Tarvitseeko Jumala (uskovaa) ihmistä ollakseen Jumala? Ts. olisiko Jumala Jumala ellei olisi ketään, joka uskoo Häneen?
Tarvitseeko Jumala ihmistä
15
328
Vastaukset
* Jeesus on ainut ihminen, johon Jumala on mielistynyt, Daavid oli esikuva Kristuksesta, ja hän oli Jumalan mielenmukainen mies.
* Arvaan, että tämä totuus kirvelee taas Pe.kua ja J.Edgaria, ja siitä saadaan taas irti vaikka mitä, mutta niin se vaan on.
* Daavid oli oikeasti syntinen itse, Jeesus otti toisten synnit kantaaksen.
* Daavidilla oli se mieli, joka Jeesuksella on, siksi Daavid oli Jumalalle mieleen, ja synni oli sovittettu jo Kristuksessa.
* Tänäpäivänä Jumala on kiinnostunut ainoastaan Ihmenen Jeesus Kristus nimisestä Mihestä. Ja Hänen kauttaan niistä, jotka uskovat Jeesukseen, tunnustavat Jeesuksen jumaluuden, että Hän on Jumalan Poika, Jeesuksessa he saavat Jumalan mielisuosion, itsessään ei kukaan ole Jumalalle mieluinen, vaikka olisi kuinka hyvä ja loistava ja synnitönkin,.
* Jeesuksessa olevat ovat Jumalan ystäviä, poikia ja tyttäriä.Mutta eikö Jeesus jumaluuden toisena persoonana - Poikana - ole uskon kohde, siinä missä Isäkin? Näin ollen kysymykseni yhtä hyvin koskee hänenkin jumaluutena olemistaan: olisiko Jeesus Jumalan Poika, ellei olisi ketään ihmistä, joka uskoo Hänen sitä olevan?
* Se. että Jumala haluaa ihmisen yhteyteensä kateuteen asti, ei tarkoita, että Hän tarvitsisi ihmistä.
* Mutta Hän rakastaa luomaansa ihmistä kateuteen asti, ettei sielunvihollinen sitä riistäisi Jumalalta. JUmala rakastaa Jeesusta äärettömästi, en tiedä sanaa millä sen voisi ilmaista, miten rakas Jeesus on Jumalalle, ihmisenä nimenomaan.
* Ja nyt Jumala uhrasi rakkaimpnsa pelastaaksen hänen kauttaan maailman . Hän on kutsunut jokaista Kristuksessa yhteyteensä, ja se on Jumalaa kohtaan pahin loukkaus, että hylkää Jeesuksen. Hän rakasti ensin, Jeesuksessa koko maailmaa, siksi Hän odottaa, että kaikki ihmiset kaikkialla tulisi parannukseen, eli mielenmuutokseen.
* Mutta kaikki perustuu ihmisen vapaaehtoisuuteen, väkisin tahi automattisesti Jumala ei ota ketään yhteyteensä, se täytyy perustua RAKKAUTEEN, Jumalaa kohti, ja se taas on mahdollista ainoastaan Jeesuksessa Kristuksessa, siksi Jeesus nimeomaan on Jumalalle tärkein mitä Hän omistaa, ihminen Kristus Jeesus!- to...
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Se. että Jumala haluaa ihmisen yhteyteensä kateuteen asti, ei tarkoita, että Hän tarvitsisi ihmistä.
* Mutta Hän rakastaa luomaansa ihmistä kateuteen asti, ettei sielunvihollinen sitä riistäisi Jumalalta. JUmala rakastaa Jeesusta äärettömästi, en tiedä sanaa millä sen voisi ilmaista, miten rakas Jeesus on Jumalalle, ihmisenä nimenomaan.
* Ja nyt Jumala uhrasi rakkaimpnsa pelastaaksen hänen kauttaan maailman . Hän on kutsunut jokaista Kristuksessa yhteyteensä, ja se on Jumalaa kohtaan pahin loukkaus, että hylkää Jeesuksen. Hän rakasti ensin, Jeesuksessa koko maailmaa, siksi Hän odottaa, että kaikki ihmiset kaikkialla tulisi parannukseen, eli mielenmuutokseen.
* Mutta kaikki perustuu ihmisen vapaaehtoisuuteen, väkisin tahi automattisesti Jumala ei ota ketään yhteyteensä, se täytyy perustua RAKKAUTEEN, Jumalaa kohti, ja se taas on mahdollista ainoastaan Jeesuksessa Kristuksessa, siksi Jeesus nimeomaan on Jumalalle tärkein mitä Hän omistaa, ihminen Kristus Jeesus!Jumala ja Jeesus ovat eri henkilöt:1) "Jumala rakasti Jeesusta äärettömästi", tuskin oli kyse itserakkaudesta varsinkin kun "Jumala uhrasi rakkaimpnsa pelastaaksen hänen kauttaan maailman ". On siis kaksi henkilöä Jumala ja ihminen Jeesus, kuten sanot "en tiedä sanaa millä sen voisi ilmaista, miten rakas Jeesus on Jumalalle, ihmisenä nimenomaan."
Sitä en vielä ymmärrä että mihin kaikkivaltias tarvitsee mitään uhria ja miksi juuri yhden pienen planeetan yhden pienen lajin pelastus Jumalan itse vapaaehtoisesti määräämältä rangaistukselta on niin kovin tärkeää ja vaikeaa, maailman luominen oli Jumalalle kovasti helppoa tämän pelastusoperaation rinnalla. Toivotaan että muilla miljardeilla ja miljardeilla planeetoilla ei ole päässyt syntymään samanlaista sotkua tällä meidän pallolla. Epiktetos kirjoitti:
Mutta eikö Jeesus jumaluuden toisena persoonana - Poikana - ole uskon kohde, siinä missä Isäkin? Näin ollen kysymykseni yhtä hyvin koskee hänenkin jumaluutena olemistaan: olisiko Jeesus Jumalan Poika, ellei olisi ketään ihmistä, joka uskoo Hänen sitä olevan?
ollut hamasta aikojen alausta alkaen, silloinkin jo,kun ei ollut maan tomujen alkuakaan.
* Jeesus on Isästä, ja ollut Isässä tastan niinkauan kuin Isäkin on ollut, eli Hän on aluton ja loputon, eikä siinä mielessä tarvitse ihmistä, ollakseen Jumalan Poika. Hän on sitä ollut aian ja tulee aina olemaan!- hirvas
Mohikaani_27 kirjoitti:
ollut hamasta aikojen alausta alkaen, silloinkin jo,kun ei ollut maan tomujen alkuakaan.
* Jeesus on Isästä, ja ollut Isässä tastan niinkauan kuin Isäkin on ollut, eli Hän on aluton ja loputon, eikä siinä mielessä tarvitse ihmistä, ollakseen Jumalan Poika. Hän on sitä ollut aian ja tulee aina olemaan!Isästä, niin Jeesus, Mohikaani, kuin Hirvaskin, sillä kaikki on Jumalasta. Ja siksi meillä onkin vain yksi Jumala ja Isä (JHWH)
1.Kor.8:5-6
5 Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta KAIKKI ON ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.
...josta kaikki on..niinpä. Mohikaani_27 kirjoitti:
* Jeesus on Isästä, ja ollut Isässä tastan niinkauan kuin Isäkin on ollut, eli Hän on aluton ja loputon, eikä siinä mielessä tarvitse ihmistä, ollakseen Jumalan Poika. Hän on sitä ollut aian ja tulee aina olemaan!Tuota inkarnoitumatonta ikuista Jeesusta en ole koskaan oikein ymmärtänyt vaikka mm. adventistit kivenkovaan väittävät Jeesuksen olleen mukana jo luomisessa. Vanhatestamentillinen viisauskin lienee ennemmin feminiini kuin maskuliini. Vaikka ajatellaankin Sanan, Logoksen olleen mukana luomistyössä ja olevan ikuinen, mielestäni ihminen Jeesus Nasaretilainen, syntyi vasta keisari Augustuksen aikana joten Jeesus ei voi olla aluton vaikkakin (kristillisen uskon mukaan) onkin "loputon".
Myöskään, mielestäni, "karitsaa, joka on teurastettu maailman perustaminsesta asti", ei voi suoraan samaistaa Jeesus Nasaretilaiseen. Tässä mielessä inkarnoitunut Jeesus Kristus, Jumalan Poika, ei olisi sama kuin pre-eksistenttinen Kristus. Pre-eksistenttiseltä Kristukselta puuttuu ihmisyys, jonka taas väitetään olevan Nasaretin Jeesukselle ominaista.
- loi ihmisen...
Hän on ollut iankaikkisesti, ihmisiä vaan n.6000v.
>> Jumala
loi ihmisen... 20.5.2008 klo 18.14
Hän on ollut iankaikkisesti, ihmisiä vaan n.6000v. >>
Jaa. Mitähän se iankaikkisuus oikein tarkoittaa? Onko se ikäänkuin loputonta ja alutonta aikaa vai ajattomuutta?
---------
Jos ihminen on ollut olemassa vain 6000 vuotta niin mitä ne ihmisenkaltaiset oliot ovat olleet joita on elänyt jo muutama satatuhatta vuotta ennen ihmistä?
- hirvas
Jumala tarvitse ihmistä. Mihinkäs Hän sitä tarvitsisi, muuta kuin suuret Isän huolet on taakkana. Ei ihme että Jumala aikanaan katui sitä, että yleensä loi ihmisen.
1.Moos.6:5-7
5 Mutta kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat,
6 niin Herra katui tehneensä ihmiset maan päälle, ja hän tuli murheelliseksi sydämessänsä.
7 Ja Herra sanoi: "Minä hävitän maan päältä ihmiset, jotka minä loin, sekä ihmiset että karjan, matelijat ja taivaan linnut; sillä minä kadun ne tehneeni".
Ja sama tilanne on nytkin, Jumala joutuu tekemään saman jutun, eli hävittämään jumalattomat. Siis oikeastaan ihmiset ovat Jumalalle vain stressinä, sillä aniharvoista heistä on iloa Isälleen - ne valitut.
Mutta kun Jumala on itse luonut ihmiset, niin pakkohan niiden kanssa on jotenkin keinotella eteenpäin. Tai sitten hävittää sukupuuttoon kaikki. - hirvas
..............hidastelee.....kuten ....tavallista....!!!
- Kirsi-77
Jumala on Jumala ilman ihmistä tai ihmisen kanssa. Mielenkiintoista olisi jatkaa tätä pohdiskelua esim. näin: olisitko sinä sinä, jos maailmassa ei olisi muita ihmisiä?
En olisi. Minuus voi olla vain suhteessa toiseen - sinuun. Hän tai 'se' voi olla olemassa vain sinun ja minun kauttani.
- Kirsi-77
Epiktetos kirjoitti:
En olisi. Minuus voi olla vain suhteessa toiseen - sinuun. Hän tai 'se' voi olla olemassa vain sinun ja minun kauttani.
Ja se, keitä olen tavannut elämäni aikana, on väistämättä vaikuttanut siihen, mitä tänään olen. Tavalla tai toisella. Voin tietysti valita, kuinka suhtaudun heidän vaikutukseensa.
Seuraava kysymys: olisitko sinä sinä ilman Jumalaa?
- Jumala oli
Jumala silloin, kun ei ollut maata eikä ihmistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463959Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭343454Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162853Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342709En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142512Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102104IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121196Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451137- 801006