APUA, ehkäisy pettänyt?

Minä 17 v tyttö syön e-pillereitä, olen syönyt noin puoli vuotta. Syön niitä aina TARKALLEEN samaan aikaan päivästä, päivällä 12 aikaan.

Nyt on alkanut olla outoja oireita, jotka viittaavat raskauteen. ensin alkoi kummalliset jalkakrampit, aina oikeasa jalassa. sitten tuli mahakipua.

Onko syytä hakea raskaustestiä jo? Voinko olla raskaana vaikka söin e-pillerit täysin oikein. :o
10653
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 10

Vanhimmat

joltain tukokselta jalassa, sinuna menisin lääkäriin. Voithan toki lisäksi tehdä raskaustestin, pillerit eivät ole 100%:n luotettavia.

Äänestä
  • hei!
    onko kuukautisesi myöhässä? Jos taukoviikon aikana ei menkkoja näy, suosittelen varmuudeksi testin tekemistä. Mutta älä liikaa murehdi, tunnollisesti otettuna e-pillerit aikas varmoja! Tsemppiä!

    Äänestä

  • olet... kirjoitti:

    hei!
    onko kuukautisesi myöhässä? Jos taukoviikon aikana ei menkkoja näy, suosittelen varmuudeksi testin tekemistä. Mutta älä liikaa murehdi, tunnollisesti otettuna e-pillerit aikas varmoja! Tsemppiä!

    eivät ole vielä myöhässä, 3 pv päästä pitäisi alkaa!
    oletteko sitä mieltä etten ole raskaana?

    mistä muusta oikealle puolelle suuntautuva mahakipu voi johtua? umpisuoli se ei ole..

    Äänestä

  • olet... kirjoitti:

    hei!
    onko kuukautisesi myöhässä? Jos taukoviikon aikana ei menkkoja näy, suosittelen varmuudeksi testin tekemistä. Mutta älä liikaa murehdi, tunnollisesti otettuna e-pillerit aikas varmoja! Tsemppiä!

    e-pillreiden varmuuden olevan n 74,5% luokkaa ja kondomien 998.9% luokkaa.siis olen jo ajat sitten heittänyt e-pilsut pois:) ällöjä:)

    Äänestä

  • zermin kirjoitti:

    e-pillreiden varmuuden olevan n 74,5% luokkaa ja kondomien 998.9% luokkaa.siis olen jo ajat sitten heittänyt e-pilsut pois:) ällöjä:)

    Älä viitsi tulla puhumaan paskaa tänne. Joku pian uskoo valheitasi.

    Äänestä

  • lköj kirjoitti:

    Älä viitsi tulla puhumaan paskaa tänne. Joku pian uskoo valheitasi.

    oikeasti e-pillereiden varmuus on jotain 70-77% välillä ei kuitenkaan 80% lisäksi e-pillereistä aiheutuu muuta terveydelle haitallisia sivuvaikutuksia itsekin olen jättänyt pois e-pillerit,

    Äänestä

  • zuzan kirjoitti:

    oikeasti e-pillereiden varmuus on jotain 70-77% välillä ei kuitenkaan 80% lisäksi e-pillereistä aiheutuu muuta terveydelle haitallisia sivuvaikutuksia itsekin olen jättänyt pois e-pillerit,

    Ja toinen valehtelija siinä. Mitä iloa saatte tuosta? Vittuiluko siinä tuottaa jotain mielihyvää vai?

    Äänestä

  • pelottaa :( kirjoitti:

    eivät ole vielä myöhässä, 3 pv päästä pitäisi alkaa!
    oletteko sitä mieltä etten ole raskaana?

    mistä muusta oikealle puolelle suuntautuva mahakipu voi johtua? umpisuoli se ei ole..

    Pelkokin voi aiheuttaa monenlaisia oireita, kun pelkää olevansa raskaana.

    Ennen kuukautisia tai niiden aikana monen naisen vatsantoiminta muuttuu. Tulee ummetusta tai ripulia tai ilmavaivoja. Ne voivat aiheuttaa ikäviä tuntemuksia suolistossa. Turvotuskin kuuluu monella kuukautisia edeltävään oirekirjoon.

    Vatsaoireet voivat riippua myös syödystä ruoasta. Toivottavasti kuukautisesi alkavat pian.

    Ehkäisypillerit ovat säännöllisesti käytettynä hyvin varma ehkäisykeino, noin 99%.

    Äänestä

  • ölkjöj kirjoitti:

    Ja toinen valehtelija siinä. Mitä iloa saatte tuosta? Vittuiluko siinä tuottaa jotain mielihyvää vai?

    Sinun on niin kovin vaikeata hyväksyä totuutta totuuden kertojilla on aina vihollisia olen sen huomannut kun jopa ihan gynekologit ovat asian myöntäneet ja joutuneet tunnustamaan kyse on kuitenkin puhtaasti voitosta jota e-pillereitä valmistava teollisuus hamuaa ja levittää valheellista tietoa,kyse kun ei ole mainitsemastasi vittuilusta vain ihan puhtaasta totuudesta mutta jos tahdot olla lääketeollisuuden äänen kannattaja niin ok.

    Äänestä

Se jalkakrampitus viittaa siihen, että saat verenkiertohäiriöitä juurikin e-pillereistä.

Ne vatsakivutkin saattavat tulla pillereistä.

Jos oireet eivät helpota, niin sitten lääkäriin.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


pelottaa :( kirjoitti:

Minä 17 v tyttö syön e-pillereitä, olen syönyt noin puoli vuotta. Syön niitä aina TARKALLEEN samaan aikaan päivästä, päivällä 12 aikaan.

Nyt on alkanut olla outoja oireita, jotka viittaavat raskauteen. ensin alkoi kummalliset jalkakrampit, aina oikeasa jalassa. sitten tuli mahakipua.

Onko syytä hakea raskaustestiä jo? Voinko olla raskaana vaikka söin e-pillerit täysin oikein. :o

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu