Einsteinistä uutta tietoa!

Albertin ateistisuus sen kun vahvistuu.

http://uskoitseesi.blogs.fi/2008/05/13/oliko-albert-einstein-ateisti-4169732

Uskovaiset on aina yrittäneet kohottaa itsetuntoaan väittäen Einsteiniä uskovaiseksi.

Itse hä noi väitteet arvasikin ja sanoikin tällä tavalla.
"Se oli, tietysti, valhe jonka luet minun uskonnollisista vakaumuksistani, valhe joka systemaattisesti toistetaan. Minä en usko persoonalliseen Jumalaan, enkä ole koskaan sanonut toisin, vaan ilmaissut sen selkeästi. Jos jokin löytyy minusta mitä voisi kutsua uskonnollisuudeksi, silloin se olisi sitoutumaton ihailu maailman rakenteita kohtaan, niin pitkälle kuin tiede voi ne paljastaa."
- Albert Einstein

Enää ei Ekivaarikaan voi enää muuta väittää vaikka onkin älykkäimpiä helluntailaisista.

17

542

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merim.raimo

Albertin uskonnollisesta vakaumuksesta ja ihailusta maailman rakenteita kohtaan.

• mitä teksti tarkoittaa.

Jos mulla olisi kansakoulupohja ja elämäni ajan allikoissa pyörinyt viinalla aivosoluja tuhoten niin en minä tuota Eisteinin lausetta ymmärtäisi oikein.

Kyllä ateistikin uskoo että kukat on kauniita tai leipä hyvää nälkään mutta ei se hänestä jumalaan uskovaa tee Albert sitten jossittelikin että jos tuon kaltaiset asiat on uskonnollisia.

Viisaana miehenä Einstein toki tiesi että maailman rakenteet ei välttämättä ole ihailtavia mutta ihmisten silmissä ja mielissä rakenteet voivat näyttää ihailtavilta.

• Kaitpa Alberttikin käytti eri tavoin termejä jumala ja uskonto kontekstista riippuen. Niinhän me kaikki teemme: käytämme foneemisesti samoja ilmauksia mutta ilmauksen sisällöllä saattaa tässä tai tuossa yhteydessä olla eri merkitys.

• hänen itsensä tappioksi, jonka varmaan "tänään" myöntää itsekkin.
      * Toivoo varmaan että olisi tullut sanottua, "minä Albert Einstein uskon Herraan Jeesukseen, aivan niikuin minusta systemaattisesti toistetaan." Jos hän saisi vielä valita, niin tuo olisi sataprosenttisella varmuudella hänen mottonsa.
      * Nyt kun hän tietää totuuden maailman kaikkeuden Luojasta, Jumalasta.

* Vahinko, että niin viisas mies meni vikaan, uskonsa kanssa.
      * Mutta mitä Jeesus sanoikaan, ei tämänmaailman viisaat, eikä ymmärtäväiset, vaan lapsenmieliset, jne!
      * Einstein, noilla lahjoilla varistettuna,kun Jumala olisi saanut ne valjsataa käyttöönsä, hän olisi ollut mahtava saarnamies, joka oliisi muistettu läpi evankeliumin historian Jeesuksen seuraajana.
      Nyt sen ateitisellä elämän katsomuksella Pekukin mässäilee!

• "Toivoo varmaan että olisi tullut sanottua, "minä Albert Einstein uskon Herraan Jeesukseen"

Minkä takia hän sinun mielestä nyt tollaista toivoisi?
        Sinähän olet aina väittänyt heidän kuuluvan valittuun kansaan.

• Pe.ku kirjoitti:

"Toivoo varmaan että olisi tullut sanottua, "minä Albert Einstein uskon Herraan Jeesukseen"

on suurin piirtein jokainen kansa, ainakin jossakin historiansa vaiheessa. Ruotsin suurvalta-aikana joku esitti tosissaan Ruotsissa sijainneen alkuperäisen Edenin paratiisin, jossa Adam ja Eeva luotiin. Runsaat 60-vuotta sitten Suomi oli valitttu kansa ateistista, jumalatonta hirmuvaltaa vastaan ja veti miekalla rajaa Uralille. Nykyisin Bush'in Yhdysvallat on valittu kansa, joka pelastaa maailman pahan vallasta.

• Pe.ku kirjoitti:

"Toivoo varmaan että olisi tullut sanottua, "minä Albert Einstein uskon Herraan Jeesukseen"

* Se ei ketään pelasta,juutalaisenkin pitää uskoa Jeesukseen pelastuakseen, nyt armonaikana, tulee aika ja hetki, jolloin juutalaiset pelastuu kansana. JosAE: olisi ollut uskossa Jeesukseen, hän olisi pelastunut, mutta juutalaisuus ei pelasta juutalaista. Parannus on heidänkin tehtävä ja se tapahtuu uskomalla Jeesukseen, ja sen AE: tekisi, jos vielä voisi valita, nyt kun on Herransa nähnyt! Matkalla tuonelaan!
        * Tai jos sittenkin uskoi ennen kuolemaansa Jeesukseen, sitä vaan ei kukaan joka tietää, ole kertomassa enää!

• Jopas nyt
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Se ei ketään pelasta,juutalaisenkin pitää uskoa Jeesukseen pelastuakseen, nyt armonaikana, tulee aika ja hetki, jolloin juutalaiset pelastuu kansana. JosAE: olisi ollut uskossa Jeesukseen, hän olisi pelastunut, mutta juutalaisuus ei pelasta juutalaista. Parannus on heidänkin tehtävä ja se tapahtuu uskomalla Jeesukseen, ja sen AE: tekisi, jos vielä voisi valita, nyt kun on Herransa nähnyt! Matkalla tuonelaan!
        * Tai jos sittenkin uskoi ennen kuolemaansa Jeesukseen, sitä vaan ei kukaan joka tietää, ole kertomassa enää!

jotakin!

• merkillistä?!

Albert A. oli JUUTALAINEN ja siten nk. JUMALAN VALITTU, joten mitäs vittua hän jeesuksiin uskoisi kun siihen ei ole edes tarvetta?

:D ..

• kun luetaan
        Mohikaani_27 kirjoitti:

tuomioita, sillä "mistä sinä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset". Jätettäisiinkö tämäkin tiedemies sellaisenaan Jumalan käsiin? Jumalan tuomio on oikea.

• Jumala ei ole koskaan

käyttänyt ihmisen viisautta apunaan evankeliumin eteenpäin viemisessä. Viittaan sanomaasi: "Einstein, noilla lahjoilla varistettuna,kun Jumala olisi saanut ne valjsataa käyttöönsä, hän olisi ollut mahtava saarnamies...". Jumala valmistaa saarnamiehensä aivan itse, ilman aadamilaista viisautta, joka on hänelle hullutusta.

• Pe.ku kirjoitti:

kun hän on siellä kuumassa paikassa,jos ei ollut uskossa.

• umpi-hetero
        aksu521 kirjoitti:

kun hän on siellä kuumassa paikassa,jos ei ollut uskossa.

että sinä et puuttuisi tälläiseen keskusteluun mitenkään. kun et oikein osaa...

• Ei Einsteinin

jumalankielteisyys ole ollut mikään ennen paljastamaton salaisuus. Useimmat, melkein kaikki, juutalaiset tiedemiehet kieltävät Jumalan.

Sitten vielä, nm. Ekivari ei ole kovinkaan raamattuun uskovainen vaikka olisikin älykäs. Hän on kaikkiyhteyden puolestapuhuja ja sinäkin pelastut hänen opetuksensa mukaan vaikka kiellät Herran Jeesuksen. Mutta totuudeksi jää, että Jeesuksen kieltäjät tulevat kielletyiksi kerran Jumalan edessä, niin kuin Jeesus opetti.

"Joka kieltää minut ihmisten edessä sen minäkin olen kieltävä Isäni edessä". Tällaiset menevät iankaikkiseen rangaistukseen.

• vain tämän Jumalan sanan todeksi;

Jes. 45:23
        "Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman".

Room. 14:11
        "Sillä kirjoitettu on: "Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen ylistämän Jumalaa".

Monet helluntailaiset väittivät ja ehkä vieläkin väittävät, ettei kaikki ihmiset tee parannusta, vaikka Jumalan sana sanoo:

Ap. t. 17:30
        "Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus".

Nyt he saattavat myöntää, että kaikki tulevat Jumalan eteen ja Jeesuksen nimessä siinä kumartuvat ja ylistävät Jumalaa, mutta Jumala ei heitä vanhurskauta, vaikka Paavali opetti Jumalan heidät vanhurskauttavan;

Room. 5:18
        18 "Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi";

1. Kor. 15:22
        "Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa",

Ja tästä seuraa, että

Room. 8:1
        "Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat".

• olen näillä foorumeilla tivannut, että missä Raamatun Jumala sanoo olevansa persoona?

Persoonan alkuperäinen määritelmä on = teatterinaamio, joka kyllä sopii jokaiselle kuolevaiselle ja pois heitettävällä naamiolle, mutta ei "totiselle Jumalalle", joka on aluton loputon, rajaton, ääretön ja ainoa kuolematon, jota ei voida verrata mihinkään inhimillisesti ajateltavaan, [Ap.t.17:29].

Jes. 40:18
      "Keneenkä siis te vertaatte Jumalan, ja minkä muotoiseksi te hänet teette?"

Jes. 40:25
      "Keneenkä siis te vertaatte minut, jonka kaltainen minä olisin", sanoo Pyhä".

Jes. 46:5
      "Keneenkä te vertaatte minut, kenenkä rinnalle minut asetatte, kenenkä kaltaiseksi te minut katsotte, että olisimme toistemme vertaiset?"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      28
      2701
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      137
      2496
    3. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      116
      2103
    4. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      133
      2101
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      12
      1814
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      156
      1344
    7. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      29
      1182
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      90
      1130
    9. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      91
      1126
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      38
      1078
    Aihe