Otin kaksi e-pilleriä samana päivänä... mitä teen?

dolcina

Eli.... aloitin 7 päivää sitten e-pillereiden syönnin ja tänään iltapäivällä luulin unohtaneeni ottaneen pillerin aamulla, joten otin pillerin vasta sitten. Nyt tajusin, että olen syönyt niitä nyt kaksi tänäään...eli otin aamulla, ja toisen nyt iltapäivällä.
Osaisiko joku vastata, voisinko tehdä niin että en ottaisi huomenna pilleria ollenkaan vaan vasta ylihuomenna, niin tämä liuska riittäisi sitten kolmeksi viikkoa?? Minua ei haittaa jos ehkäisyteho laskee joksikin aikaa, sillä en tule olemaan yhdynnässä nyt pariin viikkoon.
kiitos paljon jos joku osaa vastata! :)

7

12163

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joopa joo

miten voit ottaa kaks samana päivänä?eiks niis pillereis ole päivät,niiku ma ti ke to pe la su....pitäs kyl nähä onko tänään jo ottanut...

• dolcina

Juu kävi niin että olin aamulla nappassu sen pillerin väärän tiistain kohdalta, ja kun iltapäivällä aloin tarkistamaan oonko sitä pilleriä ottanut vielä tän päivän kohdalta niin siinähän se pilleri vielä oli ottamatta... eli kävi tämmönen moka.

• ljp

Ei ole järkevää toimia kuten olet itse ajatellut. Hormonitason pitäisi pysyä mahdollisimman samanlaisena koko ajan, jotta vältytään sivuoireilta. Kun nyt olet jo syönyt kaksinkertaisen määrän, niin ei ole kovin järkevää huomenna jättää vastaavasti syömättä kokonaan yhtä pilleriä. Ensin nostat hormonitasot korkealle ja sitten romautat ne kerralla alas. Mietipä hetki.

Järkevintä on jatkaa pillereitä normaalisti. Otat seuraavan pillerin taas aamulla. Laatta loppuu yhtä päivää aikaisemmin, mutta se ei haittaa mitään. Pidät 7 päivän tauon kuten ohjeessa sanotaan ja aloitat taas uuden liuskan.

• dolcina

kiiitos paljon :)
        Kuulostaa hyvältä... pysyyhän ehkäisyteho sitten samana jos laatta loppuu päivää aikaisemmin?

• ljp
        dolcina kirjoitti:

kiiitos paljon :)
        Kuulostaa hyvältä... pysyyhän ehkäisyteho sitten samana jos laatta loppuu päivää aikaisemmin?

Kun sanottu, ei vaikuta mihinkään eli myöskään ehkäisyteho ei heikkene, vaikka tauon aloittaa päivää aiemmin, kunhan sen kestoa ei pidennä.

• ghfhfhfgsh

"Järkevintä on jatkaa pillereitä normaalisti. Otat seuraavan pillerin taas aamulla. Laatta loppuu yhtä päivää aikaisemmin, mutta se ei haittaa mitään. Pidät 7 päivän tauon kuten ohjeessa sanotaan ja aloitat taas uuden liuskan. "

gerazetessä ei pidetä taukoja. Ne on minipillereitä, eli syödään aina vaan putkeen

• ,,

Aloitus on vuosien takaa ja missä sitä paitsi mainitaan minipillerit?? Aloittaja mainitsee 3 viikkoa, joten eiköhän kyse ole ollut yhdisltelmistä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2805
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2694
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      15
      1568
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1412
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1267
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1229
    Aihe