Mistähän voisi johtua silmien valkuaisten keltaisuus?
Käytän todella harvoin alkoholia, enkä usko maksa-arvoissani, tai muissa olevan vikaa. Voisiko syynä olla alaikäisenä juotu yksi kerta viinaa? Silmien valkuaisten keltaisuus on näkynyt yläasteen alusta saakka. Minulla ei myöskään ole allergiaa.
Silmien valkuaiset kellertää
4
8121
Vastaukset
- ----------------------
voi johtua kuivista silmistä,jolloin sarveiskalvo on hauras ja se värjäytyy helposti. ainakin omalla kohdallani kuivista silmistä. mutta jos silmät ovat huomattavasti keltaiset niin kyllä lääkärille pitäis mennä...
- keltaisuus viittais
maksan toimintaan. Onko hepatiitit testattu? Ei tuo alaikäisenä juotu kerta-annos viinaa selitä keltaisuutta.
- Nimetön
Kysymyksessä saattaa olla Gilbertin oireyhtymä. Liittyy bilirubiniin. Täysin vaaraton eikä vaadi hoitoa. Minula todettiin 30 vuotta sitten.Käy Googlaamassa saadaksesi lisätietoa.
T.Teppana-Jänis - keltasilmäinen
Sinulla on mitä todennäköisimmin Gilbertin oireyhtymä, joka on täysin vaaraton perinnöllinen "sairaus". Keltaisuus johtuu siitä, että maksa ei kykene hajottamaan bilirubiinia tarpeeksi nopeasti ja tästä syystä sitä kertyy hiukan elimistöön.
Kävin saman "vaivan" takia lääkärissä ja minulta otettiin verikokeet. Lääkäri antoi minulle diagnoosin.
Kyse ei ole varsinaisesta sairaudesta, ehkä ennemmin "ominaisuudesta", näin minua neuvottiin. Voit olla huoleti asian suhteen. Voit tietty käydä varmistamassa asian lääkärissä, jos jää vaivaamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865