Moron

enkeli täh?

Pitääkö paikkansa, että enkeli nimeltä Moron perusti mormonikirkon?

Siis haloo, jos jonkun tyypin nimi on Moron, pitäisi hälytyskellojen soida...


http://fi.wiktionary.org/wiki/moron

33

968

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli enkeli

      joka antoi Joseph Smithille levyt, joista Mormonin kirja käännettiin. Moroni oli maan päällä eläessään Mormonin poika, joka kätki levyt maahan, jotta ne tulisivat esiin meidän aikanamme. Ne täyttävät tarkoin tämän ennustuksen:
      Ilm. 14
      6 Minä näin taas uuden enkelin, joka lensi korkealla taivaan laella. Hänen tehtävänään oli julistaa ikuinen evankeliumi maan asukkaille, kaikille kansoille, heimoille, kielille ja maille. [Ilm. 8:13 | Mark. 13:10 ]
      Tästä voi tilata ilmaisen Mormonin kirjan:
      http://www.mormonit.fi/index.php?id=57

      • vähä-älyistä...

        Oletetaan, että joku kaivoi levyjä maahan ja voimme myös olettaa, että Joseph Smith kaivoi nuo levyt. Vaikka jättäisi itse tarinan kohdalta kaiken epäilyn pois, niin miten niin? Miten tuo täyttää tarjoamasi ennustuksen?

        Se että toistat ulkoaoppimaasi (annettua väittämää), ei tarkoita että niin on.


      • Anonyymi

        Ja minulta saa ilmaiseksi tiedon että mormonikirkon johtajat ovat korruptuneita opettaessaan että ihmislapsi Mormonin poika Moroni olisi korotettu enkeliksi mikä on mahdotonta ihmislapsille. Sellaista enkeliä, kuin Moroni, ei ole luoto koskaan taivaassa mutta taivaassa luotiin enkeli Zotiel joka eli myöhemmin noin 72 eKr Nefin kansan johtaja Moronina ja ilmestyi myöhemmin 1823-1827 Joseph Smithille paljastaen hänelle kultalevyjen kätköpaikan, kultalevyjen joista Mormonin kirja on käännetty ja kirjoitettu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja minulta saa ilmaiseksi tiedon että mormonikirkon johtajat ovat korruptuneita opettaessaan että ihmislapsi Mormonin poika Moroni olisi korotettu enkeliksi mikä on mahdotonta ihmislapsille. Sellaista enkeliä, kuin Moroni, ei ole luoto koskaan taivaassa mutta taivaassa luotiin enkeli Zotiel joka eli myöhemmin noin 72 eKr Nefin kansan johtaja Moronina ja ilmestyi myöhemmin 1823-1827 Joseph Smithille paljastaen hänelle kultalevyjen kätköpaikan, kultalevyjen joista Mormonin kirja on käännetty ja kirjoitettu.

        Lopeta satuilusi!


    • oppinut viimein

      ysiluokalla uuden englanninkielisen sanan ...

    • sentään.

      Vaan ihan luuta ja lihaa ollut mies nimeltään Joseph Smith.

    • Anonyymi

      Olen tavannut tämän Moronin -80 luvulla paikassa jossa on nyt tuo Helsingin temppeli Espoossa
      siihen aikaan paikalla oli "jotain" muuta mutta kuinka moni tietää mitä.
      Muista on tullut pappeja paitsi minusta... jotain muuta.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Sen nimistä enkeliä, kuin Moroni, ei ole luotu koskaan taivaassa, mutta taivaassa luotiin <142 vuorokautta ennen kuudennen luomiskauden (268 vrk:tta) loppua (vähän ennen 142 vuorokautta ennen kuudennen luomiskauden loppua) enkeli Zotiel joka oli Nefin kansaa72 eKr hallinnut Moroni ja joka eli ja hallitsi uudella mantereella noin 72 eaa. ja joka ilmestyi Joseph Smithille vuodesta 1823 jaa. alkaen, eikä Mormonin poika Moroni niin kuin Mormonin kirja väittää.

      • Anonyymi

        Oikeammin olisi siis sanoa, jos käyttää enkeli nimitystä, että enkeli Zotiel perusti mormonikirkon.


      • Olet täysi sekopää!


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Olet täysi sekopää!

        Enkeli Zotiel elää nykyään lhassa ja on minun paras kaverini mutta ei kuulu mormonikirkkoon. Mormonin poika Moroni taas on ollut mm. MAP-kirkon ensimmäisen seurakunnan piispa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkeli Zotiel elää nykyään lhassa ja on minun paras kaverini mutta ei kuulu mormonikirkkoon. Mormonin poika Moroni taas on ollut mm. MAP-kirkon ensimmäisen seurakunnan piispa.

        Saatana ja hänen seuraajansa (kaksi nefiläistä sotapäällikköä) saavat jopa valitut eksymään koska he laittavat toivonsa ihmslapseen (Joseph Smithiin) joka oli eksytettävissä lähes kaikissa tärkeissä opeissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatana ja hänen seuraajansa (kaksi nefiläistä sotapäällikköä) saavat jopa valitut eksymään koska he laittavat toivonsa ihmslapseen (Joseph Smithiin) joka oli eksytettävissä lähes kaikissa tärkeissä opeissa.

        Tuon lähes sanankin voi ottaa pois.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Enkeli Zotiel elää nykyään lhassa ja on minun paras kaverini mutta ei kuulu mormonikirkkoon. Mormonin poika Moroni taas on ollut mm. MAP-kirkon ensimmäisen seurakunnan piispa.

        MOT.


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        MOT.

        Minä tunnen ensimmäisen luodun (Sana eli Jeesus) ja viimeisen luodun (elää nykyään ja on minun serkkuni äidin puolelta).

        Aikojen alussahan Jumala aloitti luomisen luomalla ensin Sanan (Jeesus) ja sen jälkeen Pyhän Hengen (Gabriel) ja kuudennen luomispäivän (268 vrk:tta) aikana 72 persoonaa, joista 13 oli naispuolista ja seitsemännen luomispäivän alussa ennen 144000:n luomista 14 persoonaa ja 144000:n luomisen jälkeen Jumala loi noin 15,3 miljardia henkeä joiden oli tarkoitus asuttaa maa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tunnen ensimmäisen luodun (Sana eli Jeesus) ja viimeisen luodun (elää nykyään ja on minun serkkuni äidin puolelta).

        Aikojen alussahan Jumala aloitti luomisen luomalla ensin Sanan (Jeesus) ja sen jälkeen Pyhän Hengen (Gabriel) ja kuudennen luomispäivän (268 vrk:tta) aikana 72 persoonaa, joista 13 oli naispuolista ja seitsemännen luomispäivän alussa ennen 144000:n luomista 14 persoonaa ja 144000:n luomisen jälkeen Jumala loi noin 15,3 miljardia henkeä joiden oli tarkoitus asuttaa maa.

        "Minä tunnen ensimmäisen luodun (Sana eli Jeesus) ja viimeisen luodun (elää nykyään ja on minun serkkuni äidin puolelta)."

        Jonkun sortin vitsi varmaan tässäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkeli Zotiel elää nykyään lhassa ja on minun paras kaverini mutta ei kuulu mormonikirkkoon. Mormonin poika Moroni taas on ollut mm. MAP-kirkon ensimmäisen seurakunnan piispa.

        Eikös tuo Enkeli Zotiel muuttanut Espooseen. Muistaakseni oli siellä Essolla töissä vielä 2000-luvun alussa. Muistan kun käytiin veljen kanssa lainaamassa siltä vanhoja Aku Ankan vuosikertoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tuo Enkeli Zotiel muuttanut Espooseen. Muistaakseni oli siellä Essolla töissä vielä 2000-luvun alussa. Muistan kun käytiin veljen kanssa lainaamassa siltä vanhoja Aku Ankan vuosikertoja.

        Enkeli Zotiel käyskenteli myös Eedenin puutarhassa ennen kuin meidän vanhempamme (Aadan ja Eeva) ajettiin sieltä pois.

        Etiopialainen Eenokin kirja
        [Luku 32]

        Ja näiden tuoksujen jälkeen, kun minä katsoin pohjoiseen yli vuorten, minä näin seitsemän vuorta täynnä nardusta ja tuoksuvia puita ja mantelia ja pippuria. Ja sieltä minä menin yli näiden kaikkien vuorten huippujen, kauas kohti maan itää, ja ylitin Eritrean meren ja menin kauas siitä, ja ylitin enkeli Zotielin. Ja minä tulin Vanhurskauden Puutarhaan, ja siellä oli puita enemmän kuin pystyin laskemaan, ne olivat hyvin suuria, kauniita, loisteliaita ja upeita, ja tiedon puu, jonka pyhää hedelmää he syövät ja tuntevat suuren viisauden. Se puu on korkeudeltaan kuin jalokuusi, ja sen lehdet ovat kuin johanneksenleipäpuun lehdet. Ja sen hedelmä on kuin viinipuun tertut, todella kaunis ja puun tuoksu tunkeutuu kauas. Sitten minä sanoin: "Kuinka kaunis puu, ja kuinka viehättävältä se näyttää!" Sitten Rafael, pyhä enkeli joka oli kanssani, vastasi minulle ja sanoi: "Tämä on viisauden puu, josta sinun vanha isäsi ja iäkäs äitisi, jotka olivat ennen sinua, ovat syöneet, ja he oppivat viisauden ja heidän silmänsä avautuivat, ja he tiesivät olevansa alasti ja heidät ajettiin pois puutarhasta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minä tunnen ensimmäisen luodun (Sana eli Jeesus) ja viimeisen luodun (elää nykyään ja on minun serkkuni äidin puolelta)."

        Jonkun sortin vitsi varmaan tässäkin.

        etkä lukenut mitä tuossa lukee "elää nykyään ja on minun serkkuni äidin puolelta".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä tunnen ensimmäisen luodun (Sana eli Jeesus) ja viimeisen luodun (elää nykyään ja on minun serkkuni äidin puolelta).

        Aikojen alussahan Jumala aloitti luomisen luomalla ensin Sanan (Jeesus) ja sen jälkeen Pyhän Hengen (Gabriel) ja kuudennen luomispäivän (268 vrk:tta) aikana 72 persoonaa, joista 13 oli naispuolista ja seitsemännen luomispäivän alussa ennen 144000:n luomista 14 persoonaa ja 144000:n luomisen jälkeen Jumala loi noin 15,3 miljardia henkeä joiden oli tarkoitus asuttaa maa.

        MOT.


    • Tyhmä ketju.

      • Kerrankin Ollin kanssa samaa mieltä. EI olisi pahitteeksi, jos palstalla olisi seriffi poistamassa nuo päättömät kirjoittelut.


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Kerrankin Ollin kanssa samaa mieltä. EI olisi pahitteeksi, jos palstalla olisi seriffi poistamassa nuo päättömät kirjoittelut.

        Nyt kun Olli eikä Höpsislöpsis enää hallitse tätä palstaa heidän ainoa toivonsa on liittoutua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kun Olli eikä Höpsislöpsis enää hallitse tätä palstaa heidän ainoa toivonsa on liittoutua.

        Me molemmat haluaisimme keskustella rauhassa ilman, että joku huuhaajuttuja kirjoittava sotkee jutut sekoiluilla, jotka eivät liity millään lailla mormonismiin.


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Me molemmat haluaisimme keskustella rauhassa ilman, että joku huuhaajuttuja kirjoittava sotkee jutut sekoiluilla, jotka eivät liity millään lailla mormonismiin.

        Jos haluaa eksyä, kuuntelee Ollia. Jos haluaa hylätä Raamatun ja Mormonin kirjan, kuuntelee Höpsislöpsistä.


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Me molemmat haluaisimme keskustella rauhassa ilman, että joku huuhaajuttuja kirjoittava sotkee jutut sekoiluilla, jotka eivät liity millään lailla mormonismiin.

        "joku huuhaajuttuja kirjoittava sotkee jutut sekoiluilla, jotka eivät liity millään lailla mormonismiin."

        Ei ne olekaan mormonismia koska ne ei ole valhetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos haluaa eksyä, kuuntelee Ollia. Jos haluaa hylätä Raamatun ja Mormonin kirjan, kuuntelee Höpsislöpsistä.

        Toki Mormonin kirja tuleekin hylätä ja Raamattukin siltä osin kuin se kehottaa pahuuteen; esim. tappamaan homoseksuaalisuutta harjoittavat. Raamatussa on hyviäkin elämänohjeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "joku huuhaajuttuja kirjoittava sotkee jutut sekoiluilla, jotka eivät liity millään lailla mormonismiin."

        Ei ne olekaan mormonismia koska ne ei ole valhetta.

        Ne ovat idiootin höpinöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne ovat idiootin höpinöitä.

        Jos te alkaisitte uskomaan vain Mormonin kirjaa ettekä Pyhää Henkeä (Gabriel), joka sanat antaa, te uppoaisitte filosofiaan ja ihmisten järkeilyyn joka johdattaisi teidät syvemmälle suohon josta teitä ei voisi enää nostaa pois. Mutta saattehan te itse valita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos te alkaisitte uskomaan vain Mormonin kirjaa ettekä Pyhää Henkeä (Gabriel), joka sanat antaa, te uppoaisitte filosofiaan ja ihmisten järkeilyyn joka johdattaisi teidät syvemmälle suohon josta teitä ei voisi enää nostaa pois. Mutta saattehan te itse valita.

        MOT.


    • Anonyymi

      Minä se olin, it was mee🤣🤣🤣

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      142
      6328
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3828
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1985
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1959
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      26
      1796
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1636
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1488
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1478
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe