Pitkäänkö pidätte?

Ei-kertakäyttäjä

Tehtäiskö pikku otanta "iäkkyydestänne" auton omistajina? Mitkään bisnesmiesten työsuhdeautot eivät nyt kiinnosta, mutta omalla rahalla auton hankkivat peruskäyttäjät:

Miten kauan olet omistanut nykyisen autosi? Minulla itselläni on perheessä kaksi autoa, eka jo vuodesta 1989, toinen 2001 alkaen.

9

694

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitkään

Omistamani autot:

1974 datsun 180b
      1980 datsun 280c
      1988 nissan cedric
      2000 mb 320 e

eli eiköhän noita ole pitkään pidetty.Mitäpä sitä hyvää vaihtamaan.

• Driver82

Itsellä on ikää 21 vuotta.

Toissa viikolla ostin kolmannen uuden auton, jota ois tarkotus pitää 2-3 vuotta. Edelliset vaihdoin pois vähän yli vuoden vanhoina ja mittarissa n. 20tkm.

• uoppeli

ensi autoksi ostamani ooppeli on palvellut kohta 4 vuotta. vaihtoon heti kun varaa siihen on. mutta minusta auto kannattas vaihtaa 2-5 vuoden välein. eihän sitä jaksa samalla jyrätä koko elämää.

• DI, 28v

Nykyinen on vuoden vanha, 1.6 Corolla Sol Wagon. Auto on oma, ei liikkeen tai pankin...eli velaton biili. Kaippa tuolla semmoiset pari vuotta vielä ajelee, ihan testimielessä oikeastaan ostinkin, on nimittäin ensimmäinen japsi meidän perheessä. Kyllästyin korjaamolla istumiseen VW:n kanssa, joten tässä sitä paljon puhuttua japanilaisten laatua testataan, ainakin toistaiseksi.

• Miksi vaihtaa?

Tiisseliooppelilla (vm 98) nyt mittarissa n 200tkm. Omistanut v 98 asti. Saman verran on tarkoitus vielä ajella lisää.

Miksi vaihtaa? Autoa olen pitänyt yleensä n 10 vuotta, jonka jälkeen auto joko romuttamoon tai vaihtoon. Lähes poikkeuksetta olen ostanut autoni uusina.

Pikkuremontit itsetehden ja autosta huolehtien ajaa edullisia kilometrejä vanhemmallakin autolla.

Olen jo vanha ukko eikä auton ulkonäkö tai muodinmukaisuus ole enää niin tärkeää.

• Janne69

Meikäläisellä on ollut tällaisia ajopelejä, auton nimen jälkeen ikä ostaessa, ajossaoloaika ja poistumisen syy, jos ei myyty.

Ykkösautot:
      Toyota Corolla Sprinter 1.2 -70
      - 17 v, 2 v, varkaat hajotti
      Fiat 131 Mirafiori 1.6 TC, -77
      - 13 v, 8 v
      Honda Accord 1.6 EX -81
      - 17 v, 1 v
      Honda Accord 1.6 EX -82
      - 17 v, 4v ajossa edelleen

Kakkosautot:
      Toyota Corolla KE30 1.2 -75
      - 16 v, 2 kk, kolaroitu, syytön osapuoli
      VW Golf 1.1 -75
      - 15 v, 1/2 v
      Datsun 100A 1.0 -77
      - 15 v, 2 v
      Volvo 242 DL 2.0 -80
      - 20 v, 2 pv
      Citroën BX 16 TRS -87
      - 14 v, 1/2 v
      Honda Accord 1.8 EX-R -83
      - 17 v, 2 vk

Hauskin piirre autoissani on se, että olen myydessäni saanut niistä vähintään tuplasti sen mitä olen itse niistä maksanut. Ja vielä sanotaan, että auton arvo laskee vanhetessa ;-)

• Vaihtelija

Nykyiset vajaa 3v ja vajaa kuukausi, on siis 2 autoa. Ollut kaikkiaan n. 20 autoa. Yks oli 10v (masa), yks oli 2 päivää (sitikka), muut siltä väliltä, yleensä 1-3 vuotta.

• omalla rahalla

Pisimpään olen omistanut auton kolmisen vuotta, mutta yleensä tulee vaihdettua tiheämmin.. ihan vain vaihtelun vuoksi.

Nykyisistä autoista yksi on ollut kolme vuotta, toinen pari vuotta, kolmas vuoden verran ja uusin pari kuukautta.. vanhin lähtee pian kiertoon.

• vuotta

Nuorempana tuli vaihdettua keskimäärin kolmen vuoden välein (vanhoja louskuja). Nykyisin pidän vähintään viisi vuotta, ajotkin ovat vähentyneet, ei viitsi enää huvikseen ajella. Nykyinen on uusi, keväällä ostettu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      57
      2960
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2741
    3. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      33
      2459
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      38
      2451
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1938
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1559
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1257
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1213
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1060
    Aihe