Vapahtajamme varoitti KAIKKEIN ENSIMMÄISEKSI omiaan sanoen: "KATSOKAA, ETTEI KUKAAN TEITÄ EKSYTÄ!"
Tällä foorumilla Ylläpito antaa kenen tahansa harhaoppisen levitellä täysin Raamatunvastaisia oppejaan ja pelotella kuolemalla niitä, jotka eivät niihin usko. Monet meistä ovat valittaneet senkaltaisista kirjoituksista Ylläpidolle, mutta se ei reagoi ajoissa tai ei ollenkaan.
Kehoitan, ettet SINÄ lue lainkaan seuraavien henkilöiden aloituksia ja jos uteliaisuuttasi niitä luet, niin ole varuillasi erityisesti seuraavien kirjoituksia lukiessasi:
Teuvo Suni,
ArmiK,
Naomi,
KariHenrik,
Hssu (osa heistä voi käyttää muitakin nikkejä)
Monet tämän Raamattu-palstan kirjoittajista ovat havainneet heidät selvästi Raamatun totuudesta harhaan menneiksi ja ahkeriksi käännyttämään kyseenalaisin menetelmin muitakin omaksumaansa harhaoppiin eli ns. 'sunilaisuuteen'!
Jos jokin heidän opissaan jää vaivaamaan sinua, niin kysy asiaa meiltä:
alex-kasi,
Eija_Moilanen,
hildurvonhopsis,
hirvas,
SemperFidelis,
Sirkka-Iita,
timoriepu,
Tapio522,
Yakov (vain muutamia mainitakseni)
Siunausta Yeshuassa!
Uudet palstalaiset VAROKAA!!!
85
1848
Vastaukset
- kristitty,
unohtakaa hänet.
Hänen alkuperäisnimensä ovat hebreaksi Yeshua HaMashiach ja nimet Jeesus Kristus ovat siitä kreikaksi käännettyjä nimiä.
Mielestäni erisnimiä ei tule kääntää, sillä eihän Uudessa Liitossa ole käännetty Joosefin eikä Juudas Iskariotinkaan nimiä hebreasta kreikaksi!
Vapahtajamme nimeä ei eritotenkaan siksi tule kääntää, että alkuperäiskirjoitukissa on maininta, että Vain Yeshua-nimessä on pelastus, sillä muuta nimeä ei ole ihmisille annettu auringon alla, missä heidän tulisi pelastuman!"
Luemme tästä Apt.4:8-12
"8. Silloin Pietari, Pyhää Henkeä täynnä, sanoi heille: "Kansan hallitusmiehet ja vanhimmat!
9. Jos meitä tänään kuulustellaan sairaalle miehelle tehdystä hyvästä työstä ja siitä, kenen kautta hän on parantunut,
10. niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Yeshua HaMashiach Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
11. Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'.
12. Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
Koska pidän nykyään kiinni Vapahtajamme alkuperäisnimestä Yeshua, niin olen TARKKAAN OTTAEN senvuoksi jeshualainen, enkä kristitty, joka olin ennenkuin opin tuntemaan Vapahtajani AIDOT nimet.
Siunausta Yeshuassa!- nimeä!"
Yakov kirjoitti:
Hänen alkuperäisnimensä ovat hebreaksi Yeshua HaMashiach ja nimet Jeesus Kristus ovat siitä kreikaksi käännettyjä nimiä.
Mielestäni erisnimiä ei tule kääntää, sillä eihän Uudessa Liitossa ole käännetty Joosefin eikä Juudas Iskariotinkaan nimiä hebreasta kreikaksi!
Vapahtajamme nimeä ei eritotenkaan siksi tule kääntää, että alkuperäiskirjoitukissa on maininta, että Vain Yeshua-nimessä on pelastus, sillä muuta nimeä ei ole ihmisille annettu auringon alla, missä heidän tulisi pelastuman!"
"8. Silloin Pietari, Pyhää Henkeä täynnä, sanoi heille: "Kansan hallitusmiehet ja vanhimmat!
9. Jos meitä tänään kuulustellaan sairaalle miehelle tehdystä hyvästä työstä ja siitä, kenen kautta hän on parantunut,
10. niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Yeshua HaMashiach Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
11. Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'.
12. Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
Koska pidän nykyään kiinni Vapahtajamme alkuperäisnimestä Yeshua, niin olen TARKKAAN OTTAEN senvuoksi jeshualainen, enkä kristitty, joka olin ennenkuin opin tuntemaan Vapahtajani AIDOT nimet.
Siunausta Yeshuassa!Saman Vapahtajan lapsia silti olemme, nimestä huolimatta! Siunausta sinullekin Yakov!
- toinen kristitty
Yakov kirjoitti:
Siunausta Yeshuassa!sinulla(Jakoavain) ole edes Jumalaa,vain J-la.
nimeä!" kirjoitti:
Saman Vapahtajan lapsia silti olemme, nimestä huolimatta! Siunausta sinullekin Yakov!
On pelkästään suurta armoa saada kasvaa päivittäin Isä J-lan antamaa kasvua laitettuamme Yeshuaan ja Hänen Sanaansa elämämme perustuksen ja saamme yhdessä vaeltaa Pyhän Hengen johdossa yhteiseen taivaskotiimme.
Onneksi matkamme ei ole enää pitkä, sillä suuresti odotetun ylöstempauksemme hetki lähenee rientäen!
Siunausta alkaneeseen päivääsi Yeshuassa!- josmenaat
Yakov kirjoitti:
Siunausta Yeshuassa!Sinä uskot Jeesukseen henkilönä, mutta et lainkaan ymmärrä Jeesuksen ja apostolien opetusten merkitystä.
Olet laakealla tiellä .
Tee pikapuoliin parannuksen soveliaita hedelmiä.
Sinä tukeudut omatekoiseen nöyryyteen ja enkelten palvontaan, josta ei ole hyötyä kenellekään.
Tarkkailet tapojen ja sapuskojen puhtautta ja säntillistä kalkitusta naamallasi, mutta sinun sydämesi on kovaa karstaa täynnä. toinen kristitty kirjoitti:
sinulla(Jakoavain) ole edes Jumalaa,vain J-la.
Mullapa on Hänen Poikansa asumassa uskon kautta sydämessäni ja kirjoitettu on, jolla Poika on, sillä on elämä!
Lisäksi on kirjoitettu: Jolla J-lan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää!
Siteeraan nuo jakeet sellaisinaan: 1.Joh.5:12
"Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää."
Onkos sulla Hänen Poikansa asumassa uskon kautta sydämessäsi?
Jos on, niin silloin ei ole mitään perustelua syytä vikoiluun kirjoitustavasta ja lyhenteistä...
Siunausta Yeshuassa!josmenaat kirjoitti:
Sinä uskot Jeesukseen henkilönä, mutta et lainkaan ymmärrä Jeesuksen ja apostolien opetusten merkitystä.
Olet laakealla tiellä .
Tee pikapuoliin parannuksen soveliaita hedelmiä.
Sinä tukeudut omatekoiseen nöyryyteen ja enkelten palvontaan, josta ei ole hyötyä kenellekään.
Tarkkailet tapojen ja sapuskojen puhtautta ja säntillistä kalkitusta naamallasi, mutta sinun sydämesi on kovaa karstaa täynnä....yhtä perättömiä kuin jos väittäisit mustaa valkoiseksi. Olen todella hämmästynyt siitä, että mistä olet moiset luulot tempaissut???
Siunausta silti sullekin Yeshuassa!- Oskari *
Yakov kirjoitti:
Siunausta Yeshuassa!Nämä nimet olivat Tämän meidän Jeesuksena tuntemamme Vapahtaja ihmisen vanhempien antamat nimet. Tosin Meidän Jeesuksena tuntemamme Jumala käytti itsestään nimeä Barabbas. Hän mainitsee aivan riittävän usein itsestään maininnan, kun ihmisen poika tulee kaikkien pyhiensä kanssa taivaan pilvissä suurella voimalla ja kirkkaudella ja, niin edespäin!
Oskari * kirjoitti:
Nämä nimet olivat Tämän meidän Jeesuksena tuntemamme Vapahtaja ihmisen vanhempien antamat nimet. Tosin Meidän Jeesuksena tuntemamme Jumala käytti itsestään nimeä Barabbas. Hän mainitsee aivan riittävän usein itsestään maininnan, kun ihmisen poika tulee kaikkien pyhiensä kanssa taivaan pilvissä suurella voimalla ja kirkkaudella ja, niin edespäin!
...mutta luulo ei riitä minulle:)
Saat ihan vapaasti rukoilla ja huutaa esim. Barabbasta avuksesi, jos se sua miellyttää!
Siunausta silti Yeshuassa!
- Eija_Moilanen
En todellakaan halua osallistua teidän uskon sotiin. Käytännössä se tarkoittaa, että otat kokonaan tämän ketjun pois. Vain sinä ylläpidon lisäksi voit tehdä sen. Voistiko olla niin ystävällinen???
tahdot olla ikäänkuin sekaantumatta Jumalan Hengen ja saatanan eri henkien väliseen taisteluun niin
siinä sinä kuitenkin olet. Sillä kun et ole Jumalan puolella sinä olet hienon valkeuden enkeliksi pukeutuneen saatanan enkelin hengen omana vastustamassa tekohurskaasti Jumalan Totuutta ja
Hänen omiaan.
Et ole siis ulkopuolella henkien taistelussa
vaikka niin luulet.- teistä on?
ArmiK kirjoitti:
tahdot olla ikäänkuin sekaantumatta Jumalan Hengen ja saatanan eri henkien väliseen taisteluun niin
siinä sinä kuitenkin olet. Sillä kun et ole Jumalan puolella sinä olet hienon valkeuden enkeliksi pukeutuneen saatanan enkelin hengen omana vastustamassa tekohurskaasti Jumalan Totuutta ja
Hänen omiaan.
Et ole siis ulkopuolella henkien taistelussa
vaikka niin luulet.Sitten oikeassa kun noin karvaasti toisianne syyttelette, aivan saatanan hengen alaiseksi eikös ihminen tunne kenen hengen kuljetettavana on jos on antanut elämänsä
Jumalan johtoon. teistä on? kirjoitti:
Sitten oikeassa kun noin karvaasti toisianne syyttelette, aivan saatanan hengen alaiseksi eikös ihminen tunne kenen hengen kuljetettavana on jos on antanut elämänsä
Jumalan johtoon.On siinä, että on ihmisiä jotka luulevat olevansa Jeesuksen omia ja on niitä jotka ovat. On niitä jotka ovat menneet lammastarhaan oven sivusta ja on niitä jotka ovat menneet ovesta eli Jeesuksen kautta. Siis ihan konkreettisesti Jeesuksen kautta eikä vain luullen niin.
Hyvä Paimen Johannes 10:1-10
Totisesti, totisesti: se, joka ei mene lammastarhaan portista vaan kiipeää sinne muualta on varas ja rosvo.
Se, joka menee portista, on lampaiden paimen.
Hänelle vartija avaa portin, ja lampaat kuuntelevat hänen ääntään. Hän kutsuu lampaitaan nimeltä ja vie ne laitumelle.
Laskettuaan ulos kaikki lampaansa hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, koska ne tuntevat hänen äänensä.
Vierasta ne eivät lähde seuraamaan vaan karkaavat hänen luotaan, sillä ne eivät tunne vieraan ääntä.
Jeesus esitti heille tämän vertauksen, mutta he eivät ymmärtäneet, mitä hän puheellaan tarkoitti.
Siksi Jeesus jatkoi: Totisesti, totisesti, minä olen lampaiden portti.
Ne, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat kaikki olleet varkaita ja rosvoja, eivätkä lampaat ole kuunnelleet heitä.
Minä olen portti. Se, joka tulee sisään minun kauttani, pelastuu. Hän voi vapaasti tulla ja mennä, ja hän löytää laitumen.
Varas tulee vain varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut antamaan elämän, yltäkylläisen elämän
Jos joku aikoo kysyä olenko minä mennyt Jeesuksen kautta niin en ole vielä, mutta en ole myöskään tunkemassa muuta kautta.teistä on? kirjoitti:
Sitten oikeassa kun noin karvaasti toisianne syyttelette, aivan saatanan hengen alaiseksi eikös ihminen tunne kenen hengen kuljetettavana on jos on antanut elämänsä
Jumalan johtoon.tulla tuntemaan ketkä puhuvat Jumalan Hengessä Totuutta ja ketkä puolestaan saatanan hengessä
valhetta NIIN JUMALA SEN SINULLE VOI YKSIN NÄYTTÄÄ.
Siis TAHDOTKO PÄÄSTÄ SELVYYTEEN vaiko vain puolihuolimattomasti kyselet?Pyyntösi ketjun alle ISOLLA tekstillä, kuten näet?
Mielestäni tuo, että mainitsin nimesi, osoittaa vain sen, että olen havainnut sinun palautteesi riittävän raitishenkiseksi, eikä mainintani vaadi sinua vastaamaan yhtään mitään, jos joku sulta asiaa kyselee.
Kun sitten vastaisuudessa jälleen laitan vastaavan varoituksen esille suojellakseni heikkouskoisia tulemasta eksytetyksi tuohon todella turmiolliseen harhaoppiin, niin jätän nimesi siitä pois. SOVITAANKO NÄIN?
Siunausta Yeshuassa!- Eija_Moilanen
Yakov kirjoitti:
Pyyntösi ketjun alle ISOLLA tekstillä, kuten näet?
Mielestäni tuo, että mainitsin nimesi, osoittaa vain sen, että olen havainnut sinun palautteesi riittävän raitishenkiseksi, eikä mainintani vaadi sinua vastaamaan yhtään mitään, jos joku sulta asiaa kyselee.
Kun sitten vastaisuudessa jälleen laitan vastaavan varoituksen esille suojellakseni heikkouskoisia tulemasta eksytetyksi tuohon todella turmiolliseen harhaoppiin, niin jätän nimesi siitä pois. SOVITAANKO NÄIN?
Siunausta Yeshuassa!Olen ottanut jo yhteyttä ylläpitoon, jos sinä et poista ketjuasi, jossa sotket täällä olevat uskovat näihin tappeluihin, niin toivon, että ylläpito tekee sen.
Olen neljän lapsen äiti ja tullut keskustelemaan vain Raamatusta. En edes lue Sunin ja kumppaneiden viestejä yleensä. Eilen ja tänään olen tehnyt poikkeuksen käsittääkseni, että missä täällä mennään. En halua joutua enää siihen.
Ymmärrän tarkoituksesi mutta olet ottanut nyt väärät aseet. (hymy) teistä on? kirjoitti:
Jumalan johtoon....saamistasi vastauksista (ArmiK & hssu), pitävät nuo kaksi itseään kaikkia niitä uskovia parempina ja pyhempinä, jotka eivät hyväksy auktoriteetikseen, opettajakseen, apostolikseen ja profeetaksen Teuvo Sunia.
Heidän kirjoituksissaan ei ole muuta kuin Raamatun Sanan vääristelyä, pelottelua, uhkailua ja itsensä korostamista.
J-lan rakkauden henkäyksen pisaraakaan ei heidän 'sunilaisesta' harhaopistaan löydy. Joka sunilaisuuden 'ahtaasta portista' menee sisälle, saa huomata kauhukseen joutuneensa sisälle niin kuumaan paikkaan, että varjossakin on tuollaiset reilut 100°C ;)
Siunausta Yeshuassa!Eija_Moilanen kirjoitti:
Olen ottanut jo yhteyttä ylläpitoon, jos sinä et poista ketjuasi, jossa sotket täällä olevat uskovat näihin tappeluihin, niin toivon, että ylläpito tekee sen.
Olen neljän lapsen äiti ja tullut keskustelemaan vain Raamatusta. En edes lue Sunin ja kumppaneiden viestejä yleensä. Eilen ja tänään olen tehnyt poikkeuksen käsittääkseni, että missä täällä mennään. En halua joutua enää siihen.
Ymmärrän tarkoituksesi mutta olet ottanut nyt väärät aseet. (hymy)...varoittaa selvästi kaikkia tänne tulevia uusia ja vaaraa aavistamattomia sieluja joutumasta salakavalan eksytyksen uhriksi?
Jos todella olet tuota mieltä, niin erehdyin sinun suhteesi. Sinulla ei ollutkaan rakkautta heikkoja sieluja kohtaan, vaikka olet neljä lapsen äiti! (ei hymyä)
Koska olet jo ilmoittanut Ylläpidolle, niin saakoon tämä ketju olla siihen saakka, kunnes Ylläpito sen poistaa.
Siunausta silti Yeshuassa!- Eija_Moilanen
Yakov kirjoitti:
...varoittaa selvästi kaikkia tänne tulevia uusia ja vaaraa aavistamattomia sieluja joutumasta salakavalan eksytyksen uhriksi?
Jos todella olet tuota mieltä, niin erehdyin sinun suhteesi. Sinulla ei ollutkaan rakkautta heikkoja sieluja kohtaan, vaikka olet neljä lapsen äiti! (ei hymyä)
Koska olet jo ilmoittanut Ylläpidolle, niin saakoon tämä ketju olla siihen saakka, kunnes Ylläpito sen poistaa.
Siunausta silti Yeshuassa!oli Sunin listasta. Saman viestiin laitoin, että olen pyytänyt sinua poistamaan listasi.
Yakov tuo mitä teet ei ole heikkojen puolustamista vaan muiden kiusaamista. Käytännössä jos ylläpito ei poista näitä, niin minulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin poistua.
Tänne ei lopulta muut kuin ne, jotka haluavat riidellä. Siinä sitten sulla hommia riittää. Yakov kirjoitti:
...saamistasi vastauksista (ArmiK & hssu), pitävät nuo kaksi itseään kaikkia niitä uskovia parempina ja pyhempinä, jotka eivät hyväksy auktoriteetikseen, opettajakseen, apostolikseen ja profeetaksen Teuvo Sunia.
Heidän kirjoituksissaan ei ole muuta kuin Raamatun Sanan vääristelyä, pelottelua, uhkailua ja itsensä korostamista.
J-lan rakkauden henkäyksen pisaraakaan ei heidän 'sunilaisesta' harhaopistaan löydy. Joka sunilaisuuden 'ahtaasta portista' menee sisälle, saa huomata kauhukseen joutuneensa sisälle niin kuumaan paikkaan, että varjossakin on tuollaiset reilut 100°C ;)
Siunausta Yeshuassa!Tuossa minun vastauksessani oli pelottelua ja uhkailua, sekö, että Jumalan valtakuntaan pääsee vain Jeesuksen kautta eikä sivusta.
En pidä itseäni yhtään parempana kuin kukaan muukaan, mutta tiedän totuuden, enkä sen vuoksi eksy . Ja se mikä tällä tiellä pitää on Jeesus ei Teuvo Suni. Hän ei myöskään ole minun opettajani, hänen kauttaan välittyy vain Jumalan sana eli opettaja on Jeesus. Tuo on vääristelyä minkä toit kun muuhun ei pysty.
Sanot vielä: Ja sunilaisuuden ahtaasta portista menee sisälle, saa huomata kauhukseen joutuneensa sisälle niin kuumaan paikkaan, että varjossakin on tuollaiset reilut 100 astetta.
Siis tavallaan kehoitat olematta käymästä tästä:
Matteus 7:13-14
Menkää sisään ahtaasta portista. Moni menee avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen.
Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen.
Millä perustelet, että tästä menemällä joutuu sanojesi mukaan helvettiin. Ja tuohan ei ole mikään "sunilaisuuden" ahdas portti vaan Jeesus on itse sanonut noin.Hssu kirjoitti:
Tuossa minun vastauksessani oli pelottelua ja uhkailua, sekö, että Jumalan valtakuntaan pääsee vain Jeesuksen kautta eikä sivusta.
En pidä itseäni yhtään parempana kuin kukaan muukaan, mutta tiedän totuuden, enkä sen vuoksi eksy . Ja se mikä tällä tiellä pitää on Jeesus ei Teuvo Suni. Hän ei myöskään ole minun opettajani, hänen kauttaan välittyy vain Jumalan sana eli opettaja on Jeesus. Tuo on vääristelyä minkä toit kun muuhun ei pysty.
Sanot vielä: Ja sunilaisuuden ahtaasta portista menee sisälle, saa huomata kauhukseen joutuneensa sisälle niin kuumaan paikkaan, että varjossakin on tuollaiset reilut 100 astetta.
Siis tavallaan kehoitat olematta käymästä tästä:
Matteus 7:13-14
Menkää sisään ahtaasta portista. Moni menee avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen.
Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen.
Millä perustelet, että tästä menemällä joutuu sanojesi mukaan helvettiin. Ja tuohan ei ole mikään "sunilaisuuden" ahdas portti vaan Jeesus on itse sanonut noin....portti ja kaita tie eivät ole samat mistä Teuvo Suni opettaa. Sunin portti on ihan eri portti.
Sunin ahdas portti ja kaita tie ei vie sisälle Hyvän Paimenen lammastarhaan, vaan sen kaverin laumaan, jolla on sarvet ja häntä jalkojen välissä...
Koska et ole vielä omien sanojesi mukaan 'päässyt' sisälle tuosta 'suniportista', niin jospa kokeilisitkin sen sijaan Yeshuan opettamasta ahtaasta portista sisälle!
Siunausta siinä ainoassa ahtaassa portissa, Yeshuassa!Eija_Moilanen kirjoitti:
oli Sunin listasta. Saman viestiin laitoin, että olen pyytänyt sinua poistamaan listasi.
Yakov tuo mitä teet ei ole heikkojen puolustamista vaan muiden kiusaamista. Käytännössä jos ylläpito ei poista näitä, niin minulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin poistua.
Tänne ei lopulta muut kuin ne, jotka haluavat riidellä. Siinä sitten sulla hommia riittää.Kirjoitit:
>>Tänne ei lopulta muut kuin ne, jotka haluavat riidellä.Eija_Moilanen kirjoitti:
oli Sunin listasta. Saman viestiin laitoin, että olen pyytänyt sinua poistamaan listasi.
Tänne ei lopulta muut kuin ne, jotka haluavat riidellä. Siinä sitten sulla hommia riittää....siitä, että Teuvo ON JO EKSYTTÄNYT TÄLLÄ FOORUMILLA AINAKIN kolme vaaraa aavistamatonta sielua ja neljäs on jo hänen suussaan?
En ole ollut ajamassa sinua pois täältä, vaan saat kernaasti olla edelleenkin, sillä monet kirjoituksesi ovat olleet ihan OK.
Siunausta Yeshuassa!Yakov kirjoitti:
...portti ja kaita tie eivät ole samat mistä Teuvo Suni opettaa. Sunin portti on ihan eri portti.
Sunin ahdas portti ja kaita tie ei vie sisälle Hyvän Paimenen lammastarhaan, vaan sen kaverin laumaan, jolla on sarvet ja häntä jalkojen välissä...
Koska et ole vielä omien sanojesi mukaan 'päässyt' sisälle tuosta 'suniportista', niin jospa kokeilisitkin sen sijaan Yeshuan opettamasta ahtaasta portista sisälle!
Siunausta siinä ainoassa ahtaassa portissa, Yeshuassa!Sitten kertoa mikä on se ,"oikea", sanomasi Yeshuan ahdas portti. Ja mistä kohden Raamattua löydän tämän "oikean" ahtaan portin selityksen. Luulen, että sitä ei ole siellä vaan sen on säveltänyt joku ihminen?
- Eija_Moilanen
Semper.Fidelis kirjoitti:
Kirjoitit:
>>Tänne ei lopulta muut kuin ne, jotka haluavat riidellä.Minä kestän erilaisia mielipiteitä. Enimmäkseen olen keskutellut täällä ateistien kanssa. Mutta minä en kestä oikeaoppisen leimaa otsassani.
Se minua jurppii, että tällä tyylillä tänne ei saada aikaan keskustelua, jossa kestetään erilaisia mielipiteitä vaan bunkkereita. Hitto alkaa tosissaan ottaa pannuun. Hssu kirjoitti:
Sitten kertoa mikä on se ,"oikea", sanomasi Yeshuan ahdas portti. Ja mistä kohden Raamattua löydän tämän "oikean" ahtaan portin selityksen. Luulen, että sitä ei ole siellä vaan sen on säveltänyt joku ihminen?
...Yeshuaan! Hän itse kertoo sen meille sanoessaan:
"Minä olen lammasten ovi...Jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu!"
Luemme koko kohdan: Joh.10:7-9
"7. Niin Yeshua vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: MINÄ OLEN LAMMASTEN OVI.
8. Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
9. MINÄ OLEN OVI; JOS JOKU MINUN KAUTTANI MENEE SISÄLLE, NIIN HÄN PELASTUU, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen."
Israelissa on ollut jo tuohon aikaan tapana tuoda lammaslauman lampaat sisälle lammastarhaan niin kapeasta portista (jota tässä Raamatunkohdassa nimitetään oveksi), että siitä mahtuu vain yksi lammas kerrallaan tulemaan sisälle.
Tämä opettaa meille myös sen totuuden, etteivät ihmiset tule perhekuntina pelastukseen, vaan pelastetut menevät uskoontultuaan YKSITELLEN upotuskasteen eli Yeshuan kuoleman kautta sisälle pelastukseen, kuten Yeshua opettaa: "Joka uskoo JA kastetaan, se pelastuu".
Painotan, ettei missään käännöksessä opeteta mitään MUUTA ahdasta porttia, ei siis sellaista 'salattua' porttia, josta Teuvo Suni opettaa ja on saanut Sanaa tuntemattomat ja uskossaan heikoissa kantimissa olevat sielut saaliikseen!
KOPIOI TÄMÄ OPETUS, SILLÄ KOHTA YLLÄPITO TULEE TÄMÄN POISTAMAAN!!!
Siunausta Yeshuassa!Eija_Moilanen kirjoitti:
Minä kestän erilaisia mielipiteitä. Enimmäkseen olen keskutellut täällä ateistien kanssa. Mutta minä en kestä oikeaoppisen leimaa otsassani.
Se minua jurppii, että tällä tyylillä tänne ei saada aikaan keskustelua, jossa kestetään erilaisia mielipiteitä vaan bunkkereita. Hitto alkaa tosissaan ottaa pannuun.Oikeaoppisen leimaa en minäkään kaipaa.
Mutta totuuden puolesta ja sen uskon puolesta, minkä olen Jumalalta saanut,
sen puolesta olen valmis todistamaan - sekä bunkkerista että 'tasamaalta' ;)
1.Piet. 3:15
"vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne
ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle,
joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka
teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,"
PS.
En haluaisi olla provosoimassa ketään voimasanojen käyttöön..:(Eija_Moilanen kirjoitti:
Minä kestän erilaisia mielipiteitä. Enimmäkseen olen keskutellut täällä ateistien kanssa. Mutta minä en kestä oikeaoppisen leimaa otsassani.
Se minua jurppii, että tällä tyylillä tänne ei saada aikaan keskustelua, jossa kestetään erilaisia mielipiteitä vaan bunkkereita. Hitto alkaa tosissaan ottaa pannuun....(kirjoitit "hitto")
En itse ole kironnut kertaakaan sen jälkeen, kun synnyin uudesti ylhäältä ja Pyhä henki tuli asumaan sydämeeni.
Samassa sydämessä ei voi asua samanaikaisesti kirous (jonka saatana vaikuttaa) ja Pyhä Henki!
Kehoitankin sinua sen vuoksi tekemään aidon parannuksen elämässäsi ja ottamaan Yeshuan opetukset TODESTA, kun Johannes kirjoitti Hänestä sanoen:
"Mutta kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla J-lan lapseksi, niille jotkia uskovat hänen nimeensä!" Joh.1:12
Siunausta parannuksen tekoon ja Yeshuan vastaanottamiseen Pelastajaksi!- Eija_Moilanen
Yakov kirjoitti:
...(kirjoitit "hitto")
En itse ole kironnut kertaakaan sen jälkeen, kun synnyin uudesti ylhäältä ja Pyhä henki tuli asumaan sydämeeni.
Samassa sydämessä ei voi asua samanaikaisesti kirous (jonka saatana vaikuttaa) ja Pyhä Henki!
Kehoitankin sinua sen vuoksi tekemään aidon parannuksen elämässäsi ja ottamaan Yeshuan opetukset TODESTA, kun Johannes kirjoitti Hänestä sanoen:
"Mutta kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla J-lan lapseksi, niille jotkia uskovat hänen nimeensä!" Joh.1:12
Siunausta parannuksen tekoon ja Yeshuan vastaanottamiseen Pelastajaksi!että viimeinenkin oikeaoppisen leima tipahtaisi.
En todellakaan halua kuulua täydellisten porukkaan.
Nytpä sitten on aihetta parannuksen tekoon. Eihän täällä muilla siihen aihetta olekaan. :) Eija_Moilanen kirjoitti:
että viimeinenkin oikeaoppisen leima tipahtaisi.
En todellakaan halua kuulua täydellisten porukkaan.
Nytpä sitten on aihetta parannuksen tekoon. Eihän täällä muilla siihen aihetta olekaan. :)...rientää tekemään parannusta heti, kun huomaa siihen olevan tarvetta :) :) :)
Jos sulla on ongelmia parannuksen teossa, niin voisinko jotenkin avittaa sua?
...Yeshuaan! Hän itse kertoo sen meille sanoessaan:
"Minä olen lammasten ovi...Jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu!"
Luemme koko kohdan: Joh.10:7-9
"7. Niin Yeshua vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: MINÄ OLEN LAMMASTEN OVI.
8. Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
9. MINÄ OLEN OVI; JOS JOKU MINUN KAUTTANI MENEE SISÄLLE, NIIN HÄN PELASTUU, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen."
Israelissa on ollut jo tuohon aikaan tapana tuoda lammaslauman lampaat sisälle lammastarhaan niin kapeasta portista (jota tässä Raamatunkohdassa nimitetään oveksi), että siitä mahtuu vain yksi lammas kerrallaan tulemaan sisälle.
Tämä opettaa meille myös sen totuuden, etteivät ihmiset tule perhekuntina pelastukseen, vaan pelastetut menevät uskoontultuaan YKSITELLEN upotuskasteen eli Yeshuan kuoleman kautta sisälle pelastukseen, kuten Yeshua opettaa: "Joka uskoo JA kastetaan, se pelastuu".
Painotan, ettei missään käännöksessä opeteta mitään MUUTA ahdasta porttia, ei siis sellaista 'salattua' porttia, josta Teuvo Suni opettaa ja on saanut Sanaa tuntemattomat ja uskossaan heikoissa kantimissa olevat sielut saaliikseen!
KOPIOI TÄMÄ OPETUS, SILLÄ KOHTA YLLÄPITO TULEE TÄMÄN POISTAMAAN!!!
Siunausta Yeshuassa!Kopioi. Eipä tuossakaan käy ilmi Jeesuksen kohtaaminen vaan toisella kasteella saadaan joku epämääräinen henki ja onneksi sitä eivät kaikki edes saa. Tärkein puuttuu tuostakin eli Jeesuksen kohtaaminen niinkuin kaikissa eksyttävissä opetuksissa. En usko, että Jeesus omiaan minkäänlaiseen epävarmuuteen jättää ja joka vilpittömästi häntä etsii myös löytää. Siinä on sitä oikeaa, todellista Jeesuksen rakkautta kun hän itsensä omilleen ilmaisee.
1. Johanneksen kirje 3:6
Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy.
Ei kukaa, joka tekee syntiä, ole häntä NÄHNYT eikä TUNNE häntä.
3. Johanneksen kirje 11
Rakas ystävä, älä ota esimerkkiä pahasta, vaan hyvästä. Joka tekee hyvää on Jumalasta, mutta se joka tekee pahaa, ei ole Jumalaa NÄHNYT.
Johannes 17:3
Ja ikuinen elämä on sitä, että he TUNTEVAT sinut, ainoan todellisen Jumalan ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
Se portti on salattu niille jotka eivät koskaan ole Jeesusta kohdanneet ja salattuna pysyy jos niin ei tässä elämässä käy. Ja se taas vaatii kääntymistä Jumalan puoleen, ei sen enempää eikä vähempää. Näin uskon minä, usko sinä miten haluat.
Luulitko todella tuolla vastauksella kääntyväni tältä tieltä?- Eija_Moilanen
Yakov kirjoitti:
...rientää tekemään parannusta heti, kun huomaa siihen olevan tarvetta :) :) :)
Jos sulla on ongelmia parannuksen teossa, niin voisinko jotenkin avittaa sua?
Siunausta Yeshuassa!Sittenhän täällä voi elää toivossa, että se hedelmä alkaisi täälläkin näkymään.
Sanotaan, että todellisuudessa minun huumorintajuni alkoi enemmänkin voittamaan, mutta en tainnut laittaa riittävän räväkkää, jotta olisin saanut teidät kaikki kimppuuni ja muu tappelu olisi laannut ainakin pariksi viikoksi. :) Eija_Moilanen kirjoitti:
Sittenhän täällä voi elää toivossa, että se hedelmä alkaisi täälläkin näkymään.
Sanotaan, että todellisuudessa minun huumorintajuni alkoi enemmänkin voittamaan, mutta en tainnut laittaa riittävän räväkkää, jotta olisin saanut teidät kaikki kimppuuni ja muu tappelu olisi laannut ainakin pariksi viikoksi. :)...huumorinpilke silmäkulmassa, niin silti tarkoitin ihan sitä mitä kirjoitin.
Edellisessä vastauksessani mainitsin, etten ole kironnut kertaakaan sen jälkeen, kun sain armon täyttyä apostolisella tavalla Pyhällä Hengellä. Siitä on jo liki 36 vuotta. Kyseessä on ollut todellinen J-lan teko ihmissydämessä. Nimittäin ennen sitä mun ei tarvinnut kokea suurtakaan ärsytystä, niin karkeita ärräpäitä tuli ainakin mieleeni ja usein uloskin.
Jälkeenpäin olen ymmärtänyt sen, että se, joka minussa silloin alkoi sadatella oli verenperintönä saamani paholaisen henki, joka ei siis ollut häipynyt sylivauvakasteessa yhtikäs minnekään, kuten kirkolliset opettaa, vaan vasta käytyäni uskovien upotuskasteella katosi kiroamishalu ja kohta sen jälkeen saadessani täyttyä aidosti Pyhällä Hengellä tuli sinetti sydämeeni.
Jos esimerkiksi nyt lyön vahingossa varpaani johonkin oikein kipeästi tai mua kohtaa jokin äkillinen tuskaisa onnettomuus, niin sydämestäni nousee HETI spontaanisti rukous Pyhässä Hengessä: "Rakas Yeshua, kiitos, että autat! Aamen."
En kuitenkaan ole vielä ytäydellinen, en edes lähellä täydellisyyttä, vaan joka päivä saan tehdä tiliä vääristä teoistani ajatusten, sanojen ja kätten tekojen/tai tekemättä jättämisten vuoksi. Ei mulla ole kuitenkaan syytä pelkoon, sillä Herrani Yeshua tietää minut heikoksi ja myös sen, että rakastan Häntä enemmän kuin ketään ihmistä tai asiaa maailmassa ja tahdon ja pyrin vilpittömästi kilvoittelemaan pyhityksen tiellä eteenpäin kaikesta heikkoudestani huolimatta!
Jos joskus sellainenkin ihme tapahtuisi, että VAIKUTTAISI ihan aidosti siltä, että olisin tullut jo täällä maan päällä täydelliseksi, niin en tietenkään uskoisi siihen suoralta kädeltä, vaan asettaisin sen testauksen alaiseksi:
Odottelisin esim. kuukauden päivät tarkkaavaisena sitä, että tuleeko sydämeeni yhtään pahaa ajatusta? Jo etukäteen TIEDÄN, että VARMASTI TULEE, sillä apostoli Paavalin opetuksen mukaan meidän lihan ruumiimme on täysin turmeltunut ja siitä nousee vain saastaa. Juuri siksi hän neuvookin meitä kuolettamaan kaikki ruumiin teot Hengellä, että saamme elää! Siksi meillä rehellisillä uskovilla on jatkuvasti 'tappotalkoot'.
Se ei kuitenkaan merkitse sitä, että alamme tappaa niitä, jotka eivät usko just' prikulleen meidän laillamme. Jotain siihen viittavaa Teuvo Suni nimittäin vihjasi (jo poistetussa avauksessaan) kirjoittaessaan ja leuhkiessaan, että jo liki 10 ihmistä on kuollut, kun ovat vastustaneet (hänen tuomaansa) totuutta... Hui, hui miten pelottavaa! Heh-heh-heh....
Siunausta Yeshuassa!Hssu kirjoitti:
Kopioi. Eipä tuossakaan käy ilmi Jeesuksen kohtaaminen vaan toisella kasteella saadaan joku epämääräinen henki ja onneksi sitä eivät kaikki edes saa. Tärkein puuttuu tuostakin eli Jeesuksen kohtaaminen niinkuin kaikissa eksyttävissä opetuksissa. En usko, että Jeesus omiaan minkäänlaiseen epävarmuuteen jättää ja joka vilpittömästi häntä etsii myös löytää. Siinä on sitä oikeaa, todellista Jeesuksen rakkautta kun hän itsensä omilleen ilmaisee.
1. Johanneksen kirje 3:6
Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy.
Ei kukaa, joka tekee syntiä, ole häntä NÄHNYT eikä TUNNE häntä.
3. Johanneksen kirje 11
Rakas ystävä, älä ota esimerkkiä pahasta, vaan hyvästä. Joka tekee hyvää on Jumalasta, mutta se joka tekee pahaa, ei ole Jumalaa NÄHNYT.
Johannes 17:3
Ja ikuinen elämä on sitä, että he TUNTEVAT sinut, ainoan todellisen Jumalan ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
Se portti on salattu niille jotka eivät koskaan ole Jeesusta kohdanneet ja salattuna pysyy jos niin ei tässä elämässä käy. Ja se taas vaatii kääntymistä Jumalan puoleen, ei sen enempää eikä vähempää. Näin uskon minä, usko sinä miten haluat.
Luulitko todella tuolla vastauksella kääntyväni tältä tieltä?...en siis koko pelastumisen prosessista, johon sinä vastauksessasi viittaat.
Ensin tulee mennä OIKEASTA ahtaasta portista sisälle ja vasta sitten alkaa uskonkilvoittelu.
Sinun kannattaisi käyttää tuon vuoden 1992 huonon ja epätarkan käännöksen sijaan vuoden 1933/1938 käännöstä:
Siinä kyseiset jakeet ovat näin:
1.Joh.3:6
"Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut."
-Tässä jakeessa on kätkettynä seuraava salaisuus: Meissä uudestisyntyneissä on samanaikaisesti KAKSI eri luomusta, jotka taistelevat vallasta eli sydämemme valtaistuimesta koko maallisen elämämme loppuun asrti, nimittäin lihanruumis, jossa perisynti asuu ja UUSI hengellinen luomus Yeshua Messiaassa. Jae viittaa juuri tuohon UUTEEN luomukseen, joka ei voi missään vaiheessa tehdä syntiä, koska se on syntynyt J-lasta!
Tämän vuoksi Paavalikin kirjoitti pitkään näistä kahdesta eri luomuksesta meissä sanoen lopuksi Room.7:24-25:
"24. Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia."
Kohta jatkuu katkeamatta seuraavassa luvussa näin: (Room.8:1-10)
"1. Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
2. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
3. Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
4. että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
5. Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
6. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
7. sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
8. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
9. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
10. Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden."
Paavalissa on meille AITO apostoli, jonka Yeshua kutsui opettamaan meitä siitä, miten olemme koostuneet (henki, sielu, ruumis) ja miten saamme voiton lihanruumiistamme: Vain uskon kautta Yeshuaan ja kilvoittelemalla hyvän uskon kilvoituksen J-lan Pyhän Hengen avulla!
Paavali kirjoitti vielä tuosta puhityksestä, johon meidät on kutsuttu näin: Room.6:22-23
"22. Mutta nyt, KUN OLETTE SYNNISTÄ VAPAUTETUT (koskien UUTTA hengellistä luomusta meissä, sillä lihanruumis ei koskaan pyhity eikä tule täydelliseksi, svaan se meidän tulee alati kuolettaa Hengellä) ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän HEDELMÄNÄ PYHITYS, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
23. Sillä synnin palkka on kuolema (lihanruumis siis kuolee, sillä liha ja veri ei voi periä iankaikkista elämää), mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
Tässä oli sitten aluksi hieman tuosta 'pelastumisprosessista', joka kestää koko maallisen elämämme ajan. Jotta se voisi toimia käytännössä, tarvitsee uskova hengellisen kodin tai ainakin erittäin läheisiä/vähinttänkin yhden läheisen toisen uskovan, jonka kautta Herra Pyhän Henkensä ja Sanansa avulla muovaa, kasvattaa ja puhdistaa jokaista valittuaan.
Tässä kohden on SUURIN PUUTE Suomen Siionissa, sillä seurakunnat ovat melkein poikkeuksetta enemmän tai vähemmän mukautuneet 'tämän maailmanajan mukaan' ja sen 'ilmavallan hallitsijan mukaan'. Siksi sydämeni rukous on, että J-la antaa Väkevän Pyhän Henkensä vuodatuksen kaikkiin niihin seurakuntiin, jotka tunnustavat Yeshua Messiaan ylösnousseeksi J-lan Pojaksi ja tahtovat alistua Pyhän Hengen kuriin.
- - -
En nyt käsittele noita muita esille ottamiasi jakeita, sillä uskon sinun jo ymmärtäneen tuosta yhdestä perustelustani riittävästi.
Sitäpaitsi ei edes apostoli Paavali katsonut vielä tulleensa täydelliseksi ja saavuttaneensa 'synnittömyyttä', vaan kirjoitti näin: Fil.3:8-14
"8. Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen
9. ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
10. tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,
11. jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.
12. Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
13. Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
14. minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa."
-Koska siis apostoli Paavalikaan EI vielä ollut varma perille pääsystään (jae 11: 'jos minä EHKÄ pääsen ylösnousemukseen kuolleista'), vaan sanoi KILVOITTELEVANSA päästäkseen perille, niin meidän ei pidä uskoa sitä saatanan valhetta, että olisimme jo tulleet täydellisemmiksi ja synnittömimmiksi (ulkoisen vaelluksemme suhteen) kuin apostoli Paavali!
Sensijaan meidän on syytä nöyrästi kilvoitella ja luottaa Yeshuan sovintoveren puhdistavaan voimaan ja siihen, ettei Hän meitä hylkää eikä jätä, jos vain loppuun asti turvaamme Häneen, vaikka olemmekin JOKA AINOA tällaisinamme vielä vajavaisia!
-Ideaali pyrkimyksemme on ILMAN MUUTA jatkuvasti pyhittäytyä, puhdistautua ja pyrkiä elämään syntiä tekemättä J-lan Pyhän Hengen johdatuksessa ja tästä emme saa millään verukkeella luopua tai tinkiä. Jos luovumme tai tingimme, niin olemme jättäneet sinä hetkenä Yeshuan seuraamisen kesken!
...en siis koko pelastumisen prosessista, johon sinä vastauksessasi viittaat.
Ensin tulee mennä OIKEASTA ahtaasta portista sisälle ja vasta sitten alkaa uskonkilvoittelu.
Sinun kannattaisi käyttää tuon vuoden 1992 huonon ja epätarkan käännöksen sijaan vuoden 1933/1938 käännöstä:
"Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut."
-Tässä jakeessa on kätkettynä seuraava salaisuus: Meissä uudestisyntyneissä on samanaikaisesti KAKSI eri luomusta, jotka taistelevat vallasta eli sydämemme valtaistuimesta koko maallisen elämämme loppuun asrti, nimittäin lihanruumis, jossa perisynti asuu ja UUSI hengellinen luomus Yeshua Messiaassa. Jae viittaa juuri tuohon UUTEEN luomukseen, joka ei voi missään vaiheessa tehdä syntiä, koska se on syntynyt J-lasta!
Tämän vuoksi Paavalikin kirjoitti pitkään näistä kahdesta eri luomuksesta meissä sanoen lopuksi Room.7:24-25:
25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia."
"1. Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
2. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
3. Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
4. että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
5. Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
7. sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
9. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
10. Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden."
Paavalissa on meille AITO apostoli, jonka Yeshua kutsui opettamaan meitä siitä, miten olemme koostuneet (henki, sielu, ruumis) ja miten saamme voiton lihanruumiistamme: Vain uskon kautta Yeshuaan ja kilvoittelemalla hyvän uskon kilvoituksen J-lan Pyhän Hengen avulla!
Paavali kirjoitti vielä tuosta puhityksestä, johon meidät on kutsuttu näin: Room.6:22-23
"22. Mutta nyt, KUN OLETTE SYNNISTÄ VAPAUTETUT (koskien UUTTA hengellistä luomusta meissä, sillä lihanruumis ei koskaan pyhity eikä tule täydelliseksi, svaan se meidän tulee alati kuolettaa Hengellä) ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän HEDELMÄNÄ PYHITYS, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
23. Sillä synnin palkka on kuolema (lihanruumis siis kuolee, sillä liha ja veri ei voi periä iankaikkista elämää), mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
Tässä oli sitten aluksi hieman tuosta 'pelastumisprosessista', joka kestää koko maallisen elämämme ajan. Jotta se voisi toimia käytännössä, tarvitsee uskova hengellisen kodin tai ainakin erittäin läheisiä/vähinttänkin yhden läheisen toisen uskovan, jonka kautta Herra Pyhän Henkensä ja Sanansa avulla muovaa, kasvattaa ja puhdistaa jokaista valittuaan.
Tässä kohden on SUURIN PUUTE Suomen Siionissa, sillä seurakunnat ovat melkein poikkeuksetta enemmän tai vähemmän mukautuneet 'tämän maailmanajan mukaan' ja sen 'ilmavallan hallitsijan mukaan'. Siksi sydämeni rukous on, että J-la antaa Väkevän Pyhän Henkensä vuodatuksen kaikkiin niihin seurakuntiin, jotka tunnustavat Yeshua Messiaan ylösnousseeksi J-lan Pojaksi ja tahtovat alistua Pyhän Hengen kuriin.
- - -
En nyt käsittele noita muita esille ottamiasi jakeita, sillä uskon sinun jo ymmärtäneen tuosta yhdestä perustelustani riittävästi.
Sitäpaitsi ei edes apostoli Paavali katsonut vielä tulleensa täydelliseksi ja saavuttaneensa 'synnittömyyttä', vaan kirjoitti näin: Fil.3:8-14
"8. Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen
9. ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
10. tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,
12. Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
13. Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
14. minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa."
-Koska siis apostoli Paavalikaan EI vielä ollut varma perille pääsystään (jae 11: 'jos minä EHKÄ pääsen ylösnousemukseen kuolleista'), vaan sanoi KILVOITTELEVANSA päästäkseen perille, niin meidän ei pidä uskoa sitä saatanan valhetta, että olisimme jo tulleet täydellisemmiksi ja synnittömimmiksi (ulkoisen vaelluksemme suhteen) kuin apostoli Paavali!
Sensijaan meidän on syytä nöyrästi kilvoitella ja luottaa Yeshuan sovintoveren puhdistavaan voimaan ja siihen, ettei Hän meitä hylkää eikä jätä, jos vain loppuun asti turvaamme Häneen, vaikka olemmekin JOKA AINOA tällaisinamme vielä vajavaisia!
-Ideaali pyrkimyksemme on ILMAN MUUTA jatkuvasti pyhittäytyä, puhdistautua ja pyrkiä elämään syntiä tekemättä J-lan Pyhän Hengen johdatuksessa ja tästä emme saa millään verukkeella luopua tai tinkiä. Jos luovumme tai tingimme, niin olemme jättäneet sinä hetkenä Yeshuan seuraamisen kesken!
Siunausta Yeshuassa!Meidän tulee siis alati pitää itsemme synnille ja sen himoille kuolleina, mutta J-lalle elävinä HaMashiach Yeshuassa. Emme saa olla kuuliaisia synnin himoille. Tämä on uskon asenne ja toimii vain uskon kautta sitä paremmin käytännössä, mitä pidemmälle sisäinen pyhityksemme edistyy.
Saamme tämän pyhityksenkin suhteen kasvaa J-lan antamaa kasvua ja sekin on pelkkää armoa ilman omia ansioita ja siksi tulee kerkskauksenamme olla ainoastaan Herra Yeshua.Yakov kirjoitti:
- - -
Siunausta Yeshuassa!Viittaan Jeesuksen kohtaamiseen jo tässä elämässä mikä tästäkin sinun vastauksesta puuttuu.
Sanot: Meissä uudestisyntyneissä on samanaikaisesti kaksi eri luomusta, jotka taistelevat vallasta eli sydämemme valtaistuimesta koko maallisen elämämme loppuun asti.
Väität, että ihmisessä asuu samanaikaisesti sekä Saatana että Jeesus vielä uudestisyntymän jälkeen? Ja luulet, että minä alkaisin tuohon uskomaan.
Tässä yksi kohta siitä miten asia on uudestisyntymisen jälkeen:
1 Joh 3:8-10
Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot.
YKSIKÄÄN JUMALASTA SYNTYNYT EI TEE SYNTIÄ, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.
Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: Se joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään.
Kun ihminen uudesti syntyy, ei hän enää syntiä tee eli ei hänessä enää vaikuta sekä Saatana että Jeesus.Yakov kirjoitti:
- - -
Siunausta Yeshuassa!Sanot: Tässä jakeessa on kätkettynä seuraava salaisuus.
Väitätkö Pyhän Hengen paljastaneen sinulle sellaisen salaisuuden, että ihmisessä asuu uudestisyntymisen jälkeen vielä Saatana sekä Jeesus?Hssu kirjoitti:
Viittaan Jeesuksen kohtaamiseen jo tässä elämässä mikä tästäkin sinun vastauksesta puuttuu.
Sanot: Meissä uudestisyntyneissä on samanaikaisesti kaksi eri luomusta, jotka taistelevat vallasta eli sydämemme valtaistuimesta koko maallisen elämämme loppuun asti.
Väität, että ihmisessä asuu samanaikaisesti sekä Saatana että Jeesus vielä uudestisyntymän jälkeen? Ja luulet, että minä alkaisin tuohon uskomaan.
Tässä yksi kohta siitä miten asia on uudestisyntymisen jälkeen:
1 Joh 3:8-10
Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot.
YKSIKÄÄN JUMALASTA SYNTYNYT EI TEE SYNTIÄ, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.
Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: Se joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään.
Kun ihminen uudesti syntyy, ei hän enää syntiä tee eli ei hänessä enää vaikuta sekä Saatana että Jeesus.>>Viittaan Jeesuksen kohtaamiseen jo tässä elämässä mikä tästäkin sinun vastauksesta puuttuu.>Väität, että ihmisessä asuu samanaikaisesti sekä Saatana että Jeesus vielä uudestisyntymän jälkeen? Ja luulet, että minä alkaisin tuohon uskomaan.
Hssu kirjoitti:
Sanot: Tässä jakeessa on kätkettynä seuraava salaisuus.
Väitätkö Pyhän Hengen paljastaneen sinulle sellaisen salaisuuden, että ihmisessä asuu uudestisyntymisen jälkeen vielä Saatana sekä Jeesus?Koska tämä aihe on yksi kaikkein vaikeimpia, niin ymmärrän hyvin sen, että asiaa on sinunkin vaikea käsittää :)
Kirjoitit:
"Väitätkö Pyhän Hengen paljastaneen sinulle sellaisen salaisuuden, että ihmisessä asuu uudestisyntymisen jälkeen vielä Saatana sekä Jeesus?"
Vastaan:
En väitä missään kohden tuollaista. Sen sijaan opetin, että meillä on synnin ja kuoleman ruumis, joka on liitossa saatanan kanssa. Toisinsanoen saatanalla on ohjakset käsissään synnin ja kuoleman ruumiiseen ja jos annamme lihallisen minämme hallita, olemme synnin orjia.
Jos sensijaan annamme sen UUDEN hengellisen luomuksen, jonka saimme uudestisyntymisessä (mikäli olemme todella uudestisyntyneet) hallita meissä ja alati kuoletamme Hengellä ja Sanalla tuon kuoleman ruumiin teot, niin saamme elää.
Lisää aiheesta voit lukea linkistä alla:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000005&posting=22000000035355243
Sen voin mainita, että J-la on opettanut minua ilmestyksen kautta sen totuuden, että meissä on kolme erillistä itsenäisesti ajattelevaa ja itsenäisesti päätöksiään tekevää osaa:
a)Lihan ruumis, jossa synti asuu ja joka (siis syntinen langennut alempi minä) on liitossa saatanan kanssa. Saatanalla on ohjat hallussaan sen hallitsemiseksi.
b)Sielu, joka on varsinainen minuutemme ja jonka Yeshua tahtoo pelastaa ja pukea pyhien ylösnousemuksessa uuteen kirkastusruumiiseen, josta on kaikki turmelus ja synti poissa.
c)Henki, joka on VAIN niillä, jotkia ovat saaneet syntyä J-lan Sanan kautta Pyhästä Hengestä. Siis vain aidosti uskoontulleilla. Tämä Henki eli Yeshua Messiaan Henki meissä on voimakkaampi kuin tuo kohdassa a) mainittu langennut alempi minä ja me itse eli sielu meissä (todellinen minuutemme eli persoonamme) on joka päivä valinnan edessä, ketä totella: joka olla kuuliainen alemmalle minälle ja synnin houkutuksille tai olla kuuliainen Pyhälle Hengelle.
Me aidosti Yeshuaan uskovat harjaannumme päivästä päivään ja vuodesta toiseen Yeshuaa seuratessamme olemaan yhä enemmän kuuliaisia ja yhä enenevässä määrin tottelevaisia Pyhän Hengen ja Sanan johdolle, vaikka näemme sen alemman minän jatkuvasti taistelevan mielemme lakia vastaan!
Siunausta lihan ruumiin, sielun ja Hengen erottamiseen Yeshuassa!Yakov kirjoitti:
>>Viittaan Jeesuksen kohtaamiseen jo tässä elämässä mikä tästäkin sinun vastauksesta puuttuu.>Väität, että ihmisessä asuu samanaikaisesti sekä Saatana että Jeesus vielä uudestisyntymän jälkeen? Ja luulet, että minä alkaisin tuohon uskomaan.
Sinä uskot noin. Edelleen sanot, että ihmistä hallitsee kaksi herraa vaikka on uudestisyntynyt, eli se kamppailu jatkuu läpi elämän. Minulla tilanne on sellainen nyt, mutta ei se voi samanlainen olla enää sen jälkeen kun Jeesuksen kohtaa sillä eihän siinä mitään eroa olisi tähän nykyiseen.
Joh. 8:34
Totisesti, totisesti: jokainen joka tekee syntiä on synnin orja. Orja ei pysy talossa ikuisesti, mutta Poika pysyy. Jos Poika vapauttaa teidät, te olette todella vapaita.
Jeesus sanoo: Jos Poika vapauttaa teidät, te olette todella vapaita, TODELLA VAPAITA, siis enää ei synti voi hallita. Ei se mikään uskonasenne ole vaan asia on niin. Tässä on se ero Jeesuksen vapauttamille ja Antikristuksen "vapauttamille".
Sen verran kuitenkin vielä, että se Paha on edelleen olemassa senkin jälkeen kun ihminen on uudestisyntynyt, mutta sillä ei ole mitään valtaa ihmiseen sillä Jeesus elää tässä uudessa luomuksessa ja siihen sillä ei ole mitään valtaa.
Todellisesta/konkrettisesta Jeesuksen kohtaamisesta et mainitse yhtään kertaa ja siitä jää minulle sellainen olo, että jotenkin vaan yrität sen sivuuttaa jotain muuta tilalle tuomalla.Yakov kirjoitti:
Koska tämä aihe on yksi kaikkein vaikeimpia, niin ymmärrän hyvin sen, että asiaa on sinunkin vaikea käsittää :)
Kirjoitit:
"Väitätkö Pyhän Hengen paljastaneen sinulle sellaisen salaisuuden, että ihmisessä asuu uudestisyntymisen jälkeen vielä Saatana sekä Jeesus?"
Vastaan:
En väitä missään kohden tuollaista. Sen sijaan opetin, että meillä on synnin ja kuoleman ruumis, joka on liitossa saatanan kanssa. Toisinsanoen saatanalla on ohjakset käsissään synnin ja kuoleman ruumiiseen ja jos annamme lihallisen minämme hallita, olemme synnin orjia.
Jos sensijaan annamme sen UUDEN hengellisen luomuksen, jonka saimme uudestisyntymisessä (mikäli olemme todella uudestisyntyneet) hallita meissä ja alati kuoletamme Hengellä ja Sanalla tuon kuoleman ruumiin teot, niin saamme elää.
Lisää aiheesta voit lukea linkistä alla:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000005&posting=22000000035355243
Sen voin mainita, että J-la on opettanut minua ilmestyksen kautta sen totuuden, että meissä on kolme erillistä itsenäisesti ajattelevaa ja itsenäisesti päätöksiään tekevää osaa:
a)Lihan ruumis, jossa synti asuu ja joka (siis syntinen langennut alempi minä) on liitossa saatanan kanssa. Saatanalla on ohjat hallussaan sen hallitsemiseksi.
b)Sielu, joka on varsinainen minuutemme ja jonka Yeshua tahtoo pelastaa ja pukea pyhien ylösnousemuksessa uuteen kirkastusruumiiseen, josta on kaikki turmelus ja synti poissa.
c)Henki, joka on VAIN niillä, jotkia ovat saaneet syntyä J-lan Sanan kautta Pyhästä Hengestä. Siis vain aidosti uskoontulleilla. Tämä Henki eli Yeshua Messiaan Henki meissä on voimakkaampi kuin tuo kohdassa a) mainittu langennut alempi minä ja me itse eli sielu meissä (todellinen minuutemme eli persoonamme) on joka päivä valinnan edessä, ketä totella: joka olla kuuliainen alemmalle minälle ja synnin houkutuksille tai olla kuuliainen Pyhälle Hengelle.
Me aidosti Yeshuaan uskovat harjaannumme päivästä päivään ja vuodesta toiseen Yeshuaa seuratessamme olemaan yhä enemmän kuuliaisia ja yhä enenevässä määrin tottelevaisia Pyhän Hengen ja Sanan johdolle, vaikka näemme sen alemman minän jatkuvasti taistelevan mielemme lakia vastaan!
Siunausta lihan ruumiin, sielun ja Hengen erottamiseen Yeshuassa!Ymmärrän tuon uskosi. Eli se kamppailu jatkuu koko elämän eikä todellista vapautusta tule ehkä koskaan.
Mielestäsi harhaoppisista. Eiköhän tuo lista olisi paljon pidempi jos laittaisit siihen kaikki harhaopin levittäjät vai onko mielestäsi kaikki muut opit mitä Jeesuksen nimissä tuodaan oikeita? Eikä kannata alkaa vääristelemään, että tarkoittaisin harhaopilla sitä sanomaa mitä Totuuden Hengessä tuodaan.
Onko tuossa listassa mielestäsi se RAJU eksytys tai sen eksytyksen tuojat "pähkinänkuoressa" eli tämän:
2. Tessalonikalaisille 2:7-12
Vääryyden salainen vaikutus on jo olemassa. Sen, joka sitä on vielä pidättämässä, on vain ensin poistuttava tieltä;
Silloin ilmestyy tuo vääryyden ihminen,
jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemisensa kirkkaudella.
Vääryyden ihminen tulee Saatanan vaikutuksesta suurella voimalla, tehden petollisia tunnustekoja ja ihmeitä.
Hänen vääryytensä pettää ne, jotka joutuvat kadotukseen, koska eivät ole rakastaneet totuutta, joka olisi pelastanut heidät.
Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen,
ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen van ovat valinneet vääryyden.
Huomaa että vääryyden salainen vaikutus oli olemassa jo silloin eli mitä ja miten laajaa se tänä päivänä senkin peusteella voi olla. Nytköse olisi tupsahtanut tänne Raamattu palstalle ja mitä se olisi ollut siinä välissä noin parin tuhannen vuoden ajan.- Naomi
"eksytys" jäänyt pieneksi, jos se olisi muutamassa totuuden tuojassa Raamattupalstalla, mutta niin valheen pettämät tahtovat itselleen uskotella, kun eivät näe itse kulkevansa eksymyksessä.
Suurella valheen ja viettelyksen voimalla tulee eksytys, ja siihen viettelykseen ovat kaikki ne jääneet kiinni jotka eivät totuuteen uskoneet. aloituksen tekijä keksiikään tähän vastata vaiko
jättääkö asian sikseen jos huomaa niin todellakin
ihmeellistä muutama ihminen on vain eksyksissä?
Todella ihmeellistä?
Joskus en voinut ymmärtää miten on mahdollista että
harvat vain uskovat selvän selkeän Jumalan sanan?
Mutta nyt se on kirkastunut mistä kiikastaa.ArmiK kirjoitti:
aloituksen tekijä keksiikään tähän vastata vaiko
jättääkö asian sikseen jos huomaa niin todellakin
ihmeellistä muutama ihminen on vain eksyksissä?
Todella ihmeellistä?
Joskus en voinut ymmärtää miten on mahdollista että
harvat vain uskovat selvän selkeän Jumalan sanan?
Mutta nyt se on kirkastunut mistä kiikastaa.http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000005&posting=22000000035341245
...ja vertaa sen sisältöä tämänkin vastauksesi sisältöön: Miten totta viestini onkaan!Yakov kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000005&posting=22000000035341245
...ja vertaa sen sisältöä tämänkin vastauksesi sisältöön: Miten totta viestini onkaan!mitä linkissäsi oli, oli täydellistä valhetta.
Näin kävi et herännyt vieläkään todellisuuteen
vaan luulet, että muutama ihminen on vain eksynyt.
Niin se on silmäsi ON ja PYSYY sokeina ELLET PYSTY
TOTISTA PARANNUSTA TEKEMÄÄN.
JA SOKEANA KULJET SINNE MINNE EI KENENKÄÄN SOISI MENEVÄN.Yakov kirjoitti:
Pystynyt vastaamaan siihen mitä kysyin ja toit sen takia tuollaista panettelua tilalle.
ArmiK kirjoitti:
mitä linkissäsi oli, oli täydellistä valhetta.
Näin kävi et herännyt vieläkään todellisuuteen
vaan luulet, että muutama ihminen on vain eksynyt.
Niin se on silmäsi ON ja PYSYY sokeina ELLET PYSTY
TOTISTA PARANNUSTA TEKEMÄÄN.
JA SOKEANA KULJET SINNE MINNE EI KENENKÄÄN SOISI MENEVÄN....jumalattomista, joita valitettavasti on reilu enemmistö ja jotka ovat kadotukseen matkalla, kuin puhua tämän Raamattu-foorumin entisistä uskovista, jotka on eksytetty salakavalaan harhaoppiin nimeltä 'sunilaisuus', koska eivät olleet koskaan saaneet kokea aitoa uudestisyntymistä ja Pyhällä Hengellä täyttymistä.
Tätähän sinä et kykene tajuamaan, koska olet yksi noista eksytetyistä. Sinun kirjoituksesi ovat kyllä pullollaan lainauksia Raamatusta HUUTAEN ja (kuiskaten), mutta ilman mitään Pyhän Hengen läsnäoloa.
Ne ovat vain helisevää vaskea ja kilisevää kulkusta, tuomiota, panettelua ja pelottelua eli juuri sen saman eksytyksen hengen tuotetta, jolla Teuvo Suni on saanut sinutkin vietyä harhaan!
Siunausta harhaopin hylkäämiseen ja Yeshuan luo palaamiseen!Naomi kirjoitti:
"eksytys" jäänyt pieneksi, jos se olisi muutamassa totuuden tuojassa Raamattupalstalla, mutta niin valheen pettämät tahtovat itselleen uskotella, kun eivät näe itse kulkevansa eksymyksessä.
Suurella valheen ja viettelyksen voimalla tulee eksytys, ja siihen viettelykseen ovat kaikki ne jääneet kiinni jotka eivät totuuteen uskoneet....vastaukseni ArmiK:lle eli tästä linkistä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000005&posting=22000000035342605
Lue ja kopioi sitten (ennenkuin Ylläpito poistaa sen) seuraava linkki OIKEASTA ahtaasta portista, josta Yeshua käyttää myös nimeä "lammasten ovi":
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000005&posting=22000000035342989
Siunausta 'suniportin' hylkäämiseen ja Yeshua portin valitsemiseen!Kirjoitit:
"Laitoit listan mielestäni harhaoppisista. Eiköhän tuo lista olisi paljon pidempi jos laittaisit siihen kaikki harhaopin levittäjät vai onko mielestäsi kaikki muut opit mitä Jeesuksen nimissä tuodaan oikeita?"
Vastaan: Aivan oikein ymmärsit. Laitoin listan henkilöistä, jotka ovat eksytetyt niin vaaralliseen oppiin, että oli syytä varoittaa selkeästi kaikkia uusia foorumille tulijoita heistä.
Laitettiinhan jo Israelin erämaavaelluksen aikana spitaaliin sairastuneet leirin ulkopuolelle, etteivät he saastuttaisi muita leirissä olevia!
Harhaoppi on paljon spitaalia pahempaa, koska se kadottaa, ellei sen omaksujaa saada palautettua eksymyksensä tieltä takaisin Yeshuaa seuraamaan!
Tie Yeshuan luo on avoin, samoin OIKEA ahdas portti, joka Hän itse on, joten palaa takaisin ja hylkää 'sunilainen harhaoppi'!- Naomi
Yakov kirjoitti:
...vastaukseni ArmiK:lle eli tästä linkistä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000005&posting=22000000035342605
Lue ja kopioi sitten (ennenkuin Ylläpito poistaa sen) seuraava linkki OIKEASTA ahtaasta portista, josta Yeshua käyttää myös nimeä "lammasten ovi":
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000005&posting=22000000035342989
Siunausta 'suniportin' hylkäämiseen ja Yeshua portin valitsemiseen!mikä se raju eksytys on, jonka Jumala on lähettänyt, ja josta vain valitut pelastuvat. Antikristus on valkeuden enkeliksi pukeutunut valejeesus, joka tarjoaa ihanata hunajata. Ja siihen hunajaan sinäkin olet Yakov uponnut korviasi myöten, se on vaan niin pettävää ettet näe sitä ja se todella sokaisee siihen uponneen, ellei Jumala saa avata silmiä.
Yakov kirjoitti:
Kirjoitit:
"Laitoit listan mielestäni harhaoppisista. Eiköhän tuo lista olisi paljon pidempi jos laittaisit siihen kaikki harhaopin levittäjät vai onko mielestäsi kaikki muut opit mitä Jeesuksen nimissä tuodaan oikeita?"
Vastaan: Aivan oikein ymmärsit. Laitoin listan henkilöistä, jotka ovat eksytetyt niin vaaralliseen oppiin, että oli syytä varoittaa selkeästi kaikkia uusia foorumille tulijoita heistä.
Laitettiinhan jo Israelin erämaavaelluksen aikana spitaaliin sairastuneet leirin ulkopuolelle, etteivät he saastuttaisi muita leirissä olevia!
Harhaoppi on paljon spitaalia pahempaa, koska se kadottaa, ellei sen omaksujaa saada palautettua eksymyksensä tieltä takaisin Yeshuaa seuraamaan!
Tie Yeshuan luo on avoin, samoin OIKEA ahdas portti, joka Hän itse on, joten palaa takaisin ja hylkää 'sunilainen harhaoppi'!Onhan se tietysti hyvin, hyvin vaarallinen harhaoppi jos kehoitetaan etsimään Jumalaa ja ehkä jopa löytämään hänet. Vaarallista siinä kylläkin vain sielun viholliselle sillä aina kun joku Jeesuksen löytää se joutuu luopumaan omastaan. Ja näin sen aika käy koko ajan vähemmäksi.
Joh 8:34-36
Jeesus vastasi: Totisesti, totisesti: jokainen joka tekee syntiä, on synnin orja.
Orja ei pysy talossa ikuisesti, mutta Poika pysyy.
Jos Poika vapauttaa teidät, te olette todella vapaita.
Silloin kun Jeesuksen kohtaa käy näin. Tämän jälkeen sielun vihollisella ei ole enää valtaa tähän ihmiseen sillä Jeesus itse elää hänessä ja häneen sillä ei mitään valtaa ole.Naomi kirjoitti:
mikä se raju eksytys on, jonka Jumala on lähettänyt, ja josta vain valitut pelastuvat. Antikristus on valkeuden enkeliksi pukeutunut valejeesus, joka tarjoaa ihanata hunajata. Ja siihen hunajaan sinäkin olet Yakov uponnut korviasi myöten, se on vaan niin pettävää ettet näe sitä ja se todella sokaisee siihen uponneen, ellei Jumala saa avata silmiä.
...opettaa, sillä se ei ole tuo Paavalin mainitsema eksytys. Paavali viittaa tiede-uskontoon nimeltä evo-satu, jossa J-la on siirretty KOKONAAN pois Hänelle kuuluvalta valtaistuimeltaan ihmisten sydämissä ja Hänen tilalleen on asetettu epäjumala nimeltä 'kaikkivaltias tiede'.
Kyseeessä on siis antikristuksen henki, joka ei tunnusta lainkaan Yeshuaa Messiaaksemme, lihaan tulleeksi, vaan on korvannut Hänetkin asettamalla tilalle epäjumalan nimeltä 'mammona'.
Kun pidät mielessäsi nuo kaksi nykyajan epäjumalaa, et voi välttyä huomaamasta, miten nopeassa ajassa ne ovat vallanneet alaa ja syrjäyttäneet yhä enenevässä määrin tieltään kristinuskon ja kaikki muutkin uskonnot, tosin toistaiseksi islamia siedetään (koska sen väkivaltaa kavahdetaan) ja koska se ei vaadi ihmistä katsomaan totuutta suoraan silmiin ja tekemään parannusta sekä uskomaan Yeshuaan sielunsa pelastamiseksi, kuten aito kristinusko tekee.
Tässä oli lyhyesti kahdesta suurimmasta eksytyksestä, joista evo-satu on suurin.
Toki on maailmassa myös muita eksytyksiä, mutta evo-satuun uskoo yhä enenevässä määrin myös yhteiskunnassamme suuresti arvostettuja kristittyjä sananopettajia, mikä osoittaa ko. harhapin saatanallisen alkuperän...
Siunausta Yeshuassa!- Naomi
Yakov kirjoitti:
...opettaa, sillä se ei ole tuo Paavalin mainitsema eksytys. Paavali viittaa tiede-uskontoon nimeltä evo-satu, jossa J-la on siirretty KOKONAAN pois Hänelle kuuluvalta valtaistuimeltaan ihmisten sydämissä ja Hänen tilalleen on asetettu epäjumala nimeltä 'kaikkivaltias tiede'.
Kyseeessä on siis antikristuksen henki, joka ei tunnusta lainkaan Yeshuaa Messiaaksemme, lihaan tulleeksi, vaan on korvannut Hänetkin asettamalla tilalle epäjumalan nimeltä 'mammona'.
Kun pidät mielessäsi nuo kaksi nykyajan epäjumalaa, et voi välttyä huomaamasta, miten nopeassa ajassa ne ovat vallanneet alaa ja syrjäyttäneet yhä enenevässä määrin tieltään kristinuskon ja kaikki muutkin uskonnot, tosin toistaiseksi islamia siedetään (koska sen väkivaltaa kavahdetaan) ja koska se ei vaadi ihmistä katsomaan totuutta suoraan silmiin ja tekemään parannusta sekä uskomaan Yeshuaan sielunsa pelastamiseksi, kuten aito kristinusko tekee.
Tässä oli lyhyesti kahdesta suurimmasta eksytyksestä, joista evo-satu on suurin.
Toki on maailmassa myös muita eksytyksiä, mutta evo-satuun uskoo yhä enenevässä määrin myös yhteiskunnassamme suuresti arvostettuja kristittyjä sananopettajia, mikä osoittaa ko. harhapin saatanallisen alkuperän...
Siunausta Yeshuassa!satua kerrakseen. Kyllähän saatanalla on monenlaisia oppeja ja uskoja, evousko on niistä vain yksi esimerkki, monenlaiseen makuun ja toiveeseen se on luonut omat oppinsa, jokaiselle jotakin.
Ymmärrätkö, liha on liitossa saatanan kanssa, ja ne uskot jotka lihasta kumpuavat ovat saatanasta, jos liha elää, silloin elää ihminen omien toiveidensa mukaan. Lihan tulee kuolla. Naomi kirjoitti:
satua kerrakseen. Kyllähän saatanalla on monenlaisia oppeja ja uskoja, evousko on niistä vain yksi esimerkki, monenlaiseen makuun ja toiveeseen se on luonut omat oppinsa, jokaiselle jotakin.
Ymmärrätkö, liha on liitossa saatanan kanssa, ja ne uskot jotka lihasta kumpuavat ovat saatanasta, jos liha elää, silloin elää ihminen omien toiveidensa mukaan. Lihan tulee kuolla.Tutki tilastoja ja huomaa, miten monet kansojen johtajista nykyään uskovat evoluutioon kuin kuuhun nousevaan!
Onhan toki maailmassa tuhansia ns. pakanauskontoja kuten hindulaisuus, buddhalaisuus, sintolaisuus, islam jne. Myös monenkirjavia poliittis-uskonnollisia uuspakanauskontoja on viljalti. Myös kristinuskosta johdettuja harhaoppeja tuhansittain.
Kuitenkin niihin nähden on kaikkein menestynein pakanauskonto tällä uudella ajalla darwinismi eli evoluutio, koska siihen todella valtaosa nykyajan 'sivistyneistöä' eli vaikutusvaltaisinta porukkaa uskoo totuutena ja heidän mielestään ainoana tyhjentävänä vastauksena kaikkiin elämänsä perimmäisiin kysymyksiin. Siitä huomaamme Paavalin Tessalonikalaisille kirjoittamassa kirjeessä "väkevästä eksytyksestä" sen tuntomerkkien sopivan nykyisin parhaiten juuri tähän eksytykseen.
Mitä tulee saatanan liittoon ihmisen turmeltuneen lihan kanssa, on se jokaiselle uudestisyntyneelle selvä fakta ja se selviää usein lainaamistani Paavalin opetuksista Roomalaisille (luku 7).
Pointtina sen suhteen onkin, että lihanruumiimme kulkee mukanamme koko maanpäällisen elämämme ajan ja voidaksemme pitää tuon turmeltuneen lihamme 'aisoissa', on Paavali opettanut meille siihen tehokkaat keinot. Siitä lisää linkissä alla:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000005&posting=22000000035350498
Siunausta Yeshuassa!Hssu kirjoitti:
Onhan se tietysti hyvin, hyvin vaarallinen harhaoppi jos kehoitetaan etsimään Jumalaa ja ehkä jopa löytämään hänet. Vaarallista siinä kylläkin vain sielun viholliselle sillä aina kun joku Jeesuksen löytää se joutuu luopumaan omastaan. Ja näin sen aika käy koko ajan vähemmäksi.
Joh 8:34-36
Jeesus vastasi: Totisesti, totisesti: jokainen joka tekee syntiä, on synnin orja.
Orja ei pysy talossa ikuisesti, mutta Poika pysyy.
Jos Poika vapauttaa teidät, te olette todella vapaita.
Silloin kun Jeesuksen kohtaa käy näin. Tämän jälkeen sielun vihollisella ei ole enää valtaa tähän ihmiseen sillä Jeesus itse elää hänessä ja häneen sillä ei mitään valtaa ole....lainaamasi kohta:
"Jos Poika tekee vapaaksi, hän on todella vapaa."
a)Väärä tulkinta on näin: Jos minä oikein yritän ja ponnistelen ja tungen itseni eräästä portista läpi ja päätän elää kirjaimellisesti siten, ettei yhtään väärää ajatusta sydämeeni tule eikä sieltä lähde, vääristä sanoista ja teoista nyt puhumattakaan, niin TULEN TODELLA VAPAAKSI ja TÄYSIN SYNNITTÖMÄKSI! Miten paljon, verta, hikeä ja kyyneleitä ja kaikki turhaan! Tuloksena on vain omavanhurskauden riemuvoitto ja hengellisen elämän haaksirikkoon joutuminen.
b)Oikea tulkinta on näin: Etsin koko sydämestäni Herraani Yeshuaa ja vuodatan koko sydämeni Hänelle. Opettelen päivästä päivään rakastamaan Hänen sanojaan ja opetuksiaan yhä enemmän ja enemmän ja lopulta enemmän kuin mitään muuta maailmassa. Lähestyn Herraani Yeshuaa yhä lähemmäksi ja lähemmäski ja lopulta yhtä lähelle kuin rakkauden apostoli Johannes kuullakseni Hänen sydämensä lyönnit. Luovutan Herrani hallintaan yhä enemmän ja enemmän päätöksenteosta sielultani sitä mukaa, kun opin luottamaan Häneen ja tuntemaan Hänet henkilökohtaisesti sinä ihmeellisenä Vapahtajana, jonka haavoitettuihin käsiin voin ja uskallan uskoa lopulta kaikki asiani kaikkein salatuimpia ja kätketyimpiä myöten. Niin pienet kuin suuretkin asiat ja silloin koen yhä suurempaa vapautta saadessani lopultakin levon kaikista omista teoistani! Sinä päivänä huomaan apostoli Paavalin tavoin, että "Nyt en enää elä minä, vaan Messias minussa ja minkä nyt elän vielä lihassa, sen minä elän uskossa J-lan Poikaan!"
Siunattuja unia rakkaan Vapahtajamme Yeshuan käsissä!
...pyydän kaikkia teitä, ettette kysele häneltä mitään 'sunilaisuuteen' liittyviä asioita, sillä hän tahtoo jättäytyä kaikkien sellaisten keskustelujen ja (hänen mielestään) kiistakysymysten ulkopuolelle.
Jos joku muu Eijan lisäksi tahtoo minun poistavan nikkinsä listalta, niin kertokoon sen mieluiten välittömästi! Kiitos!
Siunausta Yeshuassa!En pannut lainkaan pahakseni asetelmaa, jossa toit esille nimiä
periaatteella 'Sunin opetus - puolesta vai vastaan'.
Olen aivan valmis osoittamaan avoimesti oman kantani, joka ON
ehdottoman jyrkästi Sunin harhaopetusta VASTAAN.
Siis EI henkilö Sunia vastaan, vaan hänen harhaoppiaan vastaan!
Ratkaisevan tärkeänä pidän sitä, että en asetu kenenkään apostolin
tms. kellokkaan puolelle ja samalla jotakin toista ihmistä vastaan.
Kuulun Kristuksen Jeesuksen kannattajiin, olen VAIN Hänen seuraajansa.
Näin Paavali ratkoo korinttolaisten pukarien riitoja:
(ei koske sunilaisia; he olisivat jo muissa porukoissa:)
1.Korinttolaiskirje:
1:11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni,
että teillä on riitoja keskuudessanne.
1:12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta",
toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan",
joku vielä: "Minä Kristuksen."
1:13 Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne?
Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?Semper.Fidelis kirjoitti:
En pannut lainkaan pahakseni asetelmaa, jossa toit esille nimiä
1.Korinttolaiskirje:
1:13 Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne?
Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?Tiesin kyllä jo ennen palautettasi, että arviointini sinusta oli oikea :)
Todellakin harkitsin jonkin aikaa Eijan nimen listauksen kohdalla ja tein virheen siinä, etten lukenut kuin yhden ainoan hänen kirjoituksensa tällä palstalla...
Positiivista siinä virheessä oli kuitenkin se, että sen kautta nyt (hieman myöhemmin) tuli ilmi, ettei Eija olekaan uudestisyntynyt, vaan hän kirjoitti muutoin vaan sävyisästi sen avauksensa, mikä sinänsä oli ihan OK.
Uskon siksi, jopa Herran johdattaneen sen, että laitoin myös Eijan nimen listalle :D
Siunausta ja voittoja Totuuden Sanan puolesta Yeshuassa!Yakov kirjoitti:
Tiesin kyllä jo ennen palautettasi, että arviointini sinusta oli oikea :)
Todellakin harkitsin jonkin aikaa Eijan nimen listauksen kohdalla ja tein virheen siinä, etten lukenut kuin yhden ainoan hänen kirjoituksensa tällä palstalla...
Positiivista siinä virheessä oli kuitenkin se, että sen kautta nyt (hieman myöhemmin) tuli ilmi, ettei Eija olekaan uudestisyntynyt, vaan hän kirjoitti muutoin vaan sävyisästi sen avauksensa, mikä sinänsä oli ihan OK.
Uskon siksi, jopa Herran johdattaneen sen, että laitoin myös Eijan nimen listalle :D
Siunausta ja voittoja Totuuden Sanan puolesta Yeshuassa!Meille kaikille, myös meille uudestisyntyneille voi tulla ja valitettavasti
joskus tuleekin - tiukoissa paikoissa aivan erityisesti - hairahduksia,
joista rakas apostolimme Jaakob suorasukaisella tavallaan kirjoittaa:
"Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme.
Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on
täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös
koko ruumiinsa." Jaak. 3:2
Ottakaamme rohkeasti kantaa opetukseen, koetelkaamme sitä.
Onhan siihen Sanassa suora kehotuskin:
"mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;" 1.Tess. 5:21
Silti, kaikkien lähimmäistemme tuomitseminen on parasta jättää
kokonaan "sen haltuun, joka oikein tuomitsee," 1.Piet. 2:23
Siunausta sinulle, Yakov!- immortal emperor
Yakov kirjoitti:
Tiesin kyllä jo ennen palautettasi, että arviointini sinusta oli oikea :)
Siunausta ja voittoja Totuuden Sanan puolesta Yeshuassa!ok, onhan tämä varsin suurta vapaapäivän hupia seurata kun (ilmeisesti)aikuiset ihmiset täällä tappelevat siitä, mihin satuun kukakin uskoo. silti on vielä naurettavampaa alkaa tekemään boikottilistoja niiden henkilöien nimistä, jotka eivät satu uskomaan samoihin satuihin kuin itse uskoo.
eikös tämän palstan tarkoitus ole nimenomaan keskustella raamatusta. eli kaikkeen siihen liittyvästä. ei mielestäni silloin keskustelu edellytä, että sokeasti uskoo kaikkeen mitä kyseisessä kirjassa sanotaan. ennemminkin kunnollinen keskustelu vaatii usein eriäviä mielipiteitä. eihän silloinkaan, kun keskustellaan esimerkiksi politiikasta, keskustelu vaadi sitä että kaikki uskovat täsmälleen samaan asiaan ja aatteeseen.
itse ajattelin hakea tältä palstalta älyllistä, järkevää keskustelua uskonnollisista asioista. mutta turha toivehan se oli. ne jotka uskovat, uskovat niin kiihkolla ja antaumuksella ettei heidän kanssaan mistään voi keskustella. mitään raamatussa sanottua ei voi millään kyseenalaistaa eikä epäillä, kaikki niellään pureksimatta yhtään. kaikkiin kysymyksiin vastataan referoimalla raamatusta joku vähintäänkin tulkinnanvarainen teksti. sitä ei voi tietenkään millään kyseenalaistaa että tämä ihmisten kirjoittama kirja joskus voisi olla väärässä. niihin kysymyksiin mihin raamattu ei vastaa, jätetään itsekin vastaamatta.
että näin. itse olen hyvin kiinnostunut uskonnoista ja innostunut keskustelemaan niistä. ei se näiden hihhulien kanssa vaan onnistu. - Eija_Moilanen
immortal emperor kirjoitti:
ok, onhan tämä varsin suurta vapaapäivän hupia seurata kun (ilmeisesti)aikuiset ihmiset täällä tappelevat siitä, mihin satuun kukakin uskoo. silti on vielä naurettavampaa alkaa tekemään boikottilistoja niiden henkilöien nimistä, jotka eivät satu uskomaan samoihin satuihin kuin itse uskoo.
eikös tämän palstan tarkoitus ole nimenomaan keskustella raamatusta. eli kaikkeen siihen liittyvästä. ei mielestäni silloin keskustelu edellytä, että sokeasti uskoo kaikkeen mitä kyseisessä kirjassa sanotaan. ennemminkin kunnollinen keskustelu vaatii usein eriäviä mielipiteitä. eihän silloinkaan, kun keskustellaan esimerkiksi politiikasta, keskustelu vaadi sitä että kaikki uskovat täsmälleen samaan asiaan ja aatteeseen.
itse ajattelin hakea tältä palstalta älyllistä, järkevää keskustelua uskonnollisista asioista. mutta turha toivehan se oli. ne jotka uskovat, uskovat niin kiihkolla ja antaumuksella ettei heidän kanssaan mistään voi keskustella. mitään raamatussa sanottua ei voi millään kyseenalaistaa eikä epäillä, kaikki niellään pureksimatta yhtään. kaikkiin kysymyksiin vastataan referoimalla raamatusta joku vähintäänkin tulkinnanvarainen teksti. sitä ei voi tietenkään millään kyseenalaistaa että tämä ihmisten kirjoittama kirja joskus voisi olla väärässä. niihin kysymyksiin mihin raamattu ei vastaa, jätetään itsekin vastaamatta.
että näin. itse olen hyvin kiinnostunut uskonnoista ja innostunut keskustelemaan niistä. ei se näiden hihhulien kanssa vaan onnistu.sitä, että nämä on tehneet tätä samaa monta vuotta.
Tulen tänne joskus ihan tarkoituksella ja yritän saada aikaan asiallista keskustelua. Käytännössä keskustelua tyrehtyy siihen kun uusia toisien viesteistä kertovia aloituksia tai jotain muuta provoilua (esim. jotkut on muka tehnyt huorin) syntyy kuin sieniä sateella ja aloitus siirtyy seuraavalle sivulle. Jossain vaiheessa täällä aktivoituu trolli, jonka olen oppinut tunnistamaan ja siinä vaiheessa on parasta ottaa jalat lopullisesti alle. Tämä touhu on minulle täysin käsittömätöntä, mutta olen riittävän hullu tullakseni yrittämään ja vielä omalla nimellä. Eija_Moilanen kirjoitti:
sitä, että nämä on tehneet tätä samaa monta vuotta.
Tulen tänne joskus ihan tarkoituksella ja yritän saada aikaan asiallista keskustelua. Käytännössä keskustelua tyrehtyy siihen kun uusia toisien viesteistä kertovia aloituksia tai jotain muuta provoilua (esim. jotkut on muka tehnyt huorin) syntyy kuin sieniä sateella ja aloitus siirtyy seuraavalle sivulle. Jossain vaiheessa täällä aktivoituu trolli, jonka olen oppinut tunnistamaan ja siinä vaiheessa on parasta ottaa jalat lopullisesti alle. Tämä touhu on minulle täysin käsittömätöntä, mutta olen riittävän hullu tullakseni yrittämään ja vielä omalla nimellä....että täällä Raamattu-foorumilla, J-lan 'lastentarhassa' on kuitenkin Hyvä Paimen läsnä Pyhän Henkensä kautta (kaikesta huolimatta) ja Hän vetää sinuakin pelastettavaksi juuri tällä palstalla :D
Sinun ei pidä kompastua siihen, että täällä on 'juudaksiakin' eli sen vanhan vihtahousun kätyreitä sekoilemassa ja hämmentämässä lohisoppaa. Kun syöt keittoa, niin jätä ruodot syömättä (varmaan loogisesti ajattelevana suurperheen äitinä ymmärsit keiden kirjoituksia noilla ruodoilla tarkoitan...).
PS. Olen ollut tällä palstalla enemmän tai vähemmän aktiivisesti ehkä noin 6 kk:n ajan. Aluksi olin täällä sangen hiljaa ja hissukseen toivoen, että sekoilijat ITSE oppisivat hieman malttia täällä, mutta nyt kun Suni alkoi jälleen (2 viikon poissaolonsa jälkeen) kirjoittelemaan niin paksua tekstiä, niin päätin, että se suu on tukittava kertakaikkiaan, etteivät aidosti Raamatullista uskoa etsivät eksyisi hänen harhaoppiinsa, kuten muutamalle on käynyt!
Siunausta ja valon hohdetta Yeshuan kasvoista sulle!immortal emperor kirjoitti:
ok, onhan tämä varsin suurta vapaapäivän hupia seurata kun (ilmeisesti)aikuiset ihmiset täällä tappelevat siitä, mihin satuun kukakin uskoo. silti on vielä naurettavampaa alkaa tekemään boikottilistoja niiden henkilöien nimistä, jotka eivät satu uskomaan samoihin satuihin kuin itse uskoo.
että näin. itse olen hyvin kiinnostunut uskonnoista ja innostunut keskustelemaan niistä. ei se näiden hihhulien kanssa vaan onnistu....on mahdotonta käsittää sitä, että me kaikki J-lan 'kullanmurut' täällä todellakin uskomme Hänen Sanaansa eli Raamattuun sellaisenaan, koskien vuoden 1933/1938 Raamatunkäännöstä (pois lukien eräät sen käännösvirheet).
Taivaan Isä on nimittäin siirtänyt meidät perisynnin seurauksena täysin turmeltuneen ihmisjärjen kahleista J-lan lasten kirkkauden vapauteen silloin, kun otimme Yeshuan Messiaanamme vastaan! HalleluYah!
Jos sua kiinnostaa vain 'uskonnot', niin olet kuin vertauksessa se kurki, jota kyyhky meni taivuttelemaan lähtemään kanssaan taivaaseen.
Kyyhky kuvaili miten ihanaa taivaassa on: Siellä soi aina ihana täydellinen musiikki, siellä ei ole sairauksia, eikä kuolemaa. Siellä saa kokea Isä J-lan ja Hänen Poikansa Yeshuan yli ymmärryksen menevää rakkautta Pyhän Hengen kautta jne. ... Kurki keskeytti kyyhkyn hehkutuksen ja kysyi: "Onkos taivaassa käärmeitä ja sammakoita?" Kyyhky vastasi: "Ei ole." Siihen kurki vastasi: "Pidä sinä se taivaasi, mua ei kiinnosta paikat, joissa ei ole käärmeitä ja sammakoita..."
Siunausta aidon jumaluskon saamiseen Yeshuassa!- immortal emperor
Yakov kirjoitti:
...on mahdotonta käsittää sitä, että me kaikki J-lan 'kullanmurut' täällä todellakin uskomme Hänen Sanaansa eli Raamattuun sellaisenaan, koskien vuoden 1933/1938 Raamatunkäännöstä (pois lukien eräät sen käännösvirheet).
Taivaan Isä on nimittäin siirtänyt meidät perisynnin seurauksena täysin turmeltuneen ihmisjärjen kahleista J-lan lasten kirkkauden vapauteen silloin, kun otimme Yeshuan Messiaanamme vastaan! HalleluYah!
Jos sua kiinnostaa vain 'uskonnot', niin olet kuin vertauksessa se kurki, jota kyyhky meni taivuttelemaan lähtemään kanssaan taivaaseen.
Kyyhky kuvaili miten ihanaa taivaassa on: Siellä soi aina ihana täydellinen musiikki, siellä ei ole sairauksia, eikä kuolemaa. Siellä saa kokea Isä J-lan ja Hänen Poikansa Yeshuan yli ymmärryksen menevää rakkautta Pyhän Hengen kautta jne. ... Kurki keskeytti kyyhkyn hehkutuksen ja kysyi: "Onkos taivaassa käärmeitä ja sammakoita?" Kyyhky vastasi: "Ei ole." Siihen kurki vastasi: "Pidä sinä se taivaasi, mua ei kiinnosta paikat, joissa ei ole käärmeitä ja sammakoita..."
Siunausta aidon jumaluskon saamiseen Yeshuassa!niinpä niin, juuri tuollaisia ihmisiä niillä kiihkoilijoilla tarkoitin. arvatenkin uskot raamatussa kerrottuihin asioihin aivan sanatarkasti? että maailmankaikkeus tehtiin muutamassa päivässä, ihmiskunta syntyi muutama tuhat vuotta sitten kahdesta ihmisestä ja muuta vastaavaa.
mielestäni niin kauan uskonnosta ei ole ihmiselle vaaraa, jos hän ymmäärtää edes vähän kyseenalaistaa lukemaansa. mutta sitten kun ei, on ihminen käytännössä uskonnon orja, kyvytön päättämään mistään asioista itse. se sitten on taas lähinnä ainoastaan maantieteellinen kysymys, mihin oppiin hän alkaa uskoa. se pitäisi jokaisen uskovaisenkin ymmärtää, että raamattukin on IHMISTEN kirjoittama kirja. siinä voi olla ja taatusti onkin yhtä paljon virheitä kuin missä tahansa muussakin kirjassa.
ja itse olen kiinnostunut uskonnoista, en henkilökohtaisesta uskomisesta. minua kiinnostaa seurata juuri sitä, mitä uskonto ihmisille aiheuttaa. en usko itse mihinkään uskontoon enkä siten haaveile minkäänlaisesta pelastumisesta. mielestäni muinainen skandinaavinen uskonto ei ole yhtään huonompi kuin islam. eikä islam yhtään huonompi kuin kristinusko. - Eija_Moilanen
Yakov kirjoitti:
...että täällä Raamattu-foorumilla, J-lan 'lastentarhassa' on kuitenkin Hyvä Paimen läsnä Pyhän Henkensä kautta (kaikesta huolimatta) ja Hän vetää sinuakin pelastettavaksi juuri tällä palstalla :D
Sinun ei pidä kompastua siihen, että täällä on 'juudaksiakin' eli sen vanhan vihtahousun kätyreitä sekoilemassa ja hämmentämässä lohisoppaa. Kun syöt keittoa, niin jätä ruodot syömättä (varmaan loogisesti ajattelevana suurperheen äitinä ymmärsit keiden kirjoituksia noilla ruodoilla tarkoitan...).
PS. Olen ollut tällä palstalla enemmän tai vähemmän aktiivisesti ehkä noin 6 kk:n ajan. Aluksi olin täällä sangen hiljaa ja hissukseen toivoen, että sekoilijat ITSE oppisivat hieman malttia täällä, mutta nyt kun Suni alkoi jälleen (2 viikon poissaolonsa jälkeen) kirjoittelemaan niin paksua tekstiä, niin päätin, että se suu on tukittava kertakaikkiaan, etteivät aidosti Raamatullista uskoa etsivät eksyisi hänen harhaoppiinsa, kuten muutamalle on käynyt!
Siunausta ja valon hohdetta Yeshuan kasvoista sulle!tällainen vanha raamattupiirin vetäjä on enemminkin huolissaan näistä "lastentarhalaisista", kun he ihan turhaan vetävät itsensä piippuun ja sotkevat näihin muutkin. Hyvän Paimenen tunnen, mutta en ole ihan varma onko hänen läsnäolonsa päässyt täällä näkymään jostain syystä. No tärkeintä on,että hän ei hylkää meitä meidän vajavaisuutemme takia. Siis hän ei hylkää Teuvoakaan tämän kanssa sinun olisi hyvä alkaa oppia elämään. :)
niinpä niin, juuri tuollaisia ihmisiä niillä kiihkoilijoilla tarkoitin. arvatenkin uskot raamatussa kerrottuihin asioihin aivan sanatarkasti? että maailmankaikkeus tehtiin muutamassa päivässä, ihmiskunta syntyi muutama tuhat vuotta sitten kahdesta ihmisestä ja muuta vastaavaa.
mielestäni niin kauan uskonnosta ei ole ihmiselle vaaraa, jos hän ymmäärtää edes vähän kyseenalaistaa lukemaansa. mutta sitten kun ei, on ihminen käytännössä uskonnon orja, kyvytön päättämään mistään asioista itse. se sitten on taas lähinnä ainoastaan maantieteellinen kysymys, mihin oppiin hän alkaa uskoa. se pitäisi jokaisen uskovaisenkin ymmärtää, että raamattukin on IHMISTEN kirjoittama kirja. siinä voi olla ja taatusti onkin yhtä paljon virheitä kuin missä tahansa muussakin kirjassa.
ja itse olen kiinnostunut uskonnoista, en henkilökohtaisesta uskomisesta. minua kiinnostaa seurata juuri sitä, mitä uskonto ihmisille aiheuttaa. en usko itse mihinkään uskontoon enkä siten haaveile minkäänlaisesta pelastumisesta. mielestäni muinainen skandinaavinen uskonto ei ole yhtään huonompi kuin islam. eikä islam yhtään huonompi kuin kristinusko.Se johtaa siihen, ettet usko myöskään Yeshuan neitseestäsyntymiseen, siihen että Joona oli meripedon vatsassa 3 päivää ja se peto oksensi hänet sitten kuivalle maalle, et myöskään siihen, että Yeshua Sanansa voimalla ruokki yhdelläkin kertaa noin 20 000 ihmistä (joista pelkästään miehiä oli n. 5 000) käyttäen siihen 5 leipää ja kaksi kalasta.
Et usko myöskään siihen, että Mooses olisi J-lan käskystä tehnyt ne 10 valtavaa ihmettä, joiden seurauksena Egyptin faarao lopulta ajamalla ajoi Israelin pois Egyptin orjuudesta.
Et siis uskoisi sitä etkä tätä, mitä Raamatussa meille kerrotaan, koska se ei ole mielestäsi 'järkevää'...
Lopulta sulle jääkin Raamatusta vain jäljelle pelkät kannet ja ristin symboli. Ristin symbolinkin käsität järjelläsi vain haudan merkiksi eli lopulliseksi päätepisteeksi olemassaolollesi. Sen pituinen se.
Ehkä sait pienen käsityksen siitä, mitä tuolla kaikella tarkoitin?
Raamattu ON J-lan antama ilmoitus ja sen kertomukset luomisesta lähimenneisyydessä ja vedenpaisumuksesta ja siitä, että J-la JO ALUSSA loi kaikki kasvit ja eläimet LAJEINEEN (ilman mitään evoluutioprosesseja), samoin ihmisen suoraan maan tomusta olemaan Hänen kuvansa.
Jos uskoisit J-lan luoneen ensin alkumeressä suuren määrän erilaisia proteiineja, niistä ameeboja, sitten jossain ketjussa sikoja, apinoita jne. ja lopulta kovan hikoilun ja kokeilun tuloksena ikäänkuin sattuman tuloksena IHMISEN, niin luulet Kaikkitietävän ja Kaikkivoivan J-lani olevan perin epätäydellinen ja että Hän Pyhä Majesteetti muistuttaa milloin proteiinikasaa, milloin sikaa tai apinaa jne.
Sulla on PALJON varaa petrata Raamatun J-lan tuntemisessa ja ihan aluksi sinun tulee jättää 'tiedeuskovaisten' evo-sadut ja luulot universumin iästä (muka n. 15 miljardia vuotta :D) roskakoriin ja istua kiltisti ekaluokan pulpettiin suuren Opettajamme ja Messiaamme Yeshuan jalkojen juureen! Hän yksin kertoo sulle TOTUUDEN olemassaolostamme ja siitä, miten ja miksi Hän universumimme loi.
Siunausta Raamatun arvon ymmärtämiseen Yeshuassa!Eija_Moilanen kirjoitti:
tällainen vanha raamattupiirin vetäjä on enemminkin huolissaan näistä "lastentarhalaisista", kun he ihan turhaan vetävät itsensä piippuun ja sotkevat näihin muutkin. Hyvän Paimenen tunnen, mutta en ole ihan varma onko hänen läsnäolonsa päässyt täällä näkymään jostain syystä. No tärkeintä on,että hän ei hylkää meitä meidän vajavaisuutemme takia. Siis hän ei hylkää Teuvoakaan tämän kanssa sinun olisi hyvä alkaa oppia elämään. :)
Olen myös vetänyt Raamattupiiriä Orion Yhtymä Oy:ssä viikottain takavuosina (noin 28 vuotta sitten) ja siihen kokoontui aika sekalainen seurakunta: Oli pelastusarmeijalainen, luterilaisia, hellareita, raamattu-puhuu-lainen, jeesusliikeläinen, ortodoksi jne.
Ei ollut ongelmia sen suhteen, mikä on pelastuksemme perusta, vaikka sitten joihinkin muihin seikkoihin meillä olikin monenkirjavat näkemyserot. Kokoonnuimme keskinäisen uskomme ja rakkauden vuoksi sekä firman tiloissa että toinen toistemme kodeissa.
Täällä on siihen verraten ihan eri meininki menossa. Eräs itseään 'maailmannapana' pitävä heppu on ottanut oikeudekseen haukkua kaikki ne saatanan lapsiksi, jotka eivät pidä häntä arvossa arvaamattomassa! Jos hän TODELLA toisi jaloa opetusta ja pitäytyisi Pyhiin Raamatun Kirjoituksiin, niin olisin vaiti, mutta nyt näen velvollisuudekseni kertoa asian oikean tilan.
HEI MUTTA: Sähän olet 'leijonankesyttäjä', kun sulla on kokemusta neljästä pikkupedosta, joten hoida sinä TS ja opasta hänet ihmisten tavoille, sillä luovutan sen homman nyt ilomielin sulle :)
Jos sattuisi silloin tulemaan (hieman) vaikeuksia homman suhteen, niin ota tota... vaikka hota :)
Siunausta Yeshuassa!- ?????
Ai olitkin tehnyt listasi ilman muilta kysymättä????????
Jopas ollaan aikoihin eletty!!!!! - Eija_Moilanen
Yakov kirjoitti:
Olen myös vetänyt Raamattupiiriä Orion Yhtymä Oy:ssä viikottain takavuosina (noin 28 vuotta sitten) ja siihen kokoontui aika sekalainen seurakunta: Oli pelastusarmeijalainen, luterilaisia, hellareita, raamattu-puhuu-lainen, jeesusliikeläinen, ortodoksi jne.
Ei ollut ongelmia sen suhteen, mikä on pelastuksemme perusta, vaikka sitten joihinkin muihin seikkoihin meillä olikin monenkirjavat näkemyserot. Kokoonnuimme keskinäisen uskomme ja rakkauden vuoksi sekä firman tiloissa että toinen toistemme kodeissa.
Täällä on siihen verraten ihan eri meininki menossa. Eräs itseään 'maailmannapana' pitävä heppu on ottanut oikeudekseen haukkua kaikki ne saatanan lapsiksi, jotka eivät pidä häntä arvossa arvaamattomassa! Jos hän TODELLA toisi jaloa opetusta ja pitäytyisi Pyhiin Raamatun Kirjoituksiin, niin olisin vaiti, mutta nyt näen velvollisuudekseni kertoa asian oikean tilan.
HEI MUTTA: Sähän olet 'leijonankesyttäjä', kun sulla on kokemusta neljästä pikkupedosta, joten hoida sinä TS ja opasta hänet ihmisten tavoille, sillä luovutan sen homman nyt ilomielin sulle :)
Jos sattuisi silloin tulemaan (hieman) vaikeuksia homman suhteen, niin ota tota... vaikka hota :)
Siunausta Yeshuassa!Unohdin savolaisuuttani mainita, että minun vanhimmat "pikkupetoni" ovat liki kaksimetrisiä aikuisia, joten olen oppinut asettelemaan rajat ja nyt jätät minut rauhaan Sunin ja sinun tappeluilta ja en halua lukea niistä enää yhtään. Etkä sotke minua tämän jälkeen ikinä riitoihinne. Tuliko selväksi? :)
????? kirjoitti:
Ai olitkin tehnyt listasi ilman muilta kysymättä????????
Jopas ollaan aikoihin eletty!!!!!Oi aikoja oi tapoja....
Eix olluki kiva ylläri, vai kui?Eija_Moilanen kirjoitti:
Unohdin savolaisuuttani mainita, että minun vanhimmat "pikkupetoni" ovat liki kaksimetrisiä aikuisia, joten olen oppinut asettelemaan rajat ja nyt jätät minut rauhaan Sunin ja sinun tappeluilta ja en halua lukea niistä enää yhtään. Etkä sotke minua tämän jälkeen ikinä riitoihinne. Tuliko selväksi? :)
Suonet anteeksi, että laitoin nimesi listalle, sillä erehdyin sinun suhteesi, kuten edellä jo olen maininnut. Ei tarvitse vastata tähän, sillä luotan sinun ymmärtävän senkin :)
Hymy kaunistaa :D
PS. Olen toiminut myös Sörkän lääninvankilassa työmestarina 1973 ja sain vapaaehtoisena tehtävänä pitää päivittäin (viitenä päivänä viikossa) tunnin mittaisen raamatunluku- ja rukoushetken halukkaille vangeille ja heidän vartijoilleen vankilan rukouskammiossa. Sain tuoda sinne myös kaikki halukkaat vangit psykiatriselta osastolta. Sieltä heitä tuli päivittäin kolme uskollista kuulijaa/rukoilijaa.
Myös muita henkilöstöön kuuluvia siellä kävi. Yllättävintä oli se, miten avoimia sieluja kyseiset 'suurrikolliset' (murhaajat jne.) siellä olivat evankeliumin ilosanomalle Kaikkivaltiaan J-lamme ja Vapahtajamme edessä.
Siunattua yötä, Yeshua kanssasi!- immortal emperor
Yakov kirjoitti:
Se johtaa siihen, ettet usko myöskään Yeshuan neitseestäsyntymiseen, siihen että Joona oli meripedon vatsassa 3 päivää ja se peto oksensi hänet sitten kuivalle maalle, et myöskään siihen, että Yeshua Sanansa voimalla ruokki yhdelläkin kertaa noin 20 000 ihmistä (joista pelkästään miehiä oli n. 5 000) käyttäen siihen 5 leipää ja kaksi kalasta.
Et usko myöskään siihen, että Mooses olisi J-lan käskystä tehnyt ne 10 valtavaa ihmettä, joiden seurauksena Egyptin faarao lopulta ajamalla ajoi Israelin pois Egyptin orjuudesta.
Et siis uskoisi sitä etkä tätä, mitä Raamatussa meille kerrotaan, koska se ei ole mielestäsi 'järkevää'...
Lopulta sulle jääkin Raamatusta vain jäljelle pelkät kannet ja ristin symboli. Ristin symbolinkin käsität järjelläsi vain haudan merkiksi eli lopulliseksi päätepisteeksi olemassaolollesi. Sen pituinen se.
Ehkä sait pienen käsityksen siitä, mitä tuolla kaikella tarkoitin?
Raamattu ON J-lan antama ilmoitus ja sen kertomukset luomisesta lähimenneisyydessä ja vedenpaisumuksesta ja siitä, että J-la JO ALUSSA loi kaikki kasvit ja eläimet LAJEINEEN (ilman mitään evoluutioprosesseja), samoin ihmisen suoraan maan tomusta olemaan Hänen kuvansa.
Jos uskoisit J-lan luoneen ensin alkumeressä suuren määrän erilaisia proteiineja, niistä ameeboja, sitten jossain ketjussa sikoja, apinoita jne. ja lopulta kovan hikoilun ja kokeilun tuloksena ikäänkuin sattuman tuloksena IHMISEN, niin luulet Kaikkitietävän ja Kaikkivoivan J-lani olevan perin epätäydellinen ja että Hän Pyhä Majesteetti muistuttaa milloin proteiinikasaa, milloin sikaa tai apinaa jne.
Sulla on PALJON varaa petrata Raamatun J-lan tuntemisessa ja ihan aluksi sinun tulee jättää 'tiedeuskovaisten' evo-sadut ja luulot universumin iästä (muka n. 15 miljardia vuotta :D) roskakoriin ja istua kiltisti ekaluokan pulpettiin suuren Opettajamme ja Messiaamme Yeshuan jalkojen juureen! Hän yksin kertoo sulle TOTUUDEN olemassaolostamme ja siitä, miten ja miksi Hän universumimme loi.
Siunausta Raamatun arvon ymmärtämiseen Yeshuassa!oletkohan nyt sitten ihan tosissasi vai vitsailetko? jos olet niin sitten en voi kun hämmästellen todeta, että jotkut tosiaan uskovat kirjaimellisesti mitä raamatussa sanotaan.
siinä olet toki oikeassa, että en todellakaan usko mainitsemiisi ihmeisiin tai raamatun kertomukseen maailman synnystä. ja siinä myös, ettei raamattu mielestäni ole paljon tavallista kirjaa kummempi. se antaa ihan hyviä arvoja ja normeja elämiseen mutta ei sen kummempaa.
mielestäni tieteen käsitystä maailmankaikkeuden syntymisestä ja lajien kehityksestä ei voi kuitenkaan mitenkään kiistää.
ensinnäkin maailmankaikkeuden ikä on väistämättä enemmän kuin muutama tuhat vuotta. jo pelkästään valon saapuminen maahan asti tähdistä kestää vähintään kymmeniä tuhansia vuosia. valo mikä nyt näkyy tähdistä on lähtenyt matkaan parhaimmillaan miljoonia vuosia sitten. kuka voi muutenkaan kuvitella maapalloa maailmankaikkeuden keskuksena tietäessään maailmankaikkeuden käsittävän miljardeja galakseja, joissa kaikissa on miljardeja tähtiä. tämän kaikenko jumala olisi tehnyt aivan turhan takia parissa päivässä? miten kukaan voi kuvitella, että ihminen on kaiken tämän kokonaisuuden keskus?
myös raamatun käsitys eläinten ja ihmisten kehityksestä on suoraan sanottuna järjetön. ensinnäkin kaikki fossiililöydöt dinosauruksista mammutteihin. miten raamattu ne selittää? entäpä luurangot muinoin eläneistä ihmisistä? jopa vanhimmat rakennukset ovat vanhempia kuin raamatun mukaan koko maailmankaikkeus. tällaisiin kysymyksiin haluaisin vastauksia.
sitten tulee tämä nooanarkkikertomus. miten eläimet, jotka hän arkkiin lastasi pystyivät lisääntymään niin nopeasti, että niitä on nyt joka paikassa. sama juttu pätee ihmisiin. miten kahdesta ihmisestä lähtöisin oleva ihmiskunta olisi ehtinyt kasvaa nykyiseen kokoonsa näin nopeasti ja levittäytyä ympäri maailmaa. ja miten raamattu perustelee rotuerot?
tällaisia kysymyksiä riittää ainakin minun päästäni aivan loputtomiin. mihinkään näistä ei raamattu anna vastausta. siksi toivoisinkin kristittyjä kertomaan mitä mieltä ja miten he itse ovat itselleen tällaiset kysymykset ratkaisseet. immortal emperor kirjoitti:
oletkohan nyt sitten ihan tosissasi vai vitsailetko? jos olet niin sitten en voi kun hämmästellen todeta, että jotkut tosiaan uskovat kirjaimellisesti mitä raamatussa sanotaan.
siinä olet toki oikeassa, että en todellakaan usko mainitsemiisi ihmeisiin tai raamatun kertomukseen maailman synnystä. ja siinä myös, ettei raamattu mielestäni ole paljon tavallista kirjaa kummempi. se antaa ihan hyviä arvoja ja normeja elämiseen mutta ei sen kummempaa.
mielestäni tieteen käsitystä maailmankaikkeuden syntymisestä ja lajien kehityksestä ei voi kuitenkaan mitenkään kiistää.
ensinnäkin maailmankaikkeuden ikä on väistämättä enemmän kuin muutama tuhat vuotta. jo pelkästään valon saapuminen maahan asti tähdistä kestää vähintään kymmeniä tuhansia vuosia. valo mikä nyt näkyy tähdistä on lähtenyt matkaan parhaimmillaan miljoonia vuosia sitten. kuka voi muutenkaan kuvitella maapalloa maailmankaikkeuden keskuksena tietäessään maailmankaikkeuden käsittävän miljardeja galakseja, joissa kaikissa on miljardeja tähtiä. tämän kaikenko jumala olisi tehnyt aivan turhan takia parissa päivässä? miten kukaan voi kuvitella, että ihminen on kaiken tämän kokonaisuuden keskus?
myös raamatun käsitys eläinten ja ihmisten kehityksestä on suoraan sanottuna järjetön. ensinnäkin kaikki fossiililöydöt dinosauruksista mammutteihin. miten raamattu ne selittää? entäpä luurangot muinoin eläneistä ihmisistä? jopa vanhimmat rakennukset ovat vanhempia kuin raamatun mukaan koko maailmankaikkeus. tällaisiin kysymyksiin haluaisin vastauksia.
sitten tulee tämä nooanarkkikertomus. miten eläimet, jotka hän arkkiin lastasi pystyivät lisääntymään niin nopeasti, että niitä on nyt joka paikassa. sama juttu pätee ihmisiin. miten kahdesta ihmisestä lähtöisin oleva ihmiskunta olisi ehtinyt kasvaa nykyiseen kokoonsa näin nopeasti ja levittäytyä ympäri maailmaa. ja miten raamattu perustelee rotuerot?
tällaisia kysymyksiä riittää ainakin minun päästäni aivan loputtomiin. mihinkään näistä ei raamattu anna vastausta. siksi toivoisinkin kristittyjä kertomaan mitä mieltä ja miten he itse ovat itselleen tällaiset kysymykset ratkaisseet....ja kysymyksiäsi on useita, niin siirrän tähän vastaamisen iltaan. Koita malttaa siihen asti :)
Jos Ylläpito ehtii poistaa tämän avaukseni kaikkine vastauksineen, mitä Eija on jo pyytänyt, niin aloitan uuden avauksen nimellä "Nooan arkki yms.", jossa vastaan sulle noihin kysymyksiisi.
Siunattuja unia Hyvän paimenen Yeshuan seurassa!- immortal emperor
Yakov kirjoitti:
...ja kysymyksiäsi on useita, niin siirrän tähän vastaamisen iltaan. Koita malttaa siihen asti :)
Jos Ylläpito ehtii poistaa tämän avaukseni kaikkine vastauksineen, mitä Eija on jo pyytänyt, niin aloitan uuden avauksen nimellä "Nooan arkki yms.", jossa vastaan sulle noihin kysymyksiisi.
Siunattuja unia Hyvän paimenen Yeshuan seurassa!hyvä, odotan mielenkiinnolla!
rauhallisia unia sinullekin. - Eija_Moilanen
hyvä, odotan mielenkiinnolla!
rauhallisia unia sinullekin.Laitan tähän vain sen, että tuossa evoluutioasiassa olen eri mieltä yokovin kanssa.
En nyt lähde kuitenkaan väittämään samaa kuin vanha biologian kirjani, että sika on ihmisen lähin sukulainen enkä usko tuoreimpaan löytöön simpanssiinkaan lähisukulaisenani. Odottelen kuitenkin mielenkiinnolla, että mitä ne seuraavaksi keksii. Mutta evoluutiota uskon tapahtuvan koko ajan.
Mielestäni maailma on yhtä suuri ihme tapahtuipa asiat hitaasti tai nopeasti.
Miten liitän sen Raamattuun? Perustelen sen näin, että Raamatun alussa on kaksi luomikertomusta. Toisen järjestys on eri kuin ensimmäisen. Jos luen ensin toisen luomiskertomuksen ja sitten vasta ensimmäisen niin kirjaimellisesti luettuna Raamattu on ehkä enempi evojen kuin kretskujen puolella, mutta en nyt lähde teorioimaan miten luominen on tapahtunut vaan totean lyhyesti,että biologiassa minulle minulla on enemmän yhteistä kuin eriävää mielipidettä nykyisen kouluopetuksen kanssa.
Vitsi, että täällä on huono ylläpito. Olen itse ollut moderaattorina ja tällaiset aloitukset kuin Yokovin olisivat lähtenee alta aikayksikön. - mitä tekisit
Eija_Moilanen kirjoitti:
Laitan tähän vain sen, että tuossa evoluutioasiassa olen eri mieltä yokovin kanssa.
En nyt lähde kuitenkaan väittämään samaa kuin vanha biologian kirjani, että sika on ihmisen lähin sukulainen enkä usko tuoreimpaan löytöön simpanssiinkaan lähisukulaisenani. Odottelen kuitenkin mielenkiinnolla, että mitä ne seuraavaksi keksii. Mutta evoluutiota uskon tapahtuvan koko ajan.
Miten liitän sen Raamattuun? Perustelen sen näin, että Raamatun alussa on kaksi luomikertomusta. Toisen järjestys on eri kuin ensimmäisen. Jos luen ensin toisen luomiskertomuksen ja sitten vasta ensimmäisen niin kirjaimellisesti luettuna Raamattu on ehkä enempi evojen kuin kretskujen puolella, mutta en nyt lähde teorioimaan miten luominen on tapahtunut vaan totean lyhyesti,että biologiassa minulle minulla on enemmän yhteistä kuin eriävää mielipidettä nykyisen kouluopetuksen kanssa.
Vitsi, että täällä on huono ylläpito. Olen itse ollut moderaattorina ja tällaiset aloitukset kuin Yokovin olisivat lähtenee alta aikayksikön.Teuvo Sunin avauksille?
Yakov kirjoitti:
Oi aikoja oi tapoja....
Eix olluki kiva ylläri, vai kui?Helvetin kuumuudessa!
- kyssäriä
Eija_Moilanen kirjoitti:
Laitan tähän vain sen, että tuossa evoluutioasiassa olen eri mieltä yokovin kanssa.
Vitsi, että täällä on huono ylläpito. Olen itse ollut moderaattorina ja tällaiset aloitukset kuin Yokovin olisivat lähtenee alta aikayksikön.??Vitsi, että täällä on huono ylläpito. Olen itse ollut moderaattorina ja tällaiset aloitukset kuin Yokovin olisivat lähtenee alta aikayksikön.??
Mitenkäs mode-Eija tekis Sunin rykäyksille?
kysyn samaa kuin edellinen kysyjä - ei kukaa
Semper.Fidelis kirjoitti:
En pannut lainkaan pahakseni asetelmaa, jossa toit esille nimiä
1.Korinttolaiskirje:
Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?Yakov teki virheen kun luetteli nimiä itsensä taakse. Sillä ei ole oikein hakea ihmisten kannatusta ja erikoisen väärin on tehdä se itsevaltiaasti.
Yakov pitää itseään oikeutettuna johtohahmona ilman valintaa. kyssäriä kirjoitti:
??Vitsi, että täällä on huono ylläpito. Olen itse ollut moderaattorina ja tällaiset aloitukset kuin Yokovin olisivat lähtenee alta aikayksikön.??
Mitenkäs mode-Eija tekis Sunin rykäyksille?
kysyn samaa kuin edellinen kysyjäsillä onhan kirjoitettu:
"Sillä minä tiedän teidän rikostenne luvun ja syntienne määrän.
Te sorratte syytöntä ja otatte lahjuksia ja syrjitte köyhiä oikeuspaikalla.
Sen takia viisas vaikenee tällaisena aikana, sillä tämä aika on paha aika."
Jos Eija kuitenkin sattuisi olemaan Jumalan valittu, hän joutuu
viisautensa tähden käymään läpi saman prosessin kuin kaikki muutkin valitut:
"Jos joku teistä on olevinaan viisas tässä maailmassa,
hänestä täytyy ensin tulla hullu, jotta hänestä tulisi viisas."- Eija_Moilanen
mitä tekisit kirjoitti:
Teuvo Sunin avauksille?
ei voi tulla tämän palstan sheriffiä, koska en halua lukea täältä läheskään kaikkien viestejä. Eiköhän ylläpidon ongelma ole juuri se, että tänne ei haluta sheriffiksi. Enkä ihmettele sitä yhtään. Nytkin luin vain sinun viestisi.
Moderaattorin työ on raskasta kun täytyy ottaa huomioon niin monia ihmisiä. Ei voi sano kylmästi, että painu ************ niin kuin tavallinen keskustelija voi ja tämän jälkeen jättää sitten viestit kylmästi lukematta. immortal emperor kirjoitti:
hyvä, odotan mielenkiinnolla!
rauhallisia unia sinullekin.http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000005&posting=22000000035379124
Jälleen hyvää yötä ja makoisia unia Yeshuassa!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4612775Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152615Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2671575Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841174Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4401121Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631088- 156960
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41928- 56879
- 79875