi tehdä aktiviteettitavoitteita tuloksia hyödyntäen.

        Sanot, ettet pidä jatkuvasta rekrytoinnista, että on hyvä antaa ihmisen ensin olla asiakkaana ja vasta myöhemmin tiedustella kiinnostaako verkostomarkkinointi, jolla tarkoittanet työskentelyä tässä liiketoiminnassa.

        Ymmärrän tuon sitä kautta, että ajattelet, että ensin pyritään saamaan henkilö asiakkaaksi, ja sitten vasta haetaan asiakkaista edustajia. Tuohan on siis sivutoimisen edustajan toimintamalli. Jos tavoittelee satasien kuukausituloja, niin silloin noin kannattaa toimia. Hankitaan asiakkaita, tarjotaan siinä sivussa lyhyesti edustajamahdollisuutta nimenomaisesti lisäansioita varten, lähinnä myynnin kautta, mutta että hieman voi saada myös myyntiä organisoimalla.

        Mutta entä ihmiset, jotka eivät alkaisi edes asiakkaiksi? Jotkut, joille tarjotaan ihmisen elämälle välttämättömiä rasvahappoja ja vähimmäistason vitamiineja hintaan vaikka 10 tai 15 euroa kuukaudessa, eikä hän vaikka rahanpuutteen takia pysty ostamaan, niin eikö hän voi ryhtyä edustajaksi, kun hänellä ei ole varaa elämänsä parantamiseen?

        Tuotteita ei tarvitse todeta hyväksi käyttämällä niitä. Luottamus tuotteisiin voidaan hankkia myös perustuen tutkimustuloksiin, sertifioituun valmistusprosessiin jne. Kaikki edustajat eivät välttämättä edes kokeile tuotteita ennen kuin heillä on siihen varaa. Toki joku voi ihmetellä, miten myyjä ei halua kokeilla kympin tai kahden hintaista tuotetta. Ja toisin päin, harvempi varmaan edes ryhtyy myymään tuotetta, jota ei edes käytä. Toisaalta, jos myyjä ei käytä edustamiamaan tuotteita, niin miksi? Yleensä edustajat käyttävät tuotetta, koska joko muutoin kauppa ei käy tai siksi, että edustaja saa hyötyä tuotteen käytöstä, joka taas aikaansaa sen, että edustaja saa myytyä tuotteita, onhan hän itse tyytyväinen tuotteeseen, ja siten kaupankäynti on helpompaa. Harvoin näkee edustajia millä tahansa kaupankäynnin alueella, jotka eivät luota omaan tuotteeseensa.

        Rekrytoinnista, jos edustaja haluaa lisäansioita, on toimintamalli se, että edustaja hankkii asiakkaita, ja mahdollisesti ottaa edustajia myymään tuotteita. Ja sitten auttaa uusia edustajia etenkin myymään, mutta myös rekrytoimaan, ja edelleen jatkaa asiakashankintaa.

        On huomioitava, että verkostomarkkinointi ei ole mitään uskomushoitoa tai uskomisliiketoimintaa, vaan se on liiketoimintaa. Verkostoija hankkii asiakkaita ja halutessaan voi myös rakentaa laajempaa liiketoimintaa rakentamalla omaa myyntiorganisaatiota. Verkostomarkkinoinnissa ei ole kyse siitä, että kokeilisi tuotteita, kokisi ne "maailman parhaiksi ja ihmeellisimmiksi" tai lähes taivasosuuden takaavaksi. Sen sijaan verkostoija tarjoaa ihmisille tuotteita, joista on hyötyä asiakkailleen, ja halutessaan lisäksi rakentaa myyntiorganisaation.

        Tuosta ystävyyspointista: mielestäni ystävyyden luomis -jutut eivät liity liiketoimintaan. Toki on tärkeää, että yhteistyökumppaneiden välillä ns. "kemia" toimii, mutta mielestäni "ystävyyden luominen" liittyy ennemmin kulttimaisuuteen.

        Mielestäni riittävä "ystävyys" syntyy siitä, että auttaa hankittua edustajaa täyttämään hänen tavoitteensa. Feikkiystävyyden varaan en laske mitään. Verkostomarkkinointi on liiketoimintaa, eikä mitään psykologisointia tai psyykkisten ongelmien hoitoa.

        Mielestäni ei tarvitse kysyä "varovasti", haluaako joku ansainta lisäansioita tai vaurastua. Edustaja jolla on liiketoiminta, joka tuottaa hänelle merkittävästi, tai joka tavoitteittensa ja toimintansa mukaan tullee ansaitsemaan merkittävästi, tarjoaa rohkeasti ansaintamahdollisuutta.

        Samoin kuin lisäansioita tavoitteleva edustaja yleensä tarjoaa juuri sitä lisäansiomahdollisuuttaan. Tähän sopii sinun Olli mallisi, kaikella kunnioituksella. Lisäansioita tavoitteleva hankkii asiakkaita ja kun saa edustajia, panostaa täysillä vain heidän eteensä.

        Mutta miljoonien tuloa tavoittelevan kannattaa keskittyä erityisesti hankkimaan uusia edustajia. Asiakkaita kertyy siinä sivussa valtavasti, mutta nimenomaan päätoimista tehoverkostointia tekevän on keskityttävä rakentamaan laajamittaista organisaatiota, jossa osa tekee laajamittaista myyntityötä ja joista osa tekee pienimuotoista myyntityötä, hankkien ehkä vain 20 asiakasta, mutta rakentaen laajaa organisaatiota.

        1.Rekrytoi, rekrytoi, rektytoi.

        2.Auta muita rekrytoimaan sillä samalla itselllekin rekrytoit.

        3.-Anna rekrytoitoitujen tehdä rekrytointia puolestasi. -R.Kihomato.


      • Olli Lind
        anti-pyramid kirjoitti:

        Kyllä, tärkeintä on auttaa hankkimiaan edustajia menestymään.

        Uuden edustajan henkilökohtainen menestys on nimenomaisesti henkilökohtainen. Jollekin menestys on sitä, että hän voisi päästä ensimmäisen kuukauden aikana parin sadan lisätuloihin. Jollekin se on sitä, että puolen vuoden päästä tulot ylittävät nykytulon ja viiden vuoden päästä ovat vaikka miljoona euroa vuodessa. Tai sata tuhatta. Tai että hankkii vuoden aikana myyntiä tehden 1000 euroa. Tai hankkii satasen ensimmäisenä kuukautena. Tai kympin. Johtaja auttaa näiden tavoitteiden saavuttamisessa. Ensin aktiviteetteja johtaen, jonka jälkeen voi nähdä tuloksia, jotta voi tehdä aktiviteettitavoitteita tuloksia hyödyntäen.

        Sanot, ettet pidä jatkuvasta rekrytoinnista, että on hyvä antaa ihmisen ensin olla asiakkaana ja vasta myöhemmin tiedustella kiinnostaako verkostomarkkinointi, jolla tarkoittanet työskentelyä tässä liiketoiminnassa.

        Ymmärrän tuon sitä kautta, että ajattelet, että ensin pyritään saamaan henkilö asiakkaaksi, ja sitten vasta haetaan asiakkaista edustajia. Tuohan on siis sivutoimisen edustajan toimintamalli. Jos tavoittelee satasien kuukausituloja, niin silloin noin kannattaa toimia. Hankitaan asiakkaita, tarjotaan siinä sivussa lyhyesti edustajamahdollisuutta nimenomaisesti lisäansioita varten, lähinnä myynnin kautta, mutta että hieman voi saada myös myyntiä organisoimalla.

        Mutta entä ihmiset, jotka eivät alkaisi edes asiakkaiksi? Jotkut, joille tarjotaan ihmisen elämälle välttämättömiä rasvahappoja ja vähimmäistason vitamiineja hintaan vaikka 10 tai 15 euroa kuukaudessa, eikä hän vaikka rahanpuutteen takia pysty ostamaan, niin eikö hän voi ryhtyä edustajaksi, kun hänellä ei ole varaa elämänsä parantamiseen?

        Tuotteita ei tarvitse todeta hyväksi käyttämällä niitä. Luottamus tuotteisiin voidaan hankkia myös perustuen tutkimustuloksiin, sertifioituun valmistusprosessiin jne. Kaikki edustajat eivät välttämättä edes kokeile tuotteita ennen kuin heillä on siihen varaa. Toki joku voi ihmetellä, miten myyjä ei halua kokeilla kympin tai kahden hintaista tuotetta. Ja toisin päin, harvempi varmaan edes ryhtyy myymään tuotetta, jota ei edes käytä. Toisaalta, jos myyjä ei käytä edustamiamaan tuotteita, niin miksi? Yleensä edustajat käyttävät tuotetta, koska joko muutoin kauppa ei käy tai siksi, että edustaja saa hyötyä tuotteen käytöstä, joka taas aikaansaa sen, että edustaja saa myytyä tuotteita, onhan hän itse tyytyväinen tuotteeseen, ja siten kaupankäynti on helpompaa. Harvoin näkee edustajia millä tahansa kaupankäynnin alueella, jotka eivät luota omaan tuotteeseensa.

        Rekrytoinnista, jos edustaja haluaa lisäansioita, on toimintamalli se, että edustaja hankkii asiakkaita, ja mahdollisesti ottaa edustajia myymään tuotteita. Ja sitten auttaa uusia edustajia etenkin myymään, mutta myös rekrytoimaan, ja edelleen jatkaa asiakashankintaa.

        On huomioitava, että verkostomarkkinointi ei ole mitään uskomushoitoa tai uskomisliiketoimintaa, vaan se on liiketoimintaa. Verkostoija hankkii asiakkaita ja halutessaan voi myös rakentaa laajempaa liiketoimintaa rakentamalla omaa myyntiorganisaatiota. Verkostomarkkinoinnissa ei ole kyse siitä, että kokeilisi tuotteita, kokisi ne "maailman parhaiksi ja ihmeellisimmiksi" tai lähes taivasosuuden takaavaksi. Sen sijaan verkostoija tarjoaa ihmisille tuotteita, joista on hyötyä asiakkailleen, ja halutessaan lisäksi rakentaa myyntiorganisaation.

        Tuosta ystävyyspointista: mielestäni ystävyyden luomis -jutut eivät liity liiketoimintaan. Toki on tärkeää, että yhteistyökumppaneiden välillä ns. "kemia" toimii, mutta mielestäni "ystävyyden luominen" liittyy ennemmin kulttimaisuuteen.

        Mielestäni riittävä "ystävyys" syntyy siitä, että auttaa hankittua edustajaa täyttämään hänen tavoitteensa. Feikkiystävyyden varaan en laske mitään. Verkostomarkkinointi on liiketoimintaa, eikä mitään psykologisointia tai psyykkisten ongelmien hoitoa.

        Mielestäni ei tarvitse kysyä "varovasti", haluaako joku ansainta lisäansioita tai vaurastua. Edustaja jolla on liiketoiminta, joka tuottaa hänelle merkittävästi, tai joka tavoitteittensa ja toimintansa mukaan tullee ansaitsemaan merkittävästi, tarjoaa rohkeasti ansaintamahdollisuutta.

        Samoin kuin lisäansioita tavoitteleva edustaja yleensä tarjoaa juuri sitä lisäansiomahdollisuuttaan. Tähän sopii sinun Olli mallisi, kaikella kunnioituksella. Lisäansioita tavoitteleva hankkii asiakkaita ja kun saa edustajia, panostaa täysillä vain heidän eteensä.

        Mutta miljoonien tuloa tavoittelevan kannattaa keskittyä erityisesti hankkimaan uusia edustajia. Asiakkaita kertyy siinä sivussa valtavasti, mutta nimenomaan päätoimista tehoverkostointia tekevän on keskityttävä rakentamaan laajamittaista organisaatiota, jossa osa tekee laajamittaista myyntityötä ja joista osa tekee pienimuotoista myyntityötä, hankkien ehkä vain 20 asiakasta, mutta rakentaen laajaa organisaatiota.

        Toimintamalli on hyvä rakentaa ihmistuntemuksen varaan. Jotkut ovat selvästi kiinnostuneempia rahan saamisesta, kuin toiset. Minä ajattelin näitä normaaleja asiakkaita, jotka esim. kaupassani käyvät, jotka eivät vaikuta mitenkään rahasta kiinnostuneilta ihmisiltä. Myöskään asiakkaissani ei ole yhtään sellaista, joka olisi kiinnostunut busineksesta, ainakaan vielä.

        Siksi onkin tärkeä luoda sellaisia ihmissuhteita, että tuntee toisen ihmisen.

        Olli


    • imehtelijä

      verkostomarkkinointi on pääsääntöisesti kusetusta. Olen nähnyt vierestä esim. quorum nimistä kusetusta jossa perinteisesti riitti pintakerman kuorioita
      samalla kun jäsenet maksoivat itsensä "myyntikoulutukseen"..

      Quorum näytti minulle konkreettisesti verkostokusetuksen sanan varsinaisessa merkityksessä.

      Jos haluat verkostoitua niin ryhdy yrittäjäksi ja liity yrittäjäjärjestöön (tällä mallilla sailyy sukulaisuus ja ystävyyssuhteet).

      em. mallilla myös keräät kaiken voiton itse etkä
      lihota verkostopyramidin johtotähteitä.

      Verkostomarkkinoiti=pyramidi(=ongelma).

      • Olli Lind

        Yhdestä epäonnistuneesta systeemistä ei voi päätellä, että kaikki olisivat samanlaisia. Miten joku voi tuollaista edes kuvitella.

        Seurasin itsekin Quorumia, mutta en kyllä maksanut mistään myyntikoulutuksesta, paitsi kokoushuoneen kulut.

        Erilaisia epäonnistuneita konsepteja on ollut kymmeniä ja niillä on yhteistä nopea loppuminen, kuten Quorumillakin.

        Mutta jos firma on toiminut yli 10 vuotta ja edelleen kasvaa, niin sellaiseen voi luottaa.

        Olli


      • imehtelijä
        Olli Lind kirjoitti:

        Yhdestä epäonnistuneesta systeemistä ei voi päätellä, että kaikki olisivat samanlaisia. Miten joku voi tuollaista edes kuvitella.

        Seurasin itsekin Quorumia, mutta en kyllä maksanut mistään myyntikoulutuksesta, paitsi kokoushuoneen kulut.

        Erilaisia epäonnistuneita konsepteja on ollut kymmeniä ja niillä on yhteistä nopea loppuminen, kuten Quorumillakin.

        Mutta jos firma on toiminut yli 10 vuotta ja edelleen kasvaa, niin sellaiseen voi luottaa.

        Olli

        ..siihen että ystäväsi ja sukulaisuussuhteesi joutuvat vielä kovemmalle koetukselle verkostomarkkinoinnin avulla kuin normaalissa kanssakäymisessä.

        Lisäksi voit olla varma että lihotat sponsorisi ja
        pyramiidin huipulla olijoita..

        Lienet itse pyramidin keskivaiheen yläpuolella jonka
        interssit on saada alalinjaan lisää duunareita..

        Quorumin maksuista: mikä hemmetin tilavuokra?
        Voidaan ihan yhtähyvin sanoa sinun maksaneen swenssonien lentomatkan ruottista suomeen kehumaan verkoston toimivuutta kohtuutonta korvausta vastaan. Saitkos kuitin jossa lukee tilavuokra?????


      • Olli Lind
        imehtelijä kirjoitti:

        ..siihen että ystäväsi ja sukulaisuussuhteesi joutuvat vielä kovemmalle koetukselle verkostomarkkinoinnin avulla kuin normaalissa kanssakäymisessä.

        Lisäksi voit olla varma että lihotat sponsorisi ja
        pyramiidin huipulla olijoita..

        Lienet itse pyramidin keskivaiheen yläpuolella jonka
        interssit on saada alalinjaan lisää duunareita..

        Quorumin maksuista: mikä hemmetin tilavuokra?
        Voidaan ihan yhtähyvin sanoa sinun maksaneen swenssonien lentomatkan ruottista suomeen kehumaan verkoston toimivuutta kohtuutonta korvausta vastaan. Saitkos kuitin jossa lukee tilavuokra?????

        Niin Quorumissa kuin muissakin maksetaan sisään tullessa, muutama euro, yleensä 3-5, jolla katetaan tilavuokra joka myös kuitissa sanotaan.

        Verkostomarkkinoinnilla ei ole mitään tekemistä ystävyyssuhteiden ja sukulaisuussuhteiden kannalta.

        Oi aivan sama missä vaiheessa liittyy verkostoon. Jos kuuluu ensimmäisiin, niin ei se välttämättä tuo mitään. Tahitian nonikin aloitti 5 henkilöllä. Näistä kaksi ei ole tehnyt mitään, eikä heillä ole mitään alalinjaa eli koko verkosto on syntynyt kolmen henkilön toimesta.

        Sen sijaan toisen aloittajan paras tulojen hankkija on 33 tasoa häntä alempana, jonka työstä hän ei saa senttiäkään, koska palkkioita saa vain 8 tasolta.

        Olisi hyvä tuntea vähän alaa ennen kuin rupeat kirjoittamaan varmoja mielipiteitä, joissa ei ole mitään tosiasiaa taustalla.

        Olli


      • imehtelijä
        Olli Lind kirjoitti:

        Niin Quorumissa kuin muissakin maksetaan sisään tullessa, muutama euro, yleensä 3-5, jolla katetaan tilavuokra joka myös kuitissa sanotaan.

        Verkostomarkkinoinnilla ei ole mitään tekemistä ystävyyssuhteiden ja sukulaisuussuhteiden kannalta.

        Oi aivan sama missä vaiheessa liittyy verkostoon. Jos kuuluu ensimmäisiin, niin ei se välttämättä tuo mitään. Tahitian nonikin aloitti 5 henkilöllä. Näistä kaksi ei ole tehnyt mitään, eikä heillä ole mitään alalinjaa eli koko verkosto on syntynyt kolmen henkilön toimesta.

        Sen sijaan toisen aloittajan paras tulojen hankkija on 33 tasoa häntä alempana, jonka työstä hän ei saa senttiäkään, koska palkkioita saa vain 8 tasolta.

        Olisi hyvä tuntea vähän alaa ennen kuin rupeat kirjoittamaan varmoja mielipiteitä, joissa ei ole mitään tosiasiaa taustalla.

        Olli

        On todennäköistä että olen tutustunut verkostomarkkinointikusetuksiin jo silloin kun sinä kastelit vaippoja.

        Et vastannut kysymykseeni:
        Paljonko alalinjassasi on kusetettavia?

        Lopuksi:
        Verkostokusetukset nojaavat aina perusteiltaan ystävyys ja sukulaisuussuhteisiin (niillä lasketaan
        paljonko potentiaalisia petettäviä löytyy).

        Joten jos edelleenkin haluaa ystävyys ja sukulaisuussuhteet koetukselle niin kannattaa
        lähteä verkostokusetuksiin mukaan..

        Kusettaja pitää kiinni kusetettavistaan (myös wc:ssä).


    • ylivoimainen

      tapa ansaita "sivutuloja" jäsenen ei tarvinnut itse tehdä mitään helkkarin markkinointi ponnisteluja ja rahaa virtasi tietokoneen näytölle

      • Olli Lind

        Wincapita oli huijaus. Siinä ei ollut monitasomarkkinointia, ei edes pyramidia, eikä tuloja tullut pyramidista, vaan sijoituksesta.

        Se mistä rahat todellisuudessa tulivat on vielä selvittämättä. Oliko kysymys rahanpesusta, sijoitusten uudelleen jakamisesta vai mistä.

        Mutta se on selvä, verkostomarkkinoinnin kanssa tällä ei ollut mitään tekemistä eikä se ollut pyramidi lain tarkoittamassa mielessä.

        Olli


      • imehtelijä
        Olli Lind kirjoitti:

        Wincapita oli huijaus. Siinä ei ollut monitasomarkkinointia, ei edes pyramidia, eikä tuloja tullut pyramidista, vaan sijoituksesta.

        Se mistä rahat todellisuudessa tulivat on vielä selvittämättä. Oliko kysymys rahanpesusta, sijoitusten uudelleen jakamisesta vai mistä.

        Mutta se on selvä, verkostomarkkinoinnin kanssa tällä ei ollut mitään tekemistä eikä se ollut pyramidi lain tarkoittamassa mielessä.

        Olli

        pyramidihuijausta sanan varsinaisessa merkistyksessä.
        Wc toimi juuri verkostomarkkinoinnin periaatteiden mukaisesti ja siinä tienasi sponsorit ja pyramiidin
        kärki juuri verkostomarkkinoinnin tavoin.

        Miksi verkostomarkkinointi yritys sitten kaatuu?
        Kun markkinat on kyllästetty tuotteilla eikä raha
        enää liiku on aika kampata verkosto ja tehdä uusi.

        Näin se on toiminut jokaisessa verkostossa Wc:n lisäksi.

        Ainoa toimiva verkostomarkkinointi yritys suomessa on Tupperwara kaikku muut on kuolleita tain kuolevia kehitelmiä..


      • ...........
        Olli Lind kirjoitti:

        Wincapita oli huijaus. Siinä ei ollut monitasomarkkinointia, ei edes pyramidia, eikä tuloja tullut pyramidista, vaan sijoituksesta.

        Se mistä rahat todellisuudessa tulivat on vielä selvittämättä. Oliko kysymys rahanpesusta, sijoitusten uudelleen jakamisesta vai mistä.

        Mutta se on selvä, verkostomarkkinoinnin kanssa tällä ei ollut mitään tekemistä eikä se ollut pyramidi lain tarkoittamassa mielessä.

        Olli

        Onko oltsu viimeinen, jolle ei selvinnyt, että mitään sijoitustoimitaa ei ollut?

        Rahat nykäistiin viimeksi peliin liittyneiltä. selvä pyramidi.


      • Olli Lind
        ........... kirjoitti:

        Onko oltsu viimeinen, jolle ei selvinnyt, että mitään sijoitustoimitaa ei ollut?

        Rahat nykäistiin viimeksi peliin liittyneiltä. selvä pyramidi.

        Tämä on hirveää, että kukaan täällä ei viitsi opetella alkeellistakaan tietoa käsitteistä. Se että rahoja jaetaan toisille ei tee siitä pyramidia. Se on vain huijausta.

        Voisitko Sinäkin opiskella sen verran, että tietäisit mikä on pyramidi.

        Olli


      • Olli Lind
        imehtelijä kirjoitti:

        pyramidihuijausta sanan varsinaisessa merkistyksessä.
        Wc toimi juuri verkostomarkkinoinnin periaatteiden mukaisesti ja siinä tienasi sponsorit ja pyramiidin
        kärki juuri verkostomarkkinoinnin tavoin.

        Miksi verkostomarkkinointi yritys sitten kaatuu?
        Kun markkinat on kyllästetty tuotteilla eikä raha
        enää liiku on aika kampata verkosto ja tehdä uusi.

        Näin se on toiminut jokaisessa verkostossa Wc:n lisäksi.

        Ainoa toimiva verkostomarkkinointi yritys suomessa on Tupperwara kaikku muut on kuolleita tain kuolevia kehitelmiä..

        Sinun tietämättömyytesi on aivan uskomatonta. WC:ssä oli joitakin verkostomarkkinoinnin piirteitä, kuten tilaisuuksia ja hurjia lupauksia, mitä huijariverkot yleensäkin esittävät.

        Ei Wincapitassa sponsorirahat olleet mitenkään merkittäviä tulonlähteitä.

        Tämä markkinoiden kyllästyminen on niin suuri kupla. Mitään sellaista ei ole koskaan tapahtunut ja vanhimmat verkot ovat 50 -vuotta vanhoja, eivätkä ne ole lähelläkään kyllästymistä. Teoreettisesti niissä pitäisi olla miljardeja jäseniä, mutta tosiasiassa vain miljoona koko maailmassa.

        Tupperware ei toimi Suomessa verkostomarkkinointina. Mutta Suomesta löytyy vuosikymmeniä toimineita verkostoja.

        Olli


    • Anonyymi

      Näitä vanhoja vuosien takaisia ketjuja on mukava lukea ja samalla muistella kuinka monta verkostoviritystä on loppunut Suomesta vuosien varrella.

    • Anonyymi

      Nosto


      Mistä niitä asiakkaita löytää tällä alalla? Tuttuja en haluaisi häiritä yhtään enempää

    • Anonyymi

      On olemassa kolmaskin tapa: onpassiven tapa.

      Onpassive leviää verkostomarkkinointina "suusta suuhun" menetelmällä. Mutta onpassiven ero kaikkeen muuhun verkostomarkkinointiin on, että sillä ei ole MITÄÄN MYYTÄVÄÄ! Ei sitten yhtään mitään.

      Siihen liittyminen maksaa vain satasen eikä sen jälkeen tarvitse maksaa enää mitään eikä sitoudu mihinkään. Siitä ei myöskään saa mitään tuottoja, joten ei tarvitse pelätä verottajaa.

      Ulkoa päin tarkasteltuna se ei paljon eroa esim. amerikkalaisista TV saarnaajista. Saarnaaja laukoo tuttuja ja turvallisia fraaseja jotka uppoavat asioita vähemmän pohtivaan kansanosaan ja sitten lopuksi on tärkein ohjelmanosa: kolehdin keruu.

      Amerikkalaiset TV saarnaajat taitavat kaikki olla miljonäärejä. Niin on myös onpassiven pyhä JOHTAJA Ashraf Mufareh, IT-alalta virkaheitto sarjahuijari jolle onpassive on kolmas kusetus. Kaksi aiempaa menivätkin maton alle.,

      • Anonyymi

        Tämä on täysin väärä ja harhaanjohtavaa infoa!
        Mutta kyllä, jos haluat menestyä niin oikea tapa in ONPASSIVE ei rekrytointia, ei myyntiä ja yritys hoitaa kaiken raskaan työn puolestasi.
        Jos haluat mukaan niin ota yhteyttä [email protected]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on täysin väärä ja harhaanjohtavaa infoa!
        Mutta kyllä, jos haluat menestyä niin oikea tapa in ONPASSIVE ei rekrytointia, ei myyntiä ja yritys hoitaa kaiken raskaan työn puolestasi.
        Jos haluat mukaan niin ota yhteyttä [email protected]

        Onko kuusilehto myös helmannin alter ego kuten karbassonen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on täysin väärä ja harhaanjohtavaa infoa!
        Mutta kyllä, jos haluat menestyä niin oikea tapa in ONPASSIVE ei rekrytointia, ei myyntiä ja yritys hoitaa kaiken raskaan työn puolestasi.
        Jos haluat mukaan niin ota yhteyttä [email protected]

        Ja ei tuloja !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on täysin väärä ja harhaanjohtavaa infoa!
        Mutta kyllä, jos haluat menestyä niin oikea tapa in ONPASSIVE ei rekrytointia, ei myyntiä ja yritys hoitaa kaiken raskaan työn puolestasi.
        Jos haluat mukaan niin ota yhteyttä [email protected]

        Kyllä, kuten edellä todettiin, tästä puuttuu tärkeä yksityiskohta: ei myyntiä, yritys hoitaa kaiken, EI TULOJA. Jostain syystä tämä viimeinen kohta "ei tuloja" unohtui kätevästi. Miksikähän?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      85
      1080
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      579
      961
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      907
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe