Jos tänään ostaa
a) käytetyn
b) uuden diesel-auton,
niin milloin se käyttövoimavero pitää maksaa ja maksetaanko osamaksuna vai kerralla?
Milloin se vero pitää maksaa?
25
2016
Vastaukset
- se...
maksulappu ilmesty kuukauden sisällä ostosta ja maksuaikaa on yleensä kuukausi. Ja veron voi maksaa 1-4 erässä.
- näin on
jos ostat käytetyn sillä siinähän on vero maksettu v. 2008 eli uusi tulee sitten loppovuodesta.
- TDITDI
näin on kirjoitti:
jos ostat käytetyn sillä siinähän on vero maksettu v. 2008 eli uusi tulee sitten loppovuodesta.
Uuteen tuli dieselveron maksupäivä noin kuuden viikon päästä käyttöönotosta.
Eiköhän käytetyssäkin maksuvelvollisuus siirry heti uudelle omistajalle. - omistaja ole
TDITDI kirjoitti:
Eiköhän käytetyssäkin maksuvelvollisuus siirry heti uudelle omistajalle.maksanut veroa sen voi joutua maksamaan uusi omistaja, siis edellisen omistajan verot, varmista asia.
- Gulf
näin on kirjoitti:
Ei ole ollut näin pitkään aikaan. Käyttövoimavero maksetaan auton hallussapito ajalta - jos kuitenkin edellinen omistaja on jättänyt veroja maksamatta voivat ne siirtyä seuraavalle omistajalle.
Yleisesti kuitenkin enää ei käyttövoimaveroa makseta kuten dieselveroa kalenterivuosi kerrallaan. Nyt maksetaan käyttövoimavero siitä päivästä kun auto on sinun nimiisi tai haltuusi siirretty. Maksu tapahtuu 1.-4. erässä. - näin,kuten kirjoitit
Gulf kirjoitti:
Ei ole ollut näin pitkään aikaan. Käyttövoimavero maksetaan auton hallussapito ajalta - jos kuitenkin edellinen omistaja on jättänyt veroja maksamatta voivat ne siirtyä seuraavalle omistajalle.
Yleisesti kuitenkin enää ei käyttövoimaveroa makseta kuten dieselveroa kalenterivuosi kerrallaan. Nyt maksetaan käyttövoimavero siitä päivästä kun auto on sinun nimiisi tai haltuusi siirretty. Maksu tapahtuu 1.-4. erässä.Täytyy vain ihmetellä näitä tietämättömiä uusavuttomia ihmisiä.Kannattais ottaa asioista selvää ennenkuin täyttelee näitä palstoja tyyliin "paljonko kello oli eilen kahentoista aikaan".
- Näin menee
TDITDI kirjoitti:
Eiköhän käytetyssäkin maksuvelvollisuus siirry heti uudelle omistajalle.Verovelvollisuus vaihtuu kun hallintakin vaihtuu, eli vanhaa hyvitetään ja uusi saa vähän ajan päästä laskun...
- Anonyymi
kiitos vastauksesta. pitääkö koko vuoden vero maksaa vai mistä se koostuu, entisessä oli yli 800 n vero vuodessa . kai se on jotenkin ostohetkeen riippuvainen
- Anonyymi
näin on kirjoitti:
jos ostaa liikkeestä niin ne on seisontavakuutuksessa. mites diisseli vero.
- Anonyymi
omistaja ole kirjoitti:
maksanut veroa sen voi joutua maksamaan uusi omistaja, siis edellisen omistajan verot, varmista asia.
liikkeestä ostettu eikai ne ota myyntii verotonta autoa.
- Anonyymi
Gulf kirjoitti:
Yleisesti kuitenkin enää ei käyttövoimaveroa makseta kuten dieselveroa kalenterivuosi kerrallaan. Nyt maksetaan käyttövoimavero siitä päivästä kun auto on sinun nimiisi tai haltuusi siirretty. Maksu tapahtuu 1.-4. erässä.kiitos . pelastit yöuneni. jos se nyt on niin. Ois toinen diisseli myytävän pihassa justiin pussiin laitan sitä.
- Anonyymi
näin,kuten kirjoitit kirjoitti:
Täytyy vain ihmetellä näitä tietämättömiä uusavuttomia ihmisiä.Kannattais ottaa asioista selvää ennenkuin täyttelee näitä palstoja tyyliin "paljonko kello oli eilen kahentoista aikaan".
Tiiätkö sinä niin sanottu uusavuton siksihän täällä kysytään näitä asioita, me sentään kysytään ei kaikki ole kaikkitietäviä ne on viisaita kun kysyvät. VIISAS EI TIELTÄ EKSY. jos ite oot noin tietävä niin ihmettelen että miksi täällä roikut . minä esim. saan täältä paljon tietoa. kerro mulle paljonko litralle kastiketta laitetaan suolaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiiätkö sinä niin sanottu uusavuton siksihän täällä kysytään näitä asioita, me sentään kysytään ei kaikki ole kaikkitietäviä ne on viisaita kun kysyvät. VIISAS EI TIELTÄ EKSY. jos ite oot noin tietävä niin ihmettelen että miksi täällä roikut . minä esim. saan täältä paljon tietoa. kerro mulle paljonko litralle kastiketta laitetaan suolaa.
silloinko lisäsit suolaa, jos jatkoit sitä keittoa vedellä niin muistitko lisätä suolaa.
- jorma7
Paljonko kello oli silloin? Alkoi kiinnostaa.
- Anonyymi
NO MINÄ KÄVIN VESSASSA JA MUN AIKA LISÄ ON VAIN MUN MULLE UUS AUATO SE ON MULLE RAKSA JA KÄYTTÖKELPOINEN EN MINÄ RIKAS OLE MUTTA HALUSIN VAIN TIETÄÄ NÄITÄ ASIOITA JA TÄÄLTÄ YLEISETI SAA TIETOA KUN KIRJOITTAA JA JOS MINÄ OON UUS AVUTON NIIN TOIVON ETT3EI SINULLE KOSKAAN MUTKANPAIKKAA TULE MUTTA MINULTA VOIT AINA KYSYÄ .EN HAUKU SINUA TYHMINEEN KYSYMYKSINEEN VAIKKA AUTON MOOTTORISTA. SUOLA ON TÄRKIÄ IHMISKUNNALLE..
- Anonyymi
siis jos ostin diisseli auton syyskuun lopussa niin milloin vero pitää maksaa ja paljonko se on
- Anonyymi
halusin vain kysyä ja sain vastauksen kiitos tulee varmaan mieshenkilölle jolle nais autoiliatkin on kanssa liikkujia ja sinä joka vain muuten roikut siellä niin voidaanhan me keskustella muistakin asioista tässä . mitä kuuluu
- Anonyymi
jos tähän aukatiin tämä . NIIN MIKSEMME ME DIISELAUTON AJAJAT VOITAS MITEN TÄMÄN SANOS MUN AUTOSSA ON PALJON VÄHEMMÄN PÄÄSTÖJÄ KUIN NAAPURIN VANHASA AUSTINISSA MIKSI MEITÄ VEROTETAAN MULTAKIN MENEE VUODESSA VALTIOLLE N. 850.00 VEROJA PASKASTA MÄÄ JOUSUN MAKSAA TYÖPAIKAN NOIN 40.E LÄMMITYSPAIKAN VAIN EES PIUHAA KÄYTÄ MU
- Anonyymi
TÄSSÄ ADRENAALINOUSEE .MIKSI ON DIISEL VERO
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TÄSSÄ ADRENAALINOUSEE .MIKSI ON DIISEL VERO
MITEN TÄÄ ON NÄIN VAIKEAA . ONHAN MUITAKIN DISEAUTOJEN KÄYTTÄJIÄ KUIN MINÄ. ENNEN TAI ENNEN KAKSIKUUKAUTTA SITTEN DIISSELIN HINTA OLI HALVEMPI KUIN NYT MUTTA DIISSELIVERO EI OLE HALVEMPI MINÄKIN MAKSAN YLI 850.00 VUODESAA JA VÄHÄN YLIKIN VALTIONPUSSIIN PENSA VERO OIS AIKA KIVA. TAI AUTO VERO . MILLÄHÄN POLTTOAINEELLA VALTIOVALLAN AUTOT KÄY.ONKO SITÄ TUTKITTU. JA NIILLE KANS SIISSELIVERO MINÄ OLEN VERONMAKSAJA. NO TULIHAN TUOTA MUTTA KÖKÖ SYDÄMMESTÄ.Ä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MITEN TÄÄ ON NÄIN VAIKEAA . ONHAN MUITAKIN DISEAUTOJEN KÄYTTÄJIÄ KUIN MINÄ. ENNEN TAI ENNEN KAKSIKUUKAUTTA SITTEN DIISSELIN HINTA OLI HALVEMPI KUIN NYT MUTTA DIISSELIVERO EI OLE HALVEMPI MINÄKIN MAKSAN YLI 850.00 VUODESAA JA VÄHÄN YLIKIN VALTIONPUSSIIN PENSA VERO OIS AIKA KIVA. TAI AUTO VERO . MILLÄHÄN POLTTOAINEELLA VALTIOVALLAN AUTOT KÄY.ONKO SITÄ TUTKITTU. JA NIILLE KANS SIISSELIVERO MINÄ OLEN VERONMAKSAJA. NO TULIHAN TUOTA MUTTA KÖKÖ SYDÄMMESTÄ.Ä
NO AIKA VIHAINEN OLEN, MUTTA PERIKSI EN ANNA. MEITÄ DIISSELI AUTOILIOITA SAKOTAETAAN TYÖSSÄKÄYNNISTÄ. USKON ETTTÄ JOKAISEN MINKÄ'MINUNKIN.DIISSELI AUTO , AUTONI ON NIIN. SE ON PALJON PUHTAAAMPI KUIN YKSIKÄÄN PENSAAUTO . MEILLÄKIN PITKÄNMATKAN DIIASSELEILLÄ ON OIKEUS KÄYDÄ TÖISSÄ, EIKÄ TARTTIS AUTUA VAIHTAA. KUN EI OO EDES VARA. MUTTA VOIMMEHAN JÄÄDÄ TÖISTÄ POIS SIIS POLTTOAINVERO OISKO JOTENKIN JÄRKEVÄÄ KAIKILLE OSAPUOLILLE
SUOMESSA'
OOMMEHAN SUOMALAISIA. SUOMEN VALTIO JA DIISELI VEROMMEKIN MAKSAMME EIKA KIITETTÄVÄSTI AINAKIN MINÄ. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
NO AIKA VIHAINEN OLEN, MUTTA PERIKSI EN ANNA. MEITÄ DIISSELI AUTOILIOITA SAKOTAETAAN TYÖSSÄKÄYNNISTÄ. USKON ETTTÄ JOKAISEN MINKÄ'MINUNKIN.DIISSELI AUTO , AUTONI ON NIIN. SE ON PALJON PUHTAAAMPI KUIN YKSIKÄÄN PENSAAUTO . MEILLÄKIN PITKÄNMATKAN DIIASSELEILLÄ ON OIKEUS KÄYDÄ TÖISSÄ, EIKÄ TARTTIS AUTUA VAIHTAA. KUN EI OO EDES VARA. MUTTA VOIMMEHAN JÄÄDÄ TÖISTÄ POIS SIIS POLTTOAINVERO OISKO JOTENKIN JÄRKEVÄÄ KAIKILLE OSAPUOLILLE
SUOMESSA'
OOMMEHAN SUOMALAISIA. SUOMEN VALTIO JA DIISELI VEROMMEKIN MAKSAMME EIKA KIITETTÄVÄSTI AINAKIN MINÄ.PALJONKO PENSAN MAKSAJAT MAKAVAT VEROJA
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PALJONKO PENSAN MAKSAJAT MAKAVAT VEROJA
OIS KIVA TIETÄÄ SIIS PALJONKO PENSAN MAKSAJAT MAKAVAT VEROJA PENSA ONHAN HALPAA NYT .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PALJONKO PENSAN MAKSAJAT MAKAVAT VEROJA
MIKSEI SUOMEN VEROTUS ANNA ANTEEKSI DIISSELI VEROTUSTA
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MIKSEI SUOMEN VEROTUS ANNA ANTEEKSI DIISSELI VEROTUSTA
huutista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä231131Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73869