Pissa ei tule

hermotmenee...

Tätä nyt on jatkunut jo pari päivää. Ihan normaalisti on vessahätä, mutta kun menee pöntölle niin pissa ei vaan tule. Koko ajan hirvee vessahätä ja jos puoli tuntia ponnistelee vessassa voi saada vähän jotain ulos, mutta tyhjäksi asti ei rakkoa todellakaan saa. Mitään muita oireita ei ole, ei kirvelyä tai mitään, mutta kun se pissa nyt ei vaan tule! Turhauttavaa! Onko kelläään kokemusta samanlaisesta?

37

46096

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • virtsaumpinen

Tervehdys!

Suosittelisin, että hakeudut terveyskeskuspäivystykseen hoitajan pakeille. Hän katetroi, eli tyhjentää ohuella letkulla.

Oletko satuttanut selkääsi? Välilevyn luiskahdus voi tehdä tuollaisia virtsaummen kaltaisia oireita.

Kotikeinona voi käyttää myös lämpötyynyä tai lämminvesipullo pyyhkeeseen käärittynä ja se rakon päälle. Se rentouttaa ja virtsan kulku sujuu paremmin.

Ja tilkka konjakkia voi rentouttaa... Mulla oli virtsaaminen katetrointien välissä tosi tuskallista, eikä tullut kuin muutama tippa ja sit loppui kokonaan.

Mutta mulla sitten todettiinkin selkäydinkanavan ahtautuma & rakon hermotoiminnan "halvaantuminen" ja siihen on nyt leikkaus tulossa.

Mutta suosittelen terveyskeskukseen / lääkäriasemalle hoitajan luo menoa ja sanot vain että virtsa ei tule ja hän katetroi, eli tyhjentää ohuella letkulla. Se voi olla hiukan epämiellyttävää, mutta kivuliasta se ei ole ja rakko saadaan tyhjäksi kunnolla, sillä muutoin siellä kasvaa bakteerit kun se ei tyhjene kunnolla.

1.5-2 litraahan ihmisen tarvitsee juoda nestettä, sen muun saa ruuasta - ainakin mulle sanottiin.

Hyvää vointia ja toivottavasti vaivasi helpottaa, t. virtsaumpinen

• hermotmenee...

Eilen tuli käytyä päivystyksessä ja laittoivat katetrin, tänään pitäisi se saada pois ja vähän jännittää tuleeko se pissa sieltä ihan normaalisti tämän jälkeen.... ottivat tänään verinäytteet ja tuloksia sitten odotellaan. Eikä se katetrointi ollut todellakaan niin paha kuin odotin, muutama pieni nipistys tuntui ja sen jälkeen kun rakko tyhjeni, oli niin iloinen olo =) Taisin olla päivystyksen lempipotilas kun naureskelin siellä yksinäni kun oli niin helpottunut olo!

Ei mitään kummempia selkäkipuja ei ole ollut, pari päivää oli jotain pientä kipua ja jalat vähän puutuivat, mutta mitään noista oireista ei ole ollut kolmeen päivään.

• kolmijalka

joo, olen 17vuotias nuori, ja minulla on sama ongelma, olen käynyt muutamaan otteeseen terveyskeskuksessa, ne on tyhjentänyt rakon katedrilla, mutta sama jatkuu, testeissäkin käyty ja kaikki näyttää hyvältä ja puhtaalta, välillä virtsa tulee normaalisti, ja välillä ei ollenkaan.. en ymmärrä mikä voi olla kaiken takana ?

• lääkkeet pahasta

jotka eturauhasen laajentavat. Mullakin on lisäksi nestettäpoistava verenpainelääke, muttei se auta. Kaiken lisäksi noiden yhteisvaikutus eliminoi petipuuhat tykkänään.

• lkjlkja
        lääkkeet pahasta kirjoitti:

jotka eturauhasen laajentavat. Mullakin on lisäksi nestettäpoistava verenpainelääke, muttei se auta. Kaiken lisäksi noiden yhteisvaikutus eliminoi petipuuhat tykkänään.

17-vuotiaalla ei välttis ole kolesterolilääkitystä...

• s

Itselläni oli tänään ihan sama juttu ! Mutta ratkaisuksi tuli se että kävin tossa pihalla äsken ja rentoudin ja sain virtsattua.

• vikapillu

jos pissa ei tuli niin se ei tule, huonoa säkää tai vikaa alapäässä.

• pelokas

Minäkin olen 17 vuotias ja kärsin samoista vaivoista kuin te. Pari päivää sitten minun piti käydä jatkuvasti vessassa ja virtsaa tuli vain vähän tai ei ollenkaan. Nyt on asiat kuitentenkin huonommin. Tänä aamuna kun kävin vessassa, niin virtsaa ei tullut lähes lainkaan, vain muutama tippa. Myöhemmin koulun jälkeen kävin toisen kerran vessassa eikä taaskaan tullut kunnolla virtsaa. Virtsaoireiden lisäksi minulla on välillä kovaa kipua alavatsassa, mutta ei joka päivä. Vatsakipuja on ollut jo jonkin aikaa, mutta virtsa oireet alkoivat muutama päivä sitten. Katetrointi kuulostaa pelottavalta, voi kumpa vaivat loppuisivat!!

• apua tarvitseva

hei kaipaisin apua. Olen 12 vuotias tyttö ja mulla on nyt ollu pari kuukautta virtaamis ongelmia mut ei silleen kauheen vaikeita. Oon käyny normaalisti vessassa ja tehny tarpeeni nii on tuntunu sen jälkeen , että rakko ei tyhjentynyt kunnolla sit joskus mua ei aamuisin pissata tai sit tulee vaan vähä pissaa ja siihen se loppuu.
      Sen jälkeen virtsarakossa tuntuu sellanen oudun tuntunen paine. En sitte tiiä johtuuko tää mun vähästä juomisesta , koska en yleensä juo kun ehkä 4-5 dl päivässä jotain juotavaa ;o

• Kokemusta on/ voin autta

Moi mää on 13-vuotias tyttö ja mulla on ollu ihan sama ongelma,ja kerroin siitä äitille,ja äitini sanoi että minulla olisi virtsarokon tulehdus,ja kehotti huuhdella alapään lämpimällä vedellä suihkussa käyttäessä,ja se toimi,ja nyt ei ole ollut kyseisiä vaivoja,mutta se ei vaikuta heti se saattaa olla,että joutuu monta päivää huuhtelemaan,mutta jos esim olet koulussa ja sinua pissataa hirveästi ja pissa ei suostu tulemmaan niin kannattaa juoda toai paljon vettä ja, näin pissa tulee normaalisti. Toivottavasti oli apua:)

• Emppuuzzz

Voiks joku kertoo mikä tää on ku käyn pissal ja sit se ei tuu kuitenkaan kokonaan se lisää ja sit jää sellai tunne et pissaa jää viel et jos joku tietää et mikä toi on nii voitteko kertoo plzz

• elohiiri30

Mulla just samaa. alaselkäkipuja, painetta alavatsassa, ja kauhee pissihätä. Ei tule kuin muutama tippa tai ei mitään.
      Kävin tk-lääkärillä, käski seuraamaan viikonlopun.Jos pahenee, akuuttiin vaan. ;(

Virtsakokeesa ilmeni hieman leukosyyttien kohoutumaa. Tyhmä, kun älynnyt kysyä kuin paljon.
      Virtsasta tehdään viljely ja jää vastaus ensi viikkoon.

Pikasenkka oli 5, siis ei tulehdusarvoa.

Mää oon kauheen huolestunut. Käytän muuten Spironolakton nesteenpoistolääkettä, Hjärtsvikt.

Ei kuitenkaan laita pissiä tulemaan.

Onko vaaraa. Olen 65

• Anonyymi

Eturauhastutkimukseen. Terveyskeskus

• 8+9

juokaa hyvät ihmiset enemmän vettä/mehua tms. jos ei juo tarpeeksi niin ei tule pissaakaan ja vähän väliä pitäisi kuitenkin käydä.... toinen juttu on sitten jos pidättää liian kauan... sitten joutuu sellaisella putkella itse lopun elämäänsä tyhjentelemään.

• mäseoon

11v tyttärelläni on sellainen tilanne, että hän ei saa mitenkään pissattua välillä. Heellpp!
        Mikä on? Auttakaa!

• Yoongi

Penkää vessään ottakaa vettä juokaa ja yrittäkää pissata.

• Yoongi

Vessaan :D

• Yoongi

Menkää ** voi hyvä jumala.

• tulkaaterveiksi

Sulfa lääke auttaa tulehdukseen . Kylmettymisestä voi tulla jos istunut kivellä tai lumessa. Sukupuolitaudit tarttuu yhdynnässä . Myös suuseksissä . Vurtsaamiseen vaikuttavia klamydia yms. Jos on kauan tulehdus se voi nousta munuaisiin . Virtsakivet taas aiheuttaa kipua. Virtsaumpeen voi olla joku syy. Myös nestevajaus . Ananas on hyvää aineen vaihdunnalle ja vesi. Tyttöjen sukuelinten silpominen on pahuutta eikä mikään Jumalan Luojan vaatimaa. Silpomisesta seuraa monia vaikeuksia . Aabraham ympärileikkasi miehet eikä naisia. Kristityt ei ympärileikkaa ollenkaan kun Jeesus on meille sovitus ja liiton merkki. Eläinuhrikaan ei sovita syntejä joten sitä ei tarvita kristityillä. Noituudesta kannattaa luopua. Miehellä ei Ole oikeutta raiskata väkisin maata huorauttaa ketään tyttöä . Se on paha teko . Tyttöjen täytyy mennä heti lääkäriin sairaalaan kun sellainen tapahtuu . Eikä se ole tytön vika. Pitää mennä lääkäriin peseytymättä tai poliisille. On helpompi ottaa näytteet heti tuoreena. Älä jää häpeämään. Etsi naislääkäri tai poliisi. Päätä olla rohkea. Suomessa on oikeat LAIT eikä täällä suojella rikollisia pahan tekijöitä vaikka Ne on miehiä . Mitään uskontolahkojen miesten oppeja ei saa uskoa jos Ne on vastoin ihmisoikeutta. Ihmisarvoon kuuluu tasa Arvo ja valinnan vapaus . On erikseen sukupuoli tauti klinikat jos haluaa vielä varmistaa sekä vaginasta se on emätin mistä tulee verikin ja virtsaputkesta mistä pissa tulee bakteerit ja virukset. Joskus voi kasvain aiheuttaa tai selkävamma jos on lyönyt esim. Selän jossakin. Runsas karpalomehu auttaa joskus. Kahvi voi kuivattaa joten juo aina vettä. Kraanavedessä on klooria joten osta joskus pullovettä. Liikunta auttaa. Koska on joillakin ollut selässä ja jaloissa kipuja syy pitää tutkia kunnolla. Muistakaa naisten oikeudet mieslääkäreiden edessäkin . Hygienian takia käytä suihkua usein ja pese käsiä. Vaihda alushousuja. Kuukautis siteitäkin pitää vaihtaa usein ja tampooneja.

• Helpp

Olen 13-vuotias tyttö. Mulla on näitä samoja ongelmia ollut nyt tänään... Siis pissa ei tule. Ei ole tullut mitään koko päivänä vaikka vessassa oon rampannut. Kipuja ei ole, mutta tuntuu, kuin olisi vessahätä ollut kokopäivän, aamusta asti jo... Se ei vain tule se pissa. Voiko olla siis mitään itsehoitokeinoa, jota voisin kokeilla? En halua minnekkään lääkärille... Tälläista on käynyt itselle kerran toistekkin... Tämä on siis toinen kerta ja minua huolettaa... Pitäiskö minun juua enemmän? Pestä alapäätä enemmän? Vai mitä??

• Anonyymi

Jos pissa ei tule ei saa sanoa että juokaa vaan vettä. Jouduin sairaalaan koska join 10l vettä liikuin paljon yritin laihduttaa. 14v asti 41v olen kärsinyt kun en ole uskaltanut sanoa että pissa ei tule. Lääkäriin.

• Lemmenkäinen

Menkää ihmiset leguriin ! Muuten tulee virtsamyrkytys :(

• LuigiGranaatto50v

Olen juonut jo monta vuotta 100% granaattiomenamehua ja pissahommat toimii. Löytyy cittareista ja tokmanneilta litran lasipullossa. On se suhteessa muihin mehuihin aika kallista, vitosen litra. Blandaan sekaan yleensä köyhempää granaattiomena-omena mehua. Riittää kun juo lasillisen aamuin illoin. Puolukka- ja karpalomehut toimii varmasti hyvin myös.

• Anonyymi

Menkää lääkäriin hyvät ihmiset !
      Voi olla vikaa vaikka munuaisissa !
      Googlatkaa virtsaumpi

• Anonyymi

Joo paappaki sano nyt kello 4.23 että loppu on nyt täällä kusikaan ei tule. Mutta mumma kuoli 2 viikkoa sitten nii juu.

• Anonyymi

PISSA EI TULE KUNNOLLA MUTTA MINULLA OLI ETURAUHASSYÖPÄ JOKA ON HOIDETTU SÄDEHOIDOLLA POIS MUTTA NYT TULI ONGELMA KUN PISSA TULEE IHAN HUONOSTI MIKÄ NEUVEKSI NIMIM. LATE

• Anonyymi

Ongelma poistuu ajanmyötä. Joitain viikkoja kk hoidon jälkenn.

• Anonyymi

Auttaisiko siemensyöksy edes kerran viikossa. Faija puhui aina myrkyistä jotka olisi hyvä saada ulos joskus ettei ole niin pahalla päällä.

• Anonyymi

Onko täällä ketään vielä joka kärsii samoista vaivoista?
      Mulla on ollut yli vuoden nyt virtsaamisongelmia. Eli kusettaa, mutta en saa kustua kun menen vessaan. Joudun usein avaamaan hanan ja keskittymään siihen veden virtaamiseen tmv niin saan kustua, mutta vaikeaa se on. Pahimmillaan mennyt yli tunti vessassa, että sain rakon about tyhjäksi. Tilanne on eskaloitunut niin, etten uskalla olla kavereidenki kanssa enää enkä reissata koska rupeen stressaamaan sitä etten saa kustua joka vaikeuttaa jo valmiiksi hankalaa tilannetta. Hakeuduin yli vuosi sitten nopeasti hoitoon ja sen jälkeen on tehty lukuisia toimenpiteitä ja tutkimuksia, mutta mikään ei vaan auta. Lähiaikoina olen huomannut myös että tähän kylkeen on muodostunut liikavirtsaisuus eli joskus aamuisin kusemisen jälkeen saattaa olla jo parin minuutin jälkeen todella kova kusihätä joka tekee tilanteesta edelleen pahemman ja vaikeemman. Sosiaaliset piirit kuollut, koulunkäynti vaakalaudalla ja tulevaisuus vaikuttaa synkältä.

Mies, 18V

• Anonyymi

Olet nuori, liian nuori kärsiäksesi tuollaisista vaivoista. Oletko käynyt vain yleislääkärillä, vai asiaan erikoistuneen ,eli urologin vastaanotolla? Käy vielä lääkärissä valittamassa vaivaasi. Yleislääkärin PITÄÄ tehdä sinulle lähete tarkempiin tutkimuksiin. Syy vaivaasi on selvitettävä. Tsemppiä nuori mies, pidä huoli terveydestäsi, hae apua.
        Ps. toivottavasti olet jo saanut avun ja voit hyvin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet nuori, liian nuori kärsiäksesi tuollaisista vaivoista. Oletko käynyt vain yleislääkärillä, vai asiaan erikoistuneen ,eli urologin vastaanotolla? Käy vielä lääkärissä valittamassa vaivaasi. Yleislääkärin PITÄÄ tehdä sinulle lähete tarkempiin tutkimuksiin. Syy vaivaasi on selvitettävä. Tsemppiä nuori mies, pidä huoli terveydestäsi, hae apua.
        Ps. toivottavasti olet jo saanut avun ja voit hyvin.

Moi. Olen käynyt yleislääkärillä sekä urologilla useaan otteeseen. Kaikki on tutkittu ja lääkärit nosti kädet ilmaan ja totesivat vaan että vika on varmaan päässä. Tilanne on helpottunut, mutta edelleenkin olemassa ja rajottaa sosiaalista elämää huomattavasti. Parempaan päin kuitenkin menossa ja hoitoa on psyykkiseen puoleen.

T.sama

• Anonyymi

Kuvasit 100% minun tilanteen (N, 19v). Tosi turhauttavaa. Matkat ahistaa ja on kivuliaita kun rakko täyttyy niin nopeasti. Yöllä ei saa nukuttua kun joutuu rampata vessassa, ja kuseminen on yksi työmaa, kun pitää todella keskittyä ja vaihdella asentoa että saisi edes jotain ulos.
        Oon kyllä myös janosempi nykyään, joka voi vaikuttaa vessassa ramppaamiseen, mutta joskus tuntuu siltä, että rakko täyttyy heti yhenki lasin jälkeen.. jonka ei tietenkää pitäs olla mahollista, sillä munuaiset suodattaa veden n. tunnissa. Joskus pissahätä (todellakin hätä) yllättää yhtäkkiä, saatan vaihtaa asentoa (tai pelkästään istua) ja tuntuu kuin rakko "pyörähtäis" ympäri kivuliaasti ja tadaa rakko täynnä. Pakko päästä vessaan kun sattuu.

Janottaa, kusettaa eikä rakko ei tyhjene kunnola. On kyllä combo.

Pakko kai tässä on lääkäriin lähteä, mutta suoraan sanoen on jääny vähän pahamaku suuhun edellisistä käynneistä, kun valitin liikakusemista. Asialle ei tehty oikein mitään pissanäytteen lisäksi.

• Anonyymi

Sama mulla iham välillä ei koskaan eeas 2 kertaa peräkkäin mutta eli juon paljon niinku joku 2l pv juokaa mutta ei liikaa ja käykää lääkärissä :3

• Anonyymi

Ko koneella fkgd

• Anonyymi

minulla oli sama juttu 3päivää mutta sitten minulle todettiin pissa tulehdus

• Anonyymi

Minulla on poissa rakko

• Anonyymi

@daniel göös

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2508
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      118
      1756
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      38
      1475
    4. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      122
      1408
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      167
      1299
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      146
      1250
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      152
      1241
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1188
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1127
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      48
      1014
    Aihe