Minulla on tollanen Koskenkorva peach viinapullo mikä on avattu joskus varmaan 5 vuotta sitten. Nyt vasta muistin että oli edes tuollainen, niin miten on, voiko se mennä vanhaksi vai uskaltaako sitä yhä juoda? :D
Meneekö viina vanhaksi?
7
6133
Vastaukset
- muuta myrkytystä
saa kuin alkoholimyrkytyksen, sanoisin. Mutta onko juomanautinnoksi siitä (enää/ylipäätään), ei varmaan.
- .....
Jos korkki ei ole tiivis, se on muuttunut etikaksi (maistamalla selviää), ja kelpaa edelleen ruuanlaitossa ja omissa salaatinkastikkeissa ym.
- etikoidu
oli tiivis kortti tai ei jos kyseessä on viina eikä viini. Jos pullo on ilman korttia saattaa jopa viina etikoitua. Viini etikoituu selvästi helpommin koska se ei voi vastustaa bakteereja samalla tavalla kuin viina.
Etikoitumiseen tarvitaan bakteereja sekä alkoholia joka ei ole liian väkevää, toki myös väkiviina voidaan tarkoituksella etikoida. - Timmppaa1112
etikoidu kirjoitti:
oli tiivis kortti tai ei jos kyseessä on viina eikä viini. Jos pullo on ilman korttia saattaa jopa viina etikoitua. Viini etikoituu selvästi helpommin koska se ei voi vastustaa bakteereja samalla tavalla kuin viina.
Etikoitumiseen tarvitaan bakteereja sekä alkoholia joka ei ole liian väkevää, toki myös väkiviina voidaan tarkoituksella etikoida.Mulla oli lumessa 4kk ja suomiviina pulloo avattuja mutta korkki kiinni uskaltaako vielä juoda??
- ihan muusta aiheesta
Menee vanhaksi kun aikaa kuluu ja silti voi juoda ;-)
http://www.feeverte.net/guide/historic_absinthe_brands/ - Anonyymi
No mulla ois snapsi vuodelta 2005 ihan avaamaton en ole kokeillut vielä juoda mutta käypi mielessä
- Anonyymi
Joskus löytyi yli 10 vuotta avaamattomana ollut brandypullo ja sisältö maistui aivan konjakilta! Pienemmän alkoholipitoisuuden juomat, kuten viinit, menevät pitkässä säilytyksessä pilalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818