että autoetu lisätään nettopalkkaan mutta minä väitän että se lisätään brutto ja siitä menee sitten vero palkka autoetu? Olenko väärässä vai en?
Esim. palkka 3800 euroa ja autoetu 677 euroa niin tuosta 4677 menee sitten vero joka on paljon suurempi kuin pelkästään 3800 eurosta? Missä menee pieleen vai meneekö? Ja tuossa vielä työntekijä maksaa polttoaineet sillä täysetu on yli 1000 euroa paljonkin.
Joku väitti?
25
4700
Vastaukset
- on monta tapaa
sen edun suhteen.On käyttöetua (bensat maksetaan itse) ja täysi autoetu.Huonoimmillaan auto tarjotaan niin että jos palkka se sinun 3800 niin auto esim 700 eur sisällytetään siihen jos auton haluat.Eli rahapalkkasi muuttuukkin 3100 ja siitä vielä verotusarvo pois. Parhaimmillaan silloin kun palkka 3800 auto 700 eur= 4500 josta maksat verotus arvon ja huipullaan kun vielä saa autoedun luovuttua sen 700 euroa korvattua rahalla.Eli uusi rahapalkka 4500.Ja pistee I:lle vielä mahdolliset km-korvaukset.Nettoero silloin se 700 eur/kk km-korvaukset.Voin sanoa että se tuntui kun tulot olisi tuplantuneet.Se autoetu kun ei Suomessa ole mikää etu vaan maksat siitä rahat jotka on siinä rajoilla että kannattaako.Jos vähän pitempi työmatka niin ei kannata.Tulee jälkiveroja.
- Juupastajuu
Bruttotuloon lisätään verotusarvo jonka mukaan siis verotetaan esim. palkka 3000 verotusarvo 700 = 3700, verotus tuon mukaan esim. 40% 1480, käteen jää siis 3000-1480 eli 1520 egee...
- Juupastajuu
Ja vielä jos palkka olisi 3000 egee ja siitä kuvittellinen veroprosentti 35% niin vero olisi 1050 euroa ja käteen jäisi 1950 jolloin voisi laskea että auton hinta olisi 450 egee kuussa... Näin kai se menee, luvut ja prosentit toki hatusta..
- käytäntöä
Olet oikeassa siinä tapauksessa että autoetu on nimenomaan palkan lisä. Se voi olla myös palkan osa, kuten esim. minulla. Joka tapauksessa siitä joutuu veron maksamaan.
Jos se on lisä, nousee verotettava tulo autoedun verotusarvon verran. Koska tätä lisää on tuskin veroprosentissasi huomioitu, maksat siitä veroa lisäprosenttisi verran eli yleensä n. 50 %.
Jos taas autoetu on palkan osa, pienenee käteen jäävä nettopalkkasi autoedun verotusarvon verran. Tätä eivät kaikki usko, mutta näin se vain on. Otetaan esimerkki: Palkka 3000 e/kk, veroprosentti 30, käteen jää 2100 e/kk. Otetaan sitten palkan osaksi autoetu 500 e/kk, jolloin rahapalkka putoaa 2500 euroon. Veroa menee edelleen 900 e/kk, mutta se voidaan tietenkin vähentää vain rahapalkasta, jolloin käteen jää 2500 - 900 = 1600 e/kk. Erotus ilman autoetua maksettavaan palkkaan on 2100 - 1600 = 500 e eli juuri tuo edun verotusarvo.
Tämä jälkimmäinen tapa ei tosin ole mikään "etu", mutta onpahan kuitenkin helppo ja vaivaton keino rahoittaa uusi auto alle - joka tapauksessa halvempi ja vaivattomampi kuin yksityisleasing.- niitä saa
sillä ykstyisleasing 500 eurolla saa hyvän auton ja siinä kaikki. Mutta on se silti samaa kuin asuu vuokralla eli kustannukset kuten maksaisi omaa mutta hukkaan meneen joka euro. Laske mitä maksaa autosi kun olet töissä 25 vuotta , verotusarvo 500 euroa kk:ssa? Et taida uskaltaa?
- jsaa
niitä saa kirjoitti:
sillä ykstyisleasing 500 eurolla saa hyvän auton ja siinä kaikki. Mutta on se silti samaa kuin asuu vuokralla eli kustannukset kuten maksaisi omaa mutta hukkaan meneen joka euro. Laske mitä maksaa autosi kun olet töissä 25 vuotta , verotusarvo 500 euroa kk:ssa? Et taida uskaltaa?
Mistä saan hyvän auton yksityisleasingillä 500e/kk jos tarvitsen kilometrejä ainakin 30 000 vuodessa? Nuo mainoksissa olevat hinnat ovat usein 10000km/vuodessa, ja hinta nousee rajusti kilometrien mukana.
- 12 vuotta
niitä saa kirjoitti:
sillä ykstyisleasing 500 eurolla saa hyvän auton ja siinä kaikki. Mutta on se silti samaa kuin asuu vuokralla eli kustannukset kuten maksaisi omaa mutta hukkaan meneen joka euro. Laske mitä maksaa autosi kun olet töissä 25 vuotta , verotusarvo 500 euroa kk:ssa? Et taida uskaltaa?
8400 eur/vuosi autoedusta.Menin jopa halvempiin autoihin mutta verotusarvo kun vain nousi.Maksoin siitä että sain ajaa uudella autolla näinä vuosina 100,800 euroa tästä edusta.Eli jopa asunnon verran.Nyt vihdoin luovuin siitä ja saan säästöön/käyttöön sen 8400 euroa km-korvaukset noin 8000 eur vuodessa.siis nettona enemmän käteen.Ja se tuntuu paremmalta kuin uskoinkaan.
- pohdintaa...
12 vuotta kirjoitti:
8400 eur/vuosi autoedusta.Menin jopa halvempiin autoihin mutta verotusarvo kun vain nousi.Maksoin siitä että sain ajaa uudella autolla näinä vuosina 100,800 euroa tästä edusta.Eli jopa asunnon verran.Nyt vihdoin luovuin siitä ja saan säästöön/käyttöön sen 8400 euroa km-korvaukset noin 8000 eur vuodessa.siis nettona enemmän käteen.Ja se tuntuu paremmalta kuin uskoinkaan.
8400 rahaa paljon vuodessa, kuukaudessa tekee 700/kk.
Auton pito on kallista jos uutta pitää on se oma tai leasing.
Eriasia on n. 4-6 vuotta ikäiset autot. Pääomat ei näyttele niin suurta enää.
Uusi noin 700eur /kk:ssa maksavan leasing auton pääomakulut on jo noin 350eur/kk.
Muiden kulujen osuus tuntuu kokoajan nousevan varsinkin polttoaineen suora kustaanusnousee sekä autojen tehot kasvaa niin tulee joskus vähän kiihdyteltyä...ja renkaita pitää niiden parempien ominaisuuksien vuoksi vaihtaa nopeammin kuin ennen(leveät kuluu nykyään nopeasti)
Eli jos haluaa säästää ja pärjää autojen kanssa nyt jotenkin niin 4-6 vuotta vanhalla autolla kannattaa ajaa...
Mutta kyllä se vähän nolottaa ajaa vanhalla "louskulla" (4-6v.) ne on siellä pihanperällä nykyään.
Mutta jos haluaa pitää uutta autoa niin kyllä se on törkeän kallista ja arvo tippuu tuhansia kun ajaa liikkeestä ulos...ei minusta lesingin ihan järjetön ole varsinkin jos ei itse halua tehdä autolle mitään, muuta kuin ajaa ja maksaa kulut köntässä omasta palkasta. - omaoma
Maksan omaani 450.-/kk osamksulla. Aikaa menee 48 kk ja sitten se käytetty auto on oma ja oiva käsiraha seuraavaan uuteen.
Samalla korjaan km korvaukset.
Kuka hullu enään käyttä autoetua?? - hulluja löytyy
omaoma kirjoitti:
Maksan omaani 450.-/kk osamksulla. Aikaa menee 48 kk ja sitten se käytetty auto on oma ja oiva käsiraha seuraavaan uuteen.
Samalla korjaan km korvaukset.
Kuka hullu enään käyttä autoetua??Maksat 450 e/kk osamaksuja. Siihen päälle vakuutukset, huollot, renkaat, huollon sijaisautot, pesut, lasinpesunesteet, sisäpuhdistukset yms. Siis kaikki se, joka sisältyy tösuhdeauton verotusarvoon. Mikäköhän se todellinen kuukausikustannus onkaan?
- vai olenko?
hulluja löytyy kirjoitti:
Maksat 450 e/kk osamaksuja. Siihen päälle vakuutukset, huollot, renkaat, huollon sijaisautot, pesut, lasinpesunesteet, sisäpuhdistukset yms. Siis kaikki se, joka sisältyy tösuhdeauton verotusarvoon. Mikäköhän se todellinen kuukausikustannus onkaan?
Vakuutus n. 50/kk, huollot n. 20/kk, sälä 10/kk.
Pesut ilmaisia, renkaat riittää 4 vuotta, vaihtoon mennessä kyllä nakit, sisäpuhdistukset - oman imurin käyttö (melkein ilmaista), sijaisautoa en tarvitse jne. Eli lisää tuli noin 80/kk.
Noh, noin 4 vuoden jälkeen autoni arvo on kolmasosan, eli 10 t€. Mitäs sulla on jäljellä?? - vuoden
vai olenko? kirjoitti:
Vakuutus n. 50/kk, huollot n. 20/kk, sälä 10/kk.
Pesut ilmaisia, renkaat riittää 4 vuotta, vaihtoon mennessä kyllä nakit, sisäpuhdistukset - oman imurin käyttö (melkein ilmaista), sijaisautoa en tarvitse jne. Eli lisää tuli noin 80/kk.
Noh, noin 4 vuoden jälkeen autoni arvo on kolmasosan, eli 10 t€. Mitäs sulla on jäljellä??päästä on "omassa" autossa aiemmin kiinni olleet 25000 € olleet neljä vuotta sijoituksissa ja taas on uusi työsuhdeauto alla. Oma pääoma 5 % tuotolla siis 30000 €.
Mitens sun autoon "sijoitettu" pääoma on kehittynyt vastaavana aikana? Ai -66 %. Aha, olet todella ymmärtänyt autosijoituksesi oikein.
Ajat muuten varsin vähän jos renkaitakin joudut vaihtamaan vain 4 vuoden välein, samoin moni joutuu maksamaan pesuistaan, moni tarvitsee sijaisautoa jne. Autosi ovat muutenkin poikkeuksellisen hyviä, koska ne eivät kulu ja hajoa, sillä näytät selviävän vain määräaikaishuoltojen hinnalla.
Olet varsinainen pösilö, jos kuvittelet, että kaikki käyttävät autoa kuten sinä. Jotkut oikeasti ajavatkin sillä ja paljon. Jo 20-30 tkm vuodessa, ja et taatusti selviä mainitsemillasi kuluilla. - ei vaikuta???
vuoden kirjoitti:
päästä on "omassa" autossa aiemmin kiinni olleet 25000 € olleet neljä vuotta sijoituksissa ja taas on uusi työsuhdeauto alla. Oma pääoma 5 % tuotolla siis 30000 €.
Mitens sun autoon "sijoitettu" pääoma on kehittynyt vastaavana aikana? Ai -66 %. Aha, olet todella ymmärtänyt autosijoituksesi oikein.
Ajat muuten varsin vähän jos renkaitakin joudut vaihtamaan vain 4 vuoden välein, samoin moni joutuu maksamaan pesuistaan, moni tarvitsee sijaisautoa jne. Autosi ovat muutenkin poikkeuksellisen hyviä, koska ne eivät kulu ja hajoa, sillä näytät selviävän vain määräaikaishuoltojen hinnalla.
Olet varsinainen pösilö, jos kuvittelet, että kaikki käyttävät autoa kuten sinä. Jotkut oikeasti ajavatkin sillä ja paljon. Jo 20-30 tkm vuodessa, ja et taatusti selviä mainitsemillasi kuluilla.Mihin "hävisi" nettopalkkojen ero?? Siis atuoedulla ja ilman etua. Tämä taitaa teiltä autoetuilijoilta laskuissanne unohtua?
Iloisesti najelen 4 vuotta ja 100.000 km samoilla renkailla kesä/nasta, 50/50.
Ja autohan ei ole koskaan sijoitus, se sinullekkin tiedoksi. - hyvä mies
ei vaikuta??? kirjoitti:
Mihin "hävisi" nettopalkkojen ero?? Siis atuoedulla ja ilman etua. Tämä taitaa teiltä autoetuilijoilta laskuissanne unohtua?
Iloisesti najelen 4 vuotta ja 100.000 km samoilla renkailla kesä/nasta, 50/50.
Ja autohan ei ole koskaan sijoitus, se sinullekkin tiedoksi.ymmärtää, että esim. allekirjoittaneella auto ei vaikuta sen enempää brutto, kuin nettopalkkaankaan. Tili on sama, on autoa tai ei.
Näin ollen, työsuhdeauto maksaa minulle sen, mitä ennakkopidätys kasvaa verotusarvon mukaan, eli auton kk verotusarvo listätään liksaan. Minulla ei ole mahdollisuutta saada sitä siis rahana, jos en ota autoa.
Aivan turhaan kiistät työsuhdeauton mahdollista etua, kun sen voi jokainen helposti omalta kohdaltaan laskea: jollain se kannattaa, jollain ei.
Jos et sitä ymmärrä, niin olet tampio. - ei ole tietenkään
ei vaikuta??? kirjoitti:
Mihin "hävisi" nettopalkkojen ero?? Siis atuoedulla ja ilman etua. Tämä taitaa teiltä autoetuilijoilta laskuissanne unohtua?
Iloisesti najelen 4 vuotta ja 100.000 km samoilla renkailla kesä/nasta, 50/50.
Ja autohan ei ole koskaan sijoitus, se sinullekkin tiedoksi.sijoitus. Oma hehkutuksesi siitä, että sinulla on 4 vuoden kuluttua 33 % autoon laittamastasi pääomasta tallella ja työsuhdeautoilijalla ei mitään osoittaa vain sen, että olet talousasioista totaalisen pihalla.
Minulta vapautuu omasta autostani reilu 20000 € pääomaa työsuhdeauton ottamisen jälkeen, minulle ei tule työajoa, josta voisin saada kilometrikorvauksia enkä voi saada autoetua rahana palkkaan. Olen laskenut, että minun kannattaa kaikki autoiluun liittyvät kulut ja arvonaleneminen huomioituna ottaa työsuhdeatuo selkeästi ennemmin kuin ajaa omalla. Perusteleppa minulle, miksi työsuhdeauto on minulle sitten huonompi. Kyse on silkasta matematiikasta.
Todellisuudessa pääoman säilyminen omassa autossa on vielä huonompaa, jos olet ostanut auton rahoituksella, jossa on korko yms. kuluja, sillä olet maksanut autostasi myyntihintaa enemmän. - yksinkertaista matikkaa
ei ole tietenkään kirjoitti:
sijoitus. Oma hehkutuksesi siitä, että sinulla on 4 vuoden kuluttua 33 % autoon laittamastasi pääomasta tallella ja työsuhdeautoilijalla ei mitään osoittaa vain sen, että olet talousasioista totaalisen pihalla.
Minulta vapautuu omasta autostani reilu 20000 € pääomaa työsuhdeauton ottamisen jälkeen, minulle ei tule työajoa, josta voisin saada kilometrikorvauksia enkä voi saada autoetua rahana palkkaan. Olen laskenut, että minun kannattaa kaikki autoiluun liittyvät kulut ja arvonaleneminen huomioituna ottaa työsuhdeatuo selkeästi ennemmin kuin ajaa omalla. Perusteleppa minulle, miksi työsuhdeauto on minulle sitten huonompi. Kyse on silkasta matematiikasta.
Todellisuudessa pääoman säilyminen omassa autossa on vielä huonompaa, jos olet ostanut auton rahoituksella, jossa on korko yms. kuluja, sillä olet maksanut autostasi myyntihintaa enemmän."Minulta vapautuu omasta autostani reilu 20000 € pääomaa työsuhdeauton ottamisen jälkeen,"
Tietysti jos on tuon verran löysää fyffeä, niin asia on ihan selvä. Useilla vaan ei sitä valitettavasti ole, joten sen ottaminen laskentakaavaan "varmana oletuksena" on virheellinen.
"minulle ei tule työajoa, josta voisin saada kilometrikorvauksia enkä voi saada autoetua rahana palkkaan."
Jep, tämäkin pitää paikkaansa, jos et voi laskuttaa ajettuja kilometrejä, niin olet oikeassa.
Jos on mahdollisuus laskuttaa kilometreistä, siis suurimmasta osasta, kuten minä, niin asia onkin aivan toisin.
Kuten sanoin, auto EI ole sijoitus, se on tienausväline, ei muuta. - meikäläinen tässä
12 vuotta kirjoitti:
8400 eur/vuosi autoedusta.Menin jopa halvempiin autoihin mutta verotusarvo kun vain nousi.Maksoin siitä että sain ajaa uudella autolla näinä vuosina 100,800 euroa tästä edusta.Eli jopa asunnon verran.Nyt vihdoin luovuin siitä ja saan säästöön/käyttöön sen 8400 euroa km-korvaukset noin 8000 eur vuodessa.siis nettona enemmän käteen.Ja se tuntuu paremmalta kuin uskoinkaan.
km -korvaukset eivät vaan kata edes hädintuskin kuluja tällähetkellä. Kun polttoaineen hinta tai autoilun kustannukset muutenkin nousevat niin verottomat km-korvaukset eivät pysy mukana.
On itsensä huijaamista kun uskottelee että
km-korvauksilla rikastuu. - ovat
meikäläinen tässä kirjoitti:
km -korvaukset eivät vaan kata edes hädintuskin kuluja tällähetkellä. Kun polttoaineen hinta tai autoilun kustannukset muutenkin nousevat niin verottomat km-korvaukset eivät pysy mukana.
On itsensä huijaamista kun uskottelee että
km-korvauksilla rikastuu.autoilun pienin kulu.Ei mene kuin muutama tonni vuodessa.Se kaikki muu maksaa.Bensa on halpaa.Km-korvuksista jää kyllä käteen jos auton hinta ei ole se reillu 30,000 mistä se lasketaan.
- omassa possassa
vai olenko? kirjoitti:
Vakuutus n. 50/kk, huollot n. 20/kk, sälä 10/kk.
Pesut ilmaisia, renkaat riittää 4 vuotta, vaihtoon mennessä kyllä nakit, sisäpuhdistukset - oman imurin käyttö (melkein ilmaista), sijaisautoa en tarvitse jne. Eli lisää tuli noin 80/kk.
Noh, noin 4 vuoden jälkeen autoni arvo on kolmasosan, eli 10 t€. Mitäs sulla on jäljellä??Ostin uuden keskikokoisen dslauton v. 2002 ja olen siitä asti laittanut kustannukset Exceliin... Alla kulut:
4,1 s/km huollot, renkaat, tuulilasit...
6,7 s/km diesel
3,7 s/km verot, katsastus, vakuutus
8,3 s/km arvonalenema
eli yhteensä 22,8 senttiä/km, minun ajomäärällä n. 616 euroa/kk. Km-korvauksia kuittaan keskimäärin 210 euroa/kk ja matkavähennykset verotuksessa on n. 125 euroa/kk. Nettokulut yhteensä siis 616-210-125= 281 euroa/kk - Nelis
omassa possassa kirjoitti:
Ostin uuden keskikokoisen dslauton v. 2002 ja olen siitä asti laittanut kustannukset Exceliin... Alla kulut:
4,1 s/km huollot, renkaat, tuulilasit...
6,7 s/km diesel
3,7 s/km verot, katsastus, vakuutus
8,3 s/km arvonalenema
eli yhteensä 22,8 senttiä/km, minun ajomäärällä n. 616 euroa/kk. Km-korvauksia kuittaan keskimäärin 210 euroa/kk ja matkavähennykset verotuksessa on n. 125 euroa/kk. Nettokulut yhteensä siis 616-210-125= 281 euroa/kkLaskelmasi kustannukset kuvaavat historiaa, jossa on käytetty historiallisia hintoja. Se ei anna kuvaa tämän päivän kustannuksista, eikä sen perusteella kannata tehdä kannattavuuspäätelmiä. Mm. polttoaineen hinta on tuona aikana muuttunut merkittävästi. Myös muut hinnat ovat nouseet.
- Nelu
pohdintaa... kirjoitti:
8400 rahaa paljon vuodessa, kuukaudessa tekee 700/kk.
Auton pito on kallista jos uutta pitää on se oma tai leasing.
Eriasia on n. 4-6 vuotta ikäiset autot. Pääomat ei näyttele niin suurta enää.
Uusi noin 700eur /kk:ssa maksavan leasing auton pääomakulut on jo noin 350eur/kk.
Muiden kulujen osuus tuntuu kokoajan nousevan varsinkin polttoaineen suora kustaanusnousee sekä autojen tehot kasvaa niin tulee joskus vähän kiihdyteltyä...ja renkaita pitää niiden parempien ominaisuuksien vuoksi vaihtaa nopeammin kuin ennen(leveät kuluu nykyään nopeasti)
Eli jos haluaa säästää ja pärjää autojen kanssa nyt jotenkin niin 4-6 vuotta vanhalla autolla kannattaa ajaa...
Mutta kyllä se vähän nolottaa ajaa vanhalla "louskulla" (4-6v.) ne on siellä pihanperällä nykyään.
Mutta jos haluaa pitää uutta autoa niin kyllä se on törkeän kallista ja arvo tippuu tuhansia kun ajaa liikkeestä ulos...ei minusta lesingin ihan järjetön ole varsinkin jos ei itse halua tehdä autolle mitään, muuta kuin ajaa ja maksaa kulut köntässä omasta palkasta."Eli jos haluaa säästää ja pärjää autojen kanssa nyt jotenkin niin 4-6 vuotta vanhalla autolla kannattaa ajaa...
Mutta kyllä se vähän nolottaa ajaa vanhalla "louskulla" (4-6v.) ne on siellä pihanperällä nykyään.
Mutta jos haluaa pitää uutta autoa niin kyllä se on törkeän kallista ja arvo tippuu tuhansia kun ajaa liikkeestä ulos..."
Heikkopäisiä sakotetaan egon pönkityksestä. - Nelu
12 vuotta kirjoitti:
8400 eur/vuosi autoedusta.Menin jopa halvempiin autoihin mutta verotusarvo kun vain nousi.Maksoin siitä että sain ajaa uudella autolla näinä vuosina 100,800 euroa tästä edusta.Eli jopa asunnon verran.Nyt vihdoin luovuin siitä ja saan säästöön/käyttöön sen 8400 euroa km-korvaukset noin 8000 eur vuodessa.siis nettona enemmän käteen.Ja se tuntuu paremmalta kuin uskoinkaan.
On se hienoa, että kun ajaa omalla autolla, niin siitä ei ole mitään kuluja, vaan pelkkää säästöä ja tuloa! Taidan ostaa muutaman auton lisää ja ajella niillä vain tienatakseni.
- omassa possassa
Nelis kirjoitti:
Laskelmasi kustannukset kuvaavat historiaa, jossa on käytetty historiallisia hintoja. Se ei anna kuvaa tämän päivän kustannuksista, eikä sen perusteella kannata tehdä kannattavuuspäätelmiä. Mm. polttoaineen hinta on tuona aikana muuttunut merkittävästi. Myös muut hinnat ovat nouseet.
"Laskelmasi kustannukset kuvaavat historiaa"
Näin on kieltämättä huoltojen osalta. Esim. jakohihnan vaihto maksoi v.2005 455 euroa ja v. 2008 jo 670 euroa.
Polttoainekulut sen sijaan olen laskenut nykyisellä hinnalla, mutta pitkän aikavälin keskiarvokulutuksella (5v, 4.83l/100km). Verot ja vakuutukset ovat myös pysyneet aika samoina.
- markkinointimies
Neuvottelin palkan, siis bruttopalkaa.
Sen päälle halusin vapaan autoedun.
En siis saa sitä rahana tms.
Tällöin autoedun ETU on melko aito etu.
Lisäksi vapaalla on bensat. Ajojen suhden on
ehkä 50/50%, siis työ/omat.
Nykyisillä bensahinnoilla en millään muotoa
"kuittaa" edes kuluja. Ajosta vielä suurinosa
kaupunki/ruuhka-ajoa.
Tuntuu hyvältä kun pysyin luopumaan omasta,
sijoitin siitä säästyneet rahat asuntolainan
maksamiseen. Mikäli vapaa-autoetu tulee palkan päälle niin nettopalkka lasketaan seuraavasti:
Bruttopalkka 3000 e
Vapaa-autoetu 650 e
Veroprosentti 30%
Sosiaaliturva ym. maksuja en ole huomioinut.
3000 650 x 0,7 - 650 = 1950 e
Ilman autoetua veroprosentti laskee pari pinnaa joten palkka tällöin:
3000 x 0,72 = 2160 e
Esimerkkitapauksessa auto maksaa siis 210 e/kk
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631473Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271311Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on691293Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2151154- 1271086
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3191027Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2261022- 42949
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että278933- 72915