Huomenna lounas Tel Avivissa !

ISRAELIN MAA - JUUTALAISTEN VAIKO ARABIEN ?

"Syömme huomenna lounasta Tel Avivissa", tiedotti Egyptin radio eräänä päivänä, v. 1967.
Israel peljästyi.
Mutta neljän päivän kuluttua jopa Siinai oli Israelin hallussa. Kuudennen päivän kuluttua
vanhaa Jerusalemia isännöivältä Jordanian kuningas Husseinilta oli isännöinti siirtynyt
Israelille.
Ehtihän se olla arabien pyhimpänä paikkana peräti 700 vuotta. Näin yksi haara
Aabrahamin jälkeläisiä hallitsi Jerusalemia, ismaelilaiset. Haudattiinhan, muuten, Aabrahamin vaimo, Saara Jerusalemin lähelle, Mamren tammiston luolastoon, kun Aabraham etukäteen kävi vaimonsa kanssa vierailemassa Israelin maassa - jonka maan Jumala oli luvannut TOISELLE Aabrahamin pojista, Iisakille. Ei siis arabeille, vaan israelilaisille.

Kuuluisaan 6. päivän sotaan liittyen, Moshe Dayan otti sitten vielä, maanpuolustuksellisista syistä, Golanin kukkulat, Syyrialta
Israaelin hallintaan ja valvontaan.

Sekä arabien että israelilaisten kiinnostus Palestiinaan on ymmärrettävää - 1. Moos 23:16-20

16 Abraham ymmärsi Efronin tarkoituksen ja punnitsi hänelle hopeamäärän, jonka tämä oli heettiläisten kuullen maininnut, neljäsataa sekeliä maksuna käypää hopeaa.   
17 Niin siirtyivät Efronin vainio, joka oli Makpelassa Mamren lähistöllä, siellä sijaitseva luola sekä tällä alueella kasvavat puut   
18 Abrahamin omistukseen heettiläisten, Efronin kotikaupungin kaikkien miesten, ollessa todistajina.

19 Tämän jälkeen Abraham hautasi vaimonsa Saaran Makpelan vainion luolaan, joka on Mamren eli Hebronin lähistöllä Kanaaninmaassa.
[1. Moos. 25:9,10, 35:29, 50:13]   
20 Vainio ja siellä oleva luola siirtyivät näin heettiläisiltä Abrahamille sukuhaudaksi.
[1. Moos. 33:19; Joh. 4:5; Ap. t. 7:16]   

Mutta Israel suvaitsee vanhan Jerusalemin olemisen arabien käytössä ja moskeijan
sen vieressä. Kuitenkin israelilaiset yhä äänekkäämmin sanovat:
Me tahdomme Messiaan ja kolmannen temppelin! Hehän yhä odottavat Messiastaan ja
temppelin piirustukset ja materiaali on jo valmiina. Sillä he osaavat lukea Hes 39-48 lukuja.

Israel, Iisakin jälkeläiset, todellakin tulevat isännöimään Jerusalemia seuraavat tuhatkunta
vuotta. Jumala on niin oikeamielinen, että ne, joille Jerusalem kuuluu, saavat sen pitää
kauemmin kuin kukaan muu. Esivalta on Jumalasta, toteaa Sana ja kun Jumalan aika on,
hän tekee sen, mitä on aikonutkin.

Sak 14:3-5
3
Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin
vihollisen hyökätessä. [Jes. 42:13]   
4
Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella.
Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen,
toinen puoli etelään,
ja välille syntyy valtaisa laakso.   
5
Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti.
Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana.
Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin,
ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan. [Aam. 1:1 | Juud. 14]   
6
Sinä päivänä ei ole hellettä, ei pakkasta eikä jäätä.   

Jae 6 on ehdollinen, sapatin Herran sanojen mukaan:

Matt 24:20
Rukoilkaa, ettette joutuisi pakomatkalle talvisaikaan tai sapattina.
[2. Tim. 4:21 | 2. Moos. 16:29]   

Joka tapauksessa - originaalin sapattikansan sapatti jatkuu tulevassa rauhan ajassa:

Jes 66:23-24

23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]   
24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
Ne ovat kauhistuttava varoitus koko ihmissuvulle.
[Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]   

Sak 14:16
Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa. [Jes. 66:23]   

Rauha tulee, kun Rauhan ruhtinas tulee!

5

155

Äänestä

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voin todistaa sulle, joka tahdot hyljätä Israelin,
      että uskomuksellesi löytyy pätevä todistus Raamatusta.
      Ei tarvitse edes selata, vaan yhdeltä aukeamalta
      löydät sen, mitä haluat uskoa. Valinta on sinun.
      Lue Hes 21-22 lukuja ja usko, mitä uskot.

Vain jos pystyt olemaan ottamatta kantaa päivän
      uutisiin, sinun ei tarvitse uskoa yhtään mitään.
      Eikä mihinkään.

Kokonaan toinen asia se, jos uskotaan jonkin
      jesuiittapaavin lisänneen Israelia koskevat
      hyvät uutiset. Taikka ne huonot uutiset.
      Itse uskon että molemmat on paavi lisännyt.
      Tarkoin sen mukaisesti, mitä on "lisättynä"
      vanhimpiin löydetyihin käsikirjoituksiin.
      Missään tapauksessa en usko paavin POISTANEEN,
      ei huonoja eikä hyviä. Vai onko mielestäsi
      poistettu seuraavat:

HUONOT UUTISET ISRAELILLE - Hes 20-22. luvut

Hes 20:24-25
      24 He eivät olleet tehneet määräysteni mukaan, he eivät olleet piitanneet säädöksistäni eivätkä pitäneet minun sapattiani kunniassa, sillä heidän silmänsä tähysivät yhä heidän isiensä epäjumaliin.
      25 Siksi minä annoin heille säädöksiä, jotka eivät olleet hyviä, annoin heille määräyksiä, jotka vievät kuolemaan. [Jer. 8:8; Room. 1:25]

Hes 20:31
      Vielä tänäkin päivänä te saastutatte itsenne, kun palvotte epäjumalianne, kannatte niille lahjoja ja uhraatte poikanne tuliuhrina.
      Minäkö antaisin teidän kysyä neuvoa, israelilaiset!
      Niin totta kuin elän, sanoo Herra Jumala,
      minulta te ette neuvoa saa!

Hes 20:48 (21:4)
      Kaikki ihmiset saavat tietää, että minä, Herra, sen sytytin, eikä se tuli sammu."

Hes 21:4-5 (9-10)
      4 (21:9) Minä olen päättänyt hävittää sekä vanhurskaat että jumalattomat asukkaasi,
      siksi lähtee miekkani tupestaan ja kaataa kaikki etelästä pohjoiseen.
      5 (21:10) Kaikki tulevat silloin tietämään,
      että minä, Herra, vedin miekkani tupesta
      enkä sitä takaisin pane.

Hes 21:30-32
      30 (21:35) Pane miekkasi takaisin tuppeen. Siellä, missä sinut on luotu, maassa, josta olet kotoisin, minä tuomitsen sinut.
      31 (21:36) Minä syöksen sinuun kaiken vihani, lietson sinua vastaan suuttumukseni tulen, minä annan sinut raakojen ihmisten käsiin, julmien tappajien armoille.
      32 (21:37) Sinä menehdyt tulenlieskoihin, sinun vertasi pirskuu kaikkialle, eikä sinusta jää edes muistoa. Minä, Herra, olen puhunut."

Hes 22:20
      Niin kuin hopea, kupari, rauta, lyijy ja tina kootaan sulatusuuniin, jotta niihin lietsottaisiin tulta ja ne sulatettaisiin, niin kokoan minä vihani vimmassa teidät, panen uuniin ja sulatan.

Hes 22:26
      Sen papit rikkoivat ehdoin tahdoin minun lakiani ja saastuttivat sen, mikä oli minulle pyhitetty. He eivät tehneet eroa pyhän ja epäpyhän välillä, eivät opettaneet, mikä on saastaista, mikä puhdasta, eivätkä kantaneet huolta minun sapattini pyhittämisestä.
      Niin he häpäisivät minun pyhyyteni. [3. Moos. 10:10,11; Hes. 44:23; Sef. 3:4]

HYVÄT UUTISET ISRAELILLE - KESKELLÄ HUONOJA
      - Hes 20-22. luvut

Hes 20:17
      Silti minun tuli heitä sääli, enkä minä hävittänyt heitä, en tuhonnut heitä autiomaassa.

Hes 20:9
      "Sitä en kuitenkaan tehnyt. Oman nimeni tähden minä jätin sen tekemättä, sen tähden, etteivät kansat, joiden keskellä he elivät, saisi aihetta pilkata nimeäni.
      Olinhan minä niiden kansojen tieten ilmoittanut heille, kuka olen, ja luvannut viedä heidät pois Egyptistä.

Hes 20:14
      Sitä en kuitenkaan tehnyt. Oman nimeni tähden minä jätin sen tekemättä, sen tähden, etteivät toiset kansat saisi aihetta pilkata nimeäni.
      Olinhan minä vienyt heidät Egyptistä noiden kansojen nähden. [4. Moos. 14:16; 5. Moos. 9:28]

Hes 20:22
      Vedin kuitenkin käteni takaisin enkä tehnyt sitä. Oman nimeni tähden minä jätin sen tekemättä, sen tähden, etteivät toiset kansat saisi aihetta pilkata nimeäni.
      Olinhan minä vienyt heidät Egyptistä
      noiden kansojen nähden.

Hes 20:37
      Minä panen teidät kulkemaan sauvani alitse
      ja lasken teidät tarkoin. [Jer. 33:13]

Hes 20:40-41
      40 Koko Israelin kansa on vielä palveleva minua omassa maassaan, minun pyhällä vuorellani, Israelin korkealla vuorella -- näin sanoo Herra Jumala.
      Siellä minä osoitan teille rakkauteni ja otan vastaan uhrinne, teidän satonne ensi hedelmät, kaikki teidän pyhät lahjanne.
      41 Minä osoitan teille laupeuteni ja otan vastaan tuoksuvan suitsutusuhrinne.
      "Minä tuon teidät vieraiden kansojen keskeltä, minä kokoan teidät maista, joihin olette joutuneet, ja tällä, minkä teille teen, minä osoitan pyhyyteni kaikille kansoille.

Hes 20:44
      Te tulette tietämään, israelilaiset, että minä olen Herra, kun minä nimeni tähden teen teille näin enkä siten kuin te ansaitsisitte, en teidän kelvottoman elämänne ja pahojen tekojenne mukaan. Näin sanoo Herra Jumala."

Huomatkaamme tämäkin, että vihansa vimmassakin
      Jumala kaiken aikaa sanoo: "MINUN kansani"!

Sapatin Herra on puhunut

• ENEMMISTÖ AINA VÄÄRÄSSÄ JA PIENI JÄÄNNÖS OIKEASSA

Palstalta bongattua:

*** Kompassi Raamatusta
        Kirjoittanut: Siranja 15.5.2008 klo 09.18
        -
        Hyvä mittapuu siitä, miten oikealla tiellä olet Herraa seuratessasi, on se millä lailla valtavirta suhtautuu sinuun.
        Jos maailman ihmisillä ei ole mitään vastaansanomista sinusta ja siitä, mitä uskostasi kerrot, on aika tarkistaa suuntaa. ***

Sitten voin olla kutakuinkin varma, että olen oikeassa parjattuine käsityksineni.
        Mitä apostoleihin tulee, niin 12 apostolista valitsen Paavalin oikeassa olevaksi.
        Onhan hän sitäpaitsi pakanain apostoli ja parjatuista parajtuin.
        Nuo muut poloiset ovat Israelin
        apostoleja ja kaikkihan tiedämme, että Israel on hyljätty kansa ja hylätty maa.
        Maa ja kaupunki, joista kukaan ei ole kiinnostunut.

Kristityt ovat väärässä, sillä he ovat kaiken kansan suosiossa.

Ap. t. 2:47    He ylistivät Jumalaa ja olivat koko kansan suosiossa, ja päivä päivältä Herra liitti heidän joukkoonsa niitä jotka pelastuivat. [Luuk. 2:20 | Luuk. 2:52 | Ap. t. 4:4, 4:14, 6:7, 11:21,24, 12:24, 19:20]   

Sunnuntai on tällä palstalla pienen jäännöksen suosiossa ja sapatti melkein
        kaikkien? Nyt kompassin neula pyörii aivan hullsuti . . . mitä ajatella.

Mutta kompassin neula osoittakoon Raamattuun, eikä minun tai Siranjan
        mielipiteisiin!

• Ja sapatinviettoon!!
        AnttiVKantola kirjoitti:

ENEMMISTÖ AINA VÄÄRÄSSÄ JA PIENI JÄÄNNÖS OIKEASSA

Palstalta bongattua:

*** Kompassi Raamatusta
        Kirjoittanut: Siranja 15.5.2008 klo 09.18
        -
        Hyvä mittapuu siitä, miten oikealla tiellä olet Herraa seuratessasi, on se millä lailla valtavirta suhtautuu sinuun.
        Jos maailman ihmisillä ei ole mitään vastaansanomista sinusta ja siitä, mitä uskostasi kerrot, on aika tarkistaa suuntaa. ***

Sitten voin olla kutakuinkin varma, että olen oikeassa parjattuine käsityksineni.
        Mitä apostoleihin tulee, niin 12 apostolista valitsen Paavalin oikeassa olevaksi.
        Onhan hän sitäpaitsi pakanain apostoli ja parjatuista parajtuin.
        Nuo muut poloiset ovat Israelin
        apostoleja ja kaikkihan tiedämme, että Israel on hyljätty kansa ja hylätty maa.
        Maa ja kaupunki, joista kukaan ei ole kiinnostunut.

Kristityt ovat väärässä, sillä he ovat kaiken kansan suosiossa.

Ap. t. 2:47    He ylistivät Jumalaa ja olivat koko kansan suosiossa, ja päivä päivältä Herra liitti heidän joukkoonsa niitä jotka pelastuivat. [Luuk. 2:20 | Luuk. 2:52 | Ap. t. 4:4, 4:14, 6:7, 11:21,24, 12:24, 19:20]   

Sunnuntai on tällä palstalla pienen jäännöksen suosiossa ja sapatti melkein
        kaikkien? Nyt kompassin neula pyörii aivan hullsuti . . . mitä ajatella.

Mutta kompassin neula osoittakoon Raamattuun, eikä minun tai Siranjan
        mielipiteisiin!

KAIKKIEN KOMPASSI OSOITTAA JERUSALEMIIN

Jes 66:23
        Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
        24
        Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet.
        Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
        Ne ovat kauhistava varoitus koko ihmissuvulle.
        [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]

Sakarja 14:16-17

16
        Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa. [Jes. 66:23]
        17
        Mutta jos jokin kansa ei tule Jerusalemiin rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, niin se saa turhaan odottaa maahansa sadetta. [Jes. 5:6]

Jokainen kompassi tulee osoittamaan Jeusalemiin !!! Yhtälailla hyvät kompassit kuin huonotkin.

• Ehkä lyhyesti virsi kaunis?

Miten adventissti tulkitsee nämä kaksi piskuista
      jaetta?

Hes 21:32 (21:37) Sinä menehdyt tulenlieskoihin, sinun vertasi pirskuu kaikkialle, eikä sinusta jää edes muistoa. Minä, Herra, olen puhunut."

Hes 20:44 Te tulette tietämään, israelilaiset, että minä olen Herra, kun minä nimeni tähden teen teille näin enkä siten kuin te ansaitsisitte, en teidän kelvottoman elämänne ja pahojen tekojenne mukaan. Näin sanoo Herra Jumala."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä Yllätti

Kaivatussasi?
      Ikävä
      217
      2186
    2. Ei enää ulkoteltta ruokaa.

Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,
      Kuhmo
      52
      1312
    3. Jos sussa toisessa on yhtään miestä

Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te
      Ikävä
      186
      1157
    4. Se katse...

Täynnä rakkautta. Kunpa olisin tajunnut.
      Ikävä
      81
      996
    5. En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen

Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää
      Ikävä
      56
      891
    6. 72
      822
    7. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      802
    8. Mitä eroavaisuuksia sinulla on

kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?
      Ikävä
      77
      747
    9. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      355
      730
    10. Onnettomuus

Olivatko paikkakuntalaisia, jotka menehtyivät?
      Virrat
      40
      721
    Aihe