Riippurinnat jo nuorella iällä :(

1.9.8.8.

Olen 20-vuotias ja VIHAAN rintojani!!! :( Ne ovat liian isot ja roikkuvat... Rumat! Todella masentavaa kun jo tässä iässä rinnat riippuu.

Rinnat muutenkin todella "löysät", eikä kiinteydestä tietoakaan... ahdistavaa kun rinnat hölskyää kävellessä, vaikka olisi millaiset rintaliivit tahansa... kesällä varsinkin todella vaikeaa kun on vähemmän vaatetta. Hyviä ja tukevia rintaliivejä en ole koskaan löytänyt.. olkaimet aina todella kireällä että saisi edes jonkunlaisen tuen, ja sitten on hartiat kipeänä :(
Paidat lähes aina liian avonaisia, mitään kivoja paitoja ei voi käyttää.

Ilman rintaliivejä en voi olla edes kotona... tuntuu ahdistavalta... aamulla ensimmäisenä liivit päälle.

En voi juosta, en voi liikkua kunnolla kun rintoihin sattuu.

Haluaisin tehdä rinnoilleni jotain, mutta se taitaa olla aivan liian kallista minulle :( Pakko on varmaankin vaan kärsiä rumista ja hankalista rinnoista? Rintani tuskin kuitenkaan täyttävät mitkään "liian isot" -kriteerit, jotta voisin leikkaukseen päästä terveydellisiin syihin vedoten... :(

20

5221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuorena leikattu

      Minutkin on leikattu nuorena, 19-vuotiaana. Kannustan sinua hakeutumaan plastiikkakirurgin juttusille. Hän voi tarvittaessa, mikäli mittasi ja psyykkiset/fyysiset kärsimyksesi riittävät, lähettää sinut kunnalliselle puolelle leikkaukseen. Käsittääkseni kunnallisen puolen lääkärit ovat varsin nihkeitä lähettämään nuoria leikkaukseen, mutta ainakin minua plastiikkakirurgi ymmärsi paremmin kuin hyvin.

      Kerro meille toki kuppikokosi, niin se jo huomattavasti helpottaa leikkaukseenpääsymahdollisuuksiesi arviointia. Täällä on useampaan otteeseen pyörinyt taulukko (Google varmasti löytää) kunnalliseen rintojenpienennysleikkaukseen pääsemisen kriteereistä. Yksi kriteeri on riittävän suuri mamilla-mitta eli mitta kaulakuopasta nänniin. Itselläni tämä mitta taisi, jos en täysin väärin muista, olla ennen leikkausta 28cm:n luokkaa.

      • 1.9.8.8.

        Kuppikokoa en nyt ihan varmaksi tiedä, mutta 75D rintaliivit ovat lähes aina liian pienet, joskus jopa 75E liivit ovat olleet liian pienet. Monesti myös tuo 75 ympärysmitta on liian suuri.

        Eivät rintani mitkään IHAN ÄLYTTÖMÄN isot ole, mutta liian isot kuitenkin, hankalat ennenkaikkea :( Varmasti liian pienet kuitenkin kunnallisen puolen leikkaukseen. :(

        Rintaliivejä ei yleensä löydy, koot loppuvat juuri siihen D:hen, tai sitten jos isompia on, alkaa ympärysmitta 85:stä.

        Jos nyt ymmärsin oikein tuon kaulakuopasta nänniin mitan, niin n. 23-24cm tais olla......


      • alana85
        1.9.8.8. kirjoitti:

        Kuppikokoa en nyt ihan varmaksi tiedä, mutta 75D rintaliivit ovat lähes aina liian pienet, joskus jopa 75E liivit ovat olleet liian pienet. Monesti myös tuo 75 ympärysmitta on liian suuri.

        Eivät rintani mitkään IHAN ÄLYTTÖMÄN isot ole, mutta liian isot kuitenkin, hankalat ennenkaikkea :( Varmasti liian pienet kuitenkin kunnallisen puolen leikkaukseen. :(

        Rintaliivejä ei yleensä löydy, koot loppuvat juuri siihen D:hen, tai sitten jos isompia on, alkaa ympärysmitta 85:stä.

        Jos nyt ymmärsin oikein tuon kaulakuopasta nänniin mitan, niin n. 23-24cm tais olla......

        eli paino pituus, joskus painon laskeminen pienentää rintoja, itsekkin olen harkinnut pienennysleikkausta mutta olen laihtunut viime aikoin aja povikin pienenee niin voi olla että en pääse :( vaikka itsekkin haluaisin kiinteät rinnat, itsellä ollut samoja vaivoja kun sulla


      • 1.9.8.8.
        alana85 kirjoitti:

        eli paino pituus, joskus painon laskeminen pienentää rintoja, itsekkin olen harkinnut pienennysleikkausta mutta olen laihtunut viime aikoin aja povikin pienenee niin voi olla että en pääse :( vaikka itsekkin haluaisin kiinteät rinnat, itsellä ollut samoja vaivoja kun sulla

        Olen 166cm ja 60,5kg... eli en mitenkään suunnattoman lihava.....


      • Flammable08
        1.9.8.8. kirjoitti:

        Olen 166cm ja 60,5kg... eli en mitenkään suunnattoman lihava.....

        Ite olen 162/59 ja kuppikoko 70E, eli ollaan aika läheltä samankokoisia. Juuri tulin plastiikkakirurgilta (yksityiseltä tosin), mutta omaksi yllätyksekseni mitta kaulakuopasta nänniin riitti. Olin ite mitannut sen vähän väärin, eli se on tosiaan ihan kaula_kuopasta_, eli se mitta laitetaan n. sentin syvyyteen siihen kuoppaan, ja sitten mitataan ihan nänniin saakka (nimenomaan siihen keskelle nänniä). Mun mitat siis riittäisi julkisellekin puolelle.

        Kirurgi totesi että kun ylipainoa ei ole, niin rinnat on todennäköisesti enimmäkseen rauhaskudosta, joka painaa huomattavasti enemmän kuin rasvakudos. Joten rohkeasti vain kyselemään kunnalliselta puolelta, en usko yhtään ettet pääsisi. Kaikkein nopeimmin pääsisit hoitojonoon menemällä yksityisesti sen plastiikkakirurgin vastaanotolle, joka leikkaa kunnallisesti. Niin säästyt paljolta odottelulta.


      • ex-ongelma

        Ai sitäkö se kirurgi mittaili ennen leikkausjonoon pääsyä? Hän ei kyllä sanonut mitään, murahteli vain. Jos sinulla on tuo mitta ollut 28cm niin mulla se on ollut varmaan yli puoli metriä! :D Eli kaulakuopasta navan tienoille. Hui kamala sitä tuskaa niitten rintojen kanssa.


    • ex-ongelma

      Olet ilmeisesti sama kirjoittaja kuin Masennus-forumilla "itseinho"? Vastasin sinulle sinne. Olin kohtalotoverisi ja leikkauksen läpikäynyt. Elämänlaatu kohosi noin 1000% :))

      tsemppiä!

      • 1.9.8.8.

        Sama kirjoittaja! (eri nimimerkillä "N20"). Pyörin aika paljon tuolla masennus-palstalla.

        Kiitos vastauksestasi.

        Mulla nää rinnat ei nyt vielä ihan naurettavan suuret ole, mutta vaivaa niistä on aika ajoin. Eniten inhoan sitä "löllyntää", kun sitä ei voi juurikaan peittää :( miehet tuijottaa... niin myös naiset. Sopivia (tukevia) liivejä en löydä...taas kesä tulossa ja vaatteet vähenee... :/

        Koulun liikuntatunneilla kun oli pakko juosta, niin oli hieman noloa kun piti pitää rinnoista kiinni koko ajan... muuten sattui, ja rinnat pomppi liikaa. Kyllä sillonkin sai aina hävetä!


        Pidän kyllä siitä että on naiselliset muodot, ja suurehkot rinnat, MUTTA voi kun olis hieman pienemmät!!! Olis niin paljon helpompaa.


      • .Iso tissi-
        1.9.8.8. kirjoitti:

        Sama kirjoittaja! (eri nimimerkillä "N20"). Pyörin aika paljon tuolla masennus-palstalla.

        Kiitos vastauksestasi.

        Mulla nää rinnat ei nyt vielä ihan naurettavan suuret ole, mutta vaivaa niistä on aika ajoin. Eniten inhoan sitä "löllyntää", kun sitä ei voi juurikaan peittää :( miehet tuijottaa... niin myös naiset. Sopivia (tukevia) liivejä en löydä...taas kesä tulossa ja vaatteet vähenee... :/

        Koulun liikuntatunneilla kun oli pakko juosta, niin oli hieman noloa kun piti pitää rinnoista kiinni koko ajan... muuten sattui, ja rinnat pomppi liikaa. Kyllä sillonkin sai aina hävetä!


        Pidän kyllä siitä että on naiselliset muodot, ja suurehkot rinnat, MUTTA voi kun olis hieman pienemmät!!! Olis niin paljon helpompaa.

        ..itsestäsi, Nuori Nainen !!!

        Minulla on aina ollut isot, riippuvat rinnat. Jo teininä ollessani kaikki kauhisteli rintojeni kokoa. Minä olen itse suhtautunut asiaan rauhallisuudella ja pitänyt yläkropan timmissä kunnossa, että jaksan rintani kunnialla kantaa. Nuorena liivien koko oli 75DD tai 70E.

        Olen nyt 45 v, useamman lapsen synnyttänyt ja pitkään jokaista imettänyt. Nyt rintani roikkuvat lähes navassa =) ja liivien koko on 80G tai 85F-85G (riippuen valmistajasta). Vahvojen hartia- ja yläselänlihasten ansiosta olen välttynyt hartiavaivoilta. Ryhtini on säilynyt hyvänä, koska olen ylpeä itsestäni =). Jos masentuu, ryhti huononee, vaikka rinnat olisivat pienet.

        Käytän laadukkaita liivejä, JOITA ON KYLLÄ OLEMASSA, kunhan muistat vaatia kauppiastasi niitä hankkimaan. Minä asun pienellä paikkakunnalla ja täältäkin saa kunnon liivejä. Vältän juoksemista ja hyppimisiä. Uin, tanssin, pyöräilen, käyn kuntosalilla, ratsastan, rullaluistelen, hiihdän, soudan soutulaitteella jne. Isojen rintojen kanssa voi liikkua !!!

        Käyn saunassa niin naisten kuin miestenkin kanssa ja monet naurut on naurettu näille pullataikinalla täytetyille "kärpäslätkille". Tai itse olen nauranut. Muitten mielestä rintani ovat kauniit. Ovat ainakin luomut =). Jokainen mies, joka on minut alasti nähnyt, on ihaillut rintojani. Ehkä se on se ylväs tyyli, millä niitä kannan. Tai... kohteliaisuus. Mutta... Koskaan en ole kokenut, että minua pilkattaisiin rintojeni takia. On enemmänkin kunnioitettu.

        Annan toisten tuijotella ja HYMYILE LEVEÄSTI !!! Hymyllä välvennät mustuneen ja surullisen mielesi !!! Ja jo alkaa olla kateellisia ympärillä =). Ja MENE KUNTOSALILLE !!! Se on paras paikka!!

        Kaikkea hyvää Sinulle ja jaksamista!!!!

        Olet arvokas ja ainutlaatuinen ihminen !!! MUISTA SE !!!


      • turkulainen leikattu
        .Iso tissi- kirjoitti:

        ..itsestäsi, Nuori Nainen !!!

        Minulla on aina ollut isot, riippuvat rinnat. Jo teininä ollessani kaikki kauhisteli rintojeni kokoa. Minä olen itse suhtautunut asiaan rauhallisuudella ja pitänyt yläkropan timmissä kunnossa, että jaksan rintani kunnialla kantaa. Nuorena liivien koko oli 75DD tai 70E.

        Olen nyt 45 v, useamman lapsen synnyttänyt ja pitkään jokaista imettänyt. Nyt rintani roikkuvat lähes navassa =) ja liivien koko on 80G tai 85F-85G (riippuen valmistajasta). Vahvojen hartia- ja yläselänlihasten ansiosta olen välttynyt hartiavaivoilta. Ryhtini on säilynyt hyvänä, koska olen ylpeä itsestäni =). Jos masentuu, ryhti huononee, vaikka rinnat olisivat pienet.

        Käytän laadukkaita liivejä, JOITA ON KYLLÄ OLEMASSA, kunhan muistat vaatia kauppiastasi niitä hankkimaan. Minä asun pienellä paikkakunnalla ja täältäkin saa kunnon liivejä. Vältän juoksemista ja hyppimisiä. Uin, tanssin, pyöräilen, käyn kuntosalilla, ratsastan, rullaluistelen, hiihdän, soudan soutulaitteella jne. Isojen rintojen kanssa voi liikkua !!!

        Käyn saunassa niin naisten kuin miestenkin kanssa ja monet naurut on naurettu näille pullataikinalla täytetyille "kärpäslätkille". Tai itse olen nauranut. Muitten mielestä rintani ovat kauniit. Ovat ainakin luomut =). Jokainen mies, joka on minut alasti nähnyt, on ihaillut rintojani. Ehkä se on se ylväs tyyli, millä niitä kannan. Tai... kohteliaisuus. Mutta... Koskaan en ole kokenut, että minua pilkattaisiin rintojeni takia. On enemmänkin kunnioitettu.

        Annan toisten tuijotella ja HYMYILE LEVEÄSTI !!! Hymyllä välvennät mustuneen ja surullisen mielesi !!! Ja jo alkaa olla kateellisia ympärillä =). Ja MENE KUNTOSALILLE !!! Se on paras paikka!!

        Kaikkea hyvää Sinulle ja jaksamista!!!!

        Olet arvokas ja ainutlaatuinen ihminen !!! MUISTA SE !!!

        Hienoa, että olet pärjännyt isojen rintojen kanssa noin kauan, vaikka muut ovat kauhistelleetkin asiaa. Sinulla on varmaan vahva luonne ja hyvä itsetunto.

        Itse olen 20vuotta kärsinyt jättimäisistä rinnoista, niiden vuoksi käpälöinnistä, tuijotuksesta, pilkasta ja sanallisesta häirinnästä. Myöskään seksi ei ole sujunut kun on pitänyt hävetä itseään. Vaatteet ovat olleet jotain jättimäisiä säkkejä, koska muut eivät ole mahtuneet päälle. Henkisen kärsimyksen lisäksi on ollut mahdoton harrastaa joitakin lajeja, joista pidän, kuten uintia (ei löydy uimapukua), taistelulajeja ja juoksua eikä melontaa (koska kelluntaliivit ahdistavat henkeä eivätkä anna enää tilaa käsien liikkeille lainkaan kun rinnat ja liivit eivät tahdo mahtua kajakkiin). Nopeat liikkeet ovat mahdottomia suorittaa. Juoksu on ollut samanlaista, jos esim. mieshenkilö yrittäisi juosta kymmenen voipakettia kaulassa.

        Ehkä kaikki ihmiset eivät ole kaltaisiasi vahvoja ja hyvällä itsetunnolla varustettuja - omani murensi edellä kuvatut vaiheet. Iän lisääntyessä rinnat tahtovat vain kasvaa, koska rauhaskudosta on paljon ja rasva tuntuu kerääntyvän itselläni pelkästään yläkroppaan. Mitä vanhemmaksi tulee, sen pahemmaksi asia muuttuu. Ja entäs sitten, kun on niin iäkäs, ettei enää pysty kuntoilemaan kovin aktiivisesesti?

        Itselläni on nyt niin pienet (vaihtelee koosta a kokoon b vähän valmistajan mukaan) että voin juosta vaikka maratonin. Ja nyt huomaan, miltä oikeasti tuntui yrittää juosta tai edes kävellä ne hölskyvät voipaketit kaulassa. Itselläni leikkaus on edistänyt sekä fyysistä että psyykkistä terveyttä ja vapauttanut energiaa kun ei tarvitse pätkääkään miettiä enää rintojaan vaan saa keskittyä muihin juttuihin. Isot rinnat on mielestäni kuin ruumiin vamma tai epämuodostuma, jos se kerran haittaa jokapäiväistä elämää.

        Kun puhutaan koetusta kärsimyksestä, on asia täysin subjektiivinen vaikka toinen vähättelee asiaa tai ei koe asiaa ongelmaksi ei se poista toisen kokemaa tuskaa.

        Toivotan sinulle kaikkea hyvää ja ihailen rohkeuttasi ja mojovaa itsetuntoasi! :)


      • turkulainen leikattu
        .Iso tissi- kirjoitti:

        ..itsestäsi, Nuori Nainen !!!

        Minulla on aina ollut isot, riippuvat rinnat. Jo teininä ollessani kaikki kauhisteli rintojeni kokoa. Minä olen itse suhtautunut asiaan rauhallisuudella ja pitänyt yläkropan timmissä kunnossa, että jaksan rintani kunnialla kantaa. Nuorena liivien koko oli 75DD tai 70E.

        Olen nyt 45 v, useamman lapsen synnyttänyt ja pitkään jokaista imettänyt. Nyt rintani roikkuvat lähes navassa =) ja liivien koko on 80G tai 85F-85G (riippuen valmistajasta). Vahvojen hartia- ja yläselänlihasten ansiosta olen välttynyt hartiavaivoilta. Ryhtini on säilynyt hyvänä, koska olen ylpeä itsestäni =). Jos masentuu, ryhti huononee, vaikka rinnat olisivat pienet.

        Käytän laadukkaita liivejä, JOITA ON KYLLÄ OLEMASSA, kunhan muistat vaatia kauppiastasi niitä hankkimaan. Minä asun pienellä paikkakunnalla ja täältäkin saa kunnon liivejä. Vältän juoksemista ja hyppimisiä. Uin, tanssin, pyöräilen, käyn kuntosalilla, ratsastan, rullaluistelen, hiihdän, soudan soutulaitteella jne. Isojen rintojen kanssa voi liikkua !!!

        Käyn saunassa niin naisten kuin miestenkin kanssa ja monet naurut on naurettu näille pullataikinalla täytetyille "kärpäslätkille". Tai itse olen nauranut. Muitten mielestä rintani ovat kauniit. Ovat ainakin luomut =). Jokainen mies, joka on minut alasti nähnyt, on ihaillut rintojani. Ehkä se on se ylväs tyyli, millä niitä kannan. Tai... kohteliaisuus. Mutta... Koskaan en ole kokenut, että minua pilkattaisiin rintojeni takia. On enemmänkin kunnioitettu.

        Annan toisten tuijotella ja HYMYILE LEVEÄSTI !!! Hymyllä välvennät mustuneen ja surullisen mielesi !!! Ja jo alkaa olla kateellisia ympärillä =). Ja MENE KUNTOSALILLE !!! Se on paras paikka!!

        Kaikkea hyvää Sinulle ja jaksamista!!!!

        Olet arvokas ja ainutlaatuinen ihminen !!! MUISTA SE !!!

        Yön pitkinä tunteina aloin oikein muistella kaikkia niitä hankaluuksia isojen rintojen kanssa, mitä olen itse kohdannut elämäni aikana. Sängyssä maatessa muistin muun muassa sen, ettei voinut nukkua matalalla tyynyllä, koska rintaliivejä piti pitää yölläkin ja siten ahdistivat hengitystä nousessaan kurkkuun. Aina piti olla korkeat tyynyt, että sai hengen kulkemaan.

        Toinen juttu on jumppa ja jooga. Luulisi, että esim. jooga sujuu isorintaiseltakin, vaan eipä rintaa saanut polviin, eikä selkää näin saanut koskaan ääriasentoihin. Toinen mahdoton asento jumpassa ja joogassa on ylösalaiset asennot - rinnat roikkuivat kurkulla ja naamalla estäen hengityksen täysin. Käsiväarsia ei saa taivutettua ristikkäiskiertoasentoihin koska vastakkainen rinta on aina tiellä. Sanomattakin selvää on, ettei mitään hyppyjä voinut tehdä jumpassa. Se on todella noloa esim. ryhmässä jumpatessa. Kartoinkin kaikkia julkisia liikuntatilaisuuksia, mikä sekin on sääli.

        Tässäpä näitä vaikeuksia lisää, jotka palasivat mieleeni. Mitään näitä ongelmia ei enää ole ollut vaan nautin kaikenlaisesta itseä miellyttävästä liikunnasta ja olen todella elävässä ja hyvässä kunnossa ja ryhti on aivan toista luokkaa kuin ennen ja sitä myöten myöskin ala- ja yläselän ja niskan asento on korjautunut. Pääasiahan on, että ihminen pitää itsensä liikkeessä, ja parhaiten tämä onnistuu sillä, että löytää mieluisan ja hauskan tavan liikkua, jotta se on nautinto eikä tuskallista puurtamista.

        Varsinkin ennen tarpeeksi isoja liivejä ei ollut saatavana. Jos käytti niitä mummoliivejä mitä korkeintaan sai, ne jäytivät olkapäät verille ja estivät verenkierron aiheuttaen ainakin minulle pää- ja hartiakipua. Nyt tilanne on hieman muuttunut että kauniitakin liivejä saa isoissa koissa, muttei se tuota hartiaongelmaa helpota. Mutta tunnustan, että on myös ihanaa mennä ostoksille b-rekkiin, missä on runsaudenpula malleista, kuin yrittää löytää mahdollisimman isoja kokoja, joita ei valikoimissa kaikilla ole.
        Uusi kokemus on push-upit, jotka näyttävät todella hienoilta iltapuvun ym. kanssa. Ennen tunsin itseni lähinnä lehmäksi, nyt naiseksi. Myös lääkäri, joka tuntee minut kertoi, että nyt ei huomio kiinnity rintoihin vaan kasvot tulevat esille ja ylävartalon lihaksisto (joka on pakosta treenautunut ylävartalon painon takia) tulee upeasti esiin.

        Eräs tuttavani leikkautti rintansa ennen minua, vaikka oli pienirintaisempi minuakin. Hän oli tuohon aikaan yli 60-vuotias. Hän kertoi lääkäreiden todenneen, että olisi pitänyt tehdä ko. leikkaus jo yli 20vuotta sitten. Ongelmat pahenevat iän myötä, kuten itse huomasin ja myös tämä iäkkäämpi tuttavani. Mutta sen tajuaa vasta nyt, kuinka paljon, kun näitä ongelmia ei enää ole.


      • -Isotissi-
        turkulainen leikattu kirjoitti:

        Yön pitkinä tunteina aloin oikein muistella kaikkia niitä hankaluuksia isojen rintojen kanssa, mitä olen itse kohdannut elämäni aikana. Sängyssä maatessa muistin muun muassa sen, ettei voinut nukkua matalalla tyynyllä, koska rintaliivejä piti pitää yölläkin ja siten ahdistivat hengitystä nousessaan kurkkuun. Aina piti olla korkeat tyynyt, että sai hengen kulkemaan.

        Toinen juttu on jumppa ja jooga. Luulisi, että esim. jooga sujuu isorintaiseltakin, vaan eipä rintaa saanut polviin, eikä selkää näin saanut koskaan ääriasentoihin. Toinen mahdoton asento jumpassa ja joogassa on ylösalaiset asennot - rinnat roikkuivat kurkulla ja naamalla estäen hengityksen täysin. Käsiväarsia ei saa taivutettua ristikkäiskiertoasentoihin koska vastakkainen rinta on aina tiellä. Sanomattakin selvää on, ettei mitään hyppyjä voinut tehdä jumpassa. Se on todella noloa esim. ryhmässä jumpatessa. Kartoinkin kaikkia julkisia liikuntatilaisuuksia, mikä sekin on sääli.

        Tässäpä näitä vaikeuksia lisää, jotka palasivat mieleeni. Mitään näitä ongelmia ei enää ole ollut vaan nautin kaikenlaisesta itseä miellyttävästä liikunnasta ja olen todella elävässä ja hyvässä kunnossa ja ryhti on aivan toista luokkaa kuin ennen ja sitä myöten myöskin ala- ja yläselän ja niskan asento on korjautunut. Pääasiahan on, että ihminen pitää itsensä liikkeessä, ja parhaiten tämä onnistuu sillä, että löytää mieluisan ja hauskan tavan liikkua, jotta se on nautinto eikä tuskallista puurtamista.

        Varsinkin ennen tarpeeksi isoja liivejä ei ollut saatavana. Jos käytti niitä mummoliivejä mitä korkeintaan sai, ne jäytivät olkapäät verille ja estivät verenkierron aiheuttaen ainakin minulle pää- ja hartiakipua. Nyt tilanne on hieman muuttunut että kauniitakin liivejä saa isoissa koissa, muttei se tuota hartiaongelmaa helpota. Mutta tunnustan, että on myös ihanaa mennä ostoksille b-rekkiin, missä on runsaudenpula malleista, kuin yrittää löytää mahdollisimman isoja kokoja, joita ei valikoimissa kaikilla ole.
        Uusi kokemus on push-upit, jotka näyttävät todella hienoilta iltapuvun ym. kanssa. Ennen tunsin itseni lähinnä lehmäksi, nyt naiseksi. Myös lääkäri, joka tuntee minut kertoi, että nyt ei huomio kiinnity rintoihin vaan kasvot tulevat esille ja ylävartalon lihaksisto (joka on pakosta treenautunut ylävartalon painon takia) tulee upeasti esiin.

        Eräs tuttavani leikkautti rintansa ennen minua, vaikka oli pienirintaisempi minuakin. Hän oli tuohon aikaan yli 60-vuotias. Hän kertoi lääkäreiden todenneen, että olisi pitänyt tehdä ko. leikkaus jo yli 20vuotta sitten. Ongelmat pahenevat iän myötä, kuten itse huomasin ja myös tämä iäkkäämpi tuttavani. Mutta sen tajuaa vasta nyt, kuinka paljon, kun näitä ongelmia ei enää ole.

        että Sinulla on ollut noin paljon harmia suurista rinnoistasi.

        Minä olen valinnut sellaiset liikuntamuodot, että rinnat eivät ole olleet tiellä. Olen esim. viime viikkoina pyöräillyt, uinut, ratsastanut, rullaluistellut ja treenannut salilla.

        Saan nukuttua hyvin ilman rintaliivejä. Rakastelu on nautinto ja rinnat ovat kauniisti heiluneet mukana asennossa kuin asennossa. Kujeilen rakastellessa tisseilläni =).

        Juu.... On totta, että itsetuntoni on hyvä ja olen ylpeä itsestäni. Kukaan ei ole koskaan pilkannut rintojani mitenkään. Ryhtini on hyvä ja suora, ja sen on mahdollistanut vahvat ylävartalonlihakset.

        Kunnollisia rintaliivejä on ollut olemassa jo ainakin 30 vuotta eli ajan, jonka minä olen liivejä tarvinnut. Olkapäätkin ovat pysyneet kunnossa.

        Äidilläni oli vielä suuremmat rinnat ja hänelläkin oli kunnon liivit jo ainakin 70-luvun alussa.

        Minua ei ole nolostuttanut missään rintani suuri koko. Olen pistänyt nauruksi mm. jumpassa ja tehnyt ne liikkeet, jotka olen voinut.

        Onkohan se niin, että ihminen tekee itselleen ongelman jostakin asiasta???

        Mutta.... Onneksi jokainen tekee niin, kuin parhaaksi näkee. Kyllä minäkin, jos minulla rahaa tuhlattavaksi olisi, keksisin jonkin korjattavan paikan ruhossani. Ihan ensimmäisenä... Leikkuuttaisin "luupiikin" pois kantapäästäni, jotta pystyisin juoksemaan ja (sauva)kävelemään.

        IHANAA KESÄÄ KAIKILLE ja KIITOS SINULLE, "TURKULAINEN LEIKATTU" !!! Turku on ihana kaupunki =).


      • turkulainen leikattu
        -Isotissi- kirjoitti:

        että Sinulla on ollut noin paljon harmia suurista rinnoistasi.

        Minä olen valinnut sellaiset liikuntamuodot, että rinnat eivät ole olleet tiellä. Olen esim. viime viikkoina pyöräillyt, uinut, ratsastanut, rullaluistellut ja treenannut salilla.

        Saan nukuttua hyvin ilman rintaliivejä. Rakastelu on nautinto ja rinnat ovat kauniisti heiluneet mukana asennossa kuin asennossa. Kujeilen rakastellessa tisseilläni =).

        Juu.... On totta, että itsetuntoni on hyvä ja olen ylpeä itsestäni. Kukaan ei ole koskaan pilkannut rintojani mitenkään. Ryhtini on hyvä ja suora, ja sen on mahdollistanut vahvat ylävartalonlihakset.

        Kunnollisia rintaliivejä on ollut olemassa jo ainakin 30 vuotta eli ajan, jonka minä olen liivejä tarvinnut. Olkapäätkin ovat pysyneet kunnossa.

        Äidilläni oli vielä suuremmat rinnat ja hänelläkin oli kunnon liivit jo ainakin 70-luvun alussa.

        Minua ei ole nolostuttanut missään rintani suuri koko. Olen pistänyt nauruksi mm. jumpassa ja tehnyt ne liikkeet, jotka olen voinut.

        Onkohan se niin, että ihminen tekee itselleen ongelman jostakin asiasta???

        Mutta.... Onneksi jokainen tekee niin, kuin parhaaksi näkee. Kyllä minäkin, jos minulla rahaa tuhlattavaksi olisi, keksisin jonkin korjattavan paikan ruhossani. Ihan ensimmäisenä... Leikkuuttaisin "luupiikin" pois kantapäästäni, jotta pystyisin juoksemaan ja (sauva)kävelemään.

        IHANAA KESÄÄ KAIKILLE ja KIITOS SINULLE, "TURKULAINEN LEIKATTU" !!! Turku on ihana kaupunki =).

        Enkä ongelman ydin on tuossa, että minua pilkattiin heti nuoresta tästä ongelmasta ja varsinkin pojat. Aloin tietty hävetä asiaa, kun mieli on herkimiillään teini-iässä. Muiden pilkka soi korvissani ja se alkoi musertaa. Kun se jatkui aikuisempana ihan törkypuheilla aikuisilta miehiltä niin tunsin että olen joku sirkusnähtävyys. En nähnyt mitään kivaa siitä, että nujerrettiin jonkun ominaisuuden vuoksi. Vähän sama jos ylipainoista kiusataan ja halveksitaan.

        Kuitenkin sain traumat asiasta ja loppuivat vasta leikkaukseen. Nyt ei kukaan enää tuijota ei kommentoi jne. Uimapuvuissa on se huono puoli, että jos yläosa on valtava, on alaosakin samanlainen. Minä kun olen suht normaalikokoinen muuten ilman jättitissejä. Minulla on ollut ehkä isommat kuin sinulla, joten ehkä onglemakin oli sitten suurempi.

        Tuo minulle tehtiin leikkaus julkisilla varoilla, kun haitta oli niin selvä. Hinnaksi tuli pelkästään kaksi yötä sairaalassa. Jos rinnat alkavat vaivata, voi tavallinen lääkäri auttaa asiassa eteen päin.

        Hyvää ja vauhdikasta kesää sinullekin sinne missä olet. Turku on nyt kauneimmillaan, kielot tuoksuvat huumaavasti ja kaikki muutkin kukkii nyt parhaimmillan. Parasta aikaa vuodesta, jota minä en isotissisenä edes noteerannut. Vaan nyt nautin kesästä täysillä. Mukava keskustella asiasta.


      • lauseeseen
        -Isotissi- kirjoitti:

        että Sinulla on ollut noin paljon harmia suurista rinnoistasi.

        Minä olen valinnut sellaiset liikuntamuodot, että rinnat eivät ole olleet tiellä. Olen esim. viime viikkoina pyöräillyt, uinut, ratsastanut, rullaluistellut ja treenannut salilla.

        Saan nukuttua hyvin ilman rintaliivejä. Rakastelu on nautinto ja rinnat ovat kauniisti heiluneet mukana asennossa kuin asennossa. Kujeilen rakastellessa tisseilläni =).

        Juu.... On totta, että itsetuntoni on hyvä ja olen ylpeä itsestäni. Kukaan ei ole koskaan pilkannut rintojani mitenkään. Ryhtini on hyvä ja suora, ja sen on mahdollistanut vahvat ylävartalonlihakset.

        Kunnollisia rintaliivejä on ollut olemassa jo ainakin 30 vuotta eli ajan, jonka minä olen liivejä tarvinnut. Olkapäätkin ovat pysyneet kunnossa.

        Äidilläni oli vielä suuremmat rinnat ja hänelläkin oli kunnon liivit jo ainakin 70-luvun alussa.

        Minua ei ole nolostuttanut missään rintani suuri koko. Olen pistänyt nauruksi mm. jumpassa ja tehnyt ne liikkeet, jotka olen voinut.

        Onkohan se niin, että ihminen tekee itselleen ongelman jostakin asiasta???

        Mutta.... Onneksi jokainen tekee niin, kuin parhaaksi näkee. Kyllä minäkin, jos minulla rahaa tuhlattavaksi olisi, keksisin jonkin korjattavan paikan ruhossani. Ihan ensimmäisenä... Leikkuuttaisin "luupiikin" pois kantapäästäni, jotta pystyisin juoksemaan ja (sauva)kävelemään.

        IHANAA KESÄÄ KAIKILLE ja KIITOS SINULLE, "TURKULAINEN LEIKATTU" !!! Turku on ihana kaupunki =).

        "Leikkuuttaisin "luupiikin" pois kantapäästäni, jotta pystyisin juoksemaan ja (sauva)kävelemään."

        Mikäli tuolla luupiikillä tarkoitat sitä jänteen kiinnityspisteen tulehdusta kantapäässä, sille on olemassa helppo parannuskeino. Kun minulla luupiikki ilmaantui ensimmäisen kerran, sitä parannettiin kortisoniruiskeella. Kun se uusiutui, kortisoni ei enää auttanutkaan. Lääkäri antoi hyvän ohjeen, jolla olen saanut tulehduksen pysymään pois jo pitkään. Lääkäri kielsi kokonaan matalakantaisten kenkien käytön (balleriinatyyppiset kengät ei ole enää mahdollisia). Korkoa pitää olla aina vähintään 1,5-2 cm, käytännössä matalimmatkin taitaa olla minulla hiukan enemmän. Kotonakin kuljen pistokkaissa joissa on pieni korko. Välillä yritin kulkea kotona sukkasillaankin, mutta kun oireita alkoi tulla, kaivoin pistokkaat esiin ja viikon-parin kuluttua oireet olivat hävinneet. Sauvakävelylenkilläkin lenkkareissani on silikoniset luupiikkikantalaput. Eipä ole enää tarvinnut kärsiä luupiikistä.


      • -Iso tissi-
        lauseeseen kirjoitti:

        "Leikkuuttaisin "luupiikin" pois kantapäästäni, jotta pystyisin juoksemaan ja (sauva)kävelemään."

        Mikäli tuolla luupiikillä tarkoitat sitä jänteen kiinnityspisteen tulehdusta kantapäässä, sille on olemassa helppo parannuskeino. Kun minulla luupiikki ilmaantui ensimmäisen kerran, sitä parannettiin kortisoniruiskeella. Kun se uusiutui, kortisoni ei enää auttanutkaan. Lääkäri antoi hyvän ohjeen, jolla olen saanut tulehduksen pysymään pois jo pitkään. Lääkäri kielsi kokonaan matalakantaisten kenkien käytön (balleriinatyyppiset kengät ei ole enää mahdollisia). Korkoa pitää olla aina vähintään 1,5-2 cm, käytännössä matalimmatkin taitaa olla minulla hiukan enemmän. Kotonakin kuljen pistokkaissa joissa on pieni korko. Välillä yritin kulkea kotona sukkasillaankin, mutta kun oireita alkoi tulla, kaivoin pistokkaat esiin ja viikon-parin kuluttua oireet olivat hävinneet. Sauvakävelylenkilläkin lenkkareissani on silikoniset luupiikkikantalaput. Eipä ole enää tarvinnut kärsiä luupiikistä.

        ..neuvoista =).

        Jalka on nyt vaan niin kipeä, ettei voi korkokenkiä ajatellakaan. Tai siis.... Ei löydy riittävän isoa kokoa (43-44) korkokenkää, että kipeään jalkaan mahtuisi. On nimittäin turvoksissa kovasti. Hankin uudet työkengät, kokoa 44, ja niihin reikäpohjalliset. Illat pidän jääpusseja jalkaan teipattuina ja otan yöksi Buranaa. Ja taas aamulla menoksi =).

        Mutta kyllä se tästä. Onhan noita liikuntamuotoja onneksi monenlaisia. Olen käynyt tanssimassakin ja tanssinut sukkasillani =). Kesä tulee ja sitten minä olen koko ajan järvessä =). Siellä se luupiikkikin sulaa pois.

        Ihanaa, rakkauden täyttämää kesää !!!


      • -Iso tissi-
        turkulainen leikattu kirjoitti:

        Enkä ongelman ydin on tuossa, että minua pilkattiin heti nuoresta tästä ongelmasta ja varsinkin pojat. Aloin tietty hävetä asiaa, kun mieli on herkimiillään teini-iässä. Muiden pilkka soi korvissani ja se alkoi musertaa. Kun se jatkui aikuisempana ihan törkypuheilla aikuisilta miehiltä niin tunsin että olen joku sirkusnähtävyys. En nähnyt mitään kivaa siitä, että nujerrettiin jonkun ominaisuuden vuoksi. Vähän sama jos ylipainoista kiusataan ja halveksitaan.

        Kuitenkin sain traumat asiasta ja loppuivat vasta leikkaukseen. Nyt ei kukaan enää tuijota ei kommentoi jne. Uimapuvuissa on se huono puoli, että jos yläosa on valtava, on alaosakin samanlainen. Minä kun olen suht normaalikokoinen muuten ilman jättitissejä. Minulla on ollut ehkä isommat kuin sinulla, joten ehkä onglemakin oli sitten suurempi.

        Tuo minulle tehtiin leikkaus julkisilla varoilla, kun haitta oli niin selvä. Hinnaksi tuli pelkästään kaksi yötä sairaalassa. Jos rinnat alkavat vaivata, voi tavallinen lääkäri auttaa asiassa eteen päin.

        Hyvää ja vauhdikasta kesää sinullekin sinne missä olet. Turku on nyt kauneimmillaan, kielot tuoksuvat huumaavasti ja kaikki muutkin kukkii nyt parhaimmillan. Parasta aikaa vuodesta, jota minä en isotissisenä edes noteerannut. Vaan nyt nautin kesästä täysillä. Mukava keskustella asiasta.

        ..joutua toisten kiusaamaksi. Siinä menee itsetunto maanrakoon. Kenelläkään ei ole oikeutta arvostella toista. Olemme jokainen ainutlaatuisia yksilöitä.

        Joudun minäkin jatkuvasti kaikenlaisten kyselyjen ja utelujen kohteeksi. Tanssiessa ovat sadat miehet puristelleet ja litistelleet rintojani, hankautuneet ja hinkkautuneet rintojani vasten jne., mutta ei se minua haittaa. Olen vaan sanonut, että nauti nyt, kun se on mahdollista =). Minun luonteeni on nyt vain tällainen, mutta ymmärrän oikein hyvin, että joitakin naisia ed. mainittu käytös loukkaa kovasti. Joistakin on kuvottavaa joutua "lääpityksi", mutta minua se vain naurattaa. Mutta jos lääppijätyyppi on töykeä, röyhkeä, vääristyneellä tavalla itsevarma, leuhka tms., niin annan korville ja jätän keskelle lattiaa. Arat ja kiltit miehet saavat "lääppiä" ja luvankysyjät etenkin =).

        Onhan se hiukan outoa jutella miehen kanssa, joka tuijottaa koko ajan rintoja, mutta minä kysyn, että onko niissä jotakin vikaa.

        Niin.. Ja jos ruokaa tippuu haarukasta, on se joko rinnuksilla tai sitten rintojen välissä. Ei koskaan sylissä =).

        Voi voi.... Kunpa me osaisimme olla ylpeitä itsestämme sellaisina, kuin olemme.

        En ole minäkään "kummoinen" ihminen, en ole kaunis enkä laiha, enkä viisas, enkä taloudellinen, mutta silti ONNELLINEN yh-äiti Pohjois-Savon pohjoisosasta =).

        PS. On kuppikokoisia uimapukujakin olemassa. Minulla on uimapuku kokoa 40 F ja istuu todella hyvin =). Useampi firma valmistaa. On myös pienellä hameella olevia, aivan ihania, uimapukuja.


      • turkulainen leikattu
        -Iso tissi- kirjoitti:

        ..joutua toisten kiusaamaksi. Siinä menee itsetunto maanrakoon. Kenelläkään ei ole oikeutta arvostella toista. Olemme jokainen ainutlaatuisia yksilöitä.

        Joudun minäkin jatkuvasti kaikenlaisten kyselyjen ja utelujen kohteeksi. Tanssiessa ovat sadat miehet puristelleet ja litistelleet rintojani, hankautuneet ja hinkkautuneet rintojani vasten jne., mutta ei se minua haittaa. Olen vaan sanonut, että nauti nyt, kun se on mahdollista =). Minun luonteeni on nyt vain tällainen, mutta ymmärrän oikein hyvin, että joitakin naisia ed. mainittu käytös loukkaa kovasti. Joistakin on kuvottavaa joutua "lääpityksi", mutta minua se vain naurattaa. Mutta jos lääppijätyyppi on töykeä, röyhkeä, vääristyneellä tavalla itsevarma, leuhka tms., niin annan korville ja jätän keskelle lattiaa. Arat ja kiltit miehet saavat "lääppiä" ja luvankysyjät etenkin =).

        Onhan se hiukan outoa jutella miehen kanssa, joka tuijottaa koko ajan rintoja, mutta minä kysyn, että onko niissä jotakin vikaa.

        Niin.. Ja jos ruokaa tippuu haarukasta, on se joko rinnuksilla tai sitten rintojen välissä. Ei koskaan sylissä =).

        Voi voi.... Kunpa me osaisimme olla ylpeitä itsestämme sellaisina, kuin olemme.

        En ole minäkään "kummoinen" ihminen, en ole kaunis enkä laiha, enkä viisas, enkä taloudellinen, mutta silti ONNELLINEN yh-äiti Pohjois-Savon pohjoisosasta =).

        PS. On kuppikokoisia uimapukujakin olemassa. Minulla on uimapuku kokoa 40 F ja istuu todella hyvin =). Useampi firma valmistaa. On myös pienellä hameella olevia, aivan ihania, uimapukuja.

        Kiitos kommentistasi. Hienoa kuulla että olet noin rempsakka naisihminen ja muutenkin kaikki on reilassa.

        Itselläni tuo rintaongelma oli tosiaankin niin suuri psyykkinen ja fyysinen rasite, että mielummin olen tätä mitä nyt, kuin ihan sellainen kun miksi olen syntynyt. Epämuodostuman tai minkä tahansa elimen fyysisesti haittaavan vamman leikkaus hyväksytään helpommin, mutta isorintaisen pitäisi olla monen mielestä "oma itsensä" ja hyväksyä vammaisuutensa, vaikka se on helposti korjattavissa. Kai tuota isorintaisuutta voisi kutsua rauhaskudoksen liikakasvuksikin. Minua leikkauksen jälkeen arvosteltiin (naispuoliset tuttavuudet) siitä, että olen kulutttanut törkeällä tavalla yhteiskunnan varoja näin itsekkäässä tarkoituksessa. :))) Näytän ilmeisesti liian hyvältä nykyään, muuten noita kommentteja ei voi ymmärtää.

        Liikunta ja painonpudotus on niin paljon helpompaa pienirintaisena, vaikka liikunta onnistuisikin jotenkin taakka etumuksessa. Minulla kun ei laihdutuskaan auttanut asiaa, koska laihduin kaikkialta muualta paitsi rinnoista. Rinnat näyttivät kahta kauheammilta hoikassa varressa. Nyt kun pystyy harrastaa järempiä liikuntalajeja, on laihdutuskin näkyvää.

        Luupiikistä:
        Koska painavana jalat ovat kovan rasituksen alla, tulee niihin kaikenlaisia tulehduksia, itselläni tuppasi isorintaisena tulemaan jalkaholvin kalvon tulehdus, joka aiheutti liikkumiskiellon ja sitä kautta kierre oli taas valmis - aineenvaihdunta tyssäsi. Rinnat ovat siis välillisesti ehkä tässä jännetulehduksessakin mukana, kun jalat ovat liika kovilla. Sanot, että järvessä luupiikki sulaa. Ehkä se "sulaakin" todella siksi, että paino ei ole jalkojen päällä vaan vesi kannattelee sitä. Ylipainoiselle uinti ja vesijuoksu onkin parasta liikuntaa.

        Kokeilepa muuten vesijuoksua! Osta vesijuoksuvyö ja mene sen kanssa järveen hölkkäämään. Se on erittäin kuluttavaa liikuntaa, vaikkei sitä uskoisi siellä kelluessaan.

        Minäkin olen nyt onnellinen. Osaan arvostaa sitä, että olen saanut elämän- ja liikunnanilon takaisin.


    • tsippadippaduu

      Minulla on ollut isot riippurinnat teini-iästä lähtien, kerran treffisivustolla yksi urpo mies sanoi, että varmasti olen synnyttänyt, hehe, enhän nyt sentään itsestään sikiävä neitsyt ole. Miesten mieliksi en mene leikkuupöydälle.

    • Anonyymi

      Minulla on aina ollut suuret tissit...nyt kun ikää on jo 84 v ,on painovoima tehnyt taikansa....heh,mun pimpsakarvotuksella asti riippuvat,nännitkin ovat varmaankin 10 senttiset....

    • Anonyymi

      Ihanaa kun on pienet, just sopivan kokoiset rinnat 75C, näillä on helppoa liikkua ja olla vaikka ilman liivejä. En ole koskaan ymmärtänyt pienirintaisia naisia, jotka haluaa isot tissit. Itse en ottaisi silareita, vaikka tissit olivat A-kuppia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      290
      3244
    2. 202
      2908
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2494
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      223
      1958
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      15
      1398
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1298
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      162
      1231
    Aihe