Eli.... aloitin 7 päivää sitten e-pillereiden syönnin ja tänään iltapäivällä luulin unohtaneeni ottaneen pillerin aamulla, joten otin pillerin vasta sitten. Nyt tajusin, että olen syönyt niitä nyt kaksi tänäään...eli otin aamulla, ja toisen nyt iltapäivällä.
Osaisiko joku vastata, voisinko tehdä niin että en ottaisi huomenna pilleria ollenkaan vaan vasta ylihuomenna, niin tämä liuska riittäisi sitten kolmeksi viikkoa?? Minua ei haittaa jos ehkäisyteho laskee joksikin aikaa, sillä en tule olemaan yhdynnässä nyt pariin viikkoon.
kiitos paljon jos joku osaa vastata! :)
Otin kaksi e-pilleriä samana päivänä... mitä teen?
7
12163
Vastaukset
- joopa joo
miten voit ottaa kaks samana päivänä?eiks niis pillereis ole päivät,niiku ma ti ke to pe la su....pitäs kyl nähä onko tänään jo ottanut...
- dolcina
Juu kävi niin että olin aamulla nappassu sen pillerin väärän tiistain kohdalta, ja kun iltapäivällä aloin tarkistamaan oonko sitä pilleriä ottanut vielä tän päivän kohdalta niin siinähän se pilleri vielä oli ottamatta... eli kävi tämmönen moka.
- ljp
Ei ole järkevää toimia kuten olet itse ajatellut. Hormonitason pitäisi pysyä mahdollisimman samanlaisena koko ajan, jotta vältytään sivuoireilta. Kun nyt olet jo syönyt kaksinkertaisen määrän, niin ei ole kovin järkevää huomenna jättää vastaavasti syömättä kokonaan yhtä pilleriä. Ensin nostat hormonitasot korkealle ja sitten romautat ne kerralla alas. Mietipä hetki.
Järkevintä on jatkaa pillereitä normaalisti. Otat seuraavan pillerin taas aamulla. Laatta loppuu yhtä päivää aikaisemmin, mutta se ei haittaa mitään. Pidät 7 päivän tauon kuten ohjeessa sanotaan ja aloitat taas uuden liuskan.- dolcina
kiiitos paljon :)
Kuulostaa hyvältä... pysyyhän ehkäisyteho sitten samana jos laatta loppuu päivää aikaisemmin? - ljp
dolcina kirjoitti:
kiiitos paljon :)
Kuulostaa hyvältä... pysyyhän ehkäisyteho sitten samana jos laatta loppuu päivää aikaisemmin?Kun sanottu, ei vaikuta mihinkään eli myöskään ehkäisyteho ei heikkene, vaikka tauon aloittaa päivää aiemmin, kunhan sen kestoa ei pidennä.
- ghfhfhfgsh
"Järkevintä on jatkaa pillereitä normaalisti. Otat seuraavan pillerin taas aamulla. Laatta loppuu yhtä päivää aikaisemmin, mutta se ei haittaa mitään. Pidät 7 päivän tauon kuten ohjeessa sanotaan ja aloitat taas uuden liuskan. "
gerazetessä ei pidetä taukoja. Ne on minipillereitä, eli syödään aina vaan putkeen - ,,
Aloitus on vuosien takaa ja missä sitä paitsi mainitaan minipillerit?? Aloittaja mainitsee 3 viikkoa, joten eiköhän kyse ole ollut yhdisltelmistä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732805
- 632694
- 681792
- 241637
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä151568- 201560
- 151412
- 481267
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91229