Kertokaahan kohta Helsinkiin muuttavalle mikä on Helsingin paras asuinalue?
Paras tarkoittaa tässä yhteydessä sitä, että alueella on hyvät joukkoliikenneyhteydet, palvelut ovat lähellä, alue on siisti ja rauhallinen (=lue ei narkomaaneja ja alkoholisteja ihan joka kulmalla), vuokrat eivät ole järjettömän kalliita ja niin edelleen. Hakusessa olisi siis kiva paikka asua.
Suositelkaa jotain?
Missä itse asutte, ja mitä pidätte alueesta?
Mikä on paras asuinalue Helsingissä?
41
10501
Vastaukset
- eedenistä itään
Täällä on pienen ihmisen hyvä olla.
Munkkiniemi, Munkkivuori, Pitäjänmäki, Pajamäki
- Mie
Noi pajamäki jne on hyviä paikkoja joo, sitten kaikki rivitalo alueet jos sellaista kaipaa. Keksuta on myös hyvä jos jaksaa liikenteen melua, mutta vuokrat on kalliit. Kannelmäkeä ja muita m- junan varrella olevia paikkoja en suosittele ellei sitten ulkomaalaiset kiinnostaa tosi paljon.
- maiju
Mie kirjoitti:
Noi pajamäki jne on hyviä paikkoja joo, sitten kaikki rivitalo alueet jos sellaista kaipaa. Keksuta on myös hyvä jos jaksaa liikenteen melua, mutta vuokrat on kalliit. Kannelmäkeä ja muita m- junan varrella olevia paikkoja en suosittele ellei sitten ulkomaalaiset kiinnostaa tosi paljon.
parhaimpia asuinalueita Helsingissä on pientalo- ja rivitaloalueet. Näillä alueilla vähiten "hörhöjä ja muitakaan häiriöitä. Esimerkiksi pohjois-helsinki; Länsi-Pakila, Paloheinä ja Torpparinmäki. Tosin metro ei kulje tähän suuntaan mutta muuten ihan ok. asuinpaikkoina. Myös Tapanila, Tapaninvainio ja Oulunkyläkin on ihan hyviä asuinalueita.
- maiju
maiju kirjoitti:
parhaimpia asuinalueita Helsingissä on pientalo- ja rivitaloalueet. Näillä alueilla vähiten "hörhöjä ja muitakaan häiriöitä. Esimerkiksi pohjois-helsinki; Länsi-Pakila, Paloheinä ja Torpparinmäki. Tosin metro ei kulje tähän suuntaan mutta muuten ihan ok. asuinpaikkoina. Myös Tapanila, Tapaninvainio ja Oulunkyläkin on ihan hyviä asuinalueita.
18 vuotta itä-helsingissä asuneena voin sanoa; ei missään nimessä kannata muuttaa ainakaan siihen suuntaan, vaikka kauppakeskukset ja metro vetää sinne väkeä.Varsinainen kansallisuuksien sulatusuuni toi Vuosaari ja Itäkeskus.
En itse kaipaa sinne enää, kun pois oon päässyt. - itä-helsinki forever
maiju kirjoitti:
18 vuotta itä-helsingissä asuneena voin sanoa; ei missään nimessä kannata muuttaa ainakaan siihen suuntaan, vaikka kauppakeskukset ja metro vetää sinne väkeä.Varsinainen kansallisuuksien sulatusuuni toi Vuosaari ja Itäkeskus.
En itse kaipaa sinne enää, kun pois oon päässyt...itä-helsingissä asuneena voin sanoa että en parempaa asuinpaikkaa tiedäkään. Aidot ihmiset asuvat täällä. Enkä kyllä todellakaan pois halua muuttaa.
- toinen totuus
maiju kirjoitti:
En itse kaipaa sinne enää, kun pois oon päässyt.@Maiju. ja eikö muka pohjois-Helsinki ole ihan vastaava kansojen sulatusuusi? Kannelmäki, Myyrmäki, jep jep.
Oulunkylä on viime aikoina kovin ollut esillä kaikenlaisesta hölmöilystä, suunta on huono. Ostari ja sinne päin vievät dösät täynnä hyvin 'kasvatettua' nuorisoa, tai lapsia oikeastaan, haistattellaan kuskeille ja näytetään asiatta keskaria, vaikka ikää on räkänokan verran.
- Tii
Minulle paras paikka asua on laajennettu kantakaupunki eli Punavuori, Kruununhaka, Töölö tai Kallio. Ihan rauhallisia kulmia löytyy noista kaikista, mutta joskus kyllä joku humalainenkin eksyy (itsekin joskus olen lievästi humaltunut, en tosin häiritse ketään kadulla).
Jos olisi pieniä lapsia, Käpylä, Oulunkylä, Munkkiniemi olisivat minusta sopivia. Tosin noissakin kaikissa joskus humalainen kävelee vastaan.
Edullisia vuokra-asuntoja ei kyllä Helsingistä juurikaan löydy, täytyy mennä vähintään Vantaalle tai saada kaupungin asunto. Näin valitettavasti. Jos myisin 60-neliöisen omistusasuntoni täällä, saisin 200 neliön omakotitalon keskeltä pikkukaupunkia.- piikki
Kallio on hyvä paikka asua ja elää. Olutta löytyy ja se on halpaa, fiilis on kuin pienessä kylässä. Vuokrat huimaa, mutta henk.koht. en enää osaisi muualle muuttaa vaikka taatusti puolta isompi kämppä löytyisi tämän hetkisellä vuokrasummalla. Vannoutunut pääkaupunki-seudun vastustaja on kohdannut voittajansa Kallion kaupunginosan muodossa... Ehdoton ykkönen.
- Jorbaccio
Parasta asuinaluettahan on Sörnäinen, Valilla,Kallio- akseli.
Kulkuyhteydet loistavat. Mainettaan parempi. Poliiseja ja vartiota nimittäin näkyy katukuvassa. Aina on liikkeellä ihmisiä joten huomattavasti turvallisempi kuin pimeät lähiöt. Ja itäinen kantakaupunki on selkeästi halvempi verratttuna muuhun kantakaupunkiin. Palveluja vaille kukaan ei varmasti jää eikä katukuvassa pyöri liikaa pakolaisia = ) - hels..
on paras. Kävellen tai ratikalla pääsee joka paikkaan.Suosittelen kantakaupunkia jos tykkää ihmisistä ja tavarataloista ja keskusta on oikeastaan iltaisin aika hiljainen kun ihmiset lähtee yöksi lähiöihin.
Lauttasaari on tosi nasta ja rauhallinen jos pitää ulkoilusta ja veneilystä ja jäällä kävelystä ja urheilusta.
Haagakin on ok jos haluaa olla vaatimaton ja rauhassa eikä odota ympäristöltä mitään. Haaga on sellanen persoonaton mutta hintataso ok.
Hermot varmaan menis Itä Helsingissä humalaisten keskellä. Mutta jos hakee sellasta Kaurismäki fiilistä niin mikä ettei.
Ja voisithan asua vähän kauempana Helsingistä niin kaikki rahat ei kuluisi asumiseen.Itse lähtisin täältä pois ihan mielelläni. Parhainta elämä on savolaisten kanssa joilla on huumorintajua. Turkuun en muuttaisi ikinä.- Anonyymi
Sinä tietäjä muka, olet takuulla muualta stadiin muuttanut. Haaga (lukuunottamatta ihan pohjoisinta osaa) on erittäin vehreää, rauhallista aluetta. Lyhyt matka keskustaan, eikä mölyporukoita missään. Erittäin vähän maahanmuuttajia, paitsi lähellä Kantsua oleva alue. Olen monenpolven stadilainen, kantakaupungin kasvatti ja asumme nykyään ns. Keskihaagassa. Hieno ja vehreä alue, rauhallista ja turvallista asua. Stadiin=keskustaan en enää kaipaa asumaan, en edes Ullikseen, keskusta slummiutuu täyttä vauhtia!
Stadin friidu
- Ede
Hakis on hyvä paikka asua.
- on loistava
paikka asua.
- Perheellinen
Luoteis-Helsingissä, siellä missä on Helsingin, Espoon ja Vantaan yhteinen rajapyykki, sijaitsee Konalan kaupunginosa.
Moni Konalan teollisuusalueen läpi ajava ei tiedäkään miten mukava ja rauhallinen pientalovaltainen asuinalue teollisuus- ja autokauppakorttelien takaa löytyy.
Konalasta löytyy peruspalvelut: vasta peruskorjattu päiväkoti, ala-aste, R-kioski/posti, Alepa ja S-Market.
Hyvät ostoskeskukset löytyy naapurikaupunginosista, Leppävaarasta (Espoo) ja Myyrmäestä (Vantaa).
Joukkoliikenne pyörii busseilla, parhaiten Helsingin keskustan suuntaan.
Narkkareita ja juoppoja ei pahemmin tapaa. Juottoloita Konalassa on vain 2 kpl.
Alueen vuokrataso on Helsingin halvemmasta päästä. Runsaasti vuokra-asuntoja Konalassa on Apteekkien Eläkekassalla. Sosiaalivuokrataloja ei montaa ole ja ei siten myöskään maahanmuuttajalaumoja.
Muutaessani itse Konalaan keskustan suunnasta en paljoa odottanut. Konala nyt vain sattui sijaitsemaan hyvin työmatkoja ajatellen. Nyt muutaman vuoden asumisen jälkeen paikka tuntuu tosi mukavalta lapsiperheen asuinpaikalta pääkaupunkiseudulla.- tyttönen
Oon reilun vuoden asunu Etelä-Haagassa ja olen ollu tosi tyytyväinen! On rauhallista, luontoa lähellä ja keskustaan pääsee näppärästi, sekä tietysti muuallekin. Kulkee junat, dösät ja ratikka Pikku-Huopalahdesta, eli ihan vierestä. On kerrostaloja ja omakotitaloja. Suosittelen!!!
- tina
tyttönen kirjoitti:
Oon reilun vuoden asunu Etelä-Haagassa ja olen ollu tosi tyytyväinen! On rauhallista, luontoa lähellä ja keskustaan pääsee näppärästi, sekä tietysti muuallekin. Kulkee junat, dösät ja ratikka Pikku-Huopalahdesta, eli ihan vierestä. On kerrostaloja ja omakotitaloja. Suosittelen!!!
alue haagassa on paras tai lähitienoilla: Niemenmäki, Munkkivuori, Pitäjänmäki, Haaga etelä tai pohjois Haaga? Olen aikeissa muuttaa sinnepäin . Mietin vain missä siellä vois viihtyä parhaiten???
- tyttönen
tina kirjoitti:
alue haagassa on paras tai lähitienoilla: Niemenmäki, Munkkivuori, Pitäjänmäki, Haaga etelä tai pohjois Haaga? Olen aikeissa muuttaa sinnepäin . Mietin vain missä siellä vois viihtyä parhaiten???
En osaa sanoa.. ne on kaikki varmaan aika samankaltasta aluetta. Riippuu että esim. pitääkö sun päästä päivittäin jonnekin muualle vaik duuniin tai jotain? Kaikista Haagan osista pääsee junalla (nopein ja kätevin vaihtoehto), noista muista ei, ainakaa käsittääkseni. Munkkivuoressa menee ratikka. Muualla vaan dösät, saatan olla väärässäkin..
En osaa sanoa noista muista, kun olen vaan Etelä-Haagassa asunut. Suosittelen lämpimästi Haagaa =)
- Minä sanon
Paras alue Helsingissä on ehdottomasti Tukholma.
- hgfh
miks te haukutte itä-helsinkii??
vuosaari on paras paika asua.
tääl on PALJON luontoo ja vähän mitää juoppoja tai huumeiden käyttäjii. - SheDevil
hgfh kirjoitti:
miks te haukutte itä-helsinkii??
vuosaari on paras paika asua.
tääl on PALJON luontoo ja vähän mitää juoppoja tai huumeiden käyttäjii.Sait tuossa edellä hiukan väärää infoa. Munkkivuoreen ei mene raitiovaunua, mutta naapuriin eli Munkkiniemeen menee. Etelä-Haagassa on pitkä matka Huopalahden asemalle, jos asuu ihan eteläosassa. Mutta ei hätää, E-Haagasta tulee paljon busseja sekä raitovaunu 10 Pikku Huopalahdesta, johon on lyhyt matka.
Pohjois-Haaga jakautuu oikeastaan uuteen eli Haagan asemanseutuun sekä vanhaan puoleen, josta pääsee paremmin busseilla kuin junalla, koska asema ei ole ihan lähellä.
E-Haaga on mielestäni viihtyisämpi, koska talot ovat pienempiä ja kulkuyhteydet parempia ja keskustaan pääsee nopeammin kuin P-Haagasta, jossa taas asunnot ovat edullisempia.
- Hwmmo
semmoinen joka on lähellä pendoliinorataa turkuun :D
- IT-pelle
Eira on paras paikka tälläselle uusrikkaalle 27v poitsulle.
Nimimerkillä: "S300 tallissa" - nuori pari
moi
Lauttasaari on ollut varsin mukava paikka asustaa; rauhallinen, lähellä kaikkea, yhteydet pelaa ja ulkona uskaltaa kulkea illallakin.
että tervetuloa vaan :) - Helsinkicity
NONIIN! 10Vn jälkeenkin tulee vielä vastausta tänne!
Noh. Mikäs nyt sitten on hyvä? En tiedä. :D
Onko hyviä alueita edes olemassakaan Helsingissä? XD LOL - Puotila=POP
Puotila, joka poliisienkin mukaan on ruususen unta nukkuva lähiö, eli rauhallinen. 48 vuotta Itä-Helsingissä asunut. Täällä ei tarvitse esittää olevansa varakkaampi kuin on ja köyhiä ei katsota kieroon.
- kanta kaupunki
Sekö on hienoa ? Kun kysytään parasta asuinaluetta, niin se ei tarkoita sitä, missä itse parhaiten viihtyy, vaan mikä on paras.
Uskoisin Kaivopuiston olevan paras, sen sanoo jo alueen neliöhionnatkin.
Tällaisella roskafoorumilla ei varmasti kirjoita ketään Kaivopuistossa asuvia, sen nyt näkee näistä vastauksistakin.
Minä ainakin muuttaisin Kaivopuistoon, mikäli varaa olisi, ei tarvitsisi katsella köyhiä.
Ikävä kyllä en ole sellaisessa asemassa, on pakko tyytyä asumaan Töölössä, joka sekään ei ole pahimmasta päästä. - Ex-stadilainen
Espoo
- virus vapaa mesta
Paras asuinalue löytyy KAUNIAISISTA. Helsingissä, kun ei ole parasta alueta vaan sikolättiä kaikkia. Kauniaisissa on mös PARAS vero, joten sinne vaan, kerran PARAS kiinnostaa. Rikkaalla ei ole varaa asua kalliissa hesassa, miljuuuna tloista saa vähennykset kivasti, mut kun alku äyri on hesassa korkeella.
Kauniaisissa on toinen etu, siellä ei asu NIITÄ-JOSTA-EI-SAA-PUHUA pelkkiä varakkaita ihmisiä.
Jos ei oo varaa asua kauniaisissa, on sillon ihan sama missä stadissa asuu!! Miieluusti ei asu ollenkaa uudella maalla vaan rehellisesti böndellä.- YhteisötKuntoon
Olen odotellut koska Helsinkiin saadaan "gated communities". Kauniainen ei todellakaan riitä vielä tuohon luokkaan. Suljetut alueet, jossa asuu kunnon ihmiset ja myös kaikki palvelusväki on taustachekattua ja turvatarkastukset portilla jne.
- Totuus sattuu
Granissa asuu wannabe-varakkaita. Suomen rikkaimmat postinumerot ovat Espoossa. Oikeasti varakkaat asuvat meren rannassa suurissa omakotitaloissa (lue Espoon kultahammasrannikko). Granissa sen sijaan näkee vettä vaan akvaariossa. Jos ei ole varaa maksaa ansiotuloistaan veroja niin voi muuttaa Graniin. Oikeasti rikkaat nostavat sitäpaitsi pääomatuloja, eivät ansiotuloja, jolloin ona aivan sama missä puolella Suomea asuu.
- KöyhätKyykkyyn
YhteisötKuntoon kirjoitti:
Olen odotellut koska Helsinkiin saadaan "gated communities". Kauniainen ei todellakaan riitä vielä tuohon luokkaan. Suljetut alueet, jossa asuu kunnon ihmiset ja myös kaikki palvelusväki on taustachekattua ja turvatarkastukset portilla jne.
Los Angelesin alueella tällainen suljettu asumisyhteisö on Bel-Air, jossa on hieman alle 8.000 asukasta. Pk-seudun alhaisen asumisluvun huomioiden ei taida riittää kysyntää tällaiselle uudelle alueelle olletikin että se sijaitsisi kaukana Helsingin Stocmannista.
Kauniaisissa on n. 180 julkista vuokra-asuntoa (Aso taitaa olla vielä päälle) sekä pienituloisia omistusyksiöissä ja -kaksiossa ja vanhoissa kerrostalokolmioissa. Kaupunki on esteettisesti nolla verrattuna eteläiseen kantakaupunkiin (rakennukset rumia tai perustasoa, putkiremontti-ikäisiä monet eikä kunnon puistoakaan ole) ja merelliset menestyjämiljonäärit eivät kaukana merestä halua asua!
Taitaa Kaskisaari päästä lähimmäs ei-köyhiltä suljettua asumisyhteisöä. - Sikarikas5
KöyhätKyykkyyn kirjoitti:
Los Angelesin alueella tällainen suljettu asumisyhteisö on Bel-Air, jossa on hieman alle 8.000 asukasta. Pk-seudun alhaisen asumisluvun huomioiden ei taida riittää kysyntää tällaiselle uudelle alueelle olletikin että se sijaitsisi kaukana Helsingin Stocmannista.
Kauniaisissa on n. 180 julkista vuokra-asuntoa (Aso taitaa olla vielä päälle) sekä pienituloisia omistusyksiöissä ja -kaksiossa ja vanhoissa kerrostalokolmioissa. Kaupunki on esteettisesti nolla verrattuna eteläiseen kantakaupunkiin (rakennukset rumia tai perustasoa, putkiremontti-ikäisiä monet eikä kunnon puistoakaan ole) ja merelliset menestyjämiljonäärit eivät kaukana merestä halua asua!
Taitaa Kaskisaari päästä lähimmäs ei-köyhiltä suljettua asumisyhteisöä.Totta puhut mitä tuleen Granin viihtyvyyteen ja suhteessa pitkään etäisyyteen Helsingin keskustassa ja merenrannasta. Ainoa kannustin ja syy muuttaa Kauniaisiin onkin alhainen kunnallisveroaste. Kauniaisissa tullaan isojen omakotitalojen hinnoissa näkemään rajuja pudotuksia kun Kauniaisten osalta tapahtuu kuntaliitos.
- mummi1
Itse olen asunut Töölössä, Eirassa ja Kalliossa. Tytär asunut muutaman vuoden Myllypurossa ja se on tosi ihana paikka, olen paljon siellä heillä oluut ja turvallista lasten kanssa. uusi ostari, tervkeskus ja uusia taloja rakennettu ja rakennetaan. Paljon luontoa ympärillä, metro, Itis lähellä. Ihana paikka :)
- KummastelijaX
Miksi sanoit vuokrat? Mä ainakin yhdistän aina ongelmat ja roskasakin vuokriin. Alue jolla on vain arvo-omistusasuntoja ovat yleensä huomattavasti rauhallisempia roskasakin osalta. Oli ne sitten omakotitaloja tai isompia kerrostalokämppiä.
- hevosenkenkä
en tiedä onko paras, mutta tämä Herttoniemenranta on hyvän alueen maineessa, ja kiva alue onkin. Varsinkin lapsiperheille mainio paikka. Myös Ruoholahti ja Käpylä aivan mahtavia.
- kallista asumimista
Ei ainakaan hakunin maa,asumnen kallista ja asunnoot ihan syvältä muuten suht koht rauhallista.
- täs lähellä
Fiksu pienitulonen muuttaa pois Helsingistä, mutta ei Vantaalle vaan 10min junamatkan päähän, eli Espooseen alueille Leppävaara, Vallikallio, Lintuvaara, Perkkaa koska näillä alueilla vuokrat on huomattavasti halvemmat ja siisteillä, kivoilla seuduilla myös kaupungin vuokra- ja asoasuntoja, paljon luontoa ja hyvät liikenneyhteydet joka suuntaan.
Itse muutin pari vuotta sitte Alppilasta yhteen näistä - siellä mulla oli 25 neliön yksiö josta jaksoin maksaa sen 2 vuotta 590 euroo kuussa, nyt oon maksanu 10-15 minuutin päässä Helsingin keskustasta vähän yli 600 euroo keskikokosesta kaksiosta johon kuuluu sauna ja reilun kokonen parveke, toisin ku Alppilassa.
Miks on pakko asuu Helsingin virallisten rajojen sisällä ku lyhyen matkan päässä paljon halvemmalla ?
Jos kyseessä on maaltamuuttaneet jotka aina haluu asuu "kävelymatkan päässä Helsingin keskustasta", varsinkin opiskeluaikoina koska ne on koko ikänsä tottunu siihen, niin se on ehkä ymmärrettävää - mut naurettavaa et autoilevatkin böndet haluu asuu aina Helsingissä vaikka Espoossa ja Vantaalla on paljon halvempaa. Mä sanosin et se on snobbailua.
Myös asunnottomista osa on asunnoton vaan sen takia et haluaa asua Helsingissä.- Roba77
Espoossa asuminen on snobbailua. Stadista asuu aidot tyypit.
- Maagiggo
Vinnari
- Freda+Pakilantie='/,
Kamppi ja lapsiperheille Paloheinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4533876Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501266
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047