Golf GT-sport 2.0TDI

ihanneauto??

Olen tässä harkitsemassa pikkuperheellemme (minä ja vaimo) sopivaa käyttöautoa jonka hintakatto noin 30 t eur. Uusi pitää olla. Kriteereinä:

-ajettavuus
-ketteryys
-pieni kulutus
-suorituskyky
-hyvät istuimet pitkälläkin reissulla
-automaatti saisi olla

Itse olen kiinnittänyt huomiota VW Golf GT Sport 2,0 TDI DSG-versioon, hinta 3 kympin tienoilla. Tehoja olisi 170 hv joten ihan mukavan pirteä, toisaalta dieselinä vähäruokainen, pienehköt vakuutusmaksut verrattuna mm. Audiin ja BMW:hen sekä ranskalaisiin, DSG-automaatti olisi, sportalusta ja varustelu ja kompakti koko.

Mitä mieltä valinnan kohteestamme?

12

2324

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä on

Vuoden olen ajellut Golf GT 170hv tdi dsg yhdistelmällä, ja täytyy sanoa että erittäin tyytyväinen olen. Auto on sporttinen ja vaivaton ajettava, mutta kulutus on alhainen. Vaikka miten kaupungissa polkisi, ei kulutus nouse juuri 6.5l/100km tasoa ylemmäs. 7 Olen joskus saanut helsingin keskustan läpi ajaessa. Maantiellä mennään reippaallakin etenemisellä alle kuuden.
      Mahtava kulkine, suosittelen.

• --mutta..

Jos hintakatto on 30k€ ja uuden tollasen kolmiovisen lähtöhinta on n. 32500 VW tyyliin varusteet päälle, vähintään nyt talvipyörät harakiristä ja lohko tms, niin johan tuolle kertyy hintaa hieman budjetin yli ?? Ei Golffeistakaan nyt ihan tonneja alennuksia lasketa vaikka ylihintainen onkin..

• ölkjöklj

2v päästä saat siitä 15te, kun hypridi dieselit on jo myynnissä, niin kukaan ei osta vanhaa tekniikkaa silloin.

• riisselit
        ölkjöklj kirjoitti:

2v päästä saat siitä 15te, kun hypridi dieselit on jo myynnissä, niin kukaan ei osta vanhaa tekniikkaa silloin.

Ei varmasti ole myynnissä 2v päästä, ja kun ne tulevat myyntiin on hinta huima. Eipä bensahybridkään ole mitään myyntimenestyksiä olleet, juuri hintansa takia. Diesel on kokonaisuudessa pitkällä tähtäimellä muutenkin auringonlaskun kone.

• ja diesel
        riisselit kirjoitti:

Ei varmasti ole myynnissä 2v päästä, ja kun ne tulevat myyntiin on hinta huima. Eipä bensahybridkään ole mitään myyntimenestyksiä olleet, juuri hintansa takia. Diesel on kokonaisuudessa pitkällä tähtäimellä muutenkin auringonlaskun kone.

molemmat pitkällä tähtäimellä auringonlaskun koneita, mutta kyllä niillä vielä parikymmentä vuotta ajellaan.

• MattiKP

Golf GT Sport (140hv) DSG:llä maksaa vajaa 29 000 euroa ja Golf GT (170hv) DSG:llä n. 32 000 euroa. Onko kyseessä sittenkin tuo 140 heppanen versio?

• GT:stä....

siis tarkoitin juuri 170 hv tdi:tä.

terv. alkuper. kirj.

• kannattaa tsekata

...

• ex-seat

Kehotan kiertämään Seatit kaukaa, on yksi ja samalla kertaa kaksi kokemusta siitä: ensimmäinen ja viimeinen Seat. Seat on bulkkilaatua, peruskone on samaa kauraa kuin volsulla mutta kaikki apulaitteet ja korin materiaalit epsanjan feikkikamaa eli vikoja riittää, ja laatupuutteita.

Kannattaa tosiaan hankkia kerralla Golf.Sen minkä kenties ulkonäössä menettää voittaa kaikessa muussa.

• ....
        ex-seat kirjoitti:

Kehotan kiertämään Seatit kaukaa, on yksi ja samalla kertaa kaksi kokemusta siitä: ensimmäinen ja viimeinen Seat. Seat on bulkkilaatua, peruskone on samaa kauraa kuin volsulla mutta kaikki apulaitteet ja korin materiaalit epsanjan feikkikamaa eli vikoja riittää, ja laatupuutteita.

Kannattaa tosiaan hankkia kerralla Golf.Sen minkä kenties ulkonäössä menettää voittaa kaikessa muussa.

Kyllä olin seatin kanssa ihmeissäni. Kävin jarruosat vaihdattamassa altea FR dieseliin. Vaihtotyötä katsellessa tuli ihmeteltyä, kun joka osassa oli audin logot. Sano asentaja, että samat osat on ollut jo pitkään audi, vw ja seat ja kaikissa yhtä epäluotettavia. Ihmetteli, että jos isoon määrään tehdään, niin miksi ei tehdä kunnon osaa. Itelläkin jarruosat vaihtoon 60tkm kohdilla.

• Kansanautoilija
        ex-seat kirjoitti:

Juu ei mitään Seatia, jos on laadukkaampi Volkswagenkin tarjolla. Muutoinhan sitä vois ajella vaikka Skodalla!

• Kansanautoilija

Mulla on juuri tuo 170 hv versio - tosin manuaalivaihteisena. Voin suositella. Sen verran hyvä peli on ollut. Maantieajossa motarilla pääsee 5,5-5,6 litran keskikulutukseen/100 km ja tavallisillakin teillä pääsee edellä ajavan ohi sekunneissa. Hymyssä suin olen tuolla vappuaatosta alkaen ajellut. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      191
      11529
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      58
      5469
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2757
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      40
      2395
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1861
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      44
      1825
    7. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      29
      1664
    8. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1476
    9. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      41
      1470
    10. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      12
      1416
    Aihe