Onko jollakin kokemusta tästä Oxynormista 5m, sehän on opiaatti? Minusta kyllä tuntuu, etten pärjää pelkästään tällä lääkkeellä 3krt/pv . Antakaa jotain vinkkejä mitä voisin ehdotella lääkärilleni tuon lääkkeen rinnalle. Kiitos.
OxyNorm 5mg
26
25091
Vastaukset
- minkä tyyppiseen
kipuun sitä käytät, niin ehkä joku keksisi jotain ehdotella. Hermosärky? Syöpäkipu? Tms. Eri kipuihin kun tepsii erilaiset lääkkeet.
- stella23
Mulla on selkä tosi kipeä. Yks diagnoosi oli lannerangan välilevyn rappeuma. Yksinkertaisesti olen sanonut että selkä on ihan sökö. Pieniä matkoja alle 500m ei pysty kävelemään ilman lääkkeitä. Semmoseen tautiin olen pillerit saanut.
- jantzu-
stella23 kirjoitti:
Mulla on selkä tosi kipeä. Yks diagnoosi oli lannerangan välilevyn rappeuma. Yksinkertaisesti olen sanonut että selkä on ihan sökö. Pieniä matkoja alle 500m ei pysty kävelemään ilman lääkkeitä. Semmoseen tautiin olen pillerit saanut.
"kipukynnystä nostavat" mielialalääkkeet, joita käytetään usein kroonisen ja neuropaattisen kivun hoidossa. Jos jotain esimerkiksi mainitsee, nii mieleen tulee äkkiseltään triptyl, noritren, lyrica, cymbalta jne. Nämä lääkkeet vaikuttavat siis kokonaisuudessaan niin, ettei välttämättä tarvitse kovinkaan paljoa enää kipulääkkeitä nappailla (jos hyvin käy) tai ainakaan sitä ei mene niin paljoa kuin ennen. Myös unenlaatu paranee. Ihan senki puolesta, että kipuja ei ole niin paljoa häiritsemässä unta.
Ehkä sun kannattas harkita tämmöstä vaihtoehtoa ja ehdottaa sitä myös lekurille. Älä kompastu siihen ajatukseen, että kyseessä on mielialalääke. Voimia kipujen kestämiseen. - kipupotilasss
jantzu- kirjoitti:
"kipukynnystä nostavat" mielialalääkkeet, joita käytetään usein kroonisen ja neuropaattisen kivun hoidossa. Jos jotain esimerkiksi mainitsee, nii mieleen tulee äkkiseltään triptyl, noritren, lyrica, cymbalta jne. Nämä lääkkeet vaikuttavat siis kokonaisuudessaan niin, ettei välttämättä tarvitse kovinkaan paljoa enää kipulääkkeitä nappailla (jos hyvin käy) tai ainakaan sitä ei mene niin paljoa kuin ennen. Myös unenlaatu paranee. Ihan senki puolesta, että kipuja ei ole niin paljoa häiritsemässä unta.
Ehkä sun kannattas harkita tämmöstä vaihtoehtoa ja ehdottaa sitä myös lekurille. Älä kompastu siihen ajatukseen, että kyseessä on mielialalääke. Voimia kipujen kestämiseen."kipukynnystä nostavat" mielialalääkkeet... haha en kyllä itse vaihtaisi oxynormia johonkin purkitettuun lobotomiaan xD klotriptyl ja tulehduskipulääkkeet ainakin ihan hirveetä paskaa. Kuhan sitä toleranssia ei tahallisesti kasvata niin ei pitäis tulla ongelmia kipujen kanssa.
- Anonyymi
jantzu- kirjoitti:
Ehkä sun kannattas harkita tämmöstä vaihtoehtoa ja ehdottaa sitä myös lekurille. Älä kompastu siihen ajatukseen, että kyseessä on mielialalääke. Voimia kipujen kestämiseen.Mahtavasti kirjotit. Respect
- m24v
minä olen käyttänyt samanlaista lääkettä nimeltä oxycontin 20mg ja kiroan kyllä tuon lääkkeen koska se aiheutti minulle todella vahvan riippuvuuden ja tuo oxynorm on sellainen lääke että jos ottaisit nyt 10mg se auttaisi mutta ei auta enää parinviikon päästä vaan sitten pitää saada jo 15mg ja niin edelleen ja maksa tykkää kovasti..oxynorm on vahva opiaatti rinnastettavissa mm morfiiniin ja sitä ei mielestäni pitäisi ihmisillä käyttää jatkuvana lääkityksenä vaan ainoastaan lyhyt aikaiseen käyttöön..
- yhtä kuin
Oxynorm, rinnakkainen...
- e8n5k3
yhtä kuin kirjoitti:
Oxynorm, rinnakkainen...
OxyContin on pitkävaikutteinen (depot) ja Oxynorm lyhytvaikutteinen.
- on samanlainen
e8n5k3 kirjoitti:
OxyContin on pitkävaikutteinen (depot) ja Oxynorm lyhytvaikutteinen.
vaiva, kuin aloittajalla, ilman kipulääkitystä ei ulos ole lähtemistä.
Lääkkeenä on ollut paramamax-cod, lyricaa kokeiltu, sitten tribtyl masennuslääkettä on ollut käytössä.
Toi epilepsialääke teki niin tokkuraisen olon puoleen päivään saakka ja ruokahalu kasvoi, enkä huomannut, että kivut olis vähentynyt.
Se vaihdettiin sitten masennuslääkkeeseen ja nyt mun syöminen ei ole ollenkaan hallinnassa, koko ajan on hirvee nälän tunne.
Eikä ole kivuliasuuteen auttanut, nukkunu olen ehkä vähän paremmin.
Kyllä tämäkin lääke on lopetettava, kun kiloja on tullu jo reilusti lisää, eikä kivut ole mihinkään hävinny.
Tällä liikuntakyvyllä ei kyllä kovin kaloreita kuluteta ja käsissä on yksi ongelma isää.
Lakkaakohan toi syöpöttely miten nopeesti, kun lopettaa lääkityksen, onko kellään kokemusta? - voivoi..
yhtä kuin kirjoitti:
Oxynorm, rinnakkainen...
itse olen kärsinyt neuropaattisesta kivusta 5 vuotta ja lääkkeitä menee keskimäärin kuukaudessa 800. Olen syönyt oxynormia (5mg) vähän yli vuoden annostuksella 6-8 päivässä. Tätä ei pitäisi pitkäaikaisena syödä, joten rinnalle otettiin oxycontin 20 mg, pitää ottaa yksi aamuin ja illoin. Syön myös panacodia, neurontinia ja noritrenia. Eikä auta ja olen vasta 19.Lääke kokeiluja on tehty useimpia, mistä Lyrica oli pahin. Lihoin 10 kg kahdessa päivässä, nukahtelin ihan miten sattuu jonka seurauksena kaaduin kaksi kertaa ja sain kulkea naama mustelmilla kun iskin pään.
Elimistö ei toimi enää, jos juon vaikka litran vettä niin se ei tule ulos. Olen kuin ilmapallo koko ajan.
Minun neuvoni on että yritä pysyä mahdollisimman vähissä lääkkeissä. Vaikka toki ymmärrän hyvin, että pakkohan sitä kipua on yrittää saada kuriin ettei pää räjähdä ja tule hulluksi, en vain toivoisi kenellekkään samaa tilannetta jossa itse ryven. - PinkkiSyöpäläinen
voivoi.. kirjoitti:
itse olen kärsinyt neuropaattisesta kivusta 5 vuotta ja lääkkeitä menee keskimäärin kuukaudessa 800. Olen syönyt oxynormia (5mg) vähän yli vuoden annostuksella 6-8 päivässä. Tätä ei pitäisi pitkäaikaisena syödä, joten rinnalle otettiin oxycontin 20 mg, pitää ottaa yksi aamuin ja illoin. Syön myös panacodia, neurontinia ja noritrenia. Eikä auta ja olen vasta 19.Lääke kokeiluja on tehty useimpia, mistä Lyrica oli pahin. Lihoin 10 kg kahdessa päivässä, nukahtelin ihan miten sattuu jonka seurauksena kaaduin kaksi kertaa ja sain kulkea naama mustelmilla kun iskin pään.
Elimistö ei toimi enää, jos juon vaikka litran vettä niin se ei tule ulos. Olen kuin ilmapallo koko ajan.
Minun neuvoni on että yritä pysyä mahdollisimman vähissä lääkkeissä. Vaikka toki ymmärrän hyvin, että pakkohan sitä kipua on yrittää saada kuriin ettei pää räjähdä ja tule hulluksi, en vain toivoisi kenellekkään samaa tilannetta jossa itse ryven.Heipsan!
Joudun syöpäkipujen vuoksi syömään päivässä 4x 75mmg lyricaa, 20mg oxynormia 2-6päivässä plus että
on se 100mikrogramman kipulaastari.
Tämä yhdistelmä on ollut nyt puolisen vuotta ja hyvin on toiminut. Olo ei ole tokkurainen, ainut häiritsevä sivuvaikutus on silloin tällöin ummetus, mutta sitähän on jokaisella joskus.
Lisäksi syön sirdalundia niskakipuihin ja imovanea nukahduksen apuun. Eli lääkearsenaali on aikamoinen.
Siihen päälle vielä syöpälääke (nexavar) ja kaikki muut virustorjuntalääkkeet.
MUTTA siis asiani oli että omalla kohdalla tuo oxynorm on ollut erittäin hyvä kipujen lievittäjä pidemmälläkin ajalla, en sitten tiedä onko kroppa jotenkin jo tottunut jos jonkinlaiseen droppiin ku on tää syöpäkin ollu jo kohta 5vuotta ja ikää on vasta 19... HUHHUH. Nyt on saattohoito käynnissä.. - huora90
voivoi.. kirjoitti:
Minun neuvoni on että yritä pysyä mahdollisimman vähissä lääkkeissä. Vaikka toki ymmärrän hyvin, että pakkohan sitä kipua on yrittää saada kuriin ettei pää räjähdä ja tule hulluksi, en vain toivoisi kenellekkään samaa tilannetta jossa itse ryven.Kukaan ei liho 2 päivässä joten haista vittu
- tietoa kaipaileva
PinkkiSyöpäläinen kirjoitti:
Heipsan!
Joudun syöpäkipujen vuoksi syömään päivässä 4x 75mmg lyricaa, 20mg oxynormia 2-6päivässä plus että
on se 100mikrogramman kipulaastari.
Tämä yhdistelmä on ollut nyt puolisen vuotta ja hyvin on toiminut. Olo ei ole tokkurainen, ainut häiritsevä sivuvaikutus on silloin tällöin ummetus, mutta sitähän on jokaisella joskus.
Lisäksi syön sirdalundia niskakipuihin ja imovanea nukahduksen apuun. Eli lääkearsenaali on aikamoinen.
Siihen päälle vielä syöpälääke (nexavar) ja kaikki muut virustorjuntalääkkeet.
MUTTA siis asiani oli että omalla kohdalla tuo oxynorm on ollut erittäin hyvä kipujen lievittäjä pidemmälläkin ajalla, en sitten tiedä onko kroppa jotenkin jo tottunut jos jonkinlaiseen droppiin ku on tää syöpäkin ollu jo kohta 5vuotta ja ikää on vasta 19... HUHHUH. Nyt on saattohoito käynnissä..Tervehdys sinulle. Melkoisen nuori olet mutta tunnut kuitenkin olevan asioiden kanssa melkoisen sinut kun täälläkin ihan asiallisia kirjoittelet. En nyt halua mitenkään edes verrata tilannettasi omaani mutta kaipailisin tietoja vielä tuosta oxynorm & lyrica yhdistelmästä, buustaako tämä lyrica tuota oksikodonia kivun lievityksessä ja kuinka hyvin? onko selkeä ero verrattuna oxyyn laastariin? Itsellä tulee kysymykseen tämä pitkävaikutteisempi oxycont ja ehkä lyrica, taitaa silti olla vaikutus aina henkilökohtainen. Kivut eivät (ainakaan toistaiseksi) ole syöpäkipuja, mutta melkoisen kovia kuitenkin. Kerro ihmeessä muutenkin tilanteestasi jos siltä tuntuu, vaikka eihän se meille muille kuulu mutta tulipahan nyt mieleen, ja koita jaksella kuitenkin.
- yökikkeli 3
huora90 kirjoitti:
Kukaan ei liho 2 päivässä joten haista vittu
Ostakaa mun ylim. Contit ja tramal 150mg pois. Luulis mevän perkele
- sintti 85
yökikkeli 3 kirjoitti:
Ota yhteyt jos on viel....
- pöö
yökikkeli 3 kirjoitti:
Onko tää joku huijaus yökikkeli 3
- huehuehuehueuheuheue
hyi contteja... turhaa paskaa ei voi edes rännittää... normit vois kelvatakkin 2e/mg
- Anonyymi
huora90 kirjoitti:
Kukaan ei liho 2 päivässä joten haista vittu
Älä haistatele kenelekään,oli tosi surkea
- ilpo79
haluan osallistus keskusteluun,nyt kipunásiat ajankohtaisia
- teemu2001
Käytän itse oxycontin 4 kertaa 20mg/pv,toleranssin noustua vaihdan norspan laastariin n.3k uukaudeksi.kerran vuodessa jos kivut ei hellitä käytän 2 viikkoa fentanyl laastareita.Yhteinen nimittäjä opiaateilla on toleranssin kasvu ja älyttömään lääkeaine määrän nostoon ei kannata lähteä,koska sitten tulee raja vastaan,ettei mikään auta.Tuossa kirjoiteltiin lyricasta ja muista lihas relaksanteista ne kannattaa jättää väliin ja yrittää ennemmin vahvistaa lihaksia liikunnalla,sekin poistaa kipuja kun tuki lihakset on kunnossa.Jos kivuiltaan pystyy niin kannattaa pitää vaikka 1 kuukauden lääkkeetön kausi,että elimistö saa huilattua ja puhdistettua itsensä.Itselläni takana 4 selkä leikkausta,niskaranka odottaa leikkausta.30 pros hermoradoista vioittunut ym muuta kaikkea vikaa.15 vuotta takana tälläistä elämää kipujen kanssa.Kipujen takia ei kannata eristäytyä muusta mailmasta vaan keksiä aktiviteettuia ,joka päivälle niin elämä on paljon helpompaa.Näillä palstoilla annetaan sitä sun tätä annos ohjeita ne kannattaa jättää kokeilematta.On kaksi eri asiaa lääke hoito kipujen poistoon ja toinen viihde käyttö.Kannattaa harkita kumman tiekseen valitsee.Hauskat joulun odotukset kaikille ja hupaisemmat uudet vuodet
- PamiReijo
Mulla toimii sopivasti 12-pack bissee 1 20mg oxycontin nokkaan. Kannattaa kokeilla mut elä veä liikaa että et oo nisti!
- kärsinyt
Tosi hyvä lääke kovaan kestämättömään kipuun,mutta vieroitusoireet oli tuskalliset,pikkuhiljaa vähentämällä pääsin eroon,mut ei ollut helppoa.Söin sitä 8kk.
Yhä vannon sen nimiin,en olis muuten pärjännyt. - kärsinyt
Mulla oli myös Oxynorm 5mg,tosi tehokas kivunviejä,sittemmin vähensin oma-aloitteisesti 2.5mg ja myöhemmin vähensin omilla konsteilla edelleen,kunnes äkkiä olin vapaa!
Hyvä lääke kovaan kipuun,syöpä ja leikkauskipuun yms.Suosittelen!- Anonyymi
Söi kovaa kipuun 7 kk oxynorm 5 mg, todella hyvä lääke. Ominneuvoin pääsin eroon.
- Anonyymi
Näin on. Leikkauskipuun ja syöpähoitojen haittoihin Oxynorm 5 mg todella tepsivä
- Anonyymi
Lääkärin asiahan se on määrätä isompi annos tuota tai eri lääkettä oheen!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2004353
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!421996- 611657
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331353Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581337Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93959SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26913Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10889Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186696