Lääkäri määräsi minulle deprakine depot 300mg viikon ajan 1 tabletti iltaisin, seuraavan viikon ajan 2 tabl. iltaisin ja jatkossa 1 aamuisin ja 2 iltaisin mielialahäiriöön. Minua kuitenkin pelottaa lääkkeen mahdolliset haittavaikutukset: väsymys, painon nousu, hiusten lähtö ja tunne-elämän latistuminen, ja annoskin tuntuu suurelta, vaikken lääkehoidon annostelusta mitään ymmärräkkään.
Onko kenelläkään positiivisia kokemuksia kyseisestä lääkkeestä? Kärsin jatkuvasta hiusten lähdöstä jo nyt, ajoittain olen kuin mikäkin vihannes ja usein väsynyt. Onko lääkkeestä mitään hyötyä, jos sitä käyttäisi pienemmällä annostuksella esim. 1 tabletti päivässä?
Pistää tosiaan miettimään että, kumpi nyt sitten loppujen lopuksi on pahempaa: olla ailahteleva sekopää vai puolikalju flegmaattinen läski?
Onko kenelläkään positiivisia kokemuksia kyseisestä lääkkeestä? Kärsin jatkuvasta hiusten lähdöstä jo nyt, ajoittain olen kuin mikäkin vihannes ja usein väsynyt. Onko lääkkeestä mitään hyötyä, jos sitä käyttäisi pienemmällä annostuksella esim. 1 tabletti päivässä?
Pistää tosiaan miettimään että, kumpi nyt sitten loppujen lopuksi on pahempaa: olla ailahteleva sekopää vai puolikalju flegmaattinen läski?
Vastaukset 3
Vanhimmat
nou hätää.
popsi rauhassa.
tietty nämä tabuasiat ovat pitkälti hölökohtaisia, mutta minä ainakinolen ihan elossaoleva ihminen
elän täysillä, tai niinhyvin kuin voin
(epilepsia on sairauteni nimi mihin tuota depraa syön)
ja annoksella:
kauhistu rauhassa! :D
1000 500 1000
olen normaalikokoinen 40vee nainen
teen kaikkea ihan normaalisti ja olen mielestäni ihan älykäs :D
tuon depran kaverina nielen vielä lamictalia ja keppraa...
kokeile rauhassa, ei pullataikinakaan ilman hi
ivaa kohoa....
heh, ny tuli kyl vähä heikko vertauskuva ku pelkäät lihovasi...kääk
no eniwei, en keksi parempaa, on mentävä.
tsemppiä!
Eilen illalla uskaltauduin ottamaan ensimmäisen tabun enkä ainakaan vielä ole huomannut mitään radikaalia vaikutusta. Ajan kanssahan sen vaikutuksen sitten huomaa. Onko sulla hiukset ohentuneet lääkityksen muyötä?
Mulla on nimittäin sellanen hiirenhäntä tää mun letti, etten kyllä yhtään karvaa antaisi pois.
Olen syönyt deprakinea puoli vuotta. Hiukset on päässä ja kasvaneet itseasiassa jopa enemmän kuin aikaisemmin. lihonut en ole kiloissa. vatsa on ollut sekaisin ja turvotusta on ollut annosta nostettaessa nopeasti. mutta se menee ohi ajan kanssa. jos annos tuntuu liian nopeasti nostetulta niin hitaammin, tai sitten tarvittaessa sen voi jättää alemmaksikin kun lääkärin kanssa keskustelee. Annoksesi ei ole suuri, mutta on täysin yksilöllistä mikä on sopiva annos kenellekkin ja mihinkin sairauteen.
Tsemppiä, deprakine ei ole lopulta niin paha, epilepsialääkkeitä testanneena tiedän että on paljon pahempiakin haittavaikutuksia kuin mitä deprakinesta tulee.
tarkkaile syömisiäsi, lääke ei itsessään lihota jos paino kuitenkin alkaa nousta niin yhteys lääkäriin ja jos turvotusta tulee paljon niin siitäkin yhteys lääkäriin näissä tapauksissa se alempi annos voi olla ihan ok ainakin aluksi, ei koko lääkettä kannata lopettaa heti.