siskorvsoppen

..menikö oikein ..kaksi päivää jääkaapissa muhinut siskonmakkarakeittoni oli vieläkin käypää kamaa eikä siinä käytetyt perunatkaan olleet kärsineet inflaatioita?.. eipä tietenkään koska kyseessä on ihana ROOSAMUNDA..

29

439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta ei

      rosamundaa .. rosamunda on hyvä uuniperuna ...ihanaa..ja hyvät täytteet tai ihan voita ja hyvä luonnollinen perunan maku.

      • ..vaikka mihin tuo punainen roosamunda mun pottu mun pottuni pottuni mun..


      • *Pantteri*
        pervokki kirjoitti:

        ..vaikka mihin tuo punainen roosamunda mun pottu mun pottuni pottuni mun..

        olen jo syönyt:)Kertoilet aina niin"maukkaita"jutskia..Illan jatkot täydellä mahalla...raps..lämpsis..


      • *Pantteri* kirjoitti:

        olen jo syönyt:)Kertoilet aina niin"maukkaita"jutskia..Illan jatkot täydellä mahalla...raps..lämpsis..

        ..voin hyvällä omallatunnolla ottaa iisisti loppuillan..täydellä vatsalla..


      • pyöreä , peruna on soikea
        pervokki kirjoitti:

        ..vaikka mihin tuo punainen roosamunda mun pottu mun pottuni pottuni mun..

        peruna on ruokaa ihan oikeaa....nuoriso on siirtynyt paljon näihin muihin ruokiin , kuten pasta,riisi,ym. mutta kyllä hyvä peruna on


      • pyöreä , peruna on soikea kirjoitti:

        peruna on ruokaa ihan oikeaa....nuoriso on siirtynyt paljon näihin muihin ruokiin , kuten pasta,riisi,ym. mutta kyllä hyvä peruna on

        ..luovu en perunasta.. muutkin hyviä..mutta aina välillä perunaa..


      • vaikka onhan
        pervokki kirjoitti:

        ..luovu en perunasta.. muutkin hyviä..mutta aina välillä perunaa..

        nämä kaikki sipsitkin perunaa ...kai ...mutta ei osaa mieltää perunaksi ... tästä tulikin oikein oodi perunalle...


      • *Pantteri*
        pervokki kirjoitti:

        ..voin hyvällä omallatunnolla ottaa iisisti loppuillan..täydellä vatsalla..

        sanot ottavasi iisisti:)Ainahan sulla on jonkunmoinen"hässäkkä"menossa..Nautihan nyt olostasi..lämpsis..


      • *Pantteri* kirjoitti:

        sanot ottavasi iisisti:)Ainahan sulla on jonkunmoinen"hässäkkä"menossa..Nautihan nyt olostasi..lämpsis..

        ..se johtuu että sellasen kuvan oon antanut?? hhmm..ensi viikonloppuna pitää ottaa rajummin kun kaksi viikkoo ollut liiankin kiltisti..


      • vaikka onhan kirjoitti:

        nämä kaikki sipsitkin perunaa ...kai ...mutta ei osaa mieltää perunaksi ... tästä tulikin oikein oodi perunalle...

        ..tehdä oikein sydänverellä oodi roosamundalle..sen vois laittaa kirjaan..


      • *Pantteri*
        pervokki kirjoitti:

        ..se johtuu että sellasen kuvan oon antanut?? hhmm..ensi viikonloppuna pitää ottaa rajummin kun kaksi viikkoo ollut liiankin kiltisti..

        ottaa..jeps;)Ymmärrän yskän..Liika kiltteys on kyllä pahaksi!Siksi en voikkaan pitää kynsiäni aina piilossa..hmmm


      • ihana mies
        pervokki kirjoitti:

        ..tehdä oikein sydänverellä oodi roosamundalle..sen vois laittaa kirjaan..

        pervokki, susta sais hyvän miehen ....


      • *Pantteri* kirjoitti:

        ottaa..jeps;)Ymmärrän yskän..Liika kiltteys on kyllä pahaksi!Siksi en voikkaan pitää kynsiäni aina piilossa..hmmm

        ..jos ei muuta ostan itselleni juovuketta..pienen tauon jälkeen.. sallin sen..ja jos en lähde uulos jään kotiin ja teen vaikkapaa...suklaakakkua.. ja sitten otan juovuketta..kutsun ehkä kavereita.. ja pysyn erossa huuhaalta..


      • ihana mies kirjoitti:

        pervokki, susta sais hyvän miehen ....

        ..et ajattelet tollai..sillä lailla..


      • *Pantteri*
        pervokki kirjoitti:

        ..jos ei muuta ostan itselleni juovuketta..pienen tauon jälkeen.. sallin sen..ja jos en lähde uulos jään kotiin ja teen vaikkapaa...suklaakakkua.. ja sitten otan juovuketta..kutsun ehkä kavereita.. ja pysyn erossa huuhaalta..

        perjantai meininki sulla:)Musta justiin pe-ilta on viikon paras hetki oleiluun...ystäviin yms..vai suklaakakkua,nam:)Viskaahan pala tännekkin ohi kulkiessasi;))


      • *Pantteri* kirjoitti:

        perjantai meininki sulla:)Musta justiin pe-ilta on viikon paras hetki oleiluun...ystäviin yms..vai suklaakakkua,nam:)Viskaahan pala tännekkin ohi kulkiessasi;))

        ..mitä teen,,mutta jotain teen enkä tekemättömäksi jätä..välillä pitää harrastaakin jotain..


      • *Pantteri*
        pervokki kirjoitti:

        ..mitä teen,,mutta jotain teen enkä tekemättömäksi jätä..välillä pitää harrastaakin jotain..

        kakkujen/ruoan teko sun harrastuksiin?Oot monipuolinen mies..oletko nyt kirjotellut tai maalaillut viime aikoin(öisin)?


      • *Pantteri* kirjoitti:

        kakkujen/ruoan teko sun harrastuksiin?Oot monipuolinen mies..oletko nyt kirjotellut tai maalaillut viime aikoin(öisin)?

        ..ruuanlaitto on kuin taidetta heh.. sekin kuuluu harrastuksiini.. yritän oppia erilaisia taitoja..

        työt ovat vieneet kaiken ajan.. en oo ehtinyt kirjoittaa enkä maalata.. tässähän taantuu..


      • *Pantteri*
        pervokki kirjoitti:

        ..ruuanlaitto on kuin taidetta heh.. sekin kuuluu harrastuksiini.. yritän oppia erilaisia taitoja..

        työt ovat vieneet kaiken ajan.. en oo ehtinyt kirjoittaa enkä maalata.. tässähän taantuu..

        anna taitojesi vaan ruostua:)Taiteelle pitää löytyä aina aikaa...se pitää miehen tiellä,niinkuin ruisleipä:)


      • *Pantteri* kirjoitti:

        anna taitojesi vaan ruostua:)Taiteelle pitää löytyä aina aikaa...se pitää miehen tiellä,niinkuin ruisleipä:)

        ..sitte maalata taas.. mutta ei se raskaan työn jälkeen oikein onnistu.. nyt lopetan huuhailut ja menen saunaan..


      • kommentti.......
        *Pantteri* kirjoitti:

        anna taitojesi vaan ruostua:)Taiteelle pitää löytyä aina aikaa...se pitää miehen tiellä,niinkuin ruisleipä:)

        tyhmältä


      • *Pantteri*
        pervokki kirjoitti:

        ..sitte maalata taas.. mutta ei se raskaan työn jälkeen oikein onnistu.. nyt lopetan huuhailut ja menen saunaan..

        löylyjä ja lokoisaa illan jatkoa..lämpsis;)


      • pervokki kirjoitti:

        ..et ajattelet tollai..sillä lailla..

        naiset sillai ajatellaan;) Susta joku saa vielä hyvän miehen... ja mä todella sen sulle soisin, et löytäisit jo sen paremman puoliskosi. Jonkun lämminsydämmisen ja juurevan muusan;)


    • kbasa

      ja keitto säilyy kuukauden
      puolalaiset osaa säilöä nääs :-)

      • ..munkin pitäs alkaa säilömään..vaikka mitä..ja perustaa uuteen kämppääni makkaratehdas..


    • makkarakeitossasi
      • ..sentäs.. vaikka nuo noidat ovatkin syötävän ihania..


    • Miihis

      muhittaa hyvää soppaa pari päivää jääkaapissa! Se antaa ihmisestä hälläväliä-kuvan ja on maailmanlaajuisesti ajateltunakin turmiollista tuhlaamista.

      Ruoka pitää syödä tuoreena! Varsinkin herkkä rosamunda pahastuu muhiessaan kylmässä kenenliesiskonmakkaroiden seassa.. Julmaa. Paljonko asiaa auttaa, kun vielä vie sopan mahassaan saunaan...

      • ..soppaa tuli iso satsi.. sitä kun tarjotaan muillekin..sille asialle en voi mitään että muut..syövät vähän ja vain yhtenä päivänä noudattaen tuota ruoka syäötävä tuoreena systeemiä.. minä ole säästeliäs ja soppa kelpaa hiukan vanhanakin.. ja perunat pahastuu mutta sitä ihmettelin että juuri roosamunda ei pahastunut vaikka missä lie liemessä muhinutkin.. johtopäätös.. roosamunda kestää eikä pahastu ja voi syödä jäminä parinkin päivän kuluttua.. tähän päättyivät tiedotukset..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      76
      590
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe