ajaessa askarruttaa.muistan ainakin veneissä ei suositella kaasun käyttöä liikkeellä ollessa mutta miten on matkailuautossa?
kaasun käyttö jääkaapissa
15
3776
Vastaukset
- jhhh
Ilmeisesti Saksassa kaasun käyttö ajon aikana on kielletty, mutta...
Matkailuajoneuvojen lämmitin- ja kylmälaitteet on suunniteltu käytettäväksi myös ajon aikana.
Jos pitää kaasulaitteensa kunnossa, en näe mitään syytä miksi niitä ei voisi käyttää liikkeellä oltaessa.
Onhan myös käyttöolosuhteet matkailuajoneuvossa huomattavasti "helpommat". Jos jotakin sattuu on huomattavasti helpompi hypätä matkailuajoneuvon kyydistä pois kuin veneestä keskellä ulappaa:)- Kalle vaan
Jääkaappi pysyy kyllä kylmänä vaikka ei ole päällä muutaman tunnin kunhan se vaan on kunnolla kylmä lähtiessä itse laitan jääkaapin päälle sähköllä kotona jo pari päivää ennen matkalle lähtöä niin että se ja pakaste osastoon laittamani tavarat ovat umpijäässä ,tavallisen päivämatkan aikana ei lämpötila nouse kovinkaan paljon ja perillä sitten sähkö tai kaasu päälle taas.
- ihan turvallista
Kalle vaan kirjoitti:
Jääkaappi pysyy kyllä kylmänä vaikka ei ole päällä muutaman tunnin kunhan se vaan on kunnolla kylmä lähtiessä itse laitan jääkaapin päälle sähköllä kotona jo pari päivää ennen matkalle lähtöä niin että se ja pakaste osastoon laittamani tavarat ovat umpijäässä ,tavallisen päivämatkan aikana ei lämpötila nouse kovinkaan paljon ja perillä sitten sähkö tai kaasu päälle taas.
Sytytin kaasuhellan ensimmäisen kerran vuonna 1960 enkä ole tähän mennessä havainnut mitään kohtuutonta turvallisuusriskiä kaasun käytössä.
Jos laitteet on kunnossa ja huollettuja sekä käyttäjä tietää mitä tekee, niin riskiä ei ole.
Mulla on jääkaapissa kesällä kaasu päällä 45 vuorokautta yhteen menoon oli vaunu liikkeelä tai paikallaan. (pullo riittää siis 5-6 viikon käyttöön)
Helsingin kaasulaitokselta menee kaasujohtoja satoihin taloihin missä käytetää kaasuhelloja, lämmittiä ja jopa kaasuvaloja eikä siellä mitkään räjähtele.
Käsitykseni mukaan puhe kaasun vaarallisuudesta on myytti. Kaasuhan ei ole vapaana, vaan kulkee letkuissa ja putkissa.
Tietysti määräyksiä on noudatettava eli jos lossilla ja lautalla ei saa käyttää kaasua eikä Saksassa tielläkään. - Saksassa
Tämä on vähän sellainen ikuisuus kysymys missä saa käyttää kaasua ajon aikana ja missä ei. En ole onnistunut löytämään mistää listaa asiasta.
Saksassa taitaa olla niin että uusissa vaunuissa pitää olla letkurikko venttiili, jotta saa käyttää ajossa, mutta tämä ei vissiin koske vanhempaa kalustoa.
Esim. Itävallan rajalla eivät viime kesänä osanneet sanoa saako saako käyttää vai ei. - pitää
Saksassa kirjoitti:
Tämä on vähän sellainen ikuisuus kysymys missä saa käyttää kaasua ajon aikana ja missä ei. En ole onnistunut löytämään mistää listaa asiasta.
Saksassa taitaa olla niin että uusissa vaunuissa pitää olla letkurikko venttiili, jotta saa käyttää ajossa, mutta tämä ei vissiin koske vanhempaa kalustoa.
Esim. Itävallan rajalla eivät viime kesänä osanneet sanoa saako saako käyttää vai ei.olla letkurikko venttiili jos meinaa ajella kaasupullo auki.Ajo-neuvon ikä ei ratkaise mitään siihen asiaan.Ja sakko on mojova, jos käy niin huono tuuri, että hoksaavat pullon olevan auki ja venttiili puuttuu, ja sitä ennen on käytävä myös huono tuuri, että juotuu tarkastukseen.Mutta jos vahinko käy, maksu mies on kuski, ei vakutus yhtiö.Ja se ikuisuus kysymys ei ole vaikea.Sitä kaasua saa ajaessa käyttää pohjoismaissa tanskaa lukuun ottamatta.Ja länsi-, että etelä-euroopassa se on kiellettyä ilman asian mukaista varustusta.
- netistä.
pitää kirjoitti:
olla letkurikko venttiili jos meinaa ajella kaasupullo auki.Ajo-neuvon ikä ei ratkaise mitään siihen asiaan.Ja sakko on mojova, jos käy niin huono tuuri, että hoksaavat pullon olevan auki ja venttiili puuttuu, ja sitä ennen on käytävä myös huono tuuri, että juotuu tarkastukseen.Mutta jos vahinko käy, maksu mies on kuski, ei vakutus yhtiö.Ja se ikuisuus kysymys ei ole vaikea.Sitä kaasua saa ajaessa käyttää pohjoismaissa tanskaa lukuun ottamatta.Ja länsi-, että etelä-euroopassa se on kiellettyä ilman asian mukaista varustusta.
Jos löytyy niin laittakaapas linkkejä.
- reizenmobil
netistä. kirjoitti:
Jos löytyy niin laittakaapas linkkejä.
wohnmobil ja club ja gas ja laitat googlee.Tietysti vaaditaan myös saksan taitoa vähän
- Naisen logiikkaa
Kalle vaan kirjoitti:
Jääkaappi pysyy kyllä kylmänä vaikka ei ole päällä muutaman tunnin kunhan se vaan on kunnolla kylmä lähtiessä itse laitan jääkaapin päälle sähköllä kotona jo pari päivää ennen matkalle lähtöä niin että se ja pakaste osastoon laittamani tavarat ovat umpijäässä ,tavallisen päivämatkan aikana ei lämpötila nouse kovinkaan paljon ja perillä sitten sähkö tai kaasu päälle taas.
Eikö sun jääkaapissa ole yhdessä nappulassa akun kuvaa,se pitää ajon aikana jääkaapin kylmänä ja akku latautuu samalla kun moottori käy.
- ollenkaan
Saksassa kirjoitti:
Tämä on vähän sellainen ikuisuus kysymys missä saa käyttää kaasua ajon aikana ja missä ei. En ole onnistunut löytämään mistää listaa asiasta.
Saksassa taitaa olla niin että uusissa vaunuissa pitää olla letkurikko venttiili, jotta saa käyttää ajossa, mutta tämä ei vissiin koske vanhempaa kalustoa.
Esim. Itävallan rajalla eivät viime kesänä osanneet sanoa saako saako käyttää vai ei.Jos olen oikein ymmärtänyt niin Ranskassa ei saa käyttää mitään kaasulaitetta ajon aikana vaikka olisi letkurikkoventtiilikin kulkineessa.
- Kra
Kylminä ajon aikana kun kaappi on kaasulla. Mutta nuo muutamat käyttörajoitukset tarvii tietenkin huomioida.
Yhden jännän jutun olen huomannut monessakin vaunussa liittyen jääkaapin kaasukäyttöön. Miksi hitossa siinä jääkaapin "pakokaasujen" poistoritilän yläpuolella on lähes aina se avattava ikkuna. Kesähelteellä kun muutenkin haluais pitää jääkaappia kaasulla, myös paikallaan oltaessa, niin ne jääkaapin kaasupolttimen katkut tunkevat suoraan vaunuun sisään avoimesta ikkunasta.- ---metro---
Jos jääkaapin pakokaasut haisevat, on jossain jotain vikaa. Puhtaan nestekaasun ainoa palamisjäte on vesi.
- Kra
---metro--- kirjoitti:
Jos jääkaapin pakokaasut haisevat, on jossain jotain vikaa. Puhtaan nestekaasun ainoa palamisjäte on vesi.
Haluaisi niitä puhtaitakaan palamistuotteita takaisin vaunuun sisään.
Käytännössä siellä kaasuliekin lähellä on kuitenkin jonkinverran pölyä hyönteisiä ym joka aiheuttaa pienen määrän käryä.
- Ajaessa
Olen naisajaja. Käytän aina ajon aikana jääkaapin akulla niin säästyy kaasu.Leirintäalueella jossa on saatavana sähköä niin sitten sitä.Hyvin toimii.
- vaihdella
Kun laittaa kaasun päälle, niin se voi olla koko lomareissun ajan eikä kulu yhtään sähköä. Kaasu on selvästi halvin energia varsinkin jos ostaa sähköä leirintäalueelta. Ei riitä akku kovin pitkään käyttöön.
Jotkut ovat saaneet jääkaapin sammumaan ajossa, mutta heillä se varmaankin on ollut tien puolella jolloin rekan ilmavirta voi tehdä temput.. Jos on ojan puolella niin pelittää hienosti vaikka vaunu keikkuu ja heiluu ajossa.
Talvisin käytän verkkosähköllä. Vanhassa, mutta luotettavassa ei edes ole akkumahdollisuutta. - yksinkertaisuus
Akkuun tulee sähkö pyhän hengen tuomana. Näin hyvin toimii naisen logiikka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463212Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272820- 452574
- 311963
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391291