Mitä asuntovaunun katsastus pitää sisällään?

Aloittelija

Ostin hiljattain ensimmäisen vaununi, Kafi 520 -88. "Ajoaika" umpeutuu vuoden 03 loppuun mennessä. Kuulin, että vaunu kannattaa katsastaa vasta vapun jälkeen 04. Tällöin kuulemmaa ajoaika jatkuu 06 vuoden loppuun. Pitääkö paikkansa?

No, itse asiaan eli mitä ylipäätänsä asuntovaunussa katsastetaan?

1. Jarrut 2. Valot 3. Renkaat

Onko esim. vaahtosammutin oltava kunnossa? Mitä muuta? Onko jotain, mitä pitäisi erityisesti huomioida?

2

1342

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Janne69

Jos tahdot ajoaikaa 2006 loppuun, riittää, kun katsastat vuonna 2004, esim. 1.1.2004.

Mainitsemiesi kohteiden lisäksi tarkistetaan pyörien laakerit, joissa ei saa olla löysää sekä pyöränripustukset. Kyllä Kafi (itselläni 520 -87) pyörien ravistelun kestää, vaikka vähän hirvitti, kun katsastussetä riuhtoi kuorma-auton pyöränheiluttajalla siten, että vastakkaisen puolen pyörä liukui lattialla sivusuunnassa edestakaisin.

Edellisten lisäksi pohja ei saa olla niin laho, että katsastusmiehen sormet rupsahtavat läpi.

Sammuttimessa (yleensä jauhesammutin) on oltava voimassa oleva tarkistusleima, tarkistusväli 1 vuosi. Yli 10-vuotias sammutin on uusittava, sillä 10-vuotistarkistus maksaa suunnilleen uuden sammuttimen hinnan. Kaasulaitteiden koeponnistustarrakin katsotaan, mutta se ei ole pakollinen.

• Karvanaamari

Tuosta katsastuksesta;

Jos varsinainen katsastus vuosi on nyt -03, niin katsastamaan ei kannata mennä ennen 1.5.2004, jos haluaa, että seuraava on -06 eikä -05. Muutoin se vastaa vuoden -03 katsastusta - ns. 4 kk sääntö.

Itse koin viime keväänä vastaavan, kun muistelin myös, että 1.4 jälkeen vastaa kuluvan vuoden katsastusta...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      115
      5289
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5064
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4134
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3620
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3228
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2811
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2307
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      54
      1939
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1810
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1663
    Aihe