Haluaisin teidän muiden kertovan, millaisia erämaakokemuksia teillä on ollut eli kuinka pitkään Pyhän Hengen sade on antanut odottaa itseään ja miten hengellinen kuivuus on päättynyt(jos se ylipäätään on päättynyt).Itse sain sellaisen tiedon sanan tms. ,että nyt on pitkä erämaa edessä, vain pari viikkoa sen jälkeen kun Jumala oli minulle uskon Jeesukseen antanut.Erämaata on siis kestänyt viime kesästä saakka ja olen pyytänyt Jumalaa ilmaisemaan minulle, jos erämaan jatkumiseen on vaikuttanut esim. tottelemattomuus tai synti jossain asiassa.En ole saanut kuitenkaan valaistusta asiassa, joten ajattelen, että tämä erämaa on koulutusta tulevaan tms.Minua on alkanut epäilyttämään jopa koko Jumalan olemassa olo, kun mitään täydellistä ihmettä tai jotain muuta varmaa ja kestävää merkkiä en ole mielestäni Jeesukselta Hänen todellisuudestaan saanut.Sitten vielä kun rukouspiirissä on jo monta kuukautta sitten profetoioita tullut, että "Aivan pian Minä annan Taivaan ikkunoiden avautua Pyhän Hengen sateelle." jne. eikä mitään ole vielä tapahtunut, niin ihmetyttää että mitä se "aivan pian" on.Onko se Jumalan näkökulmasta aivan pian vai myös ihmisenkin näkökulmasta? Yrittääköhän Jeesus opettaa tällä tavoin katsomaan asioita Jumalan aikakäsitteestä ja näkökulmasta.Moni varmaan kehottaa nyt minua opiskelemaan Raamattua uskoni vahvistukseksi, mutta kun vihollisen hyökkäys juuri kohdistuu siihen, että onko Raamattu edes varmasti totta, niin ilman Pyhän Hengen apua minun on mielestäni turha yrittää uskoa itsestäni puristaa.Joten kaipaisin nyt myös viisaita sanoja joista voisi olla tilanteeseeni apua.
Pitkään kestänyt erämaa.
19
860
Vastaukset
- eräs juntti
Hei
Olisiko apua siitä että yrittäisit olla mahdollisimman tiiviissä yhteydessä toisiin uskoviin.
Sielunvihollinen se vaan koittaa ajaa sinut pois uskosta jos se kerran panee epäilemään raamatun sanaa. Sekin on merkki siitä että olet uskossa , eihän se muuten yrittäisi.
Tunnusta vaan Jeesusta ja tunnusta vielä nimenomaan Herraksesi niin se auttaa. Sillä ei kukaan voi sanoa Jeesus on herra muutoin kuin Pyhän Hengen vaikutuksesta. Se on merkki siitä että olet Pyhän Hengen vaikutuksessa.- Aloittaja.
Olen kyllä yrittänyt ottaa tavakseni sanoa säännöllisesti, että: "Jeesus on Herra elämäni kaikkien osa-alueiden yli." Käyn myös joka viikko rukouspiirissä ja mahdollisimman usen myös kirkossa.Lähelläni asuu myös uskovia sukulaisia, mutta he jotenkin vaivaantuvat jos puhun heille erämaa-tilastani.Heidän mielestään minun pitäisi vaan näyttää vahvalta uskossani, vaikka usko onkin tietääkseni Jumalan lahja, eikä ihminen voi itse uskonsa määrää lisätä.
- eräs juntti
Aloittaja. kirjoitti:
Olen kyllä yrittänyt ottaa tavakseni sanoa säännöllisesti, että: "Jeesus on Herra elämäni kaikkien osa-alueiden yli." Käyn myös joka viikko rukouspiirissä ja mahdollisimman usen myös kirkossa.Lähelläni asuu myös uskovia sukulaisia, mutta he jotenkin vaivaantuvat jos puhun heille erämaa-tilastani.Heidän mielestään minun pitäisi vaan näyttää vahvalta uskossani, vaikka usko onkin tietääkseni Jumalan lahja, eikä ihminen voi itse uskonsa määrää lisätä.
Kaikkia meitä koetellaan joskus, jos joku tuomitsee sinut siitä että puhut totuuden sanoja uskostasi niin älä ole moksiskaan asiasta. Se on juuri niin, että usko on Jumalan lahja.
Jotenkin tulee rivien välistä tunne että sinulla on kuitenkin paljon uskoa, mene ja tiedä. Joka tapauksessa Herra sinua siunatkoon ja varjelkoon!! Saat uskoa kaikki syntisi sovitetuiksi Jeesuksen nimessä, amen. Tässä meillä on se kallio johon voi turvata.
- hättäile,
Mooseskin kärvisteli 40 vuotta lammaspaimenessa ja sitten yli 40 vuotta erämaassa israelilaisia paimentamassa...
Ehkä meiän ei ihan yhtä pitkään tartte... tai ainakin välillä päästään keitaalle.
Ehkä kyseessä on uskon koetus tai koulutus. Että uskoo vaikkei näe merkkejä eikä ihmeitä. Olethan lukenut Sanaa rukoillen, silloin joskus saa jotain rohkaisun sanoja. Rukoile myös "minä uskon, auta minun epäuskoani". Nyt varmaan on hyvä aika myös valmistautua rukoilemalla jne.
Millaista Pyhän Hengen sadetta oikein odotat? Jotain fiilistäkö? Vai herätystä? Millaista herätystä?- Aloittaja
Odotan sitä Pyhän Hengen sadetta jota on profetoitu jo kauan sitten rukouspiirissämme.Sellaista, jonka voi konkreettisesti todeta, niin ettei tarvitse jäädä arvailujen varaan.Ja armolahjallekin olisi todellakin tarvetta ja käsitän, että jokaiselle uskovalle on varattuna ainakin yksi armolahja, jonka Pyhä Henki antaa sopivaksi katsomallaan tavalla.Fiiliksiä minun ei tarvitse saada, mutta mielestäni minulla on oikeus pyytää sellaista uskon vahvistusta, jonka koen todelliseksi vaikkei se tunnemaailmassa olisikaan havaittavissa.Esimerkiksi jos Jumala johdattaisi minut pois turhauttavasta ja hedelmättömästä elämäntilanteesta johonkin Hänen valtakuntansa palvelutehtävään, jossa saisi kokea tarkoituksellisuutta olemassaololleen.
- van hurskas
Aloittaja kirjoitti:
Odotan sitä Pyhän Hengen sadetta jota on profetoitu jo kauan sitten rukouspiirissämme.Sellaista, jonka voi konkreettisesti todeta, niin ettei tarvitse jäädä arvailujen varaan.Ja armolahjallekin olisi todellakin tarvetta ja käsitän, että jokaiselle uskovalle on varattuna ainakin yksi armolahja, jonka Pyhä Henki antaa sopivaksi katsomallaan tavalla.Fiiliksiä minun ei tarvitse saada, mutta mielestäni minulla on oikeus pyytää sellaista uskon vahvistusta, jonka koen todelliseksi vaikkei se tunnemaailmassa olisikaan havaittavissa.Esimerkiksi jos Jumala johdattaisi minut pois turhauttavasta ja hedelmättömästä elämäntilanteesta johonkin Hänen valtakuntansa palvelutehtävään, jossa saisi kokea tarkoituksellisuutta olemassaololleen.
Kannattaa suhtautua profeettoihin terveellä kritiikillä. Toisilla "profeetoilla" ei ole profetoimisen lahjaa. He ehkä luulevat olevansa profeettoja ja käyttävät toisen epävarmaa tilannetta hyväksi saadakseen joukkoonsa uusia jäseniä. Monet lahkot toimivat niin. Ei Jumala tarvitse välikäsiä, hän osaa hoitaa homman ihan itse.
- miettiä
Aloittaja kirjoitti:
että mitä Pyhän Hengen saaminen oikeastaan merkitsee todellisuudessa, että se ei merkitse esimerkiksi kiihkomieltä.
Pyhän Hengen kosketus on silmien avautumista ja paljossa oman itsensä unohtamista.. ehkä torjut Hengen luotasi väärillä odotuksilla (siis ehkä). - imer.
Aloittaja kirjoitti:
Sun koko elämä on lahjaa Jumalalta.
- Timoriepu
Hengelliseen erämaahan joutuminen ei ole mitenkään epätavallista Jeesukseen uskovalle.
Jumala itse koettelee meidän jokaisen uskoa. Erämaassa ei ole mitään sellaista toisarvoista, joka voisi tukea meidän uskoamme. Se on riisuttu ja rankka paikka. Mutta, on siellä silti Jeesus itse meidän kanssamme joka hetki, sillä ei hän sanonut niin, että hän jättäisi meidät aina erämaaosuuksien aikana heitteille ja oman itsemme varaan. Hän sanoi olevansa meidän kanssamme joka päivä loppuun asti. Hän on uskollinen.
Koetusten tarkoituksena on juurruttaa meitä vielä syvemmälle Jeesukseen, ettemme lentäisi joka tuulen
( =opintuulen ) mukana pois. Jeesus haluaa kiinnittää meitä yhä syvempään suhteeseen itseensä. Antaudu rukoukseen yhä syvemmin ja pidä aina rukouksesi ytimenä sitä, että pyydät Jeesukselta hänen tahtonsa tapahtumista. Jeesuksen tahto on elämämme tarkoitus.
Hän, Jeesus on sovittanut syntisi Golgatalla, eikä koskaan hylkää sinua, jos vain tahdot hänessä kiinni olla ja elää.
Ainoa huolesi olkoon se, että pysyt Jeesuksessa. Kaikki muu on vähemmän tärkeää. Jätä Jeesuksen huoleksi se, mitä elämässäsi tapahtuu. Hän vastaa siitä, kunhan vain pysyt Jeesuksessa Kristuksessa.- Aloittaja.
Monet kiitokset vastauksestasi.En osannut toivoakaan aivan näin hyvin itselleni sopivia rohkaisun sanoja.Erityisesti minua lämmitti kun sanoit, että erämaa on riisuttu ja rankka paikka.Nimittäin olen tosiaankin kokenut erämaa-aikani rankaksi, mutta olen saanut aikaisemmin elämässäni suhteellisen vaisuja ja epämääräisiäkin rohkaisuja, kun olen valitellut väsymystäni erämaassa.Sellaisia, kuten että: "Se on vaan hyvästä että on erämaa." tai: "Kaikillahan meillä on välillä erämaata vaelluksissamme".Eli erämaassa olevan kärsimystä helposti vähätellään ja tuntuu, että olen saanut joidenkin uskovien silmissä "osaansa tyytymättömän valittelijan" leiman.Mutta myötätuntoa onkin yleensä varmaan helpompi antaa esim. fyysisesti sairaalle tai fyysisissä koettelemuksissa olevalle kuin sellaiselle, jonka kivut eivät näy silmälle.
Mutta nämä teidän rohkaisunne antavat minulle toivoa, kun eivät kuitenkaan läheskään kaikki uskon sisaret ja veljet vähättele erämaata koettelemuksena! - erään.
Aloittaja. kirjoitti:
Monet kiitokset vastauksestasi.En osannut toivoakaan aivan näin hyvin itselleni sopivia rohkaisun sanoja.Erityisesti minua lämmitti kun sanoit, että erämaa on riisuttu ja rankka paikka.Nimittäin olen tosiaankin kokenut erämaa-aikani rankaksi, mutta olen saanut aikaisemmin elämässäni suhteellisen vaisuja ja epämääräisiäkin rohkaisuja, kun olen valitellut väsymystäni erämaassa.Sellaisia, kuten että: "Se on vaan hyvästä että on erämaa." tai: "Kaikillahan meillä on välillä erämaata vaelluksissamme".Eli erämaassa olevan kärsimystä helposti vähätellään ja tuntuu, että olen saanut joidenkin uskovien silmissä "osaansa tyytymättömän valittelijan" leiman.Mutta myötätuntoa onkin yleensä varmaan helpompi antaa esim. fyysisesti sairaalle tai fyysisissä koettelemuksissa olevalle kuin sellaiselle, jonka kivut eivät näy silmälle.
Mutta nämä teidän rohkaisunne antavat minulle toivoa, kun eivät kuitenkaan läheskään kaikki uskon sisaret ja veljet vähättele erämaata koettelemuksena!Kun olin erämaa vaeluksella, Jumala näytti minulle Fransiskus Assisilaisen vaellusta,
Assisilainen vaelsi metsässä ja joka askeleella hoki "Herra armahda minua syntistä"
ja vihdoin hän pääsi "vapauteen".
En muista kauanko Assisilainen vaelsi metsässä.
mutta minulle tuli myös vapaus tietyn ajan jälkeen.
- On olemassa
muitakin armolahjoja kuin kielilläpuhuminen ja profetoiminen... ehkä sellaisiakin joita ei Raamatussa mainita, kuten jokin lahja tehdä asioita jollain erityisellä tavalla. Itselläni on jokin lahja lasten kanssa... en kuitenkaan ole sellainen äiti-tyyppi, vaan jonkinlainen "iso lapsi" ja jotenkin se liittyy siihen että tarvitsee oikein erityistä armoa...
Entä jos palvelutehtäväsi on ns. "Paavalilaista teltantekoa", levittää evankeliumia omissa arkisissa ympyröissä, työpaikalla ja harrastuksissa? Ehkä joskus sanoittakin, omalla elämälläsi.
Lue psalmeja rukoillen, ehkä saat jonkin sanan.- Tämä on suuri salaisuus;
Matt. 18:17
Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle. Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin. [1. Tim. 5:19,20 | Room. 16:17; 1. Kor. 5:9-13]
Ap. t. 2:42
Seurakunta kuunteli ja noudatti uskollisesti apostolien opetusta. Uskovat elivät keskinäisessä yhteydessä, mursivat yhdessä leipää ja rukoilivat.
Ap. t. 8:1
Saul oli samaa mieltä kuin muut ja hyväksyi sen, että Stefanos surmattiin. Sinä päivänä puhkesi ankara vaino Jerusalemin seurakuntaa vastaan, ja kaikki muut paitsi apostolit hajaantuivat eri puolille Juudeaa ja Samariaa. [Ap. t. 22:20]
Ap. t. 11:22
Tästä kantautui tieto Jerusalemin seurakunnalle, ja seurakunta lähetti Barnabaksen Antiokiaan.
Ap. t. 12:5
Niin siis Pietaria pidettiin vangittuna, mutta seurakunta rukoili lakkaamatta Jumalaa hänen puolestaan. [Ap. t. 4:24]
Ef. 1:22
Jumala on alistanut kaiken hänen valtaansa ja asettanut hänet kaiken yläpuolelle seurakuntansa pääksi. [Ps. 8:7; 1. Kor. 15:27; Hepr. 2:8 | Kol. 1:18, 2:19]
Ef. 1:23
Seurakunta on Kristuksen ruumis ja hänen täyteytensä, hänen, joka kaiken kaikessa täyttää. [Room. 12:5; 1. Kor. 12:27 | Ef. 4:10]
Ef. 5:24
Niin kuin seurakunta alistuu Kristuksen tahtoon, niin myös vaimon tulee kaikessa alistua miehensä tahtoon.
Ef. 5:29
Eihän kukaan vihaa omaa ruumistaan, vaan jokainen ravitsee ja vaalii sitä. Juuri niin hoitaa Kristuskin seurakuntaansa,
Ef. 5:32
Tämä on suuri salaisuus; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa. [Ilm. 19:7]
Kol. 1:18
Hän on myös ruumiin pää, ja ruumis on seurakunta. Hän on alku. Hän nousi esikoisena kuolleista, jotta hän olisi kaikessa ensimmäinen. [Ef. 1:22, 4:15, 5:23]
Kol. 1:24
Nyt iloitsen saadessani kärsiä teidän hyväksenne. Sen, mitä Kristuksen ahdistuksista vielä puuttuu, minä täytän omassa ruumiissani hänen ruumiinsa hyväksi, joka on seurakunta.
Hepr. 10:25
Me emme saa lyödä laimin seurakuntamme yhteisiä kokouksia, niin kuin muutamilla on tapana, vaan meidän tulee rohkaista toisiamme, sitä enemmän mitä lähempänä näette Herran päivän olevan. [Room. 13:11; Kol. 3:16]
- GopJob
Olet ehkä jossain vaiheessa kuullut kertomuksen, mutta laitan tämän kertomuksen sinulle lohdutukseksi ja tueksi toivoen siitä olevan edes vähän helpotusta erämaataipaleellasi.
Kertomuksesta on monta muunnosta, mutta sanoma on sama. Luojan paikalle voit hyvin laittaa nimen Jeesus, sillä Hänestä tässä kerrotaan. Itseäni kertomus on auttanut omien erämaitteni läpi. Erämaa on vain kappale matkaa; taival, joka loppuu aikanaan. Voisit lukea myös psalmia 23. Pitäydy Raamatun sanaan ihmisten sanojen sijasta.
Jalanjäljet.
Eräänä yönä mies näki unen. Hän oli kävelemässä rannalla Luojan kanssa, kun taivaalle välähti näkymiä hänen elämästään. Jokaisessa näkymässä hän huomasi kahdet jalanjäljet hiekassa; toiset olivat hänen omansa ja toiset Luojan jalanjäljet.
Ennen kuin viimeiset näkymät hänen elämästään tulivat esille, hän katsoi taakseen jalanjälkiä hiekassa. Hän huomasi, että monta kertaa matkan varrella oli vain yhdet jäljet hiekassa. Hän myös huomasi, että jäljet puuttuvat juuri niinä aikoina, jolloin hänellä oli ollut elämässään kaikkein vaikeinta. Tämä vaivasi häntä kovasti, joten hän kysyi Luojalta.
"Luoja, kun päätin seurata Sinua sanoit kulkevasi mukanani joka askeleella. Nyt kuitenkin huomaan, että elämäni vaikeimpina aikoina hiekassa on vain yhdet jalanjäljet. En ymmärrä, miksi hylkäsit minut silloin, kun Sinua eniten tarvitsin". Luoja vastasi. "Rakas lapseni, rakastan sinua enkä milloinkaan hylkäisi sinua. Vaikeuksiesi aikoina, jolloin näit vain yhdet jäljet hiekassa, minä kannoin sinua.- Ap. t. 2:17
Ap. t. 2:17
-- Viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, minä vuodatan Henkeni kaikkiin ihmisiin. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaiset näkevät näkyjä ja vanhukset ennusunia. [2:17-21: Joel 3:1-5 : Jes. 44:3; Hes. 36:26,27]
Ap. t. 2:18
Näin teen: palvelijoihini ja palvelijattariini minä vuodatan Henkeni niinä päivinä, ja he profetoivat.
ja koko aika Jumalan vihan alla, josta viimeiset kaksi vuotta
ja kolme kuukautta täydellistä erämaata, kun aivoista otettiin
kaikki uskoon liittyvät asiat pois lapsena opittuja iltarukouksia myöten.
Tilaa galleriasivullani mainittu kirja niin saat tietää muutakin
tämänkin kansan todella rajusta eksytyksestä.
Saatana sinulle on tuollaisia profetioita antanut.
Se puhuu
jatkuvasti suuresta herätyksestä, jota ei varmasti tule.
Sillä se vain sitoo omansa jokaiseen porttoseurakuntaan
odottamaan sitä kuin lapset joulupukkia, joka tulee joka joulu,
mutta Kristus ei porttoseurakuntiin ennen kuin vasta sitten,
kun saapuu ne lopullisesti tuhoamaan. Sitä ennen hän kuitenkin
kutsuu jokaisen valittunsa pois jokaisesta porttoseurakunnasta,
jonka helmoihin he ovat epäuskon vallassa joutuneet:
Ei porttokirkko itse erota ketään, joka sinne uskollisesti rahansa
lahjoittaa, kuten minäkin, kun vielä erovuonnakin annoin portolle
elatusmaksua lähes 3000 silloista markkaa.
Valitut sieltä erottaa Pyhä Henki näiden ohjeiden mukaan:
"Jos teitä jossakin talossa tai kaupungissa ei oteta vastaan eikä teidän
sanojanne kuunnella, lähtekää sieltä ja pudistakaa pöly jaloistanne.
Totisesti: Sodoman ja Gomorran maa pääsee tuomiopäivänä
vähemmällä kuin se kaupunki."
Ja kutsuja pois lähtemiseen annettiin vielä alkuseurakunnankin aikana:
Ensimmäinen kutsu vuonna 56, 6.Kor.14-7:1:
"Älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi. Mitä tekemistä on keskenään
oikeudella ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla ja pimeydellä. Voivatko
Kristus ja Beliar olla yhtä mieltä? Mikä voi liittää uskovan sellaiseen, joka
ei usko? Miten jumalien kuvat soveltuvat Jumalan temppeliin?
Mehän olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut:
- Minä asetun heidän keskelleen ja vaellan heidän mukanaan. Minä olen
oleva heidän Jumalansa ja he minun kansani. Siksi Herra sanoo:
- Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä koskeko
mihinkään saastaiseen, niin otan teidät vastaan ja olen oleva teidän Jumalanne
ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni. Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias.
Rakkaat ystävät! Kun kerran olemme saaneet tällaiset lupaukset, meidän tulee
puhdistautua kaikesta ruumiin ja hengen saastaisuudesta ja Jumalaa peläten
pyhittää elämämme kokonaan hänelle."
Toinen kutsu vuonna 61-62, Hepr.13:12-14:
"Siksi myös Jeesus kärsi ja kuoli kaupunginportin ulkopuolella pyhittääkseen
kansan omalla verellään. Lähtekäämme siis hänen luokseen leirin ulkopuolelle,
hänen häväistystään kantaen. Eihän meillä täällä ole pysyvää kaupunkia, vaan
me odotamme ikävöiden sitä kaupunkia, joka tulee."
Kolmas kutsu vuonna 96, Ilm.18:3-5:
"Sen porton viiniä, vihan viiniä, ovat kaikki kansat juoneet, kaikki maailman
kuninkaat (siis esivallat) ovat irstailleet hänen kanssaan ja kaikki maailman
kauppamiehet ovat rikastuneet hänen vauraudestaan ja ylellisestä elämästään
Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi:
"Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi
ottamaan osaa hänen synteihinsä ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille,joilla
häntä lyödään. Hänen syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä
Jumala unohda hänen pahoja tekojaan."- Aloittaja.
Iso kiitos teille kaikille jotka jaksoitte auttaa minua! Ja ennen kaikkea kiitos Herralle Jeesukselle, joka ilmeisesti Pyhän Henkensä kautta antoi teille viisautta sanoihinne! En olisi uskonut, että on ihmisiä, jotka jaksavat näin paneutua pulmaani.
...niin kirjoituksesi perusteella kehoitan sinua tutkimaan sitä porukkaa Raamatun Sanan valossa, jossa aikaasi vietät!
Olethan hengellinen vauveli vielä ja sellaiset tarvitsevat tuttipullosta ravitsevaa maitoruokaa ja jatkuvaa esirukoustukea etenkin uskonelämänsä alkutaipaleella. Sinä tarvitset nyt runsaasti armoa ja rakkautta sekä sen mukaan totuutta, kuin kykenet vastaanottamaan! Kuuntele paljon Pyhässä Hengessä saatuja lauluja ja laula itsekin mukana!
Jollei kukaan välitä sinusta edes sen vertaa että säännöllisesti rukoilisi puolestasi ja huolehtisi oma-aloitteisesti sinun hengellisestä tilastasi, niin mene välittömästi toiseen seurakuntaan ja mieluiten sellaiseen, missä ymmärretään uskovien upotuskasteen ja armolahjojen merkitys ja missä niitä myös kannustetaan käyttämään.
Jollet ala säännöllisesti lukea Raamattua (vuoden 1933/1938 käännöstä), niin voit joutua olemaan erämaassa koko lopun ikäsi ja mikä pahinta: koko uskonelämäsi voi kuihtua ja kuolla pois!
Säännöllisellä Raamatunluvulla en tarkoita mitään pakkopullaa tai lukukiintiötä Raamatusta, vaan sitä, että luet Raamatusta Uutta Testamenttia, mikä on ravintoa hengellesi. Lue sitä rukoillen ja tutkistellen.
Hylkää sellaiset ajatukset, ettei sinun kannattaisi lukea Raamattua, sillä sellaiset ajatukset ovat saatanasta. Hän tietää, että juuri J-lan Sanassa on sinulle voima ja aseet muuttaa kuiva hengellinen elämäsi siunatuksi ja rikkaaksi!
Luemme tähän Psalmin 1:
"1. Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,
2. vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!
3. Hän on niinkuin istutettu puu vesiojain tykönä, joka antaa hedelmänsä ajallaan ja jonka lehti ei lakastu; ja kaikki, mitä hän tekee, menestyy.
4. Niin eivät jumalattomat! Vaan he ovat kuin akanat, joita tuuli ajaa.
5. Sentähden eivät jumalattomat kestä tuomiolla eivätkä syntiset vanhurskasten seurakunnassa.
6. Sillä Herra tuntee vanhurskasten tien, mutta jumalattomain tie hukkuu."
Raamatunluvun lisäksi sinun tulee rukoilla alati Pyhässä Hengessä. Jos olet käynyt uskovien upotuskasteella uskoontulosi jälkeen, on sinulle luvattu Pyhän Hengen lahja. Odota palavasti tuon lupauksen täyttymistä rukoillen ja pyri pitämään sydämesi ja sielusi mahdollisimman puhtaana, uskon kautta Yeshua Karitsan verellä vihmittuna.
Tässä linkki sopivan tarkkaan Raamatunkäännökseen:
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/
Siunausta ja virvoitusta uskonelämääsi Yeshuassa!...ei vielä olekaan välttämätöntä tuntea tuota jaloa nimeä. Riittää, että saa levätä Hyvän Paimenen sylissä ja kokea Hänen armoaan ja rakkauttaan. Oppimaan ehtii sitten ajallaan.
Kunhan tutista sitten vähitellen vieroitetaan ja uskoontullut oppii puhumaan vaikkapa kielillä, niin silloin hänellä herää mielenkiinto opetella tuon jalon nimen oikea muoto ja lausumistapa...
Sulle KariHenrik olisi nyt ajankohtaista tehdä selvä pesäero tuohon väärään apostoliin, Teuvo Suniin, että Herran Pyhä Henki voisi alkaa johdattaa sinuakin eteenpäin, taivaallista kotia kohti. Pelastettaville ei riitä opettajaksi ihminen ja vielä vähemmän opillisesti harhaan mennyt ihminen! Yeshua opetti sanoen: "Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni!" Siis Yeshuan luo myös OPETUSTA saamaan.
Voisit sitten alkaa lukea vaikkapa seuraavaa käännöstä, josta voit etusivulta valita Yeshua nimenkin ja muutaman muun erisnimen oman valintasi mukaan. Valitettavasti nimeä HaMashiach ei tuossakaan suomalaisessa käännöksessä ole. Linkki sinne on:
http://www.nettiseurakunta.net/2005/
Siunausta armon ja totuuden oppimiseen Yeshuassa!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka953032GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431147- 831122
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja511015Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!31974- 67858
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 53837
- 44822
- 71770