Siis mitä kuumetta alentava särkylääke oikeesti vaikuttaa? Se kyllä alentaa kuumeen, mutta onko siitä mitään muuta apua esim. flunssakuumeen taltuttamiseen? Kannattaako särkylääkettä (esim. burana-c) ottaa lainkaan?
kuumetta alentavat
4
1214
Vastaukset
- uskoisi
että särkylääkkeillä tautia ns. taltutetaan. Särkylääkkeet lievittävät näitä flunssan oireita, esim. juuri päänsärkyä. Yleensähän toitotetaan, ettei kuumetta saisi lääkkeillä laskea, koska se on ihmisen oma puolustusmekanismi-elimistö puolustautuu. Eri asia sitten, jos säryt ovat niin hallitsevat, ettei jaksa olla, ja tietysti, jos on tulehduksia, jotka vaativat antibiootteja. Näin minä sen näkisin.
- Kristian86
Parasetamoli eli Panadol alentaa kuumetta ja poistaa kipua. Auttaa myös flunssakuumeeseen. Tietääkseni lääke on hyvin turvallinen annostusohjeiden mukaan käytettynä ja sitä kannattaa käyttää, jos olo käy tukalaksi tai kivut liian koviksi. Lääkkeen vaikutustapaa ei vieläkään tunneta kovin hyvin.
- on kyllä
antaa kuumeen jyllätä. Se on ikävää, tiedän, mutta tuolloin keho toimii itse. Minun mielestäni on aina hyvä merkki, että kuume nousee, sillä silloin tiedän että elimistöni on kunnossa häätäämään viholliset pois.
En vastusta viime tippaan asti antibiootteja, joskus niitä on hyvä antaa tukemaan kehon taistelua. Siinä on vaan se huono puoli, että sitten on taas suoliston floora ihan sekaisin.
Anteeksi vaan, minä kuulun näihin kemiallisten lääkkeiden vastustajiin. On niissä hyvätkin puolensa kunhan niitä ei nassuteta kuin leipää. Ainoastaan tosi tarpeeseen. - Kristian86
on kyllä kirjoitti:
antaa kuumeen jyllätä. Se on ikävää, tiedän, mutta tuolloin keho toimii itse. Minun mielestäni on aina hyvä merkki, että kuume nousee, sillä silloin tiedän että elimistöni on kunnossa häätäämään viholliset pois.
En vastusta viime tippaan asti antibiootteja, joskus niitä on hyvä antaa tukemaan kehon taistelua. Siinä on vaan se huono puoli, että sitten on taas suoliston floora ihan sekaisin.
Anteeksi vaan, minä kuulun näihin kemiallisten lääkkeiden vastustajiin. On niissä hyvätkin puolensa kunhan niitä ei nassuteta kuin leipää. Ainoastaan tosi tarpeeseen."En vastusta viime tippaan asti antibiootteja, joskus niitä on hyvä antaa tukemaan kehon taistelua. Siinä on vaan se huono puoli, että sitten on taas suoliston floora ihan sekaisin."
Eihän tässä ollut antibiooteista kyse, vaan ihan tavallisesta kuumelääke Panadolista? Nyt sinulla taisivat kyllä mennä lääkkeet sekaisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1898603
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264738- 504238
- 593792
- 513216
- 502980
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262676- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.412218Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382203