Jälkihehku toimii , mutta pikahehkun rele ei jää päälle vaan antaa vain sekunnin vilauksen. Onkohan siellä jossakin erillinen lämpöanturi , vai ottaako siitä termostaatin päällä olevasta? Tietääkö kukaan missä pikahehkun ohjaus sijaitsee? Valo toimii normaalisti , mutta releen ohjaus jännite antaa vain lyhyen jännitepiikin kylmänäkin.
Pitääkö laittaa erillinen nappi pikahehkua varten vai saisiko sen vielä toimimaan avaimesta.
Auto on 86 2,4 d
pikahehku
4
555
Vastaukset
- -L-
Itselläni oli 87 mallisessa hiacessa aivan samanlainen vika. Sitä haettiin kissojen ja koirien kanssa eikä vikaa löytynyt mistään osasta.
Kyllästyin arvailuihin ja vein auton Toyota merkkihuoltoon.
Parin tunnin päästä soi puhelin ja ilmoittivat että auto on kunnossa. Menin hakemaan sitä ja kysyin että missä ihmeessä se vika oikein oli. Sanoivat että kaikki osat kävivät läpi mutta ainoa vika oli se että yksi sulake puuttui kokonaan taulusta. Työt 360mk ja sulakkeen sain kaupan päälle.
Eli se oli joku latauksen tms. sulake joka oli mystisesti hukkunut(liekö mörökölli vienyt) ja tuo ei ainakaan ulkoisesti vaikuttanut mihinkään muuhun kuin juuri kuvaamasi laiseen hehkun toimintaan.- pohjmies
Sulakkeita on useammassa paikassa , ja oikean löytäminen on siten hiukan vaikeaa. Kuitenkin samanlaisia tapauksia siis on. Ainakin pelkääjän istuimen alla olevat olen katsonut . Ja tietenkin siinä keskellä jalkatilaa olevan rasian sulakkeet.
- -L-
pohjmies kirjoitti:
Sulakkeita on useammassa paikassa , ja oikean löytäminen on siten hiukan vaikeaa. Kuitenkin samanlaisia tapauksia siis on. Ainakin pelkääjän istuimen alla olevat olen katsonut . Ja tietenkin siinä keskellä jalkatilaa olevan rasian sulakkeet.
Nimenomaan sieltä koetaulun alta keskeltä se sulake puuttui. On vain jokunen vuosi aikaa enkä enää muista tarkemmin mikä sulake se oli.
Eikös siellä ohjekirjan mukaan ole aika monta sulaketta mitkä jotenkin liittyy lataukseen? Kuten jo sanoinkin muistaakseni siihen liittyvä sulake se oli.
Kannattaa käydä kysäisemässä toyota huollosta, sieltä voisi saada vinkkejä mistä vikaa etsiä jos ei sinne autoa halua viedä.
Itse vain kyllästyin arvailuihin ja jälkeenpäin mietin että kannatti viedä ennen kuin alkaa itse ostelemaan summassa solenoideja ja releitä....ja vielä kun se olisi ollut turhaa! - pohjmies
-L- kirjoitti:
Nimenomaan sieltä koetaulun alta keskeltä se sulake puuttui. On vain jokunen vuosi aikaa enkä enää muista tarkemmin mikä sulake se oli.
Eikös siellä ohjekirjan mukaan ole aika monta sulaketta mitkä jotenkin liittyy lataukseen? Kuten jo sanoinkin muistaakseni siihen liittyvä sulake se oli.
Kannattaa käydä kysäisemässä toyota huollosta, sieltä voisi saada vinkkejä mistä vikaa etsiä jos ei sinne autoa halua viedä.
Itse vain kyllästyin arvailuihin ja jälkeenpäin mietin että kannatti viedä ennen kuin alkaa itse ostelemaan summassa solenoideja ja releitä....ja vielä kun se olisi ollut turhaa!Kyllä ne releet tosiaan toimii , ohjausjännitteessä se vika on. Ja onhan se mahdollista korjata laittamalla nappikytkin ohjaukseen.
Laturin hiiletkin vaihdoin , mutta pitääpä kokeilla niitä sulakkeita muutella.
Paikallinen tojon huolto ei tiennyt vikaa , joten etsinnäksi niilläkin menee . Ja kallis maksaa heidän opetteluaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244666- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483105- 542667
- 2062621
- 512599
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322400- 1522328
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081539