Olen noin puoltoista kuukautta ollu erossa naisystävästä joka hylkäs minut koska halusi aikaa ja tilaa ja elää nuoruutta ilman minua.
Tää on iha hullua ku vieläkään en oo päässy elämässä eteenpäin. Koulu loppui tältä keväältä, kaupassa en edelleenkä jaksa käydä, kahvi ei maistu, pestä ei jaksa pyykkii eikä tiskata astioita...
Mua sattuu hirveesti rintaan ja AHDISTAA. ei oo sitä oloo et elämä jatkuis.
Syön lääkkeitä ja käyn terapiassa kylläkin ja vanhemmat ovat tukenani mutta en jaksa. EN KERTAKAIKKIAAN JAKSA SILTI!!!
OLEN TOTAALLISEN UUPUNUT JA PANIKOIN PIENISTÄ ASIOISTA TODELLA!!!
KOSKA SITÄ PÄÄSEE YLI RAKKAASTA JA ERITTÄIN LÄMPÖISESTÄ IHMISESTÄ :*(
koska helpottaa OIKEESTI???
11
2261
Vastaukset
- mutta minulla
alussa vaihteli rajustikin äärilaidasta toiseen "yli pääseminen".
Nyt kolme vuotta erosta ja EEVK. Puolentoista vuoden jälkeen alkoi aito eriytyminen menneestä. - sanoa koska
Siihen ei kukaan pysty vastausta antamaan että koska olet lopullisesti yli päässyt mutta voin antaa neuvoja kuinka edes päästä eteenpäin elämässä.....Yritä olla miettimättä kyseistä ihmistä,hanki joku harrastus,ala käydä vaikka lenkillä,mene ihmisten ilmoille!mä tiedän paremmmin ku hyvin että nuita nuevoja varmasti satelee joka suunnalta ja ne voi tuntua turhilta mutta kyllä sä vielä joku päivä huomaat että ne oikeasti toimii.kyllä se joku päivä vielä aurinko risukasaankin paistaa mutta ihan yhtä varmasti on myös niitä vaikeita hetkiä.yritä olla onnellinen pienistä asioista niin vähitellen huomaat päässeesi eteenpäin.älä jää tarkoituksella murehtimaan hommaa muuta ajateltavaa ja ole onnellinen kun huomaat sen hetken ettet sitä ihmistä hetkeen edes muistanut.vaikeaa se on.koeta jaksaa. t.kipeämpääkin kipeämmän eron läpi käynyt
- kokenut saman
anna ajan kulua, kyllä se helpottaa ja aurinko alkaa paistaa uudelleen. "Meri on täynnä kaloja" kyllä säkin omasi löydät kunhan jaksat parantua!
- Pisara2
Tuttua touhua mulla kans emäntä lähti 1kk sitten eikä oikein mitään järkevää syytäkään ole. ridoissa ei olla mutta omat tunteet on mitä milloinkin välillä vihaa välillä jotain muuta mut helppoo ei tunnu olevan! tuo selviämisen tuska on kaikille niin yksilöllistä eikä siihen ole mitään tarkkoja ohjeita mut mulla on auttanu töiden tekeminen (kyllä pomot tykkää!) ja kaveri, ja kai sitä tarvii ruveta terassillakin vähän käymään kamuen kans onhan KesäTulossa! Aika parantaa haavoja usko pois munkin on uskottava. Tsemppiä!! :)
- Royston__76
Varaa riittävästi aikaa itsellesi, ja yritä käydä asiat läpi mielessäsi. Yritä ymmärtää myös sitä entistäsi. Se on itselleni auttanut. En mä tätä eroa halunnut, mutta toisaalta mä lopulta ymmärrän ainakin jossain määrin missä entiseni halusi tätä.
Yksi tärkeä juttu on ettet sulkeudu itseesi. Toivottavasti sulla on joitain tosi läheisiä ystäviä, niitä joille voit soittaa usein ja tilittää. Tosi ystävät ymmärtää ja kuuntelee, etenkin jos ovat itse kokeneet joskus saman. Sieltä tulee joskus todella hyviä neuvoja. Pura kaikki tunteet, kerro että on ikävä ja kerro myös se kun vituttaa ja entisesti tuntuu maailman isoimmalta mulkulta. Se purkaminen auttaa tosi paljon.
Sitten on se ettet jää myöskään himaan istumaan vaan hankit elämää. Esim. toi lenkillä käyminen voi olla ok, pysyt ainakin kuosissa. Kuitenkin vielä tärkeämpi juttu on että käyt paikoissa missä voit nähdä tyttöjä, eli liikut erilaisissa paikoissa ja tapahtumissa. Etsi sellaisia paikkoja missä on sen tyyppisiä tyttöjä mistä tykkäät. Oloa helpottaa kyllä se kun alat huomaamaan, että onhan niitä sentään maailmassa tyttöjä. Mulla kesti aika pitkän aikaa ennen kuin eron jälkeen näin yhdessäkään tytössä mitään, ei sen entisen jälkeen kukaan kiinnostanut. Siitä on nyt vähitellen päästy muutaman kuukauden jälkeen yli, olen jopa löytänyt ihan sopivia paikkoja!;-) Ei tuo uusien tyttöjen katselu yksinäisyyttä paranna, mutta se auttaa yhteen asiaan. Ensin olet ymmärtänyt miksi teidän piti erota, syytä on varmaan molemmissa, mutta tärkeintä on ymmärtää että niin sen vain piti mennä. Sitten se uusien tyttöjen katselu kyllä alkaa vaikuttaa, vähitellen alat näkemään sellaisia kenen kanssa voisit haluta mennä vaikka juttelemaan. Kun näet uusia kiinnostavia kasvoja koko ajan, se sitä paitsi vie ajatuksesi ihan muualle. Jossakin vaiheessa kyllä alat taas tuntemaan itsesi mieheksi, ja sitten voitkin alkaa miettiä että koska alkaisit tehdä tuttavuutta kauniimman sukupuolen kanssa:-D - Nainen 79
Voi hyvänen aika! Ymmärrän tuskasi varsin hyvin. Neuvoisin kuitenkin antaa ajan hieman kulua, tunteet rauhoittuvat ajan myötä, se on ihan fakta! Eihän vanhemmat yms sukulaiset ole sama asia kuin rakastaja/tar, tuki ja tunteet ovat eriaisia omaa sukua kohtaan. Vielä tulee kesä, valoa ja parempia ajatuksia ja elämä vie eteenpäin. Toivon sinulle jaksmista tämän auringon alla joka meille on annettu!
Kiitoksia teille arvokkaista sanoista
- Tyttönenja koira82
Itsellä on aika lailla sama tilanne. Erottiin noin kolmisen kuukautta sitten ja nyt alkaa menemään jo tosi paljon paremmin. Olen itsekkin alkanut ajattelemää,että näin on todella paljon parempi etenkin kun edellisessä suhteessa riideltiin ja itkettiin tosi paljon. Ero tuli kyllä täysin miehen puolelta ja yllätyksenä minulle.
Itse olen huomannut, että oikeat ystävät ovat aarteita. Itsellä aivan yllättävät henkilöt nousivat tukipilareiksi.
Monet tuntuvat täälläkin olevan uusien harrastusten tai muun tekemisen kannalla. Itse en oikeastaan moista kokenut tarpeelliseksi koska elämässä oli niin paljon muutakin muutosta esimerkiksi muutto. Ennemminkin koin, että kun sain rauhoittua ja levähtää se auttoi minua. Kirjat, elokuvat ja muu rauhallinen oleskelu auttoi taas mielenrauhaankin ja ihana koirani joka talsi kaupungin katuja kanssani öin ja päivin kun ahdisti olla uudessa asunnossa. Siinä oli joku, joka rakasti minua aivan varmasti ja se sai minut nousemaan aamulla ja pukemaan vaatteet ja syömään ja jatkamaan elämää.
Mielestäni on myös tärkeää huolehtia aivan perusasioista kuten unen saannista ja syömisestä. Kun perusasiast ovat kunnossa olo on jonkin verran parempi.
Niin ja tietysti se ettei jää kotiin liiaksi makaamaan vaan käy välillä ulkona tuulettumassa mutta vain silloin jos siltä oikeasti tuntuu. Niin ja ainahan sieltä terassilta kotiin pääsee jos alkaa ahistamaan.
Tsemppiä sulle!
- *Annabelle*
Itse erosin n 6 v sitten.Mieheni alkoi juoda ja pilata lasten ja mun elämää pettämisillä.Mulla kesti kauan ennekuin tajusin missä mennään kun tein vuorotyötä.Lopulta vihasin sitä niin että olisin voinut tappaa sen joten katsoin viisaammaksi lähteä.En halunnut vankilaan enkä elää ilman lapsiani.Kaksi kk itkin vaikka olin itse lähtenyt.Se yksinäisyys oli musertavaa.Kesällä kuitenkin tapasin tansseissa miehen joka nosti mun naisen itsetuntoa taivaisiin ja siitä alkoi uusi elämä.Tajusin että voin jättää vanhan taakse ja aloittaa uuden elämän.Syksyllä tapasin uuden mieheni ja nyt olemme jo 3 vuotta olleet naimisissa.Parempi elämä.Jos kannat repussasi vanhaa kamaa joka painaa selkää heitä ne ulos ja tuuleta reppu.Sitten alat hankkimaan uutta tavaraa joka ei paina selkää.Liikunta auttaa ahdistukseen ja kunnon syöminen.hemmottele itseäsi ja nauti hyvästä olosta.käy hierojalla ,uimassa lenkillä, revi itsesi uuvuksiin halkosavotassa ja huomaat että elämä on ihmeellistä.Maailma on täynnä naisia-sä vaan ryvet itsesäälissä.nouse jo !elämä menee hukkaan.
- Kohtalotoveri83
Heips. Itse sain potkut puolivuotta sitten kahden vuoden jälkeen.
Hän oli niin ihana tyttö. Näin edessämme yhteisen tulevaisuuden. Tunsin löytäneeni sen oikean, jonka kanssa haluan viettää elämäni.
Sitten jotain tapahtui ja hän halusi eron. Kuukauden kuluttua hän löysi toisen ja tajusin menettäneeni hänet lopullisesti.
Välillä olen pärjännyt hyvin, mutta aika ajoin minulla on hirveä ikävä häntä! Rakastan häntä yhä koko sydämestäni, mutta hän ei halua kuulla sitä enää. Viestittää vain, että minun tulisi tajuta ja alkaa elää...
Koetanhan minä...mutta kun minulla on ikävä häntä! En voisi kuvitella halaavani ketään muuta tyttöä samalla lämmöllä.
Uskon kuitenkin, että aika tekee tehtävänsä. Olen eronnut ennen tätäkin ja aina se on sattunut oman aikansa, kunnes lopulta aika tekee tehtävänsä ja voi taas jatkaa normaalisti.
Sitä ennen tulee tehdä vain muuta kuin itkeskellä yksinään sohvalla. Täytyy mennä ulos, tehdä jotain hyödyllistä. Aika on liian lyhyt vain suremiseen. Mene sinäkin ihmisten pariin, minäkin koetan.- itkupitkästäilosta
kuulostaa niin tutulta!ikävä on kaikista pahin kun sitä ei voi helpottaa..kyllähän kaikki sanoo että aika auttaa mutta odottavan aika on pitkä.aamut on vaikeimpia kun kaikki täytyy muistaa taas uudelleen. Jos ei olisi töitä mihin mennä en tiedä jaksaisinko nousta joka aamu ylös. Tuntuu niin kovin tyhjältä kun ei voikkaan kertoa päivän tapahtumista kaikkein rakkaimmalle ihmiselle. Kaikki kävi niin yhtäkkiä ensin olin maailman onnellisin nainen ja ilman mitään varoitusta hän kertoo että kaikki on ohi. Järki sanoo että elämä jatkuu ja kaikki menee vielä hyvin mutta tunteet onkin sitten ihan toista mieltä.kun vaan saisi edes hetkeksi lomaa itseltään ja omilta ajatuksiltaan. Toivottavasti tästä vielä noustaan paljon vahvempana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle794134Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt2023352Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖473026Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle812732Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3812455- 1812092
- 381623
- 781615
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231418Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391402