Norsuja Nooan arkissa

1.Ms.7:24 kertoo vesien vallinneen maan päällä sata viisikymmentä päivää.
Yksi norsu syö päivässä n. 150 - 300 kg pääasiassa heinää. Oletetaan että arkissa oleva norsu olisi pärjännyt 200 kilolla per päivä. Tällöin norsupariskunta olisi syönyt päivässä heinää 400 kg ja sadassa viidessäkymmenessä päivässä 60 tonnia.

Norsujen lisäksi arkissa oli tietenkin kaikki suohoa syövät eläimet, joiden yksittäinen rehun tarve ei ehkä olisi ollut norsujen luokkaa mutta jotka yhteensä olisivat varmaan tarvinneet po. aikana tonnikaupalla rehua. Kasvinsyöjien lisäksi petoelainten: leijonien, shakaalien, susien, kettujen jne. on täytynyt saada melkoinen määrä lihaa hengissä pysyäkseen...

Jotenpa kyllä arkin on täytynyt olla bruttorekisteritonnivetoisuudeltaan melkoinen alus jotta edes proviantti eläimiä varten olisi mahtunut mukaan.

22

618

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hätänumero112

täytyy ryhtyä pelkästään järjellä ajattelemaan, niin ongelmia löytyy lisää vaikka kuinka paljon.
      Samat ongelmat koskevat sitten useita muitakin Raamatun kohtia jotka tarvitsevat uskomista Jumalan yliluonnolliseen voimaan ja kykyyn hallita asioita.
      Mitä sitten ajattelet esimerkiksi Simsonista joka kaatoi "stadionin" pelkillä käsivoimilla.
      MINÄ USKON.

• Voiko sitä yleensä muuten ajatella kuin järjellä?

• hätänumero112
        Epiktetos kirjoitti:

Voiko sitä yleensä muuten ajatella kuin järjellä?

me asioita ajattelemme. Mutta silloin, kun jotain asiaa ei meidän järkemme pysty selittämään ja ymmärtämään on meidän suhteessa Raamattuun hyväksyttävä se, että meillä on yliluonnollinen Jumala. Hän voi tehdä mahdottomia asioita, eikä meidän järkemme pystyy sitä ymmärtään.
        Se on myös Raamatun ilmoitus asiasta.
        Niin paljon korkeammalla, kuin taivas on maata on minun ajatukseni....

• frihet
        hätänumero112 kirjoitti:

me asioita ajattelemme. Mutta silloin, kun jotain asiaa ei meidän järkemme pysty selittämään ja ymmärtämään on meidän suhteessa Raamattuun hyväksyttävä se, että meillä on yliluonnollinen Jumala. Hän voi tehdä mahdottomia asioita, eikä meidän järkemme pystyy sitä ymmärtään.
        Se on myös Raamatun ilmoitus asiasta.
        Niin paljon korkeammalla, kuin taivas on maata on minun ajatukseni....

Taivaallinen viisaus on "hiukan" eri tasolla, kuin maallinen.

Paavalikin sen ymmärsi ja muisti pyytää Efeson seurakuntalaisille sitä ylhäältä tulevaa viisautta.

• uskon Raamaatuun!

• Il-Mari

tekee ihmeitä joita ihminen ei voi käsittää. Jeesuskin ruokki 2 kalalla ja 5 leivällä monta tuhatta ihmistä ja ruokaa jäi vielä tähteeksi! Joten Jumalan tekemät ihmeet ovat todella Jumalan ihmeitä, joita pieni ihminen ei voi käsittää. Jumalalle kaikki on mahdollista!

• käpy

Olisiko tän asian sitten jumala voinut hoitaa niin että olisi jäänyt iso saari missä ne asui?
        Pitikö koko jengi laittaa laivan?
        luulisi niinkin viisaan miehen keksineen jotain käytännöllisempää?
        mitä niille tähteille muuten tehtiin?
        Silloinkin kuoli ihmisiä nälkään ja sairauksiin?
        Olisiko voinut jesse ruokkia koko maailma kun nyt sattui olemaan jumalan poika.
        Vai oliko muita kiireitä?

• to...

ensin uskotaan että on olemassa olento joka on kaikkivoipa, kaikkitietävä ja tuosta vain luonut maailmankaikkeuden miljoonine galakseineen, miljardeine tähtineen , oletetaan että tällä olennolla on poika joka käyskenteli jostain syystä Galileassa ja ihme ja kumma- ruokki parilla kalalla tuhat ihmistä.Tarinat yleensä huipentuvat loppua kohden, mutta uskonnoissa pätee näköjään päinvastainen tyylikeino.

• hätänumero112
        to... kirjoitti:

ensin uskotaan että on olemassa olento joka on kaikkivoipa, kaikkitietävä ja tuosta vain luonut maailmankaikkeuden miljoonine galakseineen, miljardeine tähtineen , oletetaan että tällä olennolla on poika joka käyskenteli jostain syystä Galileassa ja ihme ja kumma- ruokki parilla kalalla tuhat ihmistä.Tarinat yleensä huipentuvat loppua kohden, mutta uskonnoissa pätee näköjään päinvastainen tyylikeino.

kyllä huipentuu loppua kohti.
        Minä luon uuden taivaan ja uuden maan.

• to...
        hätänumero112 kirjoitti:

kyllä huipentuu loppua kohti.
        Minä luon uuden taivaan ja uuden maan.

nykyisen luominen koska siitäkin on 99,9999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999 % käyttämättä. Mitä tuhlausta.

• umpi-hetero

ei tapahdu sitten enää...

• huomannut

Arkissa oli kolme kerrosta, ja saattoi olla että, edellisen kerroksen lannat olivat alemman kerroksen rehun joukossa. Liekkö siat olleet kaikkiruokaisina pohjimmaisina!?
      Puhtaat eläimet lienevät olleet ylimpänä!

Laskeskelin joskus arkin tilavuuden ja eläinten sopimisen. Näytti sinne sopivan nykyisin tunnetut eläimet.

• to..

vain ei ollut VT:n oman ilmoituksen mukaan ennen lain antamista, puhtaita olivat ne joita israelilaiset saivat syödä. Toisin kuin UT:n mukaan, epäpuhtaus menee suusta sisään joten saastaisia eläimiä ei voinut syödä tai niihin koskea saastumatta.
        Nooan tarinoita on kaksi erilaista yhdistettynä yhdeksi, vain toisessa on nuo puhtaat-eläimet.

• sadut satuina

"Olkavarsilisko" oli jättiläinen, joka painoi n. 80 tonnia ja pituuttakin oli 27 metriä.

Kymmeniä muitakin dinoja painoi yli 20 tonnia. Niitä kaikki kun ottaa parin, niin johan tulee laivalle kokoa.

• Moos.1. 1:30.

Ja kaikille metsäeläimille ja kaikille taivaan linnuille ja kaikille, jotka maassa matelevat ja joissa on elävä henki, minä annan kaikkinaiset vihreät ruohot ravinnoksi. Ja näin tapahtui. Siis ensimmäiset luodut eläimet söivät vain, ruohoa ravinnoksi.

• muinaisilla

Liskoilla oli sitten hampaat jotka soveltuvat vain lihan raateluun ja paloitteluun. Sadut satuina, paleontologit nauravat raamatun selostuksille. Voitte itsekukin käydä eläintieteen museossa toteamassa muinaisten otusten hurjat raateluhampaat.
        Usko on usko, todellisuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.Kuten sanoin, sadut satuina.

• >> Mitä sanoo Raamattu?
        Moos.1. 1:30. 15.5.2008 klo 20.08
           Ja kaikille metsäeläimille ja kaikille taivaan linnuille ja kaikille, jotka maassa matelevat ja joissa on elävä henki, minä annan kaikkinaiset vihreät ruohot ravinnoksi. Ja näin tapahtui. Siis ensimmäiset luodut eläimet söivät vain, ruohoa ravinnoksi. >>

No, syntiinlankeemuksen jälkeen, ainakaan käärmeen ravintona ei ollut vihreä ruoho vaan tomu (1.Ms.3:14). - Jossain vaiheessa käärmeen ruokavalio näyttää tämänkin jälkeen muuttuneen: useimmat nykyajan käärmeet taitavat olla lihansyöjiä.

• to...
        Epiktetos kirjoitti:

>> Mitä sanoo Raamattu?
        Moos.1. 1:30. 15.5.2008 klo 20.08
           Ja kaikille metsäeläimille ja kaikille taivaan linnuille ja kaikille, jotka maassa matelevat ja joissa on elävä henki, minä annan kaikkinaiset vihreät ruohot ravinnoksi. Ja näin tapahtui. Siis ensimmäiset luodut eläimet söivät vain, ruohoa ravinnoksi. >>

No, syntiinlankeemuksen jälkeen, ainakaan käärmeen ravintona ei ollut vihreä ruoho vaan tomu (1.Ms.3:14). - Jossain vaiheessa käärmeen ruokavalio näyttää tämänkin jälkeen muuttuneen: useimmat nykyajan käärmeet taitavat olla lihansyöjiä.

tuhansien käärmelajien mies- ja naisyksilöt arkkiinsa oli siis otettava mukaan valtava määrä tomua,ruohosta nyt puhumattakaan. Kyllä Jumalan päätös syntien rankaisemisesta tuhotulvan avulalla aiheutti paljon vaivaa yhdelle ukkoparalle.Ei ihme että matkan jälkeen herkesi juomaan.

• kasiaisetkin
        to... kirjoitti:

tuhansien käärmelajien mies- ja naisyksilöt arkkiinsa oli siis otettava mukaan valtava määrä tomua,ruohosta nyt puhumattakaan. Kyllä Jumalan päätös syntien rankaisemisesta tuhotulvan avulalla aiheutti paljon vaivaa yhdelle ukkoparalle.Ei ihme että matkan jälkeen herkesi juomaan.

Noan aikoihin kuin kärmeitä. Jospa yksinkertainen ukkopaha onkin sekoittanut käärmeet ja lierot. Lierot nimittäin elävät tänäkin päivänä syöden multaa so. maan tomua.
        En nyt keksi ainoatakaan kärmeslajia, joka olisi kasvissyöjä. Syövät ne kyllä kasvissyöjiä.

• J.Edgar

kaksi norsun munaa.

• to...

nisäkkääksi vasta merimatkan jälkeen?

• Ihmisen viisaus

Maailman vesistä 97.3% on suolaista, jos taikavesi oli
      makeaa, laski veden suolapitoisuus tasolle, jolloin
      suurin osa merieläimistä, täytyi Nooan ottaa arkin
      akvaarioihin, muuten kuolo olisi korjannut nekin
      yhtä varmasti, kuin hukkuminen maalla elävät nisäkkäät.
      Mikäli taikavesi oli suolaista, olisi makean veden kaloille
      ym. käynyt huonosti.

Kummin tahansa, suolavesi olisi saastuttanut maan
      niin pahoin, ettei kasvit olisi kasvanut satoihin
      vuosiin. Myöskin tuon ylimääräisen veden paino
      (10cm. veden nousu yhdellä neliökilometrillä painaa
      100 000-tonnia) olisi nostanut maan massan tasolle,
      jossa painovoima maan, ja auringon välillä nousee
      tasolle, joka muuttaisi maan kiertoradan aurinkoon
      päättyväksi. Myöskin tuon veden paine höyrynä ilmassa
      nostaisi ilmanpaineen tasolle, jossa Ukko nooakin
      olisi kiehunut kuin rapu kattilassa (tämä siis jo ennen
      kuin vedet satoi maahan)

No jokatapauksessa, esimerkiksi laiskiainen, joka
      kulkee n.2km./vrk. matka australiaan, olisi vaatinut
      melkoista voimanponnistusta 15-vuoden aikana, jonka
      se kesti ilman syötäviä kasveja. Samaan aikaan varmaan
      tiikerit jne. siirtyivät liharavintoon, koska
      kasveja ei siis ollut, mikä olisi tuonut jännittävän
      lisän laiskiaisen matkaan.

Ja tällaisia juttuja teidän mielestä täytyisi opettaa
      lapsille? Eikö edes hävetä?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3949
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      34
      3454
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2853
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2699
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2512
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2084
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1196
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1137
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      996
    Aihe