kojelaudan valot

nainen ratissa

tyhmä naisautoilija kysyy: autossani on kojelauta pimeänä, taustavalot sanoneet työsopimuksensa irti. voiko korjata? tuttu automies väitti ettei. tottako?

5

1493

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heikki

Tyhmälle naisautoilijalle: Mikä merkki on kyseessä? Ettei vaan ole mittarivalojen valoisuuden säädin nollassa? Ja kyllä muutkin viat on korjattavissa, taitaa olla se tuttu automiehesi tyhmä miesautoilija. Katso nyt kuitenkin ensin se säätimen asento jos sellainen on. Menikö muuten kerralla taulu pimeäksi, vai pikkuhiljaa valo sieltä, toinen täältä tyyliin?
      Jos meni pikkuhiljaa niin polttimoita on palanut, hinta n. 50c kpl. Vaihto voi olla jo kalliimpaa jos itse et pysty vaihtamaan.

• nainen ratissa

eihän se ole nainen eikä mikään joka ei nissanilla ajele. säätökytkintä ei missään näy. auton ostin kesällä enkä edes koko vikaa huomannut valoisilla keleillä. näyttää että kojelaudassa olisi kolme valonlähdettä, joista kaksi on pimeänä. toinen joskus vähän vilkuttelee olevansa vielä hengissä. nyt on vain toinen reuna valaistu ja se nopeusmittarikin olisi kiva nähdä..

ps. sitähän minäkin että ei ne miehet mitään tiedä ;-)

• Jussi, alle 10000 km/v

Vaihdoin itse Citroeniin mittarivalot, vaikka en niin hirveästi ole autojen kanssa puuhannut. Hommaan meni muutama tunti kun tunnustelin missä niitä kiinnitysruuveja on. Osa ruuveista oli peittolevyjen alla tai muuten piilossa.
      Varovaisesti ilman pakottamista homma sujui mukavasti. Kannattaa varata lämmin ja valoisa tila työn suorittamista varten.
      Huollossa olisi varmasti maksanut hunajat ja maidot, mutta nyt selvisin viidellä eurolla. Työkaluiksi tarvitsi vain yhden ristipää- tai torx-ruuvimeisselin.

• Minäkinkö

Vaikeinta joissain autoissa on irroittaa mittarivaijeri, jos ei digimittaria, itse polttimoiden vaihto on helppoa kunhan löytää ruuvit ja saa "töpselit" auki, samalla voi ruuvata kilometrit sopiviksi, jos määrä hirvittää. Tää viimeinen oli soukki, mutta muu kait asiaa.

• autoilija

Pitäisi tietää auton merkki/malli, vuosimalli ja moottori, niin pystyisi jo sanomaan hieman enemmän. Mikäli kyseessä on uudehko auto, niin merkkihuollosta kannattaa käydä kustannusarvio kysäisemäsäs ja jos on turhan kallis, niin sitten alkaa kysellä nyrkkipajoilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5253
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5054
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4124
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3610
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3208
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2791
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1914
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1790
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe