vampyyrihampaat :(

torahampaat

olen 17v tyttö ja ala-asteelta asti kärsinyt torahampaista. näytän vampyyriltä joten en ikinä halua hymyillä niin, että hampaat näkyisivät ja se ottaa itsetunnon päälle. kaksi 'torahammastani' kasvavat siis ylärivistössä mutta paljon rivistön yläpuolella ikenen päällä. rautoja ehdotettiin vasta 16 vuotiaana enkä niitä silloin halunnut. olisiko muita vaihtoehtoja? mistä hakea apua ja mitä maksaa? olisin kiitollinen samanlaisista kokemuksista ja niiden ratkaisuista:)

48

6158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paras paikka !

      Näissä asioissa hammaslääkäri on paras asiantuntija,joten hakeudu sinne.
      Tavallinen yleishammaslääkäri käy aluksi. Hän voi ohjata tarpeen mukaan eteenpäin erikoistuneille hammaslääkäreille.

      Hammaslääkäristä saat myös hintatiedot ja aikataulut, siis kuinka kauan kestää ja mitä tehdään.

    • Oolofi

      Minusta sellaset hampaat ois kivat;)

      • <<Kp>>

        Mul on semmoset hampaat mut vaan alhaalla ;D


      • Anonyymi

        Minulla on sekä ylhäällä että alhaalla ja on se aika kiva vitsin aloittaja työkavereiden keskuudessa


      • Anonyymi

        Mul on sellaset ylhäällä ja alhaalla vaikka oonki 14 vuotta myöhässä


    • nopeasti---

      laminaateilla tai yleensäkin päällystämällä vikahampaat. Mulle tehtiin aivan turhaan oikomishoitoa joka tehtiin yksityisellä, jouduin loppujen lopuksi kuitenkin päällystämään etualueen hampaat, raudat eivät auttaneet mitään vaikka oikoja teki kaikkensa, joten suosittelen ehdottomasti päällystämistä. Oikoja pahoitteli että turhaan alettiin oikomishoitoon, sen jouduin kyllä maksamaan mutta päällystämisistä sain alennusta. Se olikin sitten nopeaa toimintaa, viikossa sain kauniin hymyn! Joten suosittelen ehdottomasti. Tulos on kaiken lisäksi pysyvä. Tyttö88

      • vampyyrihammas

        en tiedä kunnolla mitä tämä päällystäminen on, mutta eikös siinä siis tehdä ns. tasaisempi kuori hampaalle. Jos näin on niin ei se varmaan mun tapauksessa onnistuisi kun ei hampaissa muuta vikaa ole kn kahden hampaan sijainti. ovat siis ylähammasrivistön yläpuolella olevassa ikenessä,kasvavt tosi ylhäältä eikä hammas edes yllä rivistölle niin että siitä olisi mitenkään hyötyä esim pureskelussa:(


    • tyytyväinen....

      että sinulla on persoonalliset hampaat! Pidä vain ne ehjinä ja hyvin hoidettuina niin huomaat miten ihmiset pitää susta ihan sen vuoksi että näytät persoonalliselta. Mulla kans on vinot hampaat mutta valkoiset ja ehjät ja mulle on moni sanonut miten ihanan persoonallinen olen hampaineni. Mulla on hyvä työpaikka ja ihana poikakaveri, siis omistan kaiken mitä voi uneksia ihmiselämässä :)), enkä muuten ikinä suostuisi suoristamaan hampaitani :)

      • rouva...........

        Sun iässsä mäkin häpesin vampyyrihampaitani. Meillä toi on sukuvika. Hampaita ei siihen aikaan hevillä suoristettu ja nyt vanhempana kannan vampyyrini asenteella. Tässä iässä niitä ei enää riviin saataisikaan...

        Nyt tyttäreni 11 vee nauraa samanlaisilla hampaillansa!


    • torahammas

      kiitos rohkaisusta mutta en todellakaa pidä näistä hampaista, vaikka persoonalliset kyllä ovat mutta eivät positiivisessa mielessä..haluaisin nätit perushampaat niin olisin tyytyväinen:) lisää kokemuksia??

      • hammaslääkäriin

        Käy ihmeessä tiedustelemassa hammaslääkäriltäsi, olisiko sinulle mahdollista aloittaa oikomishoito. Jos ei kunnallisella puolella onnistu, niin sitten yksityisellä. Ei kannata jättää asiaa hoitamatta, jos hampaasi sinua vaivaavat. Olet varmasti jälkikäteen tyytyväinen kun on kauniit hampaat suussa. Eipä tarvitse selitellä mitään, että "ihanaa kun on persoonallinen hymy", jos oikeasti et pidä hampaistasi.

        Toki vinot/erikoisetkin hampaat suussa voi elää tyytyväisenä, mutta omasta kokemuksesta voin sanoa, että kyllä on mukavampi esimerkiksi jutella ihmisille, nyt kun on nätti hammasrivi suussa. Ennen oikomishoitoa minullakin oli muuten ihan ok hammasrivi, mutta pari hammasta oli aivan vinossa. Päätin sitten aikuisena korjauttaa rivin, olisi todellakin kannattanut tehdä se aikaisemmin.


      • laminaatit
        hammaslääkäriin kirjoitti:

        Käy ihmeessä tiedustelemassa hammaslääkäriltäsi, olisiko sinulle mahdollista aloittaa oikomishoito. Jos ei kunnallisella puolella onnistu, niin sitten yksityisellä. Ei kannata jättää asiaa hoitamatta, jos hampaasi sinua vaivaavat. Olet varmasti jälkikäteen tyytyväinen kun on kauniit hampaat suussa. Eipä tarvitse selitellä mitään, että "ihanaa kun on persoonallinen hymy", jos oikeasti et pidä hampaistasi.

        Toki vinot/erikoisetkin hampaat suussa voi elää tyytyväisenä, mutta omasta kokemuksesta voin sanoa, että kyllä on mukavampi esimerkiksi jutella ihmisille, nyt kun on nätti hammasrivi suussa. Ennen oikomishoitoa minullakin oli muuten ihan ok hammasrivi, mutta pari hammasta oli aivan vinossa. Päätin sitten aikuisena korjauttaa rivin, olisi todellakin kannattanut tehdä se aikaisemmin.

        ja hampaani suoristui niillä. En tarvinnut oikomishoitoa vaan laminaattien laitto suoristi hampaat! Olen tosi tyytyväinen että en aloittanut oikomista, näin on nätit ja luonnollisen ihanat, oli hyvä lääkäri!


      • ja sillä selvä!

        Kiinteät raudat aivan karmeet aikuisilla, joten laitata laminaatit. Tosin voit saada raudat hampaiden taakse, silloin kannattaa kun ei näy, mutta muuten sikakarmeet raudat joten valitse laminointi tai päällystäminen.


    • Nings

      Laminaateilla (eli päällystämisellä) saa osan hampaiden asentovirheistä korjattua. Jos asentovirhe on kovin "paha" esim hammas tulee liian ylhäältä rivistä ahtauden vuoksi, ei sitä välttämättä voida hioa tarpeeksi jotta se saataisiin laminaatilla suoraan. Jos laminaateilla ei onnistu, niin sitten raudat hampaiden sisäpinnalle. Alä kuuntele noita että vinot hampaat on hienot ja persoonalliset, ne vaan valehtelee itselleen että tuntuis paremmalta. Ehdit vielä kauan hymyillä tasaisella ja siistillä hammasrivillä, ota yhteys laminaatteja laittavaan hammaslääkäriin ja varata konsultaatioaika. Tsemppiä :)

      • minä työskentelen

        hammaslääkärinä ja minulla on myös erittäin vinot hampaat vaikka olen hammaslääkäri ja olisin saanut ihan ilmaiseksi oikoa kun kollegani olisi sen minulle tehnyt, mutta en halunnut. Sinun on ehkä vaikea uskoa mutta kaikki eivät vain halua vinoja hampaitaan suoriksi. Tällaisia me olemme, erilaisia. Ja kun itse teen tätä hammashoitoa työkseni, ei minulla tule mieleenikään enää vapaa-ajalla kelata kanssaihmisten hampaita, että miltäs ne näyttää jne. ymmärrät varmaan mitä tarkoitan.
        Tärkeintä on että hampaat ovat ehjät ja puhtaat.
        Mutta jos joku ei pidä hampaistaan niin asia on eri. Hammasalalla näkee kaikenlaisia hampaita ja suurin osa ihmisistä pitävät hampaistaan vaikka ne eivät ole suorassa rivissä tai niissä on kokoeroja tms. ehkä sinun silmääsi häiritsevää. Hyvää elämää sinulle :)


      • on vinot
        minä työskentelen kirjoitti:

        hammaslääkärinä ja minulla on myös erittäin vinot hampaat vaikka olen hammaslääkäri ja olisin saanut ihan ilmaiseksi oikoa kun kollegani olisi sen minulle tehnyt, mutta en halunnut. Sinun on ehkä vaikea uskoa mutta kaikki eivät vain halua vinoja hampaitaan suoriksi. Tällaisia me olemme, erilaisia. Ja kun itse teen tätä hammashoitoa työkseni, ei minulla tule mieleenikään enää vapaa-ajalla kelata kanssaihmisten hampaita, että miltäs ne näyttää jne. ymmärrät varmaan mitä tarkoitan.
        Tärkeintä on että hampaat ovat ehjät ja puhtaat.
        Mutta jos joku ei pidä hampaistaan niin asia on eri. Hammasalalla näkee kaikenlaisia hampaita ja suurin osa ihmisistä pitävät hampaistaan vaikka ne eivät ole suorassa rivissä tai niissä on kokoeroja tms. ehkä sinun silmääsi häiritsevää. Hyvää elämää sinulle :)

        hampaat mutta eipä ole tullut niistä ongelmaa. Työskentelen suuhygienistinä ja teininä tarjottiin oikomishoitoa ilmaiseksi mutta en halunnut ja onneksi ei pakotettu :)
        kun työskentelee hammasalalla niin toisten hampaat eivät kiinnosta siinä määrin että niiden pitäisi olla kaikilla samanlaiset :) Työssä näkee paljonkin erilaisia hampaita, vinoja, suoria, paksuja, ohuita, pieniä, isoja... siis erilaista kalustoa joka päivä ja harvalla on komplekseja hampaistaan vaikka eivät rivissä olisikaan. Ehjät hampaat ovat tärkeintä useimmille eikä niiden ulkonäkö sinällänsä.


      • joo...
        minä työskentelen kirjoitti:

        hammaslääkärinä ja minulla on myös erittäin vinot hampaat vaikka olen hammaslääkäri ja olisin saanut ihan ilmaiseksi oikoa kun kollegani olisi sen minulle tehnyt, mutta en halunnut. Sinun on ehkä vaikea uskoa mutta kaikki eivät vain halua vinoja hampaitaan suoriksi. Tällaisia me olemme, erilaisia. Ja kun itse teen tätä hammashoitoa työkseni, ei minulla tule mieleenikään enää vapaa-ajalla kelata kanssaihmisten hampaita, että miltäs ne näyttää jne. ymmärrät varmaan mitä tarkoitan.
        Tärkeintä on että hampaat ovat ehjät ja puhtaat.
        Mutta jos joku ei pidä hampaistaan niin asia on eri. Hammasalalla näkee kaikenlaisia hampaita ja suurin osa ihmisistä pitävät hampaistaan vaikka ne eivät ole suorassa rivissä tai niissä on kokoeroja tms. ehkä sinun silmääsi häiritsevää. Hyvää elämää sinulle :)

        Ihan varmasti hammaslääkärit kirjoittelee tämmösille palstoille... ja etenkin noin lapselliseen tyyliin.


      • näin!

        Minullekin sanoivat ihmiset ennen oikomishoitoani, että "onpa sinulla persoonalliset hampaat" jne. Nyt, oikomishoidon jälkeen, SAMAT ihmiset ovat sanoneet, että "kyllä hymysi on nyt paljon nätimpi, kun on suorat hampaat".


      • ei edes kukaan
        näin! kirjoitti:

        Minullekin sanoivat ihmiset ennen oikomishoitoani, että "onpa sinulla persoonalliset hampaat" jne. Nyt, oikomishoidon jälkeen, SAMAT ihmiset ovat sanoneet, että "kyllä hymysi on nyt paljon nätimpi, kun on suorat hampaat".

        noteerannut vaikka oikaisin ne! HELVETTI MITÄ KUSETUSTA KOKO HOMMA!


      • ehkä unissasi
        näin! kirjoitti:

        Minullekin sanoivat ihmiset ennen oikomishoitoani, että "onpa sinulla persoonalliset hampaat" jne. Nyt, oikomishoidon jälkeen, SAMAT ihmiset ovat sanoneet, että "kyllä hymysi on nyt paljon nätimpi, kun on suorat hampaat".

        on näin käynyt! Normaalit ihmiset eivät tuijottele toisten hampaita saati arvostelevat niitä!


      • vinohammaspoju
        on vinot kirjoitti:

        hampaat mutta eipä ole tullut niistä ongelmaa. Työskentelen suuhygienistinä ja teininä tarjottiin oikomishoitoa ilmaiseksi mutta en halunnut ja onneksi ei pakotettu :)
        kun työskentelee hammasalalla niin toisten hampaat eivät kiinnosta siinä määrin että niiden pitäisi olla kaikilla samanlaiset :) Työssä näkee paljonkin erilaisia hampaita, vinoja, suoria, paksuja, ohuita, pieniä, isoja... siis erilaista kalustoa joka päivä ja harvalla on komplekseja hampaistaan vaikka eivät rivissä olisikaan. Ehjät hampaat ovat tärkeintä useimmille eikä niiden ulkonäkö sinällänsä.

        joka aloittaa hammaslääketieteen opinnot syksyllä!Välivuosi intin takia ja arvatkaa vaan miten mun hampaat menee, 1 x 2 mutta en aio oikoa niitä! Ei haittaa itseä ja mitäs muiden mielipiteillä on väliä, ei mitään!
        Rahakas ura tulee vinoissa hampaissa.


      • aivan varmasti
        näin! kirjoitti:

        Minullekin sanoivat ihmiset ennen oikomishoitoani, että "onpa sinulla persoonalliset hampaat" jne. Nyt, oikomishoidon jälkeen, SAMAT ihmiset ovat sanoneet, että "kyllä hymysi on nyt paljon nätimpi, kun on suorat hampaat".

        joo. Kyllä kaikille vinohampaille tarjotaan oikomishoitoa ilmaiseksi julkisella ennen 18 v. ikää mutta läheskään kaikki ei ala oikomaan. Katsos on vaan niin, että kaikilla ei ole elämä hampaista kiinni! Minäkin olisin saanut oikoa hampaani ihan ilmaiseksi mutta en halunnut vaikka oikoja yritti kuinka selitellä. Enkä muuten ole katunut moista tekoa yhtään!


      • päinvastoin
        aivan varmasti kirjoitti:

        joo. Kyllä kaikille vinohampaille tarjotaan oikomishoitoa ilmaiseksi julkisella ennen 18 v. ikää mutta läheskään kaikki ei ala oikomaan. Katsos on vaan niin, että kaikilla ei ole elämä hampaista kiinni! Minäkin olisin saanut oikoa hampaani ihan ilmaiseksi mutta en halunnut vaikka oikoja yritti kuinka selitellä. Enkä muuten ole katunut moista tekoa yhtään!

        Luulen, että todellakin kadut, kun jätit hampaasi oikomatta. Siksi sinä täällä toitotat juuri päinvastaista.

        Sitä paitsi, erittäin monet ihmiset kiinnittävät huomiota toisten ihmisten hampaisiin. Siis nimenomaan kiinnittävät silloin huomiota, jos hampaat ovat jotenkin tavallisesta poikkeavat (=vinot, likaiset, huonokuntoiset tms.).


      • mikä selitys:D
        päinvastoin kirjoitti:

        Luulen, että todellakin kadut, kun jätit hampaasi oikomatta. Siksi sinä täällä toitotat juuri päinvastaista.

        Sitä paitsi, erittäin monet ihmiset kiinnittävät huomiota toisten ihmisten hampaisiin. Siis nimenomaan kiinnittävät silloin huomiota, jos hampaat ovat jotenkin tavallisesta poikkeavat (=vinot, likaiset, huonokuntoiset tms.).

        Hankipa elämää itsellesi!


      • sulla ongelmana
        päinvastoin kirjoitti:

        Luulen, että todellakin kadut, kun jätit hampaasi oikomatta. Siksi sinä täällä toitotat juuri päinvastaista.

        Sitä paitsi, erittäin monet ihmiset kiinnittävät huomiota toisten ihmisten hampaisiin. Siis nimenomaan kiinnittävät silloin huomiota, jos hampaat ovat jotenkin tavallisesta poikkeavat (=vinot, likaiset, huonokuntoiset tms.).

        ihmisten hampaat yleensä. Ei aikuisen vinohampaan tarvitse alkaa oikoa hampaita enää viisikymppisenä, kun ne eivät ole haitanneet vaikka puolivuosisataa eletty! Kaikki vain ei ole yksinkertaisesti kiinnostuneita suoristamaan riviänsä. Ja mitä niitä hampaita yleensäkään oikomaan jos kukaan niihin ei kiinnitä huomiota. Vinohampainen huomataan positiivisella tavalla :DD


      • Moi!
        minä työskentelen kirjoitti:

        hammaslääkärinä ja minulla on myös erittäin vinot hampaat vaikka olen hammaslääkäri ja olisin saanut ihan ilmaiseksi oikoa kun kollegani olisi sen minulle tehnyt, mutta en halunnut. Sinun on ehkä vaikea uskoa mutta kaikki eivät vain halua vinoja hampaitaan suoriksi. Tällaisia me olemme, erilaisia. Ja kun itse teen tätä hammashoitoa työkseni, ei minulla tule mieleenikään enää vapaa-ajalla kelata kanssaihmisten hampaita, että miltäs ne näyttää jne. ymmärrät varmaan mitä tarkoitan.
        Tärkeintä on että hampaat ovat ehjät ja puhtaat.
        Mutta jos joku ei pidä hampaistaan niin asia on eri. Hammasalalla näkee kaikenlaisia hampaita ja suurin osa ihmisistä pitävät hampaistaan vaikka ne eivät ole suorassa rivissä tai niissä on kokoeroja tms. ehkä sinun silmääsi häiritsevää. Hyvää elämää sinulle :)

        Mutta,kuuluuko vamppyyrihampaiden irrota,kun minulla on irronnut toinen ja toinen jo heiluu.. Kiitos,jos vastaisit. :)


    • paljon yksityisellä

      jos sinne joudut menemään. Oikominen tapauksessasi maksaa vähintään 4500 euroa kun raudat laitetaan ylä.ja alapuolelle. jOka kuukausi käydään ja samalla joutuu maksamaan. Rautojen laitto maksaa kumpaankin leukaan 1200 euroa yhteensä. Sitten tulee kaarien vaihto joka on reilut 220 euroa kuukaudessa, ja yleensä tarvitaan vielä kuminauhavetoja ja kitalakikaari, joka oli tosi kallis. Mulla oli kanssa vampyyrihampaat joten tiedän kustannukset tarkkaan. Kaiken lisäksi hampaat pysyy huonosti paikoillaan oikomisen jälkeen, vampyyrihampaat tahtoo palautua vaikka retentiolangat ja kojeet käytössä. Mulle ehdotettiin jotain pysyvämpää ratkaisua nyt kun pitäisi laitta uudet raudat taas kun ei hampaat pysyneet. Ehkä leukaleikkaus tulee kyseseen, mietitään vielä vaihtoehtoja. Kantsii miettiä tosi tarkkaan nyt mitä teet, vaivaako niin kovasti hampaat sua että olet valmis mihin vaan, vai annatko ajan kulua ja katso että haittaako vielä "isompana". Itse en olisi alkanut kyllä oikomaan jos olisin tiennyt että näin käy. Nyt ei voi enää perua hommaa eikä jättää silleen koska multa piti poistaa myös pysyviä hampaita ja siten mulle jäisi suuret raot.

    • laminaatit hampaisiisi

      ja saat todella hienot niistä. Mulla päällystettiin kulmurihirviöt ja samalla suoristui riviin. Ei vienyt aikaa kuin viikko ja tuli tosi upeat! Paljon halvempaa kuin oikominen ja tulos on viikossa valmis!

      • torahammas

        kuulostaa hyvältä:) mitä sulla noi maksoivat? ja joutuiko itse maksamaan?


    • saat siistit

      hampaat jopa "vampit" Itse oikaisin kanssa kaikki etuhampaani laminaateilla ja tuli tosi nätit. Ikää 20 v. enkä olisi ikinä ottanut rautoja, on ne niin rumat aikuisen suussa eikä auta vaikka olisi hampaanväriset raudat, ne vielä karmeammat kuin metalliset, joten noub. Tuli oikea kiiltokuvahymy, nyt passaa hymyillä ja viikossa oli selvää.

    • YKS VAMPYYRI

      Ikää jo 58v. eikä ole elämää haitannut! On ollut silmän ruokaa naisille ja vientiä on vieläkin! Toki hampaat valkaistu.

      • ...

        jotkut tekis mitä vaan saadakseen sellaset hampaat. olisitte ylpeitä.


    • Gonhosis

      Mullakin on semmoset "vampyyrihampaat", mutta ei ne mua ollenkaa haittaa, paitsi että on vaikeeta syödä.
      Mut ne on ihan semmoset suorat 2,5 senttiä pitkät...

      • Gonhosis

        Tommoset hampaat saa tosi oudosti ja hitaasti. Mä sain ne sillein et hankasin 4-5 kertaa viikossa kalkkitablettia kulmahampaisiin ja sain ne kasvamaan 0,9 senttiä. Mulla ainakin toimi. Kesti 6 vk. :/


    • Pulppu

      Mä oon aina halunnu sellaset hampaat! : )

      • jEbOoou

        Mul oli sellaset ja sit hammaslääkäri otti poran käteen reijänpaikkauksen yhteydessä ja totes et "noita sun ylä kulmahampaita vois vähä lyhentää kun ne tulee niin paljon esiin"... ja sinne ne meni :D prkl!!!! eli siinä vastaus.. hammaslääkärissä ne lyhentää niitä..


    • .........

      Mulla kans kyseiset vampyyrihampaat, eli kasvavat siis ylhäällä edessä paljon muiden hampaiden yläpuolella, ylä ikenen kohdalla ja tulee hieman jopa muiden ylähampaiden päälle. Olisi kiva kuulla voiko noille jotakin tehdä, kun niistä eroon haluaisin. Parikymppinen olen ja mahdollisimman halpa vaihtoehto pitäisi olla.

    • 1+7

      Minulla on myös ylhäällä sellaiset "terävät" hampaat lisäksi etuhampaani ovat aika isot ja alahampaista 2vinossa niin ottaa vähän itsetunnon päälle ja ikää on 17

    • 10v tytsy

      Se ois just kiva! Mä ainakin rakastaisin niitä jos mulla oli,mulla on taas hirveeenvkalpee iho Se kivaaB)

    • jpoihugyfcg

      ne voi viilailla itse sopivaksi

    • Vas

      Ei saa itse ruveta viilaamaan!!! Myöhemmin alkaa särkeä ja kovaa! Anna hammaslääkärin hioa, jos on mielestäsi tarpeen.

    • torakko

      laminaatit voisi olla ratkaisu

    • öjlkbhh

      eikö vampyyrielokuvat ole muodissa

    • huiygvhjbk

      Nehän on nyt muotia

    • muodikastahammasta

      Ne on tosi muodikkaat.

    • vampireclinic

      Varaa aika Transsylvanian dental clinicilta.

    • Hei itse olen 20 vuotias nuori mies ja sen vain halusin sanoa että minulla on sekä ylhäällä että alhaalla tora hampaat ja olen huomannut että kaverit pitävät niistä ja olen myös saanut huomiota minun silmistäni parilta kaverilta.

      He sanoivat että minulla on kullanruskeat silmät eli niin sanotut "suden silmät" ja sen kautta sitten tuli myös semmoinen vitsi että minä ole kiltti pieni susi koska minun silmien väri ja minun hampaat

    • Anonyymi

      Moi mulla on vähäsen terävät hampaat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2525
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2203
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1877
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1641
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1606
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1605
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1558
    8. 75
      1459
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      108
      1376
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe