Herjaajat - kuvakieli - tositapahtumat

OMISTETTU HERJAAJILLE

Onko tämä kuvakieltä, joka ennustaa HERJAAJIEN
kohtalon? Vai onko kyse sananmukaisesti
Jordanian totaalisesta tuhosta?
Adventistille tämän kysymyksen suuntaan, mutta
aavistan, että vain herjaa saan vastaukseksi.

Hesekiel 21:28-32

28 (21:33) "Ihminen, ennusta ja sano: Näin sanoo Herra Jumala ammonilaisille, noille HERJAAJILLE: -- Miekka on paljastettu, pyövelin miekka, se on hiottu tappamaan, iskemään kuin salama.
29 (21:34) Kun te vielä näette tyhjiä näkyjä ja kuulette vääriä ennustuksia, pannaan miekka jumalattomien kurkulle, heille koittaa tilinteon hetki.

30 (21:35) Pane miekkasi takaisin tuppeen. Siellä, missä sinut on luotu, maassa, josta olet kotoisin, minä tuomitsen sinut.
31 (21:36) Minä syöksen sinuun kaiken vihani, lietson sinua vastaan suuttumukseni tulen, minä annan sinut raakojen ihmisten käsiin, julmien tappajien armoille.

32 (21:37) Sinä menehdyt tulenlieskoihin, sinun vertasi pirskuu kaikkialle, eikä sinusta jää edes muistoa. Minä, Herra, olen puhunut."

Ns. kuuden päivän sodassa, parikymmentä vuotta
sitten, valtasi Israel Jordanialta vanhan
Jerusalemin. Arabeilta kaikkeinpyhimmän, niinkuin
jordanialaiset kuningast myöden kokivat.
Jordanian kuningas Hussein apeana myönsi tappion.
Ja sanoi, että kunnialla koetimme puolustaa pyhää
paikkaamme, mutta kunnialla myös kuolemme sen
puolesta.

Jäljempi vaihtoehto näyttäisi olevan edessä, sillä
Jumala ei suunnitelmiaan peru - Jerusalem ei kuulu
Aabrahamin Ismaelin jälkeläisten hallintaan, vaan
Aabrahamin Iisakin jälkeläisille.

Jännää, että väärät tuomitsevat itse itsensä,
luullessaan olevansa oikeassa.
Babylonian (Irakin) kuningas Saddam Hussein julisti
koko maailmalle TV:n ja internetin kautta:
"Näinä päivinä Irakissa tapahtuu Jumalan tahto".
USA näet lähti hyökkäämään Irakiin.

Kolmen viikon kuluttua olikin tapahtunut Jumalan
tahto, muttei siten kuin Hussein olisi tahtonut.
On tärkeää, että halumme on sopusoinnussa Herran
tahdon kanssa, sillä vain silloin menestymme.
Kun vapaa tahtomme yhtyy Jumalan tahtoon.
Se on mitä kovin isku sielunviholliselle.

Rauha voittaa

2

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On valoisampi

Että silleen Jordanian kanssa käy? Vissiinkin.
      Mutta palestiinalaiset sulautetaan rauhanajassa
      täysin Israeliin. Mielenkiintoista.
      Yksilölliset suunnitelmat ja tuomiot Herralla,
      vaikka me emme toista arabia toisesta erottaisi.

Ammon (Jordania) koetti palkata Bileamin kiroamaan
      Israel. Niin kaukaa juontaa vihamielisyydet.
      Heitä ei saanut ottaa Israelin seurakuntaan.
      (5.Ms.23:3-4, Neh. 13:1-3.)

PALESTIINALAISET

Filistealaiset ovat aina asuttaneet Vlimeren
      rantaa, (Gaasa, Askelon, Asdod) ja antoivat maalle nimen
      Palestiina. He tekivät Aabrahamin kanssa jonkinlaisen liiton, tämän käydessä, Irakista
      käsin, tutustumassa luvattuun maahan.
      Jumala sittemmin muutti nimeksi Israel (Erez Israel).
      Tuntuu luonnolliselta ja oikeudenmukaiselta, että
      heidät sulautetaan Israeliin, rauhanajassa, kuten
      alkuperäiset jerusalemilaiset (jebusilaiset).

7 Minä otan verisen lihan pois heidän suustaan, tempaan iljettävät, saastaiset ruoat heidän hampaistaan. Silloin jäljelle jääneet filistealaiset tulevat minun omikseni. Heidät otetaan Juudan sukukuntien joukkoon, Ekronin asukkaat liitetään minun kansaani niin kuin jebusilaiset ennen. [1. Sam. 14:32; Hes. 33:25 | 2. Sam. 5:6]
      8 Minä itse asetun vartioon suojaamaan temppeliäni sotajoukoilta, jotka kulkevat tässä maassa. Kukaan ei enää ahdista minun kansaani. Minä vartioin sitä nyt omin silmin. [Jes. 14:32]

Rauhanruhtinas saapuu Jerusalemiin
      - Golgatan tapahtumat sinetöivät ennustuksen
      Israelin naapurikansojen kohtalosta
      (Hes 21-32. luvut paljastavat useiden
      naapurien kohtalon)

Sak 9:9 Iloitse, tytär Siion! Riemuitse, tytär Jerusalem! Katso, kuninkaasi tulee. Vanhurskas ja voittoisa hän on, hän on nöyrä, hän ratsastaa aasilla, aasi on hänen kuninkaallinen ratsunsa. [Jes. 12:6, 62:11; Sef. 3:14 | Tuom. 5:10; Matt. 21:5]

On hyvä tietää

• Job vastaa samalla MITALLA

Elifas oli kiero sielunhoitaja ...

Job 22.

1 Nyt temanilainen Elifas alkoi jälleen puhua. Hän sanoi:
      2 -- Voiko ihminen olla hyödyksi Jumalalle? Ei. Vain itseään viisainkin ihminen voi hyödyttää.
      3 Onko siitä jotakin etua Kaikkivaltiaalle, että sinä elät oikein? Onko hänelle hyötyä siitä, että sinä vaellat nuhteettomasti? [Job 35:7]
      4 Jumalanpelkosi vuoksiko hän sitten sinua kurittaa, senkö tähden hän kävisi oikeutta kanssasi?

5 Eikö sinun pahuutesi ole suuri? Eivätkö sinun syntisi ole loppumattomat? [Job 4:17, 15:14]
      6 Olet aiheetta ottanut veljeltäsi pantin, riistänyt häneltä hänen ainoan vaatteensa. [22:6-9: Job 4:3,4, 31:16-23 : 2. Moos. 22:25,26; 5. Moos. 24:12,13; Aam. 2:8]
      7 Uupuneelle et ole antanut vettä, nälkäiselle et ole ojentanut leipäpalaa. [Sananl. 25:21]
      8 Katsot, että maa kuuluu sille, jonka on valta, vain hänen suosikkinsa saavat sitä asua. [Jes. 5:8; Miika 2:2]

9 Lesket saivat lähteä luotasi tyhjin käsin, orpojen kädet sinä sysäsit syrjään. [2. Moos. 22:21; Jes. 1:17; Miika 2:9]
      10 Ihmekö siis, että sinun ympärillesi on viritetty ansoja, että yhtäkkiä joudut kauhun valtaan.
      11 Päivä pimenee, et voi nähdä mitään, ja vedet vyöryvät sinun ylitsesi.

Job 19.

21 Säälikää minua, säälikää, te, jotka olette ystäviäni! Jumalan käsi on koskenut minuun.

22 Miksi tekin vainoatte minua, yhdessä Jumalan kanssa? Ettekö ole jo kylliksi minua kalvaneet?

23 Kunpa minun sanani kirjoitettaisiin muistiin, kunpa ne talletettaisiin kirjaan. [Se tehtiin!]

24 Uurrettaisiin kallioon ikuisiksi ajoiksi taltalla hakaten, lyijyllä piirtäen! [Ikuistettiin!]

25 Minä tiedän, että lunastajani elää. Hän sanoo viimeisen sanan maan päällä.

26 Ja sitten, kun minun nahkani on riekaleina ja lihani on riistetty irti, minä saan nähdä Jumalan, [19:26,27: 1. Kor. 13:12]

27 Saan katsella häntä omin silmin, ja silmäni näkevät: hän ei ole minulle outo! Tätä minun sydämeni kaipaa.

28 Mutta te sanotte: "Kuinka puristamme hänestä totuuden esiin? Syyllinen hän joka tapauksessa on."

29 Pelätkää toki miekkaa! Tuollainen kovuus on synti, joka ansaitsee kuoleman. Muistakaa: on olemassa tuomari.

Herran sanat Jobin ystäville, Job 42.
      7 Kun Herra oli puhunut Jobille, hän sanoi temanilaiselle Elifasille: "Minä olen vihastunut sinuun ja kahteen kumppaniisi, sillä te olette puhuneet minusta vastoin totuutta, toisin kuin palvelijani Job.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      242
      2081
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      188
      1627
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      46
      1272
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      50
      982
    5. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      41
      806
    6. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      790
    7. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      30
      771
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      750
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      24
      735
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      637
    Aihe