Milloin se vero pitää maksaa?

Dieseliä miettimässä...

Jos tänään ostaa

a) käytetyn
b) uuden diesel-auton,

niin milloin se käyttövoimavero pitää maksaa ja maksetaanko osamaksuna vai kerralla?

25

1807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se...

      maksulappu ilmesty kuukauden sisällä ostosta ja maksuaikaa on yleensä kuukausi. Ja veron voi maksaa 1-4 erässä.

      • näin on

        jos ostat käytetyn sillä siinähän on vero maksettu v. 2008 eli uusi tulee sitten loppovuodesta.


      • TDITDI
        näin on kirjoitti:

        jos ostat käytetyn sillä siinähän on vero maksettu v. 2008 eli uusi tulee sitten loppovuodesta.

        Uuteen tuli dieselveron maksupäivä noin kuuden viikon päästä käyttöönotosta.

        Eiköhän käytetyssäkin maksuvelvollisuus siirry heti uudelle omistajalle.


      • omistaja ole
        TDITDI kirjoitti:

        Uuteen tuli dieselveron maksupäivä noin kuuden viikon päästä käyttöönotosta.

        Eiköhän käytetyssäkin maksuvelvollisuus siirry heti uudelle omistajalle.

        maksanut veroa sen voi joutua maksamaan uusi omistaja, siis edellisen omistajan verot, varmista asia.


      • Gulf
        näin on kirjoitti:

        jos ostat käytetyn sillä siinähän on vero maksettu v. 2008 eli uusi tulee sitten loppovuodesta.

        Ei ole ollut näin pitkään aikaan. Käyttövoimavero maksetaan auton hallussapito ajalta - jos kuitenkin edellinen omistaja on jättänyt veroja maksamatta voivat ne siirtyä seuraavalle omistajalle.

        Yleisesti kuitenkin enää ei käyttövoimaveroa makseta kuten dieselveroa kalenterivuosi kerrallaan. Nyt maksetaan käyttövoimavero siitä päivästä kun auto on sinun nimiisi tai haltuusi siirretty. Maksu tapahtuu 1.-4. erässä.


      • näin,kuten kirjoitit
        Gulf kirjoitti:

        Ei ole ollut näin pitkään aikaan. Käyttövoimavero maksetaan auton hallussapito ajalta - jos kuitenkin edellinen omistaja on jättänyt veroja maksamatta voivat ne siirtyä seuraavalle omistajalle.

        Yleisesti kuitenkin enää ei käyttövoimaveroa makseta kuten dieselveroa kalenterivuosi kerrallaan. Nyt maksetaan käyttövoimavero siitä päivästä kun auto on sinun nimiisi tai haltuusi siirretty. Maksu tapahtuu 1.-4. erässä.

        Täytyy vain ihmetellä näitä tietämättömiä uusavuttomia ihmisiä.Kannattais ottaa asioista selvää ennenkuin täyttelee näitä palstoja tyyliin "paljonko kello oli eilen kahentoista aikaan".


      • Näin menee
        TDITDI kirjoitti:

        Uuteen tuli dieselveron maksupäivä noin kuuden viikon päästä käyttöönotosta.

        Eiköhän käytetyssäkin maksuvelvollisuus siirry heti uudelle omistajalle.

        Verovelvollisuus vaihtuu kun hallintakin vaihtuu, eli vanhaa hyvitetään ja uusi saa vähän ajan päästä laskun...


      • Anonyymi

        kiitos vastauksesta. pitääkö koko vuoden vero maksaa vai mistä se koostuu, entisessä oli yli 800 n vero vuodessa . kai se on jotenkin ostohetkeen riippuvainen


      • Anonyymi
        näin on kirjoitti:

        jos ostat käytetyn sillä siinähän on vero maksettu v. 2008 eli uusi tulee sitten loppovuodesta.

        jos ostaa liikkeestä niin ne on seisontavakuutuksessa. mites diisseli vero.


      • Anonyymi
        omistaja ole kirjoitti:

        maksanut veroa sen voi joutua maksamaan uusi omistaja, siis edellisen omistajan verot, varmista asia.

        liikkeestä ostettu eikai ne ota myyntii verotonta autoa.


      • Anonyymi
        Gulf kirjoitti:

        Ei ole ollut näin pitkään aikaan. Käyttövoimavero maksetaan auton hallussapito ajalta - jos kuitenkin edellinen omistaja on jättänyt veroja maksamatta voivat ne siirtyä seuraavalle omistajalle.

        Yleisesti kuitenkin enää ei käyttövoimaveroa makseta kuten dieselveroa kalenterivuosi kerrallaan. Nyt maksetaan käyttövoimavero siitä päivästä kun auto on sinun nimiisi tai haltuusi siirretty. Maksu tapahtuu 1.-4. erässä.

        kiitos . pelastit yöuneni. jos se nyt on niin. Ois toinen diisseli myytävän pihassa justiin pussiin laitan sitä.


      • Anonyymi
        näin,kuten kirjoitit kirjoitti:

        Täytyy vain ihmetellä näitä tietämättömiä uusavuttomia ihmisiä.Kannattais ottaa asioista selvää ennenkuin täyttelee näitä palstoja tyyliin "paljonko kello oli eilen kahentoista aikaan".

        Tiiätkö sinä niin sanottu uusavuton siksihän täällä kysytään näitä asioita, me sentään kysytään ei kaikki ole kaikkitietäviä ne on viisaita kun kysyvät. VIISAS EI TIELTÄ EKSY. jos ite oot noin tietävä niin ihmettelen että miksi täällä roikut . minä esim. saan täältä paljon tietoa. kerro mulle paljonko litralle kastiketta laitetaan suolaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiiätkö sinä niin sanottu uusavuton siksihän täällä kysytään näitä asioita, me sentään kysytään ei kaikki ole kaikkitietäviä ne on viisaita kun kysyvät. VIISAS EI TIELTÄ EKSY. jos ite oot noin tietävä niin ihmettelen että miksi täällä roikut . minä esim. saan täältä paljon tietoa. kerro mulle paljonko litralle kastiketta laitetaan suolaa.

        silloinko lisäsit suolaa, jos jatkoit sitä keittoa vedellä niin muistitko lisätä suolaa.


    • jorma7

      Paljonko kello oli silloin? Alkoi kiinnostaa.

      • Anonyymi

        NO MINÄ KÄVIN VESSASSA JA MUN AIKA LISÄ ON VAIN MUN MULLE UUS AUATO SE ON MULLE RAKSA JA KÄYTTÖKELPOINEN EN MINÄ RIKAS OLE MUTTA HALUSIN VAIN TIETÄÄ NÄITÄ ASIOITA JA TÄÄLTÄ YLEISETI SAA TIETOA KUN KIRJOITTAA JA JOS MINÄ OON UUS AVUTON NIIN TOIVON ETT3EI SINULLE KOSKAAN MUTKANPAIKKAA TULE MUTTA MINULTA VOIT AINA KYSYÄ .EN HAUKU SINUA TYHMINEEN KYSYMYKSINEEN VAIKKA AUTON MOOTTORISTA. SUOLA ON TÄRKIÄ IHMISKUNNALLE..


    • Anonyymi

      siis jos ostin diisseli auton syyskuun lopussa niin milloin vero pitää maksaa ja paljonko se on

      • Anonyymi

        halusin vain kysyä ja sain vastauksen kiitos tulee varmaan mieshenkilölle jolle nais autoiliatkin on kanssa liikkujia ja sinä joka vain muuten roikut siellä niin voidaanhan me keskustella muistakin asioista tässä . mitä kuuluu


    • Anonyymi

      jos tähän aukatiin tämä . NIIN MIKSEMME ME DIISELAUTON AJAJAT VOITAS MITEN TÄMÄN SANOS MUN AUTOSSA ON PALJON VÄHEMMÄN PÄÄSTÖJÄ KUIN NAAPURIN VANHASA AUSTINISSA MIKSI MEITÄ VEROTETAAN MULTAKIN MENEE VUODESSA VALTIOLLE N. 850.00 VEROJA PASKASTA MÄÄ JOUSUN MAKSAA TYÖPAIKAN NOIN 40.E LÄMMITYSPAIKAN VAIN EES PIUHAA KÄYTÄ MU

      • Anonyymi

        TÄSSÄ ADRENAALINOUSEE .MIKSI ON DIISEL VERO


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TÄSSÄ ADRENAALINOUSEE .MIKSI ON DIISEL VERO

        MITEN TÄÄ ON NÄIN VAIKEAA . ONHAN MUITAKIN DISEAUTOJEN KÄYTTÄJIÄ KUIN MINÄ. ENNEN TAI ENNEN KAKSIKUUKAUTTA SITTEN DIISSELIN HINTA OLI HALVEMPI KUIN NYT MUTTA DIISSELIVERO EI OLE HALVEMPI MINÄKIN MAKSAN YLI 850.00 VUODESAA JA VÄHÄN YLIKIN VALTIONPUSSIIN PENSA VERO OIS AIKA KIVA. TAI AUTO VERO . MILLÄHÄN POLTTOAINEELLA VALTIOVALLAN AUTOT KÄY.ONKO SITÄ TUTKITTU. JA NIILLE KANS SIISSELIVERO MINÄ OLEN VERONMAKSAJA. NO TULIHAN TUOTA MUTTA KÖKÖ SYDÄMMESTÄ.Ä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MITEN TÄÄ ON NÄIN VAIKEAA . ONHAN MUITAKIN DISEAUTOJEN KÄYTTÄJIÄ KUIN MINÄ. ENNEN TAI ENNEN KAKSIKUUKAUTTA SITTEN DIISSELIN HINTA OLI HALVEMPI KUIN NYT MUTTA DIISSELIVERO EI OLE HALVEMPI MINÄKIN MAKSAN YLI 850.00 VUODESAA JA VÄHÄN YLIKIN VALTIONPUSSIIN PENSA VERO OIS AIKA KIVA. TAI AUTO VERO . MILLÄHÄN POLTTOAINEELLA VALTIOVALLAN AUTOT KÄY.ONKO SITÄ TUTKITTU. JA NIILLE KANS SIISSELIVERO MINÄ OLEN VERONMAKSAJA. NO TULIHAN TUOTA MUTTA KÖKÖ SYDÄMMESTÄ.Ä

        NO AIKA VIHAINEN OLEN, MUTTA PERIKSI EN ANNA. MEITÄ DIISSELI AUTOILIOITA SAKOTAETAAN TYÖSSÄKÄYNNISTÄ. USKON ETTTÄ JOKAISEN MINKÄ'MINUNKIN.DIISSELI AUTO , AUTONI ON NIIN. SE ON PALJON PUHTAAAMPI KUIN YKSIKÄÄN PENSAAUTO . MEILLÄKIN PITKÄNMATKAN DIIASSELEILLÄ ON OIKEUS KÄYDÄ TÖISSÄ, EIKÄ TARTTIS AUTUA VAIHTAA. KUN EI OO EDES VARA. MUTTA VOIMMEHAN JÄÄDÄ TÖISTÄ POIS SIIS POLTTOAINVERO OISKO JOTENKIN JÄRKEVÄÄ KAIKILLE OSAPUOLILLE
        SUOMESSA'
        OOMMEHAN SUOMALAISIA. SUOMEN VALTIO JA DIISELI VEROMMEKIN MAKSAMME EIKA KIITETTÄVÄSTI AINAKIN MINÄ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NO AIKA VIHAINEN OLEN, MUTTA PERIKSI EN ANNA. MEITÄ DIISSELI AUTOILIOITA SAKOTAETAAN TYÖSSÄKÄYNNISTÄ. USKON ETTTÄ JOKAISEN MINKÄ'MINUNKIN.DIISSELI AUTO , AUTONI ON NIIN. SE ON PALJON PUHTAAAMPI KUIN YKSIKÄÄN PENSAAUTO . MEILLÄKIN PITKÄNMATKAN DIIASSELEILLÄ ON OIKEUS KÄYDÄ TÖISSÄ, EIKÄ TARTTIS AUTUA VAIHTAA. KUN EI OO EDES VARA. MUTTA VOIMMEHAN JÄÄDÄ TÖISTÄ POIS SIIS POLTTOAINVERO OISKO JOTENKIN JÄRKEVÄÄ KAIKILLE OSAPUOLILLE
        SUOMESSA'
        OOMMEHAN SUOMALAISIA. SUOMEN VALTIO JA DIISELI VEROMMEKIN MAKSAMME EIKA KIITETTÄVÄSTI AINAKIN MINÄ.

        PALJONKO PENSAN MAKSAJAT MAKAVAT VEROJA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PALJONKO PENSAN MAKSAJAT MAKAVAT VEROJA

        OIS KIVA TIETÄÄ SIIS PALJONKO PENSAN MAKSAJAT MAKAVAT VEROJA PENSA ONHAN HALPAA NYT .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PALJONKO PENSAN MAKSAJAT MAKAVAT VEROJA

        MIKSEI SUOMEN VEROTUS ANNA ANTEEKSI DIISSELI VEROTUSTA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MIKSEI SUOMEN VEROTUS ANNA ANTEEKSI DIISSELI VEROTUSTA

        huutista


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10320
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      422
      4594
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3114
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1899
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1650
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe