Kuka rikkain, ken suurituloisin ?

Eräskin rikas mies painiskeli työvoimapulan kanssa. Palkkasi sitten, pientä omahyväisyyttäkin tuntien, muiden muassa erään lähistöllä asuvan köyhän, joka eli toimeentulotuen varassa, hoitamaan suurta ja tuottoisaa metsäänsä. Ei se tuolla metsässä ketään haittaa, vaikka se tyyppi
onkin jonkin sortin uskovainen, päätteli rikas metsänomistaja. Kyllä metsään rukouksia mahtuu.

Seuraavana yönä seutukunnan rikkaiin mies näki unta. Että tänä yönä kuolee kylän rikkain mies.
Aamulla mies oli riemuissaan siitä, ettei uni ollutkaan totta. Sitten hän meni kontrolloimaan, oliko
uusi työläinen lähtenyt työmaalleen. Ei näkynyt siellä. Meni hänen kotiinsa. Siellähän mies makasi.
Vaan ei hengittänyt.

Matt 6:19-20

19 Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle, missä koi ja ruoste raiskaa ja missä varkaat murtautuvat sisään ja varastavat.   
20 Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, missä ei koi eikä ruoste raiskaa ja missä eivät varkaat murtaudu sisään eivätkä varasta.   

TAIVASTEN VALTAKUNTA

Matt. 13:44    Taivasten valtakunta on peltoon kätketyn aarteen kaltainen, jonka mies löysi ja kätki; ja siitä iloissaan hän meni ja myi kaikki, mitä hänellä oli, ja osti sen pellon.    

Tuo vertaus voidaan selittää vain yhdellä lailla - Jeesus osti maailman, jotta saisi omakseen helmen, ihmissielut.

Joh. 1:29
Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin.
Päivän sana (25.5.) Fil. 3:12
Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin. Oppi uskon kautta tapahtuvasta vanhurskauttamisesta on sangen liukas ja arka asia, ei tosin itsessään, vaan meidän osaltamme, sillä sinänsä se on varmaa varmempi.
Tämän huomaan itse hyvin usein. Tiedänhän minä, missä pimeydessä toisinaan työskentelen.
Usein kadotan joka ainoan armon ja evankeliumin säteen aivan kuin paksuihin ja pimeisiin pilviin.
Tiedän myös, että harjaantuneet ja mitä varmimpia askeleita astuvat joutuvat tässä liukkaalle.
Jokaisen Jumalaa pelkäävän on siis mitä uutterimmin ja totuudessa ahkeroitava käsittääkseen ja säilyttääkseen tämän opin.
On myös nöyrästi rukoillen käännyttävä Jumalan puoleen ja harjoitettava sanaa lakkaamatta sitä lukien ja tutkien.
Ja vaikka olemme kamppailleet sangen urhoollisesti, meillä on kuitenkin vielä edessämme monta kuumaa saunaa, sillä vihollisemme eivät ole heikkoja ja halveksittavia, vaan hyvin ankaria ja uutteria.
Niitä ovat lihamme, maailma vaaroineen, vieläpä laki, synti, kuolema, Jumalan viha ja tuomio ja lopuksi itse perkele, joka ei milloinkaan lakkaa kiusaamasta meitä eksyttääkseen ellei kaikkia, niin ainakin monta meistä.

Martti Luther - Mannaa Jumalan lapsille

7

161

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se kuollut

Antti V. Kantola?

• Kun taas vaihdoit aihetta

Vaihdoit taas asialinjalta henkilöherjalinjalle.
        Mikä sinua riivaa?

Jeesus osti maailman pellon ja nosti helmet esiin
        maan povesta ja ylös. Itse makasi maan povessa
        3 päivää. Se ennustettiin profeetoissa, eikä se
        tarkoittanut vuosia tai tuhansia vuosia, vaan
        kolmea päivää ja kolmea yötä.

Mutta Peto vallitsee ihmiskuntaa vaivanaikana
        2300 päivää ja yötä.

Dan 8.
        12 Päivittäisen uhrin sijaan pantiin jumalaton ja väärä palvelus, ja totuus sortui maahan. Ja sarvi menestyi yhä kaikissa toimissaan.

13 Sitten minä kuulin pyhien enkelien puhuvan, ja yksi heistä kysyi toiselta: "Kuinka kauan meidän täytyy katsella tätä? Päivittäinen uhri on poissa, jumalattomuus levittää tuhoa, ja pyhäkkö ja palvelus on tallattu maahan!" [Luuk. 21:24; Ilm. 11:2]

14 Toinen vastasi: "Niin kauan, että kaksituhatta kolmesataa iltaa ja aamua on kulunut; sitten nousee pyhäkkö taas kunniaan."

Mutta hengellisesti rikkaiksi itseään luulevat
        tulevat viimeisiksi ja hengellisesti köyhät
        ensimmäiseksi. Jeesus-vallankumouksen myötä.
        Lakihenkisten valta luhistuu vielä lopullisesti.

Matt. 20:16
        "Näin viimeiset tulevat ensimmäisiksi ja ensimmäiset viimeisiksi." [Matt. 19:30 ]

Matt. 5:3
        "Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta

Yx_evankeelinen adventisti

• Intoilenko Jeesuksen hyväks...
        Kun taas vaihdoit aihetta kirjoitti:

Vaihdoit taas asialinjalta henkilöherjalinjalle.
        Mikä sinua riivaa?

Jeesus osti maailman pellon ja nosti helmet esiin
        maan povesta ja ylös. Itse makasi maan povessa
        3 päivää. Se ennustettiin profeetoissa, eikä se
        tarkoittanut vuosia tai tuhansia vuosia, vaan
        kolmea päivää ja kolmea yötä.

Mutta Peto vallitsee ihmiskuntaa vaivanaikana
        2300 päivää ja yötä.

Dan 8.
        12 Päivittäisen uhrin sijaan pantiin jumalaton ja väärä palvelus, ja totuus sortui maahan. Ja sarvi menestyi yhä kaikissa toimissaan.

13 Sitten minä kuulin pyhien enkelien puhuvan, ja yksi heistä kysyi toiselta: "Kuinka kauan meidän täytyy katsella tätä? Päivittäinen uhri on poissa, jumalattomuus levittää tuhoa, ja pyhäkkö ja palvelus on tallattu maahan!" [Luuk. 21:24; Ilm. 11:2]

14 Toinen vastasi: "Niin kauan, että kaksituhatta kolmesataa iltaa ja aamua on kulunut; sitten nousee pyhäkkö taas kunniaan."

Mutta hengellisesti rikkaiksi itseään luulevat
        tulevat viimeisiksi ja hengellisesti köyhät
        ensimmäiseksi. Jeesus-vallankumouksen myötä.
        Lakihenkisten valta luhistuu vielä lopullisesti.

Matt. 20:16
        "Näin viimeiset tulevat ensimmäisiksi ja ensimmäiset viimeisiksi." [Matt. 19:30 ]

Matt. 5:3
        "Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta

Yx_evankeelinen adventisti

Gal. 4:17
        Heillä on intoa teidän hyväksenne, mutta ei oikeata; vaan he tahtovat eristää teidät, että teillä olisi intoa heidän hyväksensä.

Kirjoitti Paavali, joka tunnusti vanhan elämänkatsomuksensa
        suunnan vääräksi . . .

Fil. 3:6
        intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.

• tänäänkin

Sitä se on, ei haluta maksaa rengille palkka, että eläisi.
      Tuossa eräs, sukulaiseni miehen veli valitti, ettei saa työntekijöitä.
      No syyhän on selvä, ei haluta maksaa tehdystä työstä siihen kuuluvaa palkaa.
      _Eli rikkain on se, joka elää saitamaisesti ja nappaa tulonsa sen mukaan.

• Että armo olisi armoa

Niinkö adventisti ajattelee nykyään, new age?
        Mutta Jumalallakin on omat periaatteensa asiasta.

Matteus 20. - - Vertaus viinitarhan työmiehistä

1 "Taivasten valtakuntaa voi verrata isäntään, joka aamuvarhaisella lähti palkkaamaan työmiehiä viinitarhaansa.
        2 Hän sopi miesten kanssa yhden denaarin päiväpalkasta ja lähetti heidät viinitarhaan.
        3 Päivän kolmannella tunnilla* hän lähti taas ulos ja näki, että torilla seisoi vielä miehiä jouten. [Päivä ja yö jaettiin molemmat 12 tuntiin. "Kolmas tunti" tarkoittaa aikaa noin kello kahdeksasta yhdeksään, "yhdestoista tunti" aikaa kello neljästä viiteen iltapäivällä.]
        4 'Menkää tekin viinitarhaan', hän sanoi heille, 'minä maksan teille sen, mitä kuuluu maksaa.'

Matteus 20.

9 Ne, jotka oli palkattu yhdennellätoista tunnilla, tulivat ja saivat kukin denaarinsa.
        10 Kun ensiksi palkatut tulivat, he luulivat saavansa enemmän, mutta hekin saivat vain denaarin.
        11 Silloin he nostivat metelin ja sanoivat isännälle:
        12 'Nämä viimeksi tulleet tekivät työtä yhden ainoan tunnin, ja silti sinä annat heille saman kuin meille, jotka olemme kantaneet päivän kuorman ja helteen.'
        13 Mutta isäntä sanoi yhdelle miehistä: 'Ystäväni, enhän minä tee sinulle vääryyttä. Emmekö me sopineet denaarista?
        14 Ota omasi ja mene. Minä tahdon maksaa tälle viimeksi tulleelle saman kuin sinulle,
        15 ja kai minä saan omallani tehdä mitä haluan? Katsotko sinä karsaasti sitä, että minä olen hyvä?' [Room. 9:16]
        16 "Näin viimeiset tulevat ensimmäisiksi ja ensimmäiset viimeisiksi." [Matt. 19:30 ].

Room. 11:6
        Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.

Nurjamieliset tulevat viimeisiksi

• Seurakunnassa
        Että armo olisi armoa kirjoitti:

1 "Taivasten valtakuntaa voi verrata isäntään, joka aamuvarhaisella lähti palkkaamaan työmiehiä viinitarhaansa.
        2 Hän sopi miesten kanssa yhden denaarin päiväpalkasta ja lähetti heidät viinitarhaan.
        3 Päivän kolmannella tunnilla* hän lähti taas ulos ja näki, että torilla seisoi vielä miehiä jouten. [Päivä ja yö jaettiin molemmat 12 tuntiin. "Kolmas tunti" tarkoittaa aikaa noin kello kahdeksasta yhdeksään, "yhdestoista tunti" aikaa kello neljästä viiteen iltapäivällä.]
        4 'Menkää tekin viinitarhaan', hän sanoi heille, 'minä maksan teille sen, mitä kuuluu maksaa.'

Matteus 20.

9 Ne, jotka oli palkattu yhdennellätoista tunnilla, tulivat ja saivat kukin denaarinsa.
        10 Kun ensiksi palkatut tulivat, he luulivat saavansa enemmän, mutta hekin saivat vain denaarin.
        12 'Nämä viimeksi tulleet tekivät työtä yhden ainoan tunnin, ja silti sinä annat heille saman kuin meille, jotka olemme kantaneet päivän kuorman ja helteen.'
        13 Mutta isäntä sanoi yhdelle miehistä: 'Ystäväni, enhän minä tee sinulle vääryyttä. Emmekö me sopineet denaarista?
        14 Ota omasi ja mene. Minä tahdon maksaa tälle viimeksi tulleelle saman kuin sinulle,
        15 ja kai minä saan omallani tehdä mitä haluan? Katsotko sinä karsaasti sitä, että minä olen hyvä?' [Room. 9:16]
        16 "Näin viimeiset tulevat ensimmäisiksi ja ensimmäiset viimeisiksi." [Matt. 19:30 ].

Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.

Jaakob 2. luku

6 Mutta te olette häväisseet köyhän. Eivätkö juuri rikkaat teitä sorra, ja eivätkö juuri he vedä teitä tuomioistuimien eteen?
        7 Eivätkö juuri he pilkkaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?
        8 Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;

9 mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia.
        10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.
        11 Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja.

12 Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva.
        13 Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.

Olkaatten siunatut!

• tänäänkin
        Että armo olisi armoa kirjoitti:

Matteus 20.

Niin, en vastannut adventistina, totesin vain elämän realiteetin missä mennään.
        Arkimaailmassa puhutaan, että ei saada työntekijöitä, niin, ilmaiseksi tai palkalla jolla ei eletä. Tuo työnantajakaan ei varmasti kuulu kuin omaan mielipideuskontoonsa mikä se onkaan, ehkä pärjää vain omillaan.

Sain tuossa eräältä ystävältä uusintapainosta aivan vanha-tekstisen ison katekismuksen, jota ei ilmeisesti hänen sanojensamukaan ole sovitettu tämän päivän uskonkäsitykseen.
        Hieman vilkasten, taijetaan olla aika "perkeleen" lapsia selityksinemme. Sen verran rustaillaan Jumalan tahdon äärellä vesiämpärin kanssa.
        Tätä se arjen kristillisyys on, meidän jumalankuvineen. Toivottavasti tuolla denaripäivillä se meille armonpalkka tulisi, kun näyttää siltä, että ajatuksinemme palveluisäntä onkin toinen vaikka "luulemme" palvelevamme Jumalan valtakuntaa.
        Näissä valtakunnissa rajat ovat erilaiset ja tolpanväli on erilainen Jumalan silmissä kuin maallistuneiden uskonnollistuneiden kristittyjen silmillä katsoo, ja uskonnollisuus voidaan käsittää hyvin laajasti. Voisipa sanoa näin, kun tuolla uskontunnustusta sekä Isämeidän rukousta kirkossa puhuu, että mitä se tarkoittaa "tapahtukoon sinun tahtosi täällä maan päällä".
        Tahdontäyttäjät niin suuresti kulkee omatahtoista tietä osoittaen sen jumalalliseksi tahdoksi.
        Niin, se denarin palkka, tuleekohan se siitäkin savotasta. Ehkä ne rukkaset siltäosin kannattaisi laittaa siihen naulaan hirsiseinään lyötyyn "naulakkoon" naulariviin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      176
      1530
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      96
      736
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      725
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      203
      588
    5. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      536
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      126
      536
    7. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      526
    8. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      518
    9. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      500
    10. toivottavasti kohta jo kohdataan

😍😍😍😍😍 sinua olen odottanut varmasti koko elämäni
      Ikävä
      25
      483
    Aihe